Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. IV. 01.
Personal data
name Orsolya Kálmán
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
phone number +36 1 461-4500/3468
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2009
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2004 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Dorottya Kardos (PhD) (2023/08)  D E
(50%) Fruzsina Eszes (PhD) (2023/08)  D E
MEBRATE BEKELE FEYISA (PhD) (2023/08)  D E
Myo Sandar (PhD) (2022/08)  D E
(50%) Taisia Muzafarova (PhD) (2020/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Learning, supporting learning – especially beliefs about learning, supporting personalized and group learning; higher education pedagogy and teachers’ professional development.
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2019

Kálmán Orsolya: A felsőoktatás oktatóinak szakmai fejlődése: az oktatói identitás alakulása és a tanulás módjai, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2019: (1) pp. 74-97.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2018

Erdei Luca Alexa, Verderber Éva, Horváth László, Velkey Kristóf, Kovács István Vilmos, Kálmán Orsolya: Nemzetközi együttműködésben megvalósuló doktori képzések mint a szervezeti tanulás forrásai, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 68: (1-2) pp. 36-58.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2018

Kálmán Orsolya: Az oktatók szakmai fejlődésének és tanulásának megközelítései a felsőoktatásban, In: Fehérvári, Anikó (szerk.) A Borsszem Jankótól Bolognáig., ELTE PPK - L'Harmattan Kiadó (2018) pp. 218-236.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2018

Kálmán Orsolya, Rapos Nóra: Teachers’ Experiences and Perceptions about Professional Development and their Innovative Practices, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 8: (3) pp. 43-61.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2017

Bajzáth Angéla, Kálmán Orsolya, Rapos Nóra: A képzési program fejlesztése, In: Lukács, István; Derényi, András (szerk.) Kézikönyv a képzési programok tanulási eredményeken alapuló fejlesztéséhez, felülvizsgálatához, Oktatási Hivatal (2017) pp. 41-84.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Kálmán Orsolya: Innovatív pedagógusok az innovatív gyakorlatukról, In: Vámos, Ágnes (szerk.) Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje, ELTE Eötvös Kiadó (2016) pp. 143-166.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Kálmán Orsolya: Innovatív tanulási környezetek, In: Benedek, András; Golnhofer, Erzsébet (szerk.) Tanulmányok a neveléstudomány köréből - 2013, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság (2014) pp. 257-280.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2013

Kálmán Orsolya: A pedagógusjelöltek és pedagógusok nézetei – hazai kutatások nemzetközi kontextusban, In: Kotschy, Beáta (szerk.) Új utak a pedagóguskutatásban, Líceum Kiadó (2013) pp. 81-104.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2012

Honkimäki Sanna, Kálmán Orsolya: Approaches to Transition Support for First Year Students in Higher Education, In: Tynjälä, P; Stenström, M; Saarnivaara, M (szerk.) Transitions and Transformations in Learning and Education, Springer-Verlag (2012) pp. 247-270.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: English
2011

Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya, Mészáros György: Az adaptív-elfogadó iskola koncepciója, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 21
language: Hungarian
Full text 
Number of independent citations to these publications:26 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
44
number of scientific publications:
63
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
14 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
56


2019. IX. 13.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. november 22-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )