Print previewpersonal data approved: 2023. I. 11. Publications |
2021
 from data base, 2023. I. 11. |
Ivett Judit Kovács, Judit Szivák, Erzsébet Czachesz: How do Master Teachers plan to renew early childhood education in Hungary?, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 11: (1) pp. 43-60. type of document: Journal paper/Article language: English URL |
2020
 from data base, 2021. II. 25. |
Kovacs Ivett Judit, Szivák Judit, Cs. Czachesz Erzsébet: A mesterpedagógus fokozat és a folyamatos szakmai fejlődés jellemzői óvodapedagógusok nézőpontjából, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30: (9) pp. 3-25. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL |
2020
 from data base, 2021. II. 25. |
Peák Boglárka, Cs. Czachesz Erzsébet: A nők megjelenítése és szerepe az alsó tagozatos etikatankönyvekben, GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 8: (2) pp. 110-130. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL |
2020
 from data base, 2023. I. 11. |
Kovács Ivett, Cs. Czachesz Erzsébet, Vámos Ágnes: Individual Needs Or Cultural Differences?, In: International, Association for Intercultural Education (szerk.) Another Brick in the Wall: Transforming Education, International Association for Intercultural Education (IAIE) (2020) pp. 78-98. type of document: Part of book/Proceedings Paper language: English
|
2018
 from data base, 2020. IV. 22. |
Nguyen Luu Lan Anh, Borsfay Krisztina, Csereklye Erzsébet, Czachesz Erzsébet, Kovács Ivett, Lesznyák Márta, Páva Rita, Roszik-Volovik Xénia: „Where are you from?”: különböző országokból érkező nemzetközi diákok adaptációja Magyarországon, In: Lippai, Edit (szerk.) Változás az állandóságban, Magyar Pszichológiai Társaság (2018) pp. 176-176. type of document: language: Hungarian
|
2014
 from data base, 2014. IX. 29. |
Gordon Győri János, Németh Szilvia, Czachesz Erzsébet: Tanárok inrekulturális nézetei és a szülőkkel való együttműködési gyakorlata., NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2: (2) pp. 39-50. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
|
2014
 from data base, 2014. IX. 29. |
Czachesz Erzsébet: Az interkulturális pedagógia témái és alakulása Európában., In: Szerk: Gordon Győri János, Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Kutatási eredmények. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 37-43. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: Hungarian
|
2011
 from data base, 2014. IX. 29. |
J Gordon Győri J, A Boreczky, E Czachesz, A Vámos, B Dobos B, A Máthé-Tóth: Multicultural education in Hungary., In: Szerk: J. Spinthorakis, J. Lalor, W. Berg, Cultural diversity in the classroom: A European comparision. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 2011. pp. 29-44. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) number of independent citations: 1 language: English URL |
1999
 from data base, 2014. IX. 29. |
Csapó B, Czachesz E, Liiceanu A, Lázár S: Being a Minority: Hungarian Adolescents in Transylvania, Romania, In: Szerk: Alsaker FD Szerk: Flammer A, The Adolescent Experience: European and American Adolescents in the 1990s. Mahwah; London: Lawrence Erlbaum Associates, 1999. pp. 145-164. (Research monographs in adolescence) type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) number of independent citations: 3 language: English
|
1998
 from data base, 2017. III. 21. |
Cs.Czachesz E : Olvasás és pedagógia, Szeged: Mozaik Oktatási Stúdió, 159 p. type of document: Book/Monography number of independent citations: 17 language: Hungarian
|
| Number of independent citations to these publications: | 21  |
|
|