Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. VIII. 23.
Personal data
Ágota Szekeres
name Ágota Szekeres
year of birth 1977
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
Contact details
E-mail address szekeres.agotabarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5574
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2011
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2003 - Eötvös Loránd University, Budapest
other (not specified) (adjunktus)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
(50%) Katalin Andrea Gátas-Aubelj (PhD) 2013/08  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area students with mild intellectual disabilities in communities, sociometry
research field in which current research is conducted psychology
teaching
Publications
2016

Herbainé Szekeres Erika, Szekeres Ágota: NEMI ARÁNYOK ÉS A ROKONSZENVI VÁLASZTÁSOK KAPCSOLATÁNAK VIZSGÁLATA ENYHÉN ÉRTELMI FOGYATÉKOS TANULÓKAT INTEGRÁLÓ OSZTÁLYOKBAN, KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD II.: (3.) pp. 51-66.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2015

Szekeres Ágota, Horváth Endre: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló iskolai osztályok szociometriai jellemzői, In: Szerk.: Lányiné Engelmayer Ágnes, Szerk.: Győri Miklós Gyógypedagógiai lélektan. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2015. pp. 263-281. (Pszichológiai Szemle Könyvtár; 18.)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2015

Szekeres Ágota, Szenczi Beáta: HIGHLY VULNERABLE CHILDREN IN THE JUSTICE SYSTEM, In: Szerk.: Heidi Salaets, Szerk.: Katalin Balogh Children and Justice: Overcoming Language Barriers. Cambridge: Intersentia, 2015. pp. 94-112.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2014

Szekeres Ágota: Social integration of children with mild intellectual disabilities in the primary school, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 116: pp. 1855-1860.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: English
Full text 
2013

Szekeres Ágota, Perlusz Andrea, Takács István: ,,...egy ideális világban csak így szabadna tanítani...", In: Szerk.: Zászkaliczky Péter A társadalmi és az iskolai integráció feltételrendszere és korlátai. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2013. pp. 201-226.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2013

Takács István, Szekeres Ágota, Perlusz Andrea: ,,...tehát ez egy ilyen rózsaszín felhő...", In: Szerk.: Zászkaliczky Péter A társadalmi és az iskolai integráció feltételrendszere és korlátai. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2013. pp. 261-287.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
2012

Papp Gabriella, Perlusz Andrea, Schiffer Csilla, Szekeres Ágta, Takács István: Két út van előttem...?, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 40: (2) pp. 170-187.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2012

Szekeres Ágota: Integráltan tanuló, enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális helyzetének felmérése szociometria segítségével, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 11: pp. 3-23.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: Hungarian
Full text 
2011

Szekeres Ágota: A szociális kapcsolatok minősége integrált körülmények között - a tanulásban akadályozott gyermekek szemszögéből, In: Szerk.: Papp Gabriella A diagnózistól a foglalkozási rehabilitációig: Új utak és eredmények a tanulásban akadályozott személyek gyógypedagógiájában. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó; ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2011. pp. 73-88. (Az ELTE BGGYFK és az ELTE Eötvös Kiadó közös tankönyvsorozata; 6.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2008

Szekeres Ágota: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális integrációja - egy tervezett kutatás kérdései, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 36.: (2.) pp. 115-122.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Full text 
Number of independent citations to these publications:31 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
35
number of scientific publications:
94
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
13 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
88

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2357 ( 2017. V. 15. )