Login
 Forum
 
 
Hallgatói adatlap
 Print preview
Personal data
name Krisztián Széll
name of institution University of Pécs
doctoral school PTE Education and Society Doctoral School of Education
Supervision
thesis supervisor Katalin Forray R.
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2010/09
date of final certificate (year,month) 2015/01
Employment
2016 - Eötvös Loránd University, Budapest
other (not specified) (egyetemi adjunktus)
Publications
2017

Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Paksi Borbála: Az iskolai eredményesség szervezeti meghatározottsága, In: Szerk.: Zsolnai Anikó, Szerk.: Kasik László Új kutatások a neveléstudományokban 2016: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, 2017. pp. 268-286.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Széll Krisztián: School Climate and Educational Effectiveness, In: Szerk.: Fehérvári Anikó Curriculum, effectiveness, equity. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2016. pp. 95-107.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2015

Sági Matild, Széll Krisztián : Hatásvizsgálatok alapszintű kézikönyve, Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 92 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 5
language: Hungarian
2015

Széll Krisztián: Iskolai eredményesség a hátrányos helyzet tükrében, EDUCATIO 24: (1) pp. 140-147.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: Hungarian
Full text 
2014

Széll Krisztián: The External Conditions of Teachers' Career in Hungary, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 4: (2) pp. 89-102.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2014

Széll Krisztián: Az oktatási eredményesség iskolai vetületei, EDUCATIO 23: (2) pp. 336-343.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Full text 
2014

Fehérvári Anikó, Széll Krisztián: Méltányosság az oktatásban, In: Szerk.: Széll Krisztián Az OECD az oktatásról: adatok, elemzések, értelmezések. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2014. pp. 41-51. (Körkép az oktatásról)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 5
language: Hungarian
2012

Széll Krisztián: Közéleti diskurzus és aktivitás, In: Szerk.: Utasi Ágnes Közösségi és közéleti aktivitás.: Vizsgálat három ország hét magyar kistelepülésén. Budapest: MTA Politikai Tudományok Intézete, 2012. pp. 143-168.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2010

Széll Krisztián: Idősödő társadalom és az oktatási rendszer, STATISZTIKAI SZEMLE 88: (3) pp. 273-304.
type of document: Journal paper/Review paper
number of independent citations: 7
language: Hungarian
Full text 
2007

Széll Krisztián: A családban megjelenő alkohollal kapcsolatos problémák hatása a szubjektív életminőségre., In: Szerk.: Utasi Ágnes Az életminőség feltételei. Budapest: MTA Politikai Tudományok Intézete, 2007. pp. 94-115.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
Full text 
Number of independent citations to these publications:36 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
34
number of scientific publications:
65
monographs and professional books:
5
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
5 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
58
Research
research area educational research, teacher research, educational effectiveness, equal opportunities, equity, educational impact assessments
research field in which current research is conducted teaching
sociology

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )