Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. III. 28.
Personal data
Ágota Szekeres
name Ágota Szekeres
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address szekeres.agotabarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5574
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2011
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2017 - Eötvös Loránd University, Budapest
other (not specified) (egyetemi docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
(50%) Katalin Andrea Gátas-Aubelj PhD (2019/10)  D E
present PhD students:
(50%) Dung Thi Đo (PhD) (2023/08)  D E
(50%) Adrienn Anita Tóth (PhD) (2022/08)  D E
(50%) Bianka Kármán (PhD) (2022/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area students with mild intellectual disabilities in communities, sociometry
research field in which current research is conducted psychology
educational sciences
Publications
2018

Kiss Dóra, Herbainé Szekeres Erika, Horváth Endre, Szekeres Ágota: Társas kapcsolatok alakulása valódi és virtuális színtereken 11. évfolyamos osztályokban, In: Gereben, Ferencné; Cserti-Szauer, Csilla; Bíró, Rita; Egri, Tímea; Garai, Szilvia; Hegedüs-Beleznai, Csilla; Katona, Vanda; Lénárt, Zoltán; Sándor, Anikó; Radványi, Katalin; Sósné, Pintye Mária; Szekeres, Ágota (szerk.) Gyógypedagógia dialógusban, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar; Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete (2018) pp. 367-375.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Szekeres Ágota, Horváth Endre: (Gyógy)pedagógiai módszertani útmutató szoftveres szociometriai adatfelvételhez, In: Tóth, Péter; Hanczvikkel, Adrienn; Duchon, Jenő (szerk.) Tanulóközpontú oktatás, módszertani megújulás a szakképzésben és a felsőoktatásban, Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ (2017) pp. 729-739.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2016

Horváth Endre, Szenczi Beáta, Szekeres Ágota: Sociometric characteristics of classes integrating children with mild intellectual disabilities, In: Radek, Kratochvil (szerk.) Proceedings of IAC-GETL in Budapest 2016, CIAG Czech Institute of Academic Education z.s. (2016) pp. 85-93.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2016

Herbainé Szekeres Erika, Szekeres Ágota: Nemi arányok és a rokonszenvi választások kapcsolatának vizsgálata enyhén értelmi fogyatékos tanulókat integráló osztályokban, KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD 2: (3) pp. 51-66.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Szekeres Ágota, Szenczi Beáta: HIGHLY VULNERABLE CHILDREN IN THE JUSTICE SYSTEM, In: Heidi, Salaets; Katalin, Balogh (szerk.) Children and Justice: Overcoming Language Barriers, Intersentia (2015) pp. 94-112.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
2014

Szekeres Ágota, Horváth Endre: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló iskolai osztályok szociometriai jellemzői., MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 69: (1) pp. 263-281.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2014

Szekeres Ágota: Social integration of children with mild intellectual disabilities in the primary school, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 116: pp. 1855-1860.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: English
2012

Papp Gabriella, Perlusz Andrea, Schiffer Csilla, Szekeres Ágta, Takács István: Két út van előttem...?, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 40: (2) pp. 170-187.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: Hungarian
2012

Szekeres Ágota: Integráltan tanuló, enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális helyzetének felmérése szociometria segítségével, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 11: pp. 3-23.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: Hungarian
2008

Szekeres Ágota: Enyhén értelmi fogyatékos gyermekek szociális integrációja - egy tervezett kutatás kérdései, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 36.: (2.) pp. 115-122.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:39 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
43
number of scientific publications:
106
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
16 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
113


2019. IX. 13.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. november 22-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )