Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2018. X. 18.
Personal data
Mária Hercz
name Mária Hercz
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address hercz.mariagmail.com
phone number +36 1 487-8100
mobile phone number +36 70 317-7750
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2008
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree University of Szeged
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2017 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Girum Tareke Zewude (PhD) (2022/08)  DSE–US
Nikolett Takács (PhD) (2021/08)  DSE–US
Research
research area Methodology of teaching and learning in higher education. Innovation in teacher training. Effective assessment, personal developement. Research on pedagogical thinking. Classroom management.
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2017

Mária Hercz: Teaching and Learning of Assessment for Learning in Teacher Training, In: Szerk.: Éva Borsos, Szerk.: Zsolt Námesztovszki, Szerk.: Ferenc Németh A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2017-es tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye [Zbornik Radova Nachnih Konferencija Uchitel'skov Fakulteta na Magarskom Nastavnom Jeziku 2017]: Tanulmánygyűjtemény [Zbornik radova] [Book of selected papers]: XI. nemzetközi tudományos konferencia, VI. módszertani konferencia, IV. IKT az oktatásban konferencia. Szabadka: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2017. pp. 198-209.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2016

Tóth Viktória, Hercz Mária: Észtország a PISA legeredményesebb oktatási rendszerei között, MAGYAR PEDAGÓGIA 116: (3) pp. 315-337.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2016

Hercz Mária: Narratívák mint a pedagógusjelöltek szakmai szocializációjának indikátorai, In: Szerk.: Reményi Andrea Ágnes, Szerk.: Sárdi Csilla, Szerk.: Tóth Zsuzsa Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben. Budapest: Tinta Könyvkiadó, 2016. pp. 88-100.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2013

Hercz Mária, Koltói Lilla, Pap-Szigeti Róbert: Hallgatói kompetenciaértékelés és modellkutatás, FELSŐOKTATÁSI MŰHELY: AZ EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ KHT ORSZÁGOS FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS KÖZPONT KIADVÁNYA 7: (1) pp. 83-97.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 12
language: Hungarian
URL 
2013

Hercz Mária: Motivated learning in positive school climate, In: Szerk.: Czékus Géza Motiváció–Figyelem–Fegyelem = Motivacija–Odrzavanje Paznje Ucenika = Motivation–Attention–Discipline.: VII. Nemzetközi Tudományos Konferencia = 7th International Scientific Conference. Szabadka: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2013. pp. 460-475.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
URL 
2010

Hercz Mária, Nguyen Thanh Nikolett, Petró Tímea: A tanári szövegértés-fejlesztő és az IKT-kompetencia vizsgálata, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 2: Paper 259. p.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: Hungarian
URL 
2009

Hercz Mária, Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA XIX: (9) pp. 78-94.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 32
language: Hungarian
URL 
2008

Hercz Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1., ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 18: (3-4) pp. 96-123.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 16
language: Hungarian
URL 
2007

Hercz Mária: A pedagógiai értékelés gyakorlata, In: Szerk.: Bábosik István, Szerk.: Torgyik Judit Pedagógusmesterség az Európai Unióban. Budapest: Eötvös Kiadó, 2007. pp. 191-214.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 13
language: Hungarian
2005

Hercz Mária: Pedagógusok szakember- és gyermekképe, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (2) pp. 153-184.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 47
language: Hungarian
Full text 
Number of independent citations to these publications:134 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
43
number of scientific publications:
114
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
6 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
5
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
206

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )