Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2022. VIII. 04.
Personal data
László Trencsényi
name László Trencsényi
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
phone number +36 1 285-3200
own web page
Academic title
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1983
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree HAS
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree MTA TMB, DTE (to be translated)
Employment
2007 - Wesley János Főiskola (research institute, not university)
other (not specified) (nem nevesített)
2004 - Eötvös Loránd University, Budapest
other (not specified) (nem nevesített)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 24
number of students who fulfilled course requirements 16
students who obtained their degrees:
Péter Bogdán PhD 2021  D E
Afrodita Meritta Manxhuka PhD 2020  D E
György Honti PhD 2020  D E
Péter Morva PhD 2018  D E
Zsuzsa Emese Csobánka PhD 2017  D E
(50%) Andrea Tóth PhD 2016  TDSOJR
Orchidea Karlowits-Juhász PhD 2016  D E
Zsolt István Körmendy PhD 2016  D E
Andrea Rucska PhD 2014  D E
Erzsébet Várszeginé Gáncs PhD 2014  D E
Judit Gécziné Laskai PhD 2013  D E
Zsuzsanna Tölgyessy PhD 2012  D E
Géza Máté Novák PhD 2011  D E
(50%) Klára Balázsné Drozgyik PhD 2006  D E

completed course requirement:
Adrienn Éva Szijártó (PhD) 2017/08  D E
Ágnes Nagy (PhD) 2016/08  D E
Éva Birkás (PhD) 2021/08  D E
Jerne Szűgyi (PhD) 2019/01  D E
Mariann Bohán (PhD) 2017/08  D E
Réka Katona (PhD) 2016/08  D E
Virág Hajnalka Siposné Tavaszi (PhD) 2014/08  D E
Zsuzsa Matolcsi (PhD) 2015/01  D E
present PhD students:
Bálint Gyombolai (PhD) (2024/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Children's culture, Education of art, Non-governmental organizations of children and parents, Innovation, Applied Educational Theory
research field in which current research is conducted educational sciences
sociology
Publications
2018

Nagy Ádám, Trencsényi László, Horváth Kinga: The Hungarian Education System and its School-Critical Responses, REVISTA DE STIINTELE EDUCATIEI / JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES 1: pp. 18-26.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2017

Trencsényi László: The School Culture Heritage of the Reformation, ACTA TECHNOLOGICA DUBNICAE 7: (1) pp. 116-121.
type of document: Journal paper/Article
language: English
DOI 
2017

Trencsényi László: A gyermekkultúra neveléstörténeti aspektusa, In: Kárpáti, Andrea (szerk.) I. Művészetpedagógiai Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2017) pp. 206-207.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2017

Trencsényi László: A szociálpedagógia és a minőségbiztosítás, In: Szerk.: Nagy Ádám Szociálpedagógia a XXI. században. Kecskemét: Pallasz Athéné Egyetem, 2017. pp. 103-115.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Trencsényi László : Partnerek és/vagy vetélytársak, Budapest: Fapadoskönyv.hu, 372 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2016

Trencsényi László: Reflexiók menet közben, In: Szerk.: Trencsényi László Tanulói részvétel az iskolában: Egy fejlesztési program üzenete és dokumentumai. Budapest: Iskolafejlesztési Alapítvány, 2016. pp. 42-45.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Trencsényi László: Esszé a 20. századi értelmiségi életutak tanulságairól, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 2016: (7-8) pp. 27-33.
type of document: Journal paper/Essay
language: Hungarian
2016

Trencsényi László: Kettős tükörben::drámapedagógia a neveléstörténet és a gyermekszínjátszás felől, In: Eck, Júlia; Kaposi, József; Trencsényi, László (szerk.) Dráma, pedagógia, színház, nevelés, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2016) pp. 44-62.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2016

Trencsényi László: Tervezési dokumentumok - teoretikus háttértanulmányok, In: Szerk.: Trencsényi László Tanulói részvétel az iskolában: Egy fejlesztési program üzenete és dokumentumai. Budapest: Iskolafejlesztési Alapítvány, 2016. pp. 5-21.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Trencsényi László : A maratoni sereg, Budapest: Önkonet, 182 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 11
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:13 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
590
number of scientific publications:
583
monographs and professional books:
31
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
38 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
13
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
6
number of independent citations to scientific publications and creative works:
498
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Korában tagja voltam éveken át az OKNT-nek (elnököltem ennek Kerettantervi Bizottságát), illetve két ciklusban a MAB-nak, ennek Minőségfejlesztési Bizottságát vezettem. Tagja vagyok az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottságának. Ennek két albizottságát elnöklöm: Szociálpedagógiai, Drámapedagógiai 2014. novemberében az ELTE rektora címzetes egyetemi tanári címet adományozott. 2016 márciusában tiszteletbeli tagjának választott a moszkvai központú International Teachers Training Academy of Science. (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )