Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2020. III. 08.
Personal data
Lászlóné Nagy
name Lászlóné Nagy
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address nagylnebio.u-szeged.hu
phone number +36 62 544-323
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2004
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar (to be translated)
Employment
1990 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Lilla Bónus (PhD) (2022/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area Biology methodology, development of scientific conceptions, scieintific competence, analogical thinking, environmental and health education, out-of-school learning, textbook analysis, IBL
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2019

B. Németh Mária, Korom Erzsébet, Hódi Ágnes, Nagy Lászlóné, Tóth Edit: Máté-effektus vizsgálata: a természetismereti tudás és a szövegértés kapcsolata az általános iskolában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 29: (1) pp. 68-78.
type of document:
language: Hungarian
URL 
2019

Nagy Lászlóné: A neveléstudomány és az egészségfejlesztés kapcsolata, In: Feith, Helga Judit; Falus, András (szerk.) Egészségfejlesztés és nevelés, Akadémiai Kiadó (2019) pp. 52-59.
type of document:
language: Hungarian
2016

Nagy Lászlóné, Nagy Márió Tibor: Kutatásalapú tanítás-tanulás a biológiaoktatásban és a biológiatanár-képzésben, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (3) pp. 57-69.
type of document:
language: Hungarian
URL 
2015

Nagy Lászlóné, Korom Erzsébet, Hódi Ágnes, B Németh Mária: Az egészségműveltség online mérése, In: Csapó, Benő; Zsolnai, Anikó (szerk.) Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 147-177.
type of document:
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2015

Nagy Lászlóné, Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Veres Gábor, B Németh Mária: A természettudományos gondolkodás online diagnosztikus értékelése, In: Csapó, Benő; Korom, Erzsébet; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 35-116.
type of document:
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2013

Nagy Lászlóné: Kisiskolások analógiás gondolkodásának fejlesztése a környezetismeret tantárgy keretében, In: Molnár, Gyöngyvér; Korom, Erzsébet (szerk.) Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése, Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Zrt (2013) pp. 203-219.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2012

Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné, B. Németh Mária, Radnóti Katalin, Makádi Mariann, Adorjánné Farkas Magdolna, Revákné Markóczi Ibolya, Tóth Zoltán, Csíkos Csaba, Wagner Éva: Részletes tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez, In: Csapó, Benő; Szabó, Gábor (szerk.) Tartalmi keretek a természettudomány diagnosztikus értékeléséhez, Nemzeti Tankönyvkiadó (2012) pp. 179-309.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2011

Nagy Lászlóné, Barabás Katalin: Az egészségműveltség és egészségmagatartás diagnosztikus mérésének lehetőségei, In: Csapó, Benő; Zsolnai, Anikó (szerk.) Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában, Nemzeti Tankönyvkiadó (2011) pp. 173-224.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2010

Nagy Lászlóné: A kutatásalapú tanulás/tanítás (’inquiry-based learning/teaching’, IBL) és a természettudományok tanítása, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 20: (12) pp. 31-51.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 14
language: Hungarian
2006

Nagy Lászlóné: Az analógiás gondolkodás fejlesztése, Műszaki Könyvkiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 25
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:50 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
142
number of scientific publications:
148
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
16 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
8
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
22
number of independent citations to scientific publications and creative works:
197
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
A Biológia Tanítása módszertani folyóirat főszerkesztője (2001-2014) (to be translated)


2020. VI. 25.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2020. július 10-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )