Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. IX. 04.
Personal data
János Steklács
name János Steklács
name of institution
doctoral school
PTE Doctoral School in Linguistics (Academic staff member)
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Doctoral School in Linguistics 5%
PTE Education and Society Doctoral School of Education 90%
SzTE Doctoral School of Education 5%
accreditation statement submitted to: University of Pécs
Contact details
E-mail address steklacs.janospte.hu
phone number +36 72 503-600
mobile phone number +36 30 316-8611
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2004
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree University of Pécs
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2012
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree University of Pécs
Employment
2019 - University of Pécs
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 16
number of students who fulfilled course requirements 5
students who obtained their degrees:
(50%) Gyöngyi Nemes PhD 2023  DSNDI-PTE
Orsolya Volentér-Kis PhD 2023  DSE–US
Zsóka Sipos PhD 2023  DSE–US
(50%) Szilvia Tánczikné Varga PhD 2021  DSE–US
Gáborné Demeter PhD 2018  DSNDI-PTE

students with degree granting in process:
Katalin Kult PhD (2024/03)  DSNDI-PTE
(50%) Nóra Huszár-Samu PhD (2024/03)  DSNDI-PTE
present PhD students:
Aidai Salmorbekova (PhD) (2027/08)  ESDSE
Beáta Szentmiklósi (PhD) (2027/08)  ESDSE
(50%) Nikolett Fogarassy (PhD) (2027/08)  ESDSE
Tamene Deysmi Geremew (PhD) (2027/08)  ESDSE
(50%) Boglárka Szilágyi (PhD) (2026/08)  ESDSE
Linh Vuong Tuyet (PhD) (2026/08)  DSE–US
Patrik Bogdán (PhD) (2026/08)  ESDSE
Nurul Fitriyah Almunawaroh (PhD) (2025/08)  DSE–US
(50%) Valéria Kerekes (PhD) (2025/08)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area Educational theory, applied linguistics, reading skills, functional illiteracy, eye-tracking studies
research field in which current research is conducted educational sciences
linguistics
Publications
2022

Steklács János: Az olvasási, szövegértési folyamat szemkamerás vizsgálata az olvasástanítás szempontjából, In: Tolcsvai, Nagy Gábor (szerk.) A szövegértés kérdései, Gondolat Kiadó (2022) pp. 125-146.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2021

Bóna Judit, Steklács János: Hangos olvasás közbeni hibázások, hibajavítások változása negyedik és ötödik osztály között, BESZÉDTUDOMÁNY-SPEECH SCIENCE 2: (1) pp. 154-172.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2020

Steklács János, Bóna Judit: A hangos olvasás jellemzőinek változása 4. és 5. osztályos korban – Egy követéses pilotvizsgálat eredményei, In: Bóna, Judit; Krepsz, Valéria (szerk.) Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig, ELTE Eötvös Kiadó (2020) pp. 233-252.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Varga Szilvia, Pásztor Attila, Steklács János: An online instrument assessing the relationship between morphological structure awareness and reading comprehension in Hungarian 2-4 graders, ELEMENTARY EDUCATION ONLINE / ILKOEGRETIM ONLINE 19: (4) pp. 2322-2334.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2019

Steklács János: Szemkamerás vizsgálatok a pedagógiai kutatásban, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar
type of document:
language: Hungarian
2016

Janos Steklacs: Eye tracking technology, as a new research field of education and methodology, In: Damien, Sagrillo; Alain, Nitschké; Friedhelm, Brusniak (szerk.) Leo Kestenberg und musikalische Bildung in Europa, Margraf Verlag (2016) pp. 131-144.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2015

Steklács János, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere, In: Csapó, Benő; Steklács, János; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 15-31.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2010

Steklács János: Teaching Cognitive and Meta-Cognitive Reading Strategies, In: Garbe, Christine; Karl, Holle; Weinhold, Swantje (szerk.) ADORE - Teaching Struggling Adolescent Readers in European Countries, Peter Lang (2010) pp. 123-132.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: English
2009

Józsa Krisztián, Steklács János: Az olvasástanítás kutatásának aktuális kérdései, MAGYAR PEDAGÓGIA 109: (4) pp. 365-397.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 109
language: Hungarian
Full text 
2005

Steklács János: Funkcionális analfabetizmus a hipotézisek, tények és számok tükrében, Akadémiai Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 19
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:135 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
191
number of scientific publications:
188
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
28 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
37
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
23
number of independent citations to scientific publications and creative works:
502


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )