Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. XI. 12.
Personal data
Endréné Réthy
name Endréné Réthy
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
Contact details
E-mail address rethy.endreupcmail.hu
phone number +36 1 375-2815
Academic title
scientific degree, title DLA
year degree was obtained 1981
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tumányos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title DLA
year degree was obtained 1981
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tudományos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title DLA
year degree was obtained 1981
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tudományos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title DLA
year degree was obtained 1981
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tudományos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2002
discipline to which degree belongs teaching and sport
institution granting the degree Eotvos Lorand University
Employment
2006 - Kodolányi János Főiskola (research institute, not university)
other (not specified) (professzor emerita)
2006 - Kodolányi János Főiskola (research institute, not university)
research professor
1973 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 7
number of students who fulfilled course requirements 6
students who obtained their degrees:
Zsuzsa Kovács PhD 2010  D E
Tünde Bodorné Németh PhD 2009  D E
Nóra Rapos PhD 2003  D E
Marianna Wálóczi PhD 1993  D E
(50%) Ágnes Váry PhD 1992  D E
Marianna Wálóczi PhD 1992  D E
Katalin Simon DLA 1994  D E

completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Dóra Schnellbach-Sikó (PhD) 2014/08  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Mastery motivation: implications for intervention Motivation and self-regulated Learning Inclusive Education
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2018

Réthy Endréné: Elvitt gyermekkorok, Palatia Nyomda és Kiadó Kft
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2016

Réthy Endréné: Miért fontos a tanárok kiegyensúlyozott érzelmi élete,elégedettsége, jól-léte?, In: Géczi, János; Tölgyesi, József (szerk.) Neveléstudomány, sors, idő: A 90 éves Orosz Sándor köszöntése, Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar (2016) pp. 39-53.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Réthy Endréné: Miért fontos a tanárok kiegyensúlyozott érzelmi élete, elégedettsége, jól-léte?, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (2) pp. 88-99.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2016

Réthy Endréné: Módszertani ajánlások, gyakorlatra orientált feladatok az oktatáselmélet tanításához tanulásához, Palatia Nyomda és Kiadó Kft
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2016

Réthy Endréné: Az oktatási folyamat kettős fénytörésben, In: Falus, Iván; Kálmán, Orsolya (szerk.) Nagy Sándor nyomdokain, Eszterházy Károly Főiskola (2016) pp. 105-122.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Réthy Endréné: Egy könyv margójára, In: Garai, Imre; Vincze, Beatrix; Szabó, Zoltán András (szerk.) Hiteles pedagógia, ELTE Eötvös Kiadó (2016) pp. 110-126.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Réthy Endréné: Elégedettség, boldogság, jóllét, Palatia Nyomda és Kiadó Kft
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2013

Réthy Endréné: Befogadás,méltányosság, az inkluzív pedagógia rendszere, Comenius Oktató és Kiadó Bt.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2011

Réthy Endréné: Tanári teljesítmény-visszajelzés hatása a tanulók személyiségére, Comenius Oktató és Kiadó Bt.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2011

Réthy Endréné: Az inkluzív nevelés MA tanár szak a Kodolányi János Főiskolán, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 9: (38) pp. 187-194.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
77
number of scientific publications:
95
monographs and professional books:
17
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
20 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
3
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
154
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Habilitáció 2002 ELTE (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )