Print previewpersonal data approved: 2020. IX. 01. Publications |
2019
 from data base, 2019. XI. 01. |
András Németh, Imre Garai: Disciplinary Changes in the Hungarian Pädagogik from the second half of the 19th century to the collapse of Stalinist-type dictatorship, In: Blanka, Kudláčová; Andrej, Rajský (szerk.) Education and “Pädagogik”– Philosophical and Historical Reflections, Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften; VEDA, SLOVAK ACAD SCIENCES (2019) pp. 210-229. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: English
|
2018
 from data base, 2019. XI. 01. |
Garai Imre: A középiskolai tanárképzés intézményeit érintő változások a fővárosban az első világháborúban és az azt követő időszakban, PER ASPERA AD ASTRA: A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM MŰVELŐDÉS- ÉS EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEI 5: (2) pp. 115-136. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL |
2018
 from data base, 2019. XI. 01. |
Garai Imre, Németh András: Construction of the national state and the institutionalization processes of the modern Hungarian secondary school teacher training system, ESPACIO TIEMPO Y EDUCACIÓN 5: (1) pp. 219-232. type of document: Journal paper/Article language: English URL |
2017
 from data base, 2019. XI. 01. |
Garai Imre, Németh András: Disciplinary Changes in Science Education in Hungary in the Era of the Stalinist Dictatorship, PEDAGOGIKA: CASOPIS PRO VEDY A VZDELAVANI VE VYCHOVE 67: (4) pp. 431-442. type of document: Journal paper/Article language: English URL |
2017
 from data base, 2019. XI. 01. |
Garai Imre, Németh András: “I Am Alone. Only the Truth Stands Behind Me”: An Interpretation of the Life of an Elementary Teacher, In: Yanes-Cabrea, Cristina; Meda, Juri; Vinao, Antonio (szerk.) School Memories, Springer International Publishing (2017) pp. 129-142. type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated) number of independent citations: 5 language: English URL |
2016
 from data base, 2019. XI. 01. |
Garai Imre: A magyar felsőoktatás strukturális átalakítási és államosítási kísérletei az 1949-1953 közötti időszakban, In: Németh, András; Garai, Imre; Szabó, Zoltán András (szerk.) Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában, Gondolat Kiadó (2016) pp. 119-160. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) number of independent citations: 5 language: Hungarian
|
2015
 from data base, 2019. V. 23. |
Garai Imre, Szabó Zoltán András: A szakkollégiumi mozgalom története és jelenkori kihívásai Magyarországon (1895–2015), EDUCATIO 24: (4) pp. 118-124. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 1 language: Hungarian
|
2015
 from data base, 2019. XI. 01. |
Garai Imre: A tanári elitképzés műhelye, ELTE Eötvös József Collegium type of document: Book/Monography number of independent citations: 2 language: Hungarian URL |
2014
 from data base, 2019. XI. 01. |
Garai Imre, Horváth László: A Báró Eötvös József Collegium hivatástörténete 1895-1950, ELTE Eötvös József Collegium type of document: Book/Monography number of independent citations: 1 language: Francia, Magyar
|
2013
 from data base, 2019. V. 23. |
Garai Imre: The Baron Jozsef Eotvos Collegium as an elite teacher training institute. The analysis of the admitted members between 1895 and 1950, HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE 8: (1) pp. 215-231. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 1 language: English
|
| Number of independent citations to these publications: | 15  |
|
|