Az adott oktató valamelyik doktori iskolában kiírt doktoranduszok számára kutatási témát, amire most jelentkezni is lehet, de még nincsen témavezetett doktorandusza.
)
the share of work in the different doctoral schools.
research field in which current research is conducted
educational sciences
Publications
2024
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: Comparative analysis of the views of Montessori and Waldorf teacher trainers, SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES OPEN 9: 100855 type of document: Journal paper/Article language: English URL
2023
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: The impact of public, Catholic and Waldorf schools on pupils’ moral judgement, INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT 97: 102706 type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 2 language: English URL
2023
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: Comparative Discourse Analysis of Moral Dilemmas of Students Attending Hungarian Schools of Three Models, NEW EDUCATIONAL REVIEW 71: (1) pp. 216-226. type of document: Journal paper/Article language: English URL
2023
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: A többségi, a katolikus és a Waldorf-iskolák összehasonlító nevelésieredmény-vizsgálata, Gondolat Kiadó type of document: Book/Monography language: Hungarian
2023
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: Az fsQCA alkalmazásának módszertani kérdései két reformpedagógiai iskolamodell szakértőinél felvett interjúk összehasonlító elemzése esetén, In: Bajzáth, Angéla; Csányi, Kinga; Győri, János (szerk.) Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) (2023) pp. 428-428. type of document: language: Hungarian
2023
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: Alternatív pedagógia, Akadémiai Kiadó type of document: Book/Monography language: Hungarian URL
2022
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: The Relationship between Waldorf Pedagogy and Information and Communication Technologies in Hungary, ACTA EDUCATIONIS GENERALIS 12: (1) pp. 95-108. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 3 language: English URL
2022
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: Public, Catholic and Waldorf school pupils’ life aspirations, time management and their interrelationship, INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND PSYCHOLOGY IN THE COMMUNITY 12: (1 & 2) pp. 173-193. type of document: Journal paper/Article language: English
2020
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás, Dorner László: Pedagógusok egy fejlesztési program fókuszában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30: (11) pp. 44-69. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL
2019
from data base, 2024. IV. 26.
Turós Mátyás: Some Issues Concerning Values in Measuring Achievements in Education, ACTA EDUCATIONIS GENERALIS 9: (1) pp. 56-62. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 2 language: English URL
Number of independent citations to these publications:
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).