Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. XI. 27.
Personal data
Zsuzsanna Hanák
name Zsuzsanna Hanák
name of institution
doctoral school
EKKE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. EKKE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eszterházy Károly Catholic University
Contact details
phone number +36 36 520-400/3115
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2001
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University Nyitra
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2017
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eszterhazy Karoly University
Employment
1992 - Eszterházy Károly Catholic University
other (not specified) (főiskolai tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0.5
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
completed course requirement:
(50%) Adrienn Balogh (PhD) 2015/08  
present PhD students:
(50%) Nikoletta Molnár (PhD) (2026/08)  DSE-EKE
(50%) Laura Majtényi (PhD) (2025/08)  DSE-EKE
Marianna Györgyi Tajtiné Lesó (PhD) (2024/08)  DSE-EKE
  Thesis topic proposals
Research
research area education, psychology, pedagogy
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2022

Hanák Zsuzsanna: Problémák és javaslatok, azaz az iskolai lemorzsolódás helyzetének elemzése az Észak-Magyarország régióban, In: K., Nagy Emese; Szabó-Tóth, Kinga (szerk.) Útkereső. Kutatások az Észak-Magyarországi régió felemelkedésért, Miskolci Egyetemi Kiadó (2022) pp. 152-161.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2022

Hanák Zsuzsanna: Problems and proposals-analysis of the situation of early school leaving in the Northern Hungary region / Problémák és javaslatok, azaz az iskolai lemorzsolódás helyzetének elemzése az „Észak-Magyarország” régióban, In: Tanulás és Társadalom interdiszciplináris nemzetközi konferencia : Program és absztraktok, (2022) pp. 82-82.
type of document:
number of independent citations: 1
language: Angol, Magyar
2021

Hanák Zsuzsanna, Taskó Tünde: A pedagógiai munka módszertani gazdagítása, In: Fodor, Richárd; Karain-Gombocz, Orsolya; Miklós, Ágnes Kata (szerk.) Pedagógiai változások – a változás pedagógiája III., Szaktudás Kiadó (2021) pp. 235-244.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2021

Fejes Adrienn, Hanák Zsuzsanna, Vargáné Sáfár Kitti, Határ Attila, Csordás Georgina: Művészetoktatási párbeszéd nyitott műhelyben, In: Kolosai, Nedda (szerk.) Élni a kultúrát! – Játék, művészetpedagógia és tudomány, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar (2021) pp. 106-108.
type of document:
language: Hungarian
2021

Hanák Zsuzsanna, Taskó Tünde: A pedagógiai munka módszertani gazdagítása, In: Változások a pedagógiában – a pedagógia változása III., Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar (2021) pp. 25-26/1.
type of document:
language: Hungarian
2018

Boldizsárné Kovács Gizella, Dudás Anna, Hanák Zsuzsanna, Kecskeméti-Székely Katalin Zsuzsanna, Kusper Judit, Szabó János, Taskó Tünde, Tóth Tibor, Mező Ferenc: A Művészetalapú alprogram koncepciója, EKE Líceum Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 17
language: Hungarian
2015

Hanák Zsuzsanna: Állandóság és változás az iskolaérettség megítélésében, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 13: (1-2) pp. 221-230.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 13
language: Hungarian
URL 
2012

Hanák Zsuzsanna, Dorner László: Jó gyakorlatok – sikeres pedagógiai innovációk Egerben, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 2012: (3-4) pp. 178-186.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2012

Zsuzsanna Hanák, László Dorner: Adaptation Analysis of Some Alternative Competence-Based Education Programs’ in a Hungarian Public School, PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY 39: pp. 52-61.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2010

Hanák Zsuzsanna: A portfólió tanárképzésben és a közoktatásban történő alkalmazásának lehetősége, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 2010.2-3: (2-3) pp. 101-113.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:40 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
147
number of scientific publications:
102
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
8 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
111


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )