Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2018. I. 03.
Personal data
Erzsébet Korom
name Erzsébet Korom
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Council of the Doctoral School
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Education 99%
SzTE DSE–US Council of the Doctoral School 1%
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address koromedpsy.u-szeged.hu
phone number +36 62 544-000/3287
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2001
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2011
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree University of Szeged
Employment
1998 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 4
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
Enikő Bús PhD 2018  DSE–US

students with degree granting in process:
Nóra Fűz PhD (2019/05)  DSE–US
present PhD students:
Gábor Orosz (PhD) (2020/08)  DSE–US
Gábor Veres (PhD) (2020/08)  DSE–US
Katalin Hégető (PhD) (2020/08)  DSE–US
Maja Kósa (PhD) (2020/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area Learning and instruction, science education: acquisition of the content knowledge, conceptual development and conceptual change, misconceptions, teaching for meaningful learning
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2017

Szabó Zsófia Gabriella, Korom Erzsébet: A feladatmegoldási idő változása kombinatív képességre irányuló fejlesztőkísérlet elő‐ és utótesztje során 3. évfolyamosok körében, In: Szerk.: Zsolnai Anikó, Szerk.: Kasik László Új kutatások a neveléstudományokban 2016: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, 2017. pp. 209-223.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
URL 
2016

Korom Erzsébet, Csíkos Csaba, Csapó Benő: A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (3) pp. 30-42.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
Full text 
2016

Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Gyenes Tamás, B Németh Mária: Kutatási készségek online mérése a 8–11. évfolyamon, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (3) pp. 117-130.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2015

Szabó Zsófia Gabriella, Korom Erzsébet, Pásztor Attila: A kombinatív képesség rövid távú fejleszthetősége 3. évfolyamon természettudományos kontextusban, MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (4) pp. 383-401.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere, In: Szerk.: Csapó Benő, Szerk.: Korom Erzsébet, Szerk.: Molnár Gyöngyvér A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. pp. 17-33.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
URL 
2015

Nagy Lászlóné, Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Veres Gábor, B Németh Mária: A természettudományos gondolkodás online diagnosztikus értékelése, In: Szerk.: Csapó Benő, Szerk.: Korom Erzsébet, Szerk.: Molnár Gyöngyvér A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. pp. 35-116.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2005

Korom Erzsébet : Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás, Budapest: Műszaki Könyvkiadó, 191 p. (Tanítás és tanulás)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 72
language: Hungarian
2000

Korom Erzsébet: A fogalmi váltás elméletei, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 55: (2-3) pp. 179-205.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 28
language: Hungarian
1998

Korom Erzsébet: Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai, In: Szerk.: Csapó Benő Az iskolai tudás. Budapest: Osiris Kiadó, 1998. pp. 139-167.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 47
language: Hungarian
1997

Korom E, Csapó B: A természettudományos fogalmak megértésének problémái, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1997: (2) pp. 12-20.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 29
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:179 
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
53
number of scientific publications:
139
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
29 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
2
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
2
number of independent citations to scientific publications and creative works:
397


2018. IX. 18.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2018. október 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )