Az oktató a doktori iskola doktoranduszai számára oktat tantárgyat, és/vagy a doktori iskola megszavazta, hogy doktoranduszok számára kutatási témát írjon ki.
University of Pannonia university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
Research
research area
Estonian-Hungarian contrastive linguistics; language planning, corpus planning and online communication of Finno-Ugric languages
research field in which current research is conducted
linguistics
Publications
2019
from data base, 2020. IV. 17.
Vígh-Szabó Melinda: Übersicht von online Portalen für finnisch-ugrische Sprachen, In: Tóth, József (szerk.) Tudományágak integráló és integrált szerepe, Akadémiai Kiadó (2019) p. https://mersz.hu/hivatkozas/m623tieisz_49#m623tieisz_49. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: German
2019
from data base, 2020. IV. 17.
Vígh-Szabó Melinda, Filó Alexandra: IKT-eszközökkel támogatott anyanyelvi nevelés, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 2019: (4) pp. 1-20. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
2017
from data base, 2020. IV. 17.
Vígh-Szabó Melinda: Az észt nyelv tanításának módszertani alapjai és munkaformái magyar szakos hallgatóknak, ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 17: (2) 13 type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL
2017
from data base, 2020. IV. 17.
Vígh-Szabó Melinda: A finnugor nyelvi identitás (1. rész), FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA 24: pp. 295-308. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
2016
from data base, 2020. IV. 17.
Vígh-Szabó Melinda: Egy tradicionális múzeum új köntösben, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 9: (4) =658 type of document: language: Hungarian Full text
2016
from data base, 2020. IV. 17.
Vígh-Szabó Melinda: Az online kommunikáció lehetőségei a finnugor nyelvek és nyelvjárásaik revitalizációs folyamataiban, In: Czetter, Ibolya; Hajba, Renáta; Tóth, Péter (szerk.) VI. Dialektológiai Szimpozion, Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ; Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem Közép-európai Tanulmányok Kar (2016) pp. 629-637. type of document: Part of book/Proceedings Paper language: Hungarian
2016
from data base, 2020. IV. 17.
Vígh-Szabó Melinda: Széttartó folyamatok az észt nyelvben – nyelvjárási törekvések az önálló nyelvi státuszra, In: Kozmács, István; Vanco, Ildikó (szerk.) Standard - nem standard, Antológia Kiadó (2016) pp. 233-243. type of document: Part of book/Proceedings Paper language: Hungarian
2016
from data base, 2020. IV. 17.
Vígh-Szabó Melinda: A finnugrisztika a hazai középfokú oktatásban, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 2016/2.: 633 type of document: Journal paper/Article language: Hungarian Full text
2015
from data base, 2017. XI. 21.
Vígh-Szabó Melinda: Kontrasztív szemlélet az észt mint idegen nyelv oktatásában, FOLIA URALICA DEBRECENIENSIA 22: pp. 311-326. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
2015
from data base, 2017. XI. 21.
Parapatics Andrea, Vígh-Szabó Melinda: A kisebb finnugor népek és a magyar nyelv nyelvjárásainak helyzetéről napjainkban, HUNGAROLÓGIAI ÉVKÖNYV 16.: (1.) pp. 77-87. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.