Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. I. 03.
Personal data
Ágota Szekeres
name Ágota Szekeres
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address szekeres.agotabarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5574
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2011
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2017 - Eötvös Loránd University, Budapest
other (not specified) (egyetemi docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
(50%) Katalin Andrea Gátas-Aubelj PhD 2020  D E

completed course requirement:
(50%) Adrienn Anita Tóth (PhD) 2023/08  D E
(50%) Bianka Kármán (PhD) 2022/08  D E
present PhD students:
(50%) Diana Berényi (PhD) (2027/08)  D E
(50%) Melinda Szentpétery-Nagy (PhD) (2025/08)  D E
Endre Horváth (PhD) (2024/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area students with mild intellectual disabilities in communities, sociometry
research field in which current research is conducted psychology
educational sciences
Publications
2022

Kármán Bianka, Szekeres Ágota, Papp Gabriella: Interventions for acceptance and inclusion of people with intellectual disability: A systematic review, JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN INTELLECTUAL DISABILITIES .: (.) pp. 1-14.
type of document: Journal paper/Review paper
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2020

Herbainé Szekeres Erika, Szekeres Ágota, Horváth Endre: A szociometria alkalmazását támogató SMETRY keretrendszer felhasználási lehetőségei a pedagógiai gyakorlatban., GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 48: (1-2) pp. 99-111.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2020

Horváth Endre, Szekeres Ágota: Az IKT alapú szociometria alkalmazási lehetőségei, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 48: (3-4) pp. 305-317.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2019

Szenczi Beáta, Szekeres Ágota: Az intellektuális képességzavarok (tanulási akadályozottság és értelmi akadályozottság) evidenciaalapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai, In: Győri, Miklós; Billédi, Katalin (szerk.) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 79-87.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2019

Szekeres Ágota, Virányi Anita: Korszerű tanulásszervezés és az IKT-eszközök alkalmazásának új irányai a tanulásban akadályozott tanulók együttnevelésében, In: Polonyi, Tünde; Abari, Kálmán; Szabó, Fruzsina (szerk.) Innováció az oktatásban, Oriold és Társai Kiadó (2019) pp. 151-178.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2018

Kiss Dóra, Herbainé Szekeres Erika, Horváth Endre, Szekeres Ágota: Társas kapcsolatok alakulása valódi és virtuális színtereken 11. évfolyamos osztályokban, In: Gereben, Ferencné; Bíró, Rita; Cserti-Szauer, Csilla; Egri, Tímea; Garai, Szilvia; Hegedüs-Beleznai, Csilla; Katona, Vanda; Lénárt, Zoltán; Sándor, Anikó; Radványi, Katalin; Sósné, Pintye Mária; Szekeres, Ágota (szerk.) Gyógypedagógia dialógusban, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar; Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete (MAGYE) (2018) pp. 367-375.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Szekeres Ágota, Horváth Endre: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló iskolai osztályok szociometriai jellemzői, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 69: (1) pp. 263-281.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2014

Szekeres Ágota: Social integration of children with mild intellectual disabilities in the primary school, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 116: pp. 1855-1860.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 16
language: English
2012

Papp Gabriella, Perlusz Andrea, Schiffer Csilla, Szekeres Ágta, Takács István: Két út van előttem...?, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 40: (2) pp. 170-187.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 18
language: Hungarian
2012

Szekeres Ágota: Integráltan tanuló, enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális helyzetének felmérése szociometria segítségével, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 22: (11) pp. 3-23.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 14
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:53 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
169
number of scientific publications:
150
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
16 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
240

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )