Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2020. III. 24.
Personal data
name István Nahalka
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
EKE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 50%
EKE Doctoral School of Education 50%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address nahalkaigmail.com
phone number +36 70 261-7073
own web page
Academic title
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1996
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree HAS
Employment
2009 - Nahalka és Tsa. Bt. (research institute, not university)
other (not specified) (képviselő)
1982 - Eötvös Loránd University, Budapest
other (not specified) (nyugdíjas)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 20
number of students who fulfilled course requirements 12
students who obtained their degrees:
Árpád Bánhalmi PhD 2016  D E
Andrea Győrfyné Kukoda PhD 2015  D E
Attila Miklós PhD 2013  D E
Andrea Dömsödy PhD 2012  D E
Zsolt Mogyorósi PhD 2011  D E
Éva Wagner PhD 2009  D E
László Bernát PhD 2008  D E
Mária Fűzné Kószó PhD 2006  D E
Ora Kroizman, PhD 2006  D E
Géza M. Tóth PhD 2005  D E
Peter Soreanu, PhD 2005  D E
Attila Varga PhD 2004  D E
Landa Ora, PhD 2004  D E
Shoshana Ben-Yakov, PhD 2003  D E

students with degree granting in process:
Andrea Fenyődi PhD (2019/08)  DSE-EKE
Vera Noémi Alpár PhD (2021/09)  D E
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Gábor Ernő Dancs (PhD) 2017/01  D E
Kinga Orsolya Temesi-Ferenczi (PhD) 2017/08  D E
present PhD students:
(50%) Judit Takácsné Kárász (PhD) (2023/08)  D E
(50%) Erzsébet Sarlós (PhD) (2020/08)  DSE-EKE
hiányos adatú hallgatói:
Andrea Fenyődi PhD ()  DSE-EKE
  Thesis topic proposals
Research
research area Learning theories, constructivism, science education, curriculum, equity in school, comprehensive school, education of roma children
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2019

Nahalka István: A tapasztalati tanulás elvének kritikája, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 69: (1-2) pp. 6-20.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2019

Nahalka István: Három pedagógiai szakmai kérdésről – a szakképzés átalakításának tükrében, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 69: (7-8) pp. 5-19.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2017

Nahalka István: Kockás könyv. Van kiút az oktatási katasztrófából, Romi-Suli Könyvkiadó és Továbbképző Kft.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2016

Nahalka István, Sipos Judit: Az iskola efredményességével kapcsolatos nézetek, In: Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje, ELTE (2016) pp. 37-56.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Nahalka István: Tanulói teljesítménymérések alkalmazhatósága a neveléstudományban, In: Széll, K (szerk.) Mit mér a műszer?, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 23-36.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Nahalka István, Zempléni András: Hogyan hat az iskola/osztály tanulóinak heterogén/homogén összetétele a tanulók eredményességére?, In: Oktatási, Hivatal (szerk.) Hatások és különbségek, Oktatási Hivatal (2014) pp. 91-166.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2013

Nahalka István: Konstruktivizmus és nevelés, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ (4) pp. 34-44.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2011

Nahalka István: Cigányság – oktatás – halmozottan hátrányos helyzet 2009-2010, In: Sándor, Péter; Vass, László (szerk.) Magyarország politikai évkönyve 2010-ről, Demokrácia Kutatások Magyar Központja Közhasznú Alapítvány (DKMKKA) (2011) p. DVD.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2010

Nahalka István: A komprehenzív iskoláról átfogóan, In: Juhász, Krisztina (szerk.) Komprehnzív iskolafejlesztés, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. (2010) pp. 16-26.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2010

Nahalka István: Az iskolarendszer esélyegyenlőtlenségeket kezelő folyamatai a PISA 2006 felmérés tükrében, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 60: (3) p. 27.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
67
number of scientific publications:
73
monographs and professional books:
5
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
23 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
0
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
70


2020. VI. 25.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2020. július 10-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )