Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 02.
Personal data
Réka Racsko
name Réka Racsko
name of institution
doctoral school
EKKE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. EKKE Doctoral School of Education 100%
Contact details
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2017
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eszterházy Károly University
Employment
2009 - Eszterházy Károly Catholic University
other (not specified) (adjunktus)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
Róbert Nagy PhD 2023  DSE-EKE
Brigitta Czók PhD 2022  DSE-EKE

students with degree granting in process:
Brigitta Czók PhD (2023/01)  DSE-EKE
completed course requirement:
(50%) Előd Gőgh (PhD) 2022/08  DSE-EKE
(50%) Marietta Éva Mikó (PhD) 2020/08  DSE-EKE
present PhD students:
(50%) John Fredy Cabanillas Villalobos (PhD) (2027/08)  DSE-EKE
(50%) Krisztián Hajdu (PhD) (2026/08)  DSE-EKE
(50%) Lilla Pásztor (PhD) (2026/08)  DSE-EKE
(50%) Katalin Zsuzsa Kecskeméti-Székely (PhD) (2024/08)  DSE-EKE
(50%) Péter Négyesi (PhD) (2024/08)  DSE-EKE
(50%) Zoltán Csernai (PhD) (2024/08)  DSE-EKE
hiányos adatú hallgatói:
Alfréd Imre Kamp PhD (2024/01)  DSE-EKE
Viola Lívia Huszthy PhD (2024/01)  DSE-EKE
Brigitta Czók PhD ()  DSE-EKE
  Thesis topic proposals
Research
research area electronic learning environments
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2023

Szűts Zoltán, Molnár György, Racsko Réka, Vaughan Geoffrey, Molnár Tünde Lengyelné: Pedagogical Implications and Methodological Possibilities of Digital Transformation in Digital Education after the COVID-19 Epidemic, COMPUTERS 12: (4) 73
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2022

Racsko Réka, Kis-Tóth Lajos: Ütemváltás az oktatás digitális transzformációjában. A könyvtárak lehetséges szerepe az online tanulásban, KÖNYVTÁRI FIGYELŐ 68: (2) pp. 177-191.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2021

Racsko Réka, Hajdu Krisztián: A digitális átállás pillérei, avagy a DigCompOrg keretrendszer könyvtári adaptálása, KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS 30: (3) pp. 27-40.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2021

Gőgh Előd, Racsko Réka, Kővári Attila: Experience of Self-Efficacy Learning among Vocational Secondary School Students, ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 18: (1) pp. 101-119.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 22
language: English
URL 
2020

Főző Attila László, Racsko Réka: Az iskolai digitális érettség értékelésének lehetőségei, CIVIL SZEMLE 17: (3) pp. 93-113.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
2017

Kis-Tóth Lajos, Gulyás Enikő, Racsko Réka: Transzverzális kompetenciák fejlesztésének pedagógiai módszerei, különös tekintettel a digitális kompetenciára, EDUCATIO 26: (2) pp. 230-245.
type of document: Journal paper/Review paper
number of independent citations: 11
language: Hungarian
URL 
2017

Racsko Réka: Digitális átállás az oktatásban, Iskolakultúra; Gondolat Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 98
language: Hungarian
URL 
2016

Herzog Csilla, Racsko Réka: Táblagép az osztályteremben, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (10) pp. 3-22.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 22
language: Hungarian
URL 
2015

Kárpáti Andrea, Kis-Tóth Lajos, Racsko Réka, Antal Péter: Mobil infokommunikációs eszközök a közoktatásban, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 15: (1) pp. 7-25.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 17
language: Hungarian
URL 
2015

Gulyás Enikő, Nagyné Klujber Márta, Racsko Réka: A táblagépes osztálytermi munka elemzésének lehetősége a Noldus Observer XT videós interakcióelemző szotfver segítségével, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 15: (1) pp. 81-94.
type of document: Journal paper/Review paper
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:179 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
199
number of scientific publications:
171
monographs and professional books:
5
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
14 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
360
Supervision
thesis supervisor Lajos Kis-Tóth
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2012
date of final certificate (year,month) 2015/08
year in which degree was obtained 2017
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )