Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2022. II. 21.
Personal data
Attila Czabaji Horváth
name Attila Czabaji Horváth
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Council of the Doctoral School
(discipline) Habilitation Comittee
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
ELTE Doctoral School of Psychology
(discipline) Habilitation Comittee
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 80%
PTE Education and Society Doctoral School of Education 20%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
phone number +36 30 408-0949
Academic title
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1989
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree HAS
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2008
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Pannonia
Employment
2015 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 5.5
number of students who fulfilled course requirements 4
students who obtained their degrees:
Katalin Borbáth PhD 2022  ESDSE
(50%) Ildikó Lennerné Patkó PhD 2014  ESDSE
(50%) Julianna Mrázik PhD 2010  ESDSE

completed course requirement:
Éva Vatai (PhD) 2018/08  ESDSE
Gabriella Németh Andrásné Farkas (PhD) 2013/08  ESDSE
Katalin Borbáth (PhD) 2020/01  ESDSE
Katalin Turi (PhD) 2012/08  ESDSE
present PhD students:
Byambasuren Nyamkhuu (PhD) (2023/08)  D E
Györgyi Vincze (PhD) (2023/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Moral education of adolescents in the class-room Informal learning
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2021

Borbáth Katalin, Horváth H. Attila: A tanulói jóllét és a pedagógus/nők/ foglalkozási és pszichológiai jóllétének kapcsolódásai, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 9: (3) pp. 104-114.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2021

Horváth H. Attila, Borbáth Katalin: A tanulók és a pedagógusok jóllétének összefüggései, In: Fodor, Richárd; Karain-Gombocz, Orsolya; Miklós, Ágnes Kata (szerk.) Pedagógiai változások – a változás pedagógiája III., Szaktudás Kiadó Ház (2021) pp. 327-334.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2021

Horváth H. Attila: Rokonai Lajos Simon. Szocializációs közegek, informális tanulási színterek élete első felében, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 9: (4) pp. 96-124.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Horváth H. Attila: A possible model for the interpretation of informal learning, Pedagogia Oggi 17: (2) pp. 28-48.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2019

Horváth H. Attila: Egy-két gondolat a személyes visszaemlékezésekről mint forrásokról, In: Baska, Gabriella; Hegedűs, Judit; Szabó, Zoltán András (szerk.) Visszhangzó századok, ELTE PPK; L'Harmattan Kiadó (2019) pp. 100-107.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Horváth H Attila: Informális tanulás, Gondolat Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 18
language: Hungarian
2011

Horváth H Attila: Informális tanulás az Aranycsapat korában, Gondolat Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 7
language: Hungarian
2000

Szekszárdi Júlia, Horváth H Attila, Buda Marianna, Simonfalvi Ildikó: A serdülők erkölcsi szocializációja. (Útkeresés a labirintusban), MAGYAR PEDAGÓGIA 100: (4) pp. 473-498.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 25
language: Hungarian
1991

Horváth H Attila: A nemzetközi Freinet-mozgalom és magyarországi lehetőségei, In: Lukács, Péter (szerk.) Alternatív iskolák, alternatív pedagógiák Magyarországon, Edukáció Kft. (1991) pp. 29-33.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 9
language: Hungarian
1990

Horváth H Attila: Öröm az iskolában, In: Ballangó, Jánosné; Galambos, Rita; Horváth, H. Attila; Staudinger, Beáta (szerk.) Freinet-vel könnyebb, Vitéz János Tanítóképző Főiskola (1990) pp. 160-168.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 23
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:82 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
249
number of scientific publications:
182
monographs and professional books:
6
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
12 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
25
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
10
number of independent citations to scientific publications and creative works:
405


2022. X. 05.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2022. december 2-án 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )