Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2020. III. 31.
Personal data
Ágnes Vámos
name Ágnes Vámos
name of institution
University of Physical Education
Habilitation Committee of the University (external member)
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Core member)
Council of the Doctoral School
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 98%
ELTE D E Council of the Doctoral School 1%
TF Habilitation Committee of the University (external member) 1%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address vamos.agnesppk.elte.hu
phone number +36 1 461-4500
mobile phone number +36 30 410-8575
Academic title
scientific degree, title DSc
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree HAS
scientific degree, title DSc
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs teaching and sport
institution granting the degree HAS
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs teaching and sport
institution granting the degree HAS
Employment
1994 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 18
number of students who fulfilled course requirements 13
students who obtained their degrees:
Helga Misley PhD 2019  D E
(50%) Ágota Antalka PhD 2016  D E
Éva Trentinné Benkő PhD 2013  D E
István Vas PhD 2011  D E
(50%) Andrea Szőke PhD 2009  D E
Ágnes Dévény PhD 2008  D E
Alexandra Szénich PhD 2008  D E
Eszter Tóth PhD 2007  D E
Éva Tóth PhD 2007  D E
Orsolya Hoffmann PhD 2007  D E
Erzsébet Jármai PhD 2005  D E
Judit Kovács PhD 2005  D E

completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Enikő Nagy (PhD) 2012/08  D E
(50%) Fruzsina Lili Aniot-Zolnay (PhD) 2014/01  D E
Máté János Lencse (PhD) 2014/01  D E
present PhD students:
Barbara Ozsvárt (PhD) (2023/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Research Methodolgy, Action Research in School, School as Organitaion, Bilingual-bicultural Education.
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2020

Vámos Ágnes, Kálmán Orsolya, Bajzáth Angéla, Rónay Zoltán, Rapos Nóra: A különböző ágazatokra jellemző professzionalizálódás tanulságai a pedagógus folyamatos szakmai fejlődésének, tanulásának megértésében, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 8: (1) pp. 7-27.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Kovács Ivett, Czachesz Erzsébet, Vámos Ágnes: Individual Needs Or Cultural Differences?, In: Another Brick in the Wall: Transforming Education, (2019) pp. 121-121.
type of document:
language: English
2019

Gresz Á., Ozsvárt B., Gőbl G., Koller Á., Vámos Á., Vámos Z.: Élménypedagógiai oktatás az újraélesztés készségeire gyakorolt hatása a tanárképzésben résztvevő laikus egyetemi hallgatók körében, In: XVIII. Magyar Sürgősségi Orvostani Kongresszus, (2019) p. 14.
type of document:
language: Hungarian
2019

Vámos Ágnes: Oktatáspolitika, nyelvpolitika, tannyelv-politika 1945-1989 között. 312-334.old., In: Baska, Gabriella; Hegedűs, Judit; Szabó, Zoltán András (szerk.) Visszhangzó századok. Tanulmányok, ünnepi írások Szabolcs Éva tiszteletére, L'Harmattan Kiadó (2019) pp. 312-334.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2018

Vamos Agnes: Hungarian-Russian bilingual schools in Hungary during the Soviet occupation (1945-1989), PAEDAGOGICA HISTORICA 54: (3) pp. 301-319.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2008

Vámos Ágnes: A kétnyelvű oktatás tannyelv-politikai problématörténete és jelenkora, Tankönyvkiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 26
language: Hungarian
2003

Vámos Ágnes: Metafora a pedagógiában, Gondolat Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 66
language: Hungarian
2001

Vámos Ágnes: A pedagógusok értékelésfogalmának elemzése metaforahálóval, In: Falus, Iván; Golnhofer, Erzsébet; Kotschy, Beáta; Lénárd, Sándor; Nahalka, István; Petriné, Feyér Judit; Réthy, Endréné; Szivák, Judit; Vámos, Ágnes; Golnhofer, Erzsébet; Nahalka, István (szerk.) A pedagógusok pedagógiája, Nemzeti Tankönyvkiadó (2001) pp. 283-307.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 29
language: Hungarian
2001

Vámos Ágnes: Metafora felhasználása a pedagógiai fogalmak tartalmának vizsgálatában, MAGYAR PEDAGÓGIA 101: (1) pp. 85-108.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 34
language: Hungarian
1998

Vámos Ágnes: Magyarország tannyelvi atlasza, Keraban Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 39
language: Angol, magyar, német
Number of independent citations to these publications:195 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
179
number of scientific publications:
152
monographs and professional books:
12
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
26 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
26
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
13
number of independent citations to scientific publications and creative works:
517


2020. VI. 25.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2020. július 10-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )