Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2022. IX. 19.
Personal data
Endréné Réthy
name Endréné Réthy
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
Contact details
E-mail address rethy.endreupcmail.hu
phone number +36 1 375-2815
Academic title
scientific degree, title DLA
year degree was obtained 1981
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tumányos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title DLA
year degree was obtained 1981
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tudományos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title DLA
year degree was obtained 1981
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tudományos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title DLA
year degree was obtained 1981
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Tudományos Minősítő Bizottság (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2002
discipline to which degree belongs teaching and sport
institution granting the degree Eotvos Lorand University
Employment
2006 - Kodolányi János Főiskola (research institute, not university)
other (not specified) (professzor emerita)
2006 - Kodolányi János Főiskola (research institute, not university)
research professor
1973 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 7
number of students who fulfilled course requirements 6
students who obtained their degrees:
Zsuzsa Kovács PhD 2010  D E
Tünde Bodorné Németh PhD 2009  D E
Nóra Rapos PhD 2003  D E
Marianna Wálóczi PhD 1993  D E
(50%) Ágnes Váry PhD 1992  D E
Marianna Wálóczi PhD 1992  D E
Katalin Simon DLA 1994  D E

completed course requirement:
Dóra Schnellbach-Sikó (PhD) 2014/08  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Mastery motivation: implications for intervention Motivation and self-regulated Learning Inclusive Education
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2022

Réthy Endréné: Személyes konstrukciók értéktartománya és a személyiség tágabb tudományos perspektívái, In: Kováts-Németh, Mária; Szabó, Péter; Lévai, Attila (szerk.) A magyarság megtartó ereje V.: Tudomány - Művészet - Hit - Erkölcs a Kárpát-medencében, Palatia Kiadó (2022) pp. 121-128.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2021

Réthy Endréné: En Garde! Allez!, Palatia Kiadó
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2020

Réthy Endréné: Néhány adalék a gyógypedagógus-képzés történetéhez 1963- 1967, Palatia Kiadó
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2020

Réthy Endréné: A gyógypedagógus-képzés fejlődéstörténetének útja 1900-1945, POLYMATHEIA: MŰVELŐDÉS ÉS NEVELÉSTÖRTÉNETI FOLYÓIRAT XVII. évfolyam 2020 1-2. szám: pp. 123-136.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2020

Réthy Endréné: Gyógypedagógus-képzés 1920 és 1970 között, In: Kováts-Németh, Mária; Szabó, Péter (szerk.) Nemzeti identitás - magyar iskolarendszer a Kárpát-medencében 1920-2020. A magyarság megtartó ereje IV., Palatia Kiadó (2020) pp. 79-90.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2019

Réthy Endréné: A gyermekközpontú pedagógia bölcsője Magyarországon, In: Kováts-Németh, Mária; 'Lévai, Attila'; "Szabó, Péter" (szerk.) Középszintű állami és felekezeti iskolák, tanítóképzők és árvaházak 1869-1949., Palatia Kiadó (2019) pp. 259-273.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2018

Réthy Endréné: Elvitt gyermekkorok, Palatia Kiadó
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2018

Réthy Endréné: Parabola az osztrák képzés, kutatás helyzetéről, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 28: (5-6) pp. 128-132.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2016

Réthy Endréné: Miért fontos a tanárok kiegyensúlyozott érzelmi élete,elégedettsége, jól-léte?, In: Géczi, János; Tölgyesi, József (szerk.) Neveléstudomány, sors, idő: A 90 éves Orosz Sándor köszöntése, Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar (2016) pp. 39-53.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Réthy Endréné: Módszertani ajánlások, gyakorlatra orientált feladatok az oktatáselmélet tanításához tanulásához, Palatia Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
112
number of scientific publications:
116
monographs and professional books:
18
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
20 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
3
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
153
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Habilitáció 2002 ELTE (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )