Login
 Forum
 
 
Data sheet of PhD student
 Print preview
Personal data
Nikolett Flick-Takács
name Nikolett Flick-Takács
name of institution University of Szeged
doctoral school SzTE Doctoral School of Education
Supervision
thesis supervisor Mária Hercz
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2017/09
date of final certificate (year,month) 2021/08
year in which degree was obtained 2021
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense
Publications
2019

Takács Nikolett: Kindergarten teachers' and primary teachers’ good practices for the foundation of LLL, In: Manuel, Vara Pires; Cristina, Mesquita; Rui, Pedro Lopes; Elisabete, Silva; Graça, Santos; Raquel, Patrício; Luís, Castanheira (szerk.) 4th International Conference on Teacher Education (INCTE). Proceedings, Instituto Politécnico de Braganca (2019) pp. 649-661.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2019

Takács Nikolett: Views of primary school and kindergarten teacher students about lifelong learning, In: Ž. Žagar, Igor; Mlekuž, Ana (szerk.) Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju, Pedagoski institut (2019) pp. 67-81.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2019

Takács Nikolett: Az élethosszig tartó tanulás megalapozása óvodás és kisiskolás korban, GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 7: (2) pp. 156-169.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2019

Flick-Takács Nikolett: Az élethosszig tartó tanulás mérésének kihívásai és a jelenség kutatásának jellegzetességei a nemzetközi kutatásokban, MAGYAR PEDAGÓGIA 119: (4) pp. 313-328.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2018

Nikolett Takács: Pre-service primary and pre-school teachers' views on lifelong learning, In: Éva, Borsos; Rita, Horák; Zsolt, Námesztovszki (szerk.) Book of selected papers of the Hungarian Language Teacher Training Faculty's scientific conferences, University of Novi Sad Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica (2018) pp. 321-332.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
Full text 
2017

Takács Nikolett: A gyakorlati képzés mint a pályaszocializáció alappillére a tanítóképzők és a „képzettek” szemével, GRADUS 4: (2) pp. 27-34.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2017

Takács Nikolett: Grade school teachers’ views on their teacher training, ÉVKÖNYV - ÚJVIDÉKI TUDOMÁNYEGYETEM MAGYAR TANNYELVŰ TANÍTÓKÉPZŐ KAR (2011-) XII.: (1) pp. 10-28.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2016

Takács Nikolett: A pedagógus szakmai önreflexiójának szerepe énhatékonyságának alakulásában, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 66: (5-6) pp. 71-76.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2016

Takács Nikolett: Pályakezdő pedagógusok szakmai énképének, énhatékonyságának alakulása szakmai önreflexiójuk tükrében, In: Hercz, Mária; Koltói, Lilla; Steklács, János (szerk.) Hallgatói kutatások: fókuszban az általános iskola, Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar (2016) pp. 65-70.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Takács Nikolett: A „jó” pedagógussá válás kezdetén, In: Sándor, Zsuzsa (szerk.) XXXII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Tanulás- és Tanításmódszertani - Tudástechnológiai Szekció, Eszterházy Károly Főiskola Comenius Kar (2015) pp. 28-29.
type of document:
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
 
number of scientific publications:
 
monographs and professional books:
 
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
 
Research
research area Research on early stage of lifelong learning (kindergarten, lower grades) from a pedagogical aspect. In this context, methods and aspects of 21st century learning in pedagogical thinking research.
research field in which current research is conducted educational sciences


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )