Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. II. 09.
Personal data
name Balázs Révész
year of birth 1975
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School in Economics (Supervisor)
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address reveszbeco.u-szeged.hu
phone number +36 62 544-500
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2011
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree University of Pécs
Employment
1999 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Viktor Berki (PhD) (2018/08)  DSE-SZTE
  Thesis topic proposals
Research
research area His research interest cover the analysis of the effects of information technology and relationship orientation on marketing in both business to business and customer markets.
research field in which current research is conducted business and management
Publications
2015

Révész Balázs, Hetesi Erzsébet: Szervezeti piacok – vásárlói magatartás és kapcsolati marketing, In: Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet Bevezetés a marketingbe. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2015. pp. 115-142.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Berki Viktor, Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: Az üzleti kapcsolatok csatornái: mire való az információs technológia?, In: Szerk.: Hetesi Erzsébet, Szerk.: Révész B "Marketing megújulás": Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája. Szeged: SZTE GTK, 2014. pp. 153-166.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2013

Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: Melyik a fontosabb? Információs technológia alapú és személyes kapcsolatok a business marketingben., In: Szerk.: Tompos Anikó, Szerk.: Ablonczyné Mihályka Lívia Növekedés és egyensúly: Kautz Gyula Emlékkonferencia 2013. június 11. elektronikus formában megjelenő kötete. Győr: Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar, 2013. p. &.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2013

Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: Üzleti kapcsolatok válság idején – csak személyesen?, In: Szerk.: Király Éva Kiterjesztett marketing: Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubjának XIX. Országos Konferenciája. Budapest: Budapesti Gazdasági Főiskola, 2013. pp. 667-681.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2012

Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: Az információs technológia átrajzolja-e a személyes kapcsolatok szerepét a szervezetek közötti együttműködésben?, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT &: (2) pp. 41-67.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2009

Lindgreen Adam, Révész Balázs, Glynn Mark: Purchasing orientation, JOURNAL OF BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING 24: (3-4) pp. 148-153.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: English
2007

Révész Balázs: Relationship Attitude of Hungarian companies, GAZDÁLKODÁS 51: (Klnsz) pp. 254-260.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2005

Révész Balázs: A CRM, illetve az e-CRM rendszerek alkalmazásának hatása a vállalat ügyféloldali megítélésére, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 38-39: (2004/6, 2005/1) pp. 42-47.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
2004

Majó Zoltán, Révész Balázs, Szekfű Balázs: A collaborative filtering szerepe az online marketing munkában, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 38: (4) pp. 61-71.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2004

Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: A kapcsolati marketing és a kommunikáció szerepe a közüzemi szolgáltatóknál a piaci liberalizáció folyamatában, VEZETÉSTUDOMÁNY 35: (6) pp. 30-37.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:14 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
39
number of scientific publications:
54
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
15 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
49

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2357 ( 2017. V. 15. )