Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2018. IV. 12.
Personal data
Katalin Radványi
name Katalin Radványi
year of birth 1953
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address radvanyi.katalinavkf.hu
phone number +36 1 358-5571
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2001
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree ELTE Pszichológia Doktori Iskola (to be translated)
Employment
2017 - Apor Vilmos Katolikus Főiskola (research institute, not university)
other (not specified) (főiskolai tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
Krisztina Bohács PhD 2014  DSE–US

present PhD students:
Bernadett Márta Gajda (PhD) (2020/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area Adaptive skills development and competency-based development of the persons with cognitive disorders - as an integration prerequisite, particular on the communication and the quality of life.
research field in which current research is conducted teaching
psychology
Publications
2015

Böti A, Erdélyi A, Havasi Á, Hennig B, Kálmán Zs, Lay-Weber D, Lukács Sz, Mede P, Mischo S, Radványi K, Schlünz G, Szaffner Gy, Thümmel I: Barrieren und Förderfaktoren in der (inklusiven) Beschulung von kaum- und nichtsprechenden Schülern aus der Sicht von deutschen und ungarischen Lehrkraften, Erziehern und Schulbegleitern, In: Szerk.: Annette Leonhardt, Szerk.: Katharina Müller, Szerk.: Tilly Truckenbrodt Die Un-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung: Beiträge zur Interkulturellen und International vergleichenden Heil - und Sonderpädagogik. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2015. pp. 153-161.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2015

Radványi Katalin, Sándor Anikó, Horváth Péter László: A gyógypedagógia és a társadalmi kirekesztés új formái., GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA XLIII: (2) pp. 117-130.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Johannes Rojahn, Alec Bernstein, Katalin Radványi, Janos Csorba: Are Challenging Behaviors in Individuals with Severe and Profound Intellectual Disabilities, In: The 47th Annual Gatlinburg Conference.Chicago, Amerikai Egyesült Államok, 2014.03.05-2014.03.07. ismeretlen, pp. & Kiadvány: ismeretlen, 2014.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: English
2013

Radványi Katalin , Regényi Enikő Mária, Csorba János: "Emberhez méltó jobb lakó-és életkörülmények nekik is"., GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 2013: (4) pp. 262-274.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2013

Csorba János, Radványi Katalin, Barthel Betty, Dinya Elek: Az agresszív magatartás és mérésének problémái eltérő életkorban, PSYCHIATRIA HUNGARICA 28: (1) pp. 13-29.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2013

Dr Radványi Katalin: Etika, vagy erkölcs?, In: Szerk.: Bertók Rózsa, Szerk.: Barcsi Tamás Etikák, identitások, perspektívák : szemelvények az erkölcselmélet és a kortárs hivatásetikák köréből: Tanulmánykötet. Pécs: Virágmandula Kft.; Ethosz Tudományos Egyesület, 2013. pp. 291-298.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2013

Dr Radványi Katalin : Legbelső kör: A CSALÁD, Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 161 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Full text 
2011

Csorba J, Radvanyi K, Regenyi E, Dinya E: A study of behaviour profiles among intellectually disabled people in residential care in Hungary., RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES 32: (5) pp. 1757-1763.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 8
language: English
DOI 
2011

Radványi Katalin: A kompetencia alapú fejlesztés értelmezése a kognitív képességek jelentős elmaradása esetén, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 39.: (1.) pp. 1-21.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2011

Radványi Katalin: Középiskolai integráció - Értelmi akadályozottság, In: Szerk.: Papp Gabriella Középiskolás fokon?: Sajátos nevelési igényű fiatalok együttnevelése a középiskolákban. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó; ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2011. pp. 53-79.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:12 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
66
number of scientific publications:
81
monographs and professional books:
8
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
28 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
9
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
63

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )