Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. XII. 14.
Personal data
Szilárd Berke
name Szilárd Berke
name of institution
doctoral school
KE Doctoral School of Management and Organizational Science (Supervisor)
Council of the Doctoral School
accreditation statement submitted to: University of Kaposvár
Contact details
E-mail address berke.szilardke.hu
phone number +36 82 505-800
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2003
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree Kaposvári Egyetem (to be translated)
Employment
1999 - University of Kaposvár
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
(50%) Ákos Varga PhD 2012  DSMOS

completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Erzsébet Gyopár Csapai (PhD) 2015/08  DSMOS
present PhD students:
Firas Zeidan (PhD) (2021/08)  DSMOS
Ramona Al Danaf (PhD) (2021/08)  DSMOS
Ilka Heinze (PhD) (2020/08)  DSMOS
  Thesis topic proposals
Research
research area business development (SME), self-leadership and leadership, natural functional foods
research field in which current research is conducted business and management
Publications
2016

SZILÁRD BERKE, ZSOLT KŐMŰVES: SATISFACTION, MOTIVATION AND PERSONALITY TYPES OF SALES LEADERS IN THE SME SECTOR: A PILOT STUDY, In: Szerk.: Csata Andrea Challenges in the Carpathian Basin: Integration and modernization opportunities on the edge of Europe (13th Annual International Conference on Economics and Business). Cluj-Napoca: Editura Risoprint, 2016. pp. 82-90.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: English
2015

Kiss Marianna, Csonka Arnold, Berke Szilárd: A hálózatépítésről alkotott vélemények és a network marketing tényezőinek vizsgálata [The opinion about networking and the monitoring and the monitoring of the network marketing's factors], TAYLOR: GAZDÁLKODÁS- ÉS SZERVEZÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT: A VIRTUÁLIS INTÉZET KÖZÉP-EURÓPA KUTATÁSÁRA KÖZLEMÉNYEI 7: (3-4 / No 20-21) pp. 116-123.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2015

Szilárd Berke: Direct selling in Hungary: promoted nutrient-rich or medicinally active products and promoted nutraceuticals, In: Szerk.: Katalin Szendrő, Szerk.: Viktória Szente, Szerk.: Róbert Barna Proceedings of the 5th International Conference of Economic Sciences and 5th Climate Change, Economic Development, Environment and People Conference of the Alliance of Central-Eastern European Universities. Kaposvár: Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2015. pp. 321-328.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2015

Berke Szilárd: Healthy (Functional) Foods in Hungary, In: Szerk.: Tihomir Vranešević 2015 M-Sphere Book of Papers: Selected papers presented at 4th International M-Sphere Conference for Multidisciplinarity in Science and Business. Zagreb: Accent, 2015. pp. 346-356.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2015

Szilárd Berke, Erzsébet Gyopár Dénes, Csaba Borbély, Andrea Szűcs, Orsolya Szigeti: Natural functional foods in direct selling in Hungary, In: Szerk.: Csata A, Szerk.: Fejér-Király G, Szerk.: György O, Szerk.: Kassay J, Szerk.: Nagy B, Szerk.: Tánczos L-J Global Challenges, Local Answers: Challenges in the Carpathian Basin. Cluj-Napoca: Risoprint, 2015. pp. 297-307.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2015

Erzsébet Gyopár Dénes, Szilárd Berke: The role of the emotional intelligence in managerial success, In: Szerk.: Csata A, Szerk.: Fejér-Király G, Szerk.: György O, Szerk.: Kassay J, Szerk.: Nagy B, Szerk.: Tánczos L-J Global Challenges, Local Answers: Challenges in the Carpathian Basin. Cluj-Napoca: Risoprint, 2015. pp. 392-398.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2011

Berke Szilárd, Varga Ákos, Slezák-Bartos Zsuzsanna: Corporate and community marketingcommunication solutions for personal sustainability and efficiency, REGIONAL AND BUSINESS STUDIES 3: (No 1 / Suppl 1) pp. 673-681.
type of document: Journal paper/Konferenciaközlemény
language: English
URL 
2010

Berke Szilárd: A célcsoportok elérhetősége, kommunikációs stratégiai javaslatok., In: Berke Sz, Biacs P, Lehota J, Nábrádi A, Kisérdi I, Polereczki Zs, Popovics A, Szakály Z, Szente V, Szigeti O, Totth G, Zobor E Szerk.: Szakály Zoltán, Szerk.: Pallóné Kisérdi Imola, Szerk.: Nábrádi András Marketing a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek piacán. Kaposvár: Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2010. pp. 177-193.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2006

Berke Szilárd, Molnár Eszter: Reklámstratégia a funkcionális élelmiszerek piacán., ÉLELMISZER, TÁPLÁLKOZÁS ÉS MARKETING 3: (1) pp. 19-30.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2004

Szakály Zoltán, Berke Szilárd: A táplálkozás, a minőség és a marketing kapcsolata élelmiszereknél, In: Szerk.: Berács J, Szerk.: Lehota J, Szerk.: Piskóti I, Szerk.: Rekettye G Marketingelmélet a gyakorlatban. Budapest: KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., 2004. pp. 319-335.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 13
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:18 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
71
number of scientific publications:
112
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
20
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
8
number of independent citations to scientific publications and creative works:
92
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Az MTA Pécsi Akadémiai Bizottság IV. számú Agrártudományok Szakbizottság Agrárökonómiai Munkabizottságának tagja 1998-tól. Az MTA Köztestületének tagja 2003-tól. A Kaposvári Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola tagja 2005-től Az Agrárközgazdászok Európai Szövetségének (EAAE) tagja 2006-tól. Magyar Élelmiszer-tudományi és Technológiai Egyesület tagja (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )