Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. XII. 17.
Personal data
Alice Dombi
name Alice Dombi
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
SzTE 
Bölcsészettudományi Doktori Tanács
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Education 90%
SzTE  Bölcsészettudományi Doktori Tanács 10%
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address dalicejgypk.u-szeged.hu
phone number +36 62 546-340
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1989
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree HAS
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2013
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Pécs
Employment
1976 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
(50%) Szilvia Hegedűs PhD 2019  DSE–US

students with degree granting in process:
Ágnes Maródi PhD (2022/01)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area XIXth century school history intellectual history history of pedagogical profession school book history
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2019

Fáyné Dombi Alice: Pedagogical and psychological preparation in nursery and primary teacher training at Szeged University [Die pädagogische und psychologische Vorbereitung in der Ausbildung im Primarschullehramt und in der Kindergartenpädagogik an der Universität Szeged], In: Krisztina, Kovács; Alice, Fáy Dombi (szerk.) Education and Training, Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2019) pp. 147-156.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2019

Hódi Ágnes, Tóth Edit, B. Németh Mária, Fáyné Dombi Alice: Óvodások IKT-használata otthon – szülői minta és szerepvállalás, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 7: (2) pp. 22-41.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2017

Alice Fáyné Dombi, Mária Adrienn Dombi: Frühbegabungenin der Übergangsperiode twischenKindergarten und Grundschule, In: Katharina, Leitner; Johann, Pehofer (szerk.) Ph Publico: Impulse aus Wissenschaft, Forschung und pädagogischer Praxis, E. Weber Verlag GmbH (2017) pp. 89-95.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2017

Fáyné Dr. Dombi Alice: Fáy András, a jogtudós nevelő, In: Homoki-Nagy, Mária; Hajdú, József (szerk.) Ünnepi kötet dr. Zakar András c. egyetemi tanár 70. születésnapjára, Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar (2017) pp. 25-41.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Dombi Alice: Az ideális és hétköznapi nevelő narratív megjelenítése 19. századi források tükrében, In: BukorJózsef; Strédl, Terézia; Nagy, Melinda; Vass, Vilmos; Orsovics, Yvette; Dobay, Beáta (szerk.) A Selye János Egyetem 2017-es "Érték, minőség és versenyképesség - a 21. század kihívásai" Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötete: Pedagógiai szekciók, Selye János Egyetem (2017) pp. 49-58.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Alice Dombi Fáyné, Krisztina Kovács, Mária Adrienn Dombi: History of Pedagogical Profession in the 19th Century, Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre
type of document: Book/Monography
language: English
2015

Dombi Alice: Reflektivitás mint az értelmezés és kritikai recepció kerete, In: Baska, Gabrella; Hegedűs, Judit (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek, ELTE PPK (2015) pp. 309-319.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Dombi Mária, Dombi Alice: Nevelői szerepstruktúra-változás a történeti forráskutatás tükrében, In: Torgyik, Judit (szerk.) Százarcú pedagógia, International Research Institute (2015) pp. 215-225.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Dombi Alice: Zsinórmérték és útmutatás, Universitas Szeged Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Dombi Alice: A pedagógiai professzió történeti narratívái, In: Dombi, Alice; Dombi, Mária (szerk.) Pedagogikum és kommunikáció, Universitas Szeged Kiadó (2014) pp. 263-279.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Angol, Magyar
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
316
number of scientific publications:
322
monographs and professional books:
22
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
116 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
46
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
14
number of independent citations to scientific publications and creative works:
387

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )