Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. IV. 19.
Personal data
Ágnes Hódi
name Ágnes Hódi
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2015 - University of Szeged
other (not specified) (adjunktus)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
Research
research area Reading development, contributing factors, early precursors and enabling skills of reading acquisition.
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2017

Hódi Ágnes, B Németh Mária, Tóth Edit: Második évfolyamos tanulók szövegértés teljesítményének alakulása az olvasástanítás személyi, módszertani és környezeti feltételeinek tükrében, MAGYAR PEDAGÓGIA 117: (1) pp. 95-136.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2016

Fáyné Dombi Alice, Hódi Ágnes, Kiss Renáta: IKT az óvodában : kihívások és lehetőségek, MAGYAR PEDAGÓGIA 116: (1) pp. 91-117.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2016

Török Tímea, Hódi Ágnes, Kiss Renáta: A fonológiai tudatosság online mérési lehetőségei az általános iskola első négy évfolyamán, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 16: (1) pp. 83-99.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2016

Hódi Ágnes, Tóth Edit: A különböző szocioökonómiai státuszú tanulók iskolakezdéskor mért elemi alapkészségeinek és a későbbi szövegértés teljesítményének alakulása az óvodában eltöltött évek tükrében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (9) pp. 51-72.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2015

Hódi Ágnes, B Németh Mária, Korom Erzsébet, Tóth Edit: A Máté-effektus: a gyengén és jól olvasó tanulók jellemzése a tanulás környezeti és affektív jellemzői mentén, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 25: (4) pp. 18-30.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2015

Török Tímea, Hódi Ágnes: A fonológiai tudatosság fejlődése és szövegértéssel való kapcsolata az általános iskola első négy évfolyamán a szocioökonómiai státusz tükrében, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 70: (4) pp. 807-826.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Hódi Ágnes, Adamikné Jászó Anna, Józsa Krisztián, Ostorics László, Zs Sejtes Gyöngyi: Az olvasás-szövegértés alkalmazási dimenziójának online diagnosztikus értékelése, In: Csapó, Benő; Steklács, János; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 105-190.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2012

Józsa Krisztián, Steklács János, Hódi Ágnes, Csíkos Csaba, Adamikné Jászó Anna, Molnár Edit Katalin, Nagy Zsuzsanna, Szenczi Beáta: Részletes tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez, In: Csapó, Benő; Csépe, Valéria (szerk.) Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez, Nemzeti Tankönyvkiadó (2012) pp. 219-308.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 12
language: Hungarian
2012

Csapó Benő, Józsa Krisztián, Steklács János, Hódi Ágnes, Csíkos Csaba: A diagnosztikus olvasás mérések részletes tartalmi kereteinek kidolgozása, In: Csapó, Benő; Csépe, Valéria (szerk.) Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez, Nemzeti Tankönyvkiadó (2012) pp. 189-218.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 13
language: Hungarian
URL 
2011

R Tóth Krisztina, Hódi Ágnes: Számítógépes és papír-ceruza teszteredmények összehasonlító vizsgálata olvasás-szövegértés területén., MAGYAR PEDAGÓGIA 111: (4) pp. 313-332.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:44 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
34
number of scientific publications:
81
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
13 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
78
Supervision
thesis supervisor Marianne Nikolov
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2008
date of final certificate (year,month) 2014/01
year in which degree was obtained 2018
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense


2019. IV. 10.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. május 17-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )