Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. XI. 18.
Personal data
Árpád Ferenc Papp-Váry
name Árpád Ferenc Papp-Váry
name of institution
doctoral school
KE Doctoral School of Management and Organizational Science (Academic staff member)
PTE Doctoral School of Earth Sciences (Supervisor)
SOE Jozsef Cziraki Doctoral School of Wood Sciences and Technologies (Academic staff member)
SOE István Széchenyi Management and Organisation Sciences Doctoral School (Academic staff member)
Contact details
E-mail address apappvarymetropolitan.hu
phone number +36 20 581-2978
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs economics
institution granting the degree University of West Hungary
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2015
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree University of West Hungary
Employment
2006 - Budapesti Metropolitan Egyetem (research institute, not university)
other (not specified) (habil. főisk. tanár, dékán, szakvezető)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
(50%) Viktória Dávid PhD (2018/02)  JCDS
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
(50%) Szilvia Csitáriné Máté (PhD) 2018/08  JCDS
present PhD students:
Szabolcs Szolnoki (PhD) (2021/01)  DSES-PTE
hiányos adatú hallgatói:
Viktória Dávid PhD ()  JCDS
  Thesis topic proposals
Research
research area Branding Marketing and marketingcommunication trends. Product placement, branded entertainment. Country branding, nation branding. City branding.
research field in which current research is conducted business and management
regional sciences
Publications
2019

Papp-Váry Árpád: Országmárkázás, Akadémiai Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2019

Papp-Váry Árpád Ferenc: Országmárkázás – mégis milyen márkázás? A kapcsolódó branding-terminológiák és értelmezhetőségük egy ország esetében, VEZETÉSTUDOMÁNY 50: (3) pp. 25-35.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2018

Sulyok J, Jancsik A, Puczkó L, Kiss K, Sziva I, Papp-Váry Árpád F, Michalkó G, Smith Melanie: Nomen est omen – Tourist image of the Balkans, HUNGARIAN GEOGRAPHICAL BULLETIN (2009-) 67: (2) pp. 173-188.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: English
URL 
2018

Árpád Ferenc Papp-Váry: A Successful Example of Complex Country Branding: The ‘E-Estonia’ Positioning Concept and Its Relation to the Presidency of the Council of the EU, ACTA UNIVERSITATIS SAPIENTIAE EUROPEAN AND REGIONAL STUDIES 14: pp. 87-115.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2018

Árpád Ferenc Papp-Váry: Country branding: what branding? Relevant terminologies and their possible interpretations in the case of countries, ECONOMIC AND REGIONAL STUDIES / STUDIA EKONOMICZNE I REGIONALNE 11: (4) pp. 7-26.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2014

Papp-Váry Árpád Ferenc: Márkázott szórakoztatás - a termékmegjelenítés nemzetközi és hazai alkalmazása, Akadémiai Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 25
language: Hungarian
2013

Papp-Váry Árpád Ferenc: A márkanév ereje – Szempontok a sikeres brandépítéshez, Dialóg Campus Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 20
language: Hungarian
2011

Papp-Váry Árpád Ferenc: The Anholt-GMI City Brand Hexagon and the Saffron European City Brand Barometer: A Comparative Study, REGIONAL AND BUSINESS STUDIES 3: (Suppl. 1) pp. 555-562.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 31
language: English
2009

Papp-Váry Árpád Ferenc: Országmárkázástól a versenyképes identitásig: A country branding megjelenése, céljai és természete, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 43: (2) pp. 4-19.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 38
language: Hungarian
2004

Papp-Váry Árpád Ferenc: Országok márkái, márkák országai – Az országeredet-hatás elmélete és gyakorlata, In: Czagány, László; Garai, László (szerk.) A szociális identitás, az információ és a piac, JATEPress Kiadó (2004) pp. 297-315.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 46
language: Hungarian
Full text 
Number of independent citations to these publications:165 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
219
number of scientific publications:
255
monographs and professional books:
5
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
15 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
51
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
37
number of independent citations to scientific publications and creative works:
542
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Habilitáció megszerzése: 2015. Főiskolai tanári kinevezés éve: 2015. Az Év oktatója a BKF-en (ma Metropolitan) több száz oktató közül: 2007, 2011, 2016 években. A Magyar Marketing Szövetség alelnöke 2013 óta, 2016-ban újraválasztva. A Magyar Reklámszövetség elnökségi tagja 2012-2015-ben. A Varna Free University ezüst plakettje a nemzetközi kapcsolatok építéséért. Tudományos publikációi mellett több mint 100 ismeretterjesztő cikk szerzője, szakmai konferenciákon ad elő, szerepel a médiában. (to be translated)


2019. IX. 13.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. november 22-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )