Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. VII. 11.
Personal data
József Kaposi
name József Kaposi
name of institution
doctoral school
PPKE Doctoral School of Literature (Announcer of research topic)
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
EKKE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Education and Society Doctoral School of Education 70%
EKKE Doctoral School of Education 30%
accreditation statement submitted to: Pázmány Péter Catholic University, Budapest
Contact details
E-mail address kaposijgmail.com
phone number +36 23 452-300
mobile phone number +36 30 966-1410
own web page
Academic title
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs multidisciplinary social sciences
institution granting the degree University of Pécs
Employment
2012 - Pázmány Péter Catholic University, Budapest
university professor or researcher
1996 - EKE - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
other (not specified) (tudományos tanácsadó)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 5
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
(50%) Tamás Lendvai PhD 2019  ESDSE
(50%) László Kojanitz PhD 2018  ESDSE

students with degree granting in process:
(50%) Erika Katonáné Kutai PhD (2024/08)  ESDSE
completed course requirement:
Richárd Fodor (PhD) 2023/08  ESDSE
present PhD students:
Judit Tóth (PhD) (2025/08)  ESDSE
Zoltán Horváth (PhD) (2025/08)  ESDSE
Ildikó Vojtek (PhD) (2024/08)  ESDSE
(50%) Mátyás Rédli (PhD) (2024/08)  ESDSE
hiányos adatú hallgatói:
Alfréd Imre Kamp PhD (2024/01)  DSE-EKE
  Thesis topic proposals
Research
research area Development of curricla, educational standards and exams; assessment of the use of different curricula and standards in terms of effectiveness; methodology in teaching History; evaluation and developm
research field in which current research is conducted history
drama
Publications
2021

Kaposi József: Pendulum movements, Schenk Verlag
type of document: Book/Monography
language: English
2020

Kaposi József: Issues concering education for democracy in comtemporary Hungary, INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH ON HISTORY DIDACTICS HISTORY EDUCATION AND HISTORY CULTURE 5: pp. 219-242.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2020

Kaposi József: Current issues concerning education for democracy in Hungary, INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH ON HISTORY DIDACTICS HISTORY EDUCATION AND HISTORY CULTURE 5: p. 13.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
2020

Kaposi József: A történelmi műveltség – változó történelemtanítás, In: Horák, Rita; Kovács, Cintia; Námesztovszki, Zsolt; Takács, Márta (szerk.) Új nemzedékek értékrendje, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar (2020) pp. 355-363.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

F. Dárdai Ágnes, Kaposi József: Változó történelemtanítás Magyarországon (1990-2020), In: F., Dárdai Ágnes; Kaposi, József; Katona, András (szerk.) A történelemt@nítás a történelemtanításért, Magyar Történelmi Társulat (2020) pp. 15-59.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2020

Kaposi József: A történelmi gondolkodás és a képességfejlesztő feladatok, In: F., Dárdai Ágnes; Kaposi, József; Katona, András (szerk.) A történelemt@nítás a történelemtanításért, Magyar Történelmi Társulat (2020) pp. 163-183.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Kaposi József: A hazai történelemoktatás dilemmái, TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT 11: (1-2) pp. 1-19.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Full text 
2019

Kaposi József: Tanítjuk vagy tanuljuk a demokráciát? Egy felmérés és tanulságai, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 2019: (11-12) pp. 17-32.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2016

Kaposi József: Skills Development Tasks and the Development of Historical Thinking, In: Fehérvári, Anikó (szerk.) Curriculum, effectiveness, equity, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2016) pp. 9-22.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2015

Ágnes Fischer-Dárdai, József Kaposi: The Correction of the Bologna Reform Process. Changes in the Training of History Teachers in Hungary, In: Elisabeth, Erdmann; Wolfgang, Hasberg (szerk.) History Teacher Education, Wochenschau Verlag (2015) pp. 29-43.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
104
number of scientific publications:
104
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
15 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
279


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )