Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. XI. 19.
Personal data
Mária Hercz
name Mária Hercz
year of birth 1958
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address hercz.mariagmail.com
phone number +36 1 782-8518
mobile phone number +36 70 317-7750
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2008
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2017 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
2010 - Neumann János Egyetem Pedagógusképző Kar (research institute, not university)
other (not specified) (docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Nikolett Takács (PhD) (2021/08)  DSE–US
Research
research area Methodology of teaching and learning in higher education. Innovation in teacher training. Formative assessment, personal developement. Research on pedagogical thinking. Pupils perceptions of school.
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2016

Tóth Viktória, Hercz Mária: Észtország a PISA legeredményesebb oktatási rendszerei között, MAGYAR PEDAGÓGIA 116: (3) pp. 315-337.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2016

Hercz Mária: Narratívák mint a pedagógusjelöltek szakmai szocializációjának indikátorai, In: Szerk.: Reményi Andrea Ágnes, Szerk.: Sárdi Csilla, Szerk.: Tóth Zsuzsa Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben. Budapest: Tinta Könyvkiadó, 2016. pp. 88-100.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2015

Hercz Mária: Pedagógushallgatók pályaszocializációjának alakulása a tanítási gyakorlatokon, In: Szerk.: Major Éva, Szerk.: Veszelszki Ágnes A tanárrá válás és a tanárság kutatása: A magyar nyelv és irodalom, az idegen nyelvek és a művészetek műveltségi területen. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2015. pp. 9-27. (Bölcsészet- és Művészetpedagógiai Kiadványok; 11.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2013

Hercz Mária, Koltói Lilla, Pap-Szigeti Róbert: Hallgatói kompetenciaértékelés és modell-kutatás, FELSŐOKTATÁSI MŰHELY: AZ EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ KHT ORSZÁGOS FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS KÖZPONT KIADVÁNYA 2013: (1) pp. 83-97.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 12
language: Hungarian
URL 
2013

Hercz Mária: Motivated learning in positive school climate, In: Szerk.: Czékus Géza Motiváció–Figyelem–Fegyelem. Motivacija–Odrzavanje Paznje Ucenika. Motivation–Attention–Discipline.: VII. Nemzetközi Tudományos Konferencia, Szabadka, Szerbia. 2013. október 4–5.; 7th International Scientific Conference, Subotica, Serbia,. Szabadka: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2013. pp. 460-475.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
URL 
2010

Hercz Mária, Nguyen Thanh Nikolett, Petró Tímea: A tanári szövegértés-fejlesztő és az IKT-kompetencia vizsgálata, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 2: Paper 259. p.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: Hungarian
URL 
2009

Hercz Mária, Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA XIX: (9) pp. 78-94.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 30
language: Hungarian
URL 
2008

Hercz Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1., ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 18: (3-4) pp. 96-123.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 15
language: Hungarian
URL 
2007

Hercz Mária: A pedagógiai értékelés gyakorlata, In: Szerk.: Bábosik István, Szerk.: Torgyik Judit Pedagógusmesterség az Európai Unióban. Budapest: Eötvös Kiadó, 2007. pp. 191-214.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 13
language: Hungarian
2005

Hercz Mária: Pedagógusok szakember- és gyermekképe, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (2) pp. 153-184.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 42
language: Hungarian
Full text 
Number of independent citations to these publications:127 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
41
number of scientific publications:
102
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
6 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
5
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
181


2017. XI. 23.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. december 8-án 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem II. Belgyógyászati Klinika tetőterében levő MSD teremben (Bp. Szentkirályi u. 46., a rektori épület mellett).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )