Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. I. 11.
Personal data
name Erzsébet Cs.Czachesz
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
ELTE Doctoral School of Psychology (Academic staff member)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
phone number +36 1 461-2600
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1988
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tudományos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title DSc
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs
institution granting the degree HAS
Employment
2004 - Eötvös Loránd University, Budapest
professor emeritus
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 10
number of students who fulfilled course requirements 6
students who obtained their degrees:
(50%) Ivett Judit Kovács PhD 2021  D E
(50%) Ágnes Magyarné Fazekas PhD 2014  D E
(50%) Gyöngyi Gál PhD 2014  D E
Árpád Erdélyi PhD 2008  D E
Márta Lesznyák PhD 2008  D E
(50%) Zsuzsanna Huszár PhD 2008  D E
Edit Katalin Molnár PhD 2003  D E
Klára Tarkó PhD 2000  D E

completed course requirement:
(50%) Fruzsina Lili Aniot-Zolnay (PhD) 2014/01  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area intercultural and multicultural education, minority education, beginning reading, reading comprehension, bilingual education
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2021

Ivett Judit Kovács, Judit Szivák, Erzsébet Czachesz: How do Master Teachers plan to renew early childhood education in Hungary?, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 11: (1) pp. 43-60.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2020

Kovacs Ivett Judit, Szivák Judit, Cs. Czachesz Erzsébet: A mesterpedagógus fokozat és a folyamatos szakmai fejlődés jellemzői óvodapedagógusok nézőpontjából, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30: (9) pp. 3-25.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2020

Peák Boglárka, Cs. Czachesz Erzsébet: A nők megjelenítése és szerepe az alsó tagozatos etikatankönyvekben, GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 8: (2) pp. 110-130.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2020

Kovács Ivett, Cs. Czachesz Erzsébet, Vámos Ágnes: Individual Needs Or Cultural Differences?, In: International, Association for Intercultural Education (szerk.) Another Brick in the Wall: Transforming Education, International Association for Intercultural Education (IAIE) (2020) pp. 78-98.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2018

Nguyen Luu Lan Anh, Borsfay Krisztina, Csereklye Erzsébet, Czachesz Erzsébet, Kovács Ivett, Lesznyák Márta, Páva Rita, Roszik-Volovik Xénia: „Where are you from?”: különböző országokból érkező nemzetközi diákok adaptációja Magyarországon, In: Lippai, Edit (szerk.) Változás az állandóságban, Magyar Pszichológiai Társaság (2018) pp. 176-176.
type of document:
language: Hungarian
2014

Gordon Győri János, Németh Szilvia, Czachesz Erzsébet: Tanárok inrekulturális nézetei és a szülőkkel való együttműködési gyakorlata., NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2: (2) pp. 39-50.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Czachesz Erzsébet: Az interkulturális pedagógia témái és alakulása Európában., In: Szerk: Gordon Győri János, Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Kutatási eredmények. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 37-43.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

J Gordon Győri J, A Boreczky, E Czachesz, A Vámos, B Dobos B, A Máthé-Tóth: Multicultural education in Hungary., In: Szerk: J. Spinthorakis, J. Lalor, W. Berg, Cultural diversity in the classroom: A European comparision. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 2011. pp. 29-44.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
URL 
1999

Csapó B, Czachesz E, Liiceanu A, Lázár S: Being a Minority: Hungarian Adolescents in Transylvania, Romania, In: Szerk: Alsaker FD Szerk: Flammer A, The Adolescent Experience: European and American Adolescents in the 1990s. Mahwah; London: Lawrence Erlbaum Associates, 1999. pp. 145-164. (Research monographs in adolescence)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: English
1998

Cs.Czachesz E : Olvasás és pedagógia, Szeged: Mozaik Oktatási Stúdió, 159 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 17
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:21 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
25
number of scientific publications:
94
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
15 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
191

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )