Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2018. III. 29.
Personal data
Gyöngyi Fábián
name Gyöngyi Fábián
year of birth 1958
name of institution
doctoral school
PE Multilingualism Doctoral School (Academic staff member)
Contact details
E-mail address kredit_kiadoyahoo.co.uk
phone number +36 88 622-719
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Univ. of Pannonia
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Eszterhazy Karoly College
Employment
1995 - University of Pannonia
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
Research
research area Conceptual and structural study of integrated language teacher role; relationship of language teacher role, role behaviour and beliefs; teachers' beliefs through metaphor analysis; critical thinking.
research field in which current research is conducted teaching
linguistics
Publications
2017

Fábián Gyöngyi: Analytic framework of the critical classroom, In: Szerk.: Simone E Pfenninger, Szerk.: Judit Navracsics Future Research Directions for Applied Linguistics. Bristol: Multilingual Matters Ltd., 2017. pp. 172-191.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2016

Fábián Gyöngyi: A szubjektum korlátozása a pedagógiai metaforaelemzés alkalmazása során, In: Szerk.: Tóth Péter, Szerk.: Holik Ildikó Új kutatások a neveléstudományokban 2015: Pedagógusok, tanulók, iskolák - az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 95-104.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Fábián Gyöngyi: Non-critical thinking: What if not thinking?, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 186: pp. 699-703.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
DOI 
2015

Fábián Gyöngyi: A metaforaelemzés szubjektivitásának korlátozása pedagógiai nézetek vizsgálata során, In: Szerk.: Major Éva, Szerk.: Veszelszki Ágnes A tanárrá válás és a tanárság kutatása: A magyar nyelv és irodalom, az idegen nyelvek és a művészetek műveltségi területen. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2015. pp. 233-248. (Bölcsészet- és Művészetpedagógiai Kiadványok; 11.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Fábián Gyöngyi: A kritikai gondolkodás esélyei a tanteremben, In: Szerk.: Andl Helga, Szerk.: Molnár-Kovács Zsófia Iskola a társadalmi térben és időben 2013. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola, 2014. pp. 159-173. (4.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Fábián Gyöngyi Szerk.: Horváth H. Attila, Szerk.: Navracsics Judit, Szerk.: Révay Valéria, Szerk.: Szitár Katalin: Kritikai gondolkodás az osztályteremben, Budapest: Gondolat Kiadó, 111 p. (Universitas Pannonica; 27.) 27, Kritikai gondolkodás az osztályteremben
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2013

Fábián Gyöngyi: The application of Improved Metaphor Analysis in education research, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 93: pp. 1025-1029.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2011

Fábián Gyöngyi: Tükörtől tükörig: A pedagógus pályakép változásainak elmúlt negyven éve, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (12) p. 10.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Full text 
2010

Fábián Gyöngyi: A tanárok nézetrendszerének hétköznapi 'metaforái', In: Szerk.: Gecső Tamás, Szerk.: Sárdi Csilla Új módszerek az alkalmazott nyelvészeti kutatásban. Székesfehérvár; Budapest: Kodolányi János Főiskola; Tinta Könyvkiadó, 2010. pp. 105-111. (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához; 114.)
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2002

Fábián Gyöngyi: A nyelvtanár viselkedésének megismerhetősége a személyiség, attitűdök és szerepek összefüggésében, In: Szerk.: Bárdos Jenő, Szerk.: Garaczi Imre Nyelvpedagógia az ezredfordulón. Veszprém: Veszprémi Humán Tudományokért Alapítvány, 2002. pp. 25-50.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:13 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
32
number of scientific publications:
34
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
13 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
24

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )