Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
VALIDITY EXPIRED
personal data approved: 2020. II. 06.
Personal data
Andrea Bordás
name Andrea Bordás
name of institution
doctoral school
DE Doctoral School of Human Sciences (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. DE Doctoral School of Human Sciences 100%
Contact details
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Debrecen
Employment
2012 - Partiumi Keresztény Egytem (research institute, not university)
other (not specified) (adjunktus)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Mária Katalin Domján (PhD) (2025/08)  DSHS-DE
Research
research area teachers' professional development professional learning community
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2018

Bordás Andrea: TANÍTÓ- ÉS ÓVÓKÉPZŐSÖK PÁLYAKÖVETÉSE A PARTIUMI KERESZTÉNY EGYETEMEN, In: Tóth, Péter; Maior, Enikő; Horváth, Kinga; Kautnik, András; Duchon, Jenő; Sass, Bálint (szerk.) Kutatás és innováció a Kárpát-medencei oktatási térben, Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ (2018) pp. 890-902.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Ceglédi Tímea, Bordás Andrea, Kardos Katalin: Egyről a kettőre vagy nulláról a háromra? Szakkollégiumok intézményi hatása, In: Pusztai, Gabriella; Bocsi, Veronika; Ceglédi, Tímea (szerk.) A felsőoktatás (hozzáadott) értéke, Partium; Új Mandátum; PPS (2016) pp. 302-316.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
2016

Bordás Andrea: A szituatív tanulás szerepe partiumi magyar pedagógusok szakmai fejlődésében, REGIO: KISEBBSÉG KULTÚRA POLITIKA TÁRSADALOM 24: (4) pp. 211-239.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2016

Bordás Andrea: A bricolage (barkácsolás) mint a kvalitatív pedagógiai kutatás egy lehetséges formája I., PEDACTA 6: (1) pp. 67-80.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Bordás Andrea: Megtölteni a formát tartalommal - avagy hogyan fordíthatóak át a romániai tanári munkaközösségek kötelezettségei lehetőségekké?, In: Pusztai, Gabriella; Morvai, Laura (szerk.) Pálya-modell, Partium Press (2015) pp. 207-221.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2015

Bordás Andrea: Pillanatkép Románia oktatási gyakorlatáról és az intézmények közötti kapcsolatrendszerről, In: Chrappán, Magdolna (szerk.) Tanárképzési háromszögek: Iskolák, fenntartók és képzők együttműködése, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar (2015) pp. 103-139.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Bordás Andrea: Dominancia és szabadság egy pedagógusokkal készített fókuszcsoportos interjú tanításértelmezéseiben, In: Ceglédi, Tímea; Gál, Attila; Nagy, Zoltán (szerk.) Határtalan oktatáskutatás: Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (2014) pp. 23-34.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2012

Bordás Andrea, Ceglédi Tímea: A debreceni szakkollégiumok mint a tudásmegosztó és tudásteremtő tanulóközösségek színterei, In: Dusa, Ágnes; Kovács, Klára; Márkus, Zsuzsanna; Nyüsti, Szilvia; Sőrés, Anett (szerk.) Egyetemi élethelyzetek I-II., Debreceni Egyetemi Kiadó (2012) pp. 9-52.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 16
language: Hungarian
2011

Bordás Andrea: A kisebbségi egyetemek kutatása hermeneutikai megközelítésben, In: Kozma, T; Pataki, Gy (szerk.) Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat, University of Debrecen, CHERD (2011) pp. 199-214.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 5
language: Hungarian
2010

Bordás Andrea: A kiégés-szindróma a külföldi és a hazai szakirodalomban, EDUCATIO 19: (4) pp. 666-672.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 20
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:48 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
45
number of scientific publications:
42
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
10 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
13
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
2
number of independent citations to scientific publications and creative works:
58
Supervision
thesis supervisor László Tamás Szabó
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
date of final certificate (year,month) 2011/08
year in which degree was obtained 2018
diszertáció Doi/handle link (thesis, statements)
data of the public discussion defense


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )