Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. IX. 15.
Personal data
name Orsolya Kálmán
year of birth 1977
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address kalman.orsolyappk.elte.hu
phone number +36 1 461-4500/3468
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2009
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2004 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Taisia Muzafarova (PhD) (2020/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Learning, supporting learning – especially beliefs about learning, supporting personalized and group learning; higher education pedagogy and teachers’ professional development.
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2016

Kálmán Orsolya: Innovatív pedagógusok az innovatív gyakorlatukról, In: Szerk.: Vámos Ágnes Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 143-166.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Kálmán Orsolya: Az oktatók elképzelései a szakmai fejlődésükről, pedagógiai kompetenciáikról és a tanításukról, In: Szerk.: Garai Imre; Vincze Beatrix; Szabó Zoltán András Hiteles pedagógia: Tanulmányok Golnhofer Erzsébet tiszteletére. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 46-58.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Kálmán Orsolya: Innovatív tanulási környezetek, In: Szerk.: Benedek András, Szerk.: Golnhofer Erzsébet Tanulmányok a neveléstudomány köréből - 2013: Tanulás és környezete. Budapest: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, 2014. pp. 257-280.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Krisztina Gaskó, Orsolya Kálmán: Learning in Higher Education, In: Szerk.: Ágnes Vámos, Szerk.: Sándor Lénárd Training programme and organisation in the Bologna process of Hungarian higher education: The BaBe project. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 82-98.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
Full text 
2013

Kálmán Orsolya: A pedagógusjelöltek és pedagógusok nézetei – hazai kutatások nemzetközi kontextusban, In: Szerk.: Kotschy Beáta Új utak a pedagóguskutatásban: Tanulmánykötet Falus Iván tiszteletére. Eger: Líceum Kiadó, 2013. pp. 81-104.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2013

Kálmán Orsolya: Tanulástámogatás a felsőoktatásban, FELSŐOKTATÁSI MŰHELY: AZ EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ KHT ORSZÁGOS FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS KÖZPONT KIADVÁNYA 7: (2) pp. 15-22.
type of document: Journal paper/Review paper
language: Hungarian
Full text 
2012

Honkimäki, Sanna, Kálmán, Orsolya: Approaches to Transition Support for First Year Students in Higher Education, In: Szerk.: Tynjälä P, Szerk.: Stenström M, Szerk.: Saarnivaara M Transitions and Transformations in Learning and Education. Dordrecht: Springer-Verlag, 2012. pp. 247-270.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: English
DOI 
2011

Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya, Mészáros György : Az adaptív-elfogadó iskola koncepciója, Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 224 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 17
language: Hungarian
URL 
2009

Kálmán Orsolya: Egyetemi hallgatók társas világa, In: Szerk.: Szabolcs Éva Ifjúkorok, gyermekvilágok I.. Budapest: Eötvös József Könyvkiadó, 2009. pp. 94-127.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2004

Kálmán Orsolya: A hallgatók tanulási sajátosságainak változásai a felsőoktatás évei alatt, MAGYAR PEDAGÓGIA 104: (1) pp. 95-114.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:24 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
33
number of scientific publications:
45
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
14 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
49

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )