Login
 Forum
 
 
Hallgatói adatlap
 Print preview
Personal data
Erika Vígh-Kiss
name Erika Vígh-Kiss
year of birth 1966
name of institution University of Szeged
doctoral school SzTE Doctoral School of Education
Contact details
E-mail address vighkisserikgmail.com
mobile phone number +36 20 982-5058
Supervision
thesis supervisor Csaba Csíkos
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2012
foreseen date of final certificate (year,month) 2015/08
date of final certificate (year,month) 2015/08
Employment
2014 - Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium (research institute, not university)
other (not specified) (tanár)
Publications
2017

Vígh-Kiss Erika Rozália: A fejben számolás stratégiáinak vizsgálata hatodik évfolyamos tanulók körében, In: Szerk.: Talata István Matematikát, Fizikát és Informatikát Oktatók 41. Országos Konferenciája. Budapest: Szent István Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Kar, 2017. pp. 261-266.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Erika Rozália Vígh-Kiss: Development of 11-12 years−old children’s multiplication strategies, In: Szerk.: Csíkos Csaba, Szerk.: Rausch Attila, Szerk.: Szitányi Judit Proceedings of the 40th conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME40. Konferencia helye, ideje: Szeged, Magyarország, 2016.08.03-2016.08.07. [s. l.] - Nemzetközi: International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2016. Szeged: International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2016. p. 260. 1 p.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2016

Vígh-Kiss Erika Rozália: A segítés értelmezése a matematika tanítása során, In: Szerk.: Buda András, Szerk.: Kiss Endre Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása: A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Debrecen: Kiss Árpád Archívum Könyvtára; DE Neveléstudományok Intézete, 2016. pp. 374-382.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Vígh-Kiss Erika Rozália: Franz Schubert nyomában Zselízen, PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT 57: (5) Paper Vigh-Kiss-Erika_Franz-Schubert-Zseliz. 18 p.
type of document: Journal paper/Review paper
language: Hungarian
Full text 
2015

Vígh-Kiss Erika Rozália: A metakogníció tárgykörében végzett legújabb kutatások eredményei, ISKOLAKULTÚRA 25: (12) pp. 121-133.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2015

Vígh-Kiss Erika Rozália: Tudás és gazda(g)ság, ÚJ KÉP: PEDAGÓGUSOK ÉS SZŰLŐK FOLYÓIRATA 2015: (1-4) pp. 7-17.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Vígh-Kiss Erika: Feladatok tehetséggondozó szakkörre, A MATEMATIKA TANÍTÁSA 22: (1) pp. 20-27.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Erika Rozália Vígh-Kiss: 14-18 year old students' use of adaptive skills, In: Szerk.: Engin Ader METAcognition: 6th Biennial Meating of the EARLI Special Interest Group 16. Istanbul: Bogaziçi University, 2014. p. 154. 1 p.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2014

Erika Rozália Vígh-Kiss: The Development of Talented Students, PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 2014: (4) pp. 350-356.
type of document: Journal paper/Review paper
language: English
Full text 
2013

Erika Rozália Vígh-Kiss: Adaptive Strategy Use in Mathematics Education, In: Szerk.: Karlovitz János Tibor Questions and perspectives in education. Komárno: International Research Institute, 2013. pp. 342-352.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
13
number of scientific publications:
22
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
0
Research
research area metacognition-based school development; adaptive problem-solving strategies; beliefs on learning
research field in which current research is conducted teaching

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )