Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. IV. 17.
Personal data
name Henriette Tigyiné Pusztafalvi
name of institution
doctoral school
PTE Doctoral School of Health Sciences (Supervisor)
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Doctoral School of Health Sciences 90%
PTE Education and Society Doctoral School of Education 10%
Contact details
phone number +36 72 251-146
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2011
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Pécs
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2019
discipline to which degree belongs general health sciences
institution granting the degree University of Pécs
Employment
2002 - University of Pécs
other (not specified) (adjunktus)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 10.5
number of students who fulfilled course requirements 5
students who obtained their degrees:
(50%) Aliz Bohner-Beke PhD 2019  DSHS-PTE

completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Gabriella Lukácsné Sipkó (PhD) 2018/08  DSHS-PTE
Gyöngyi Petró (PhD) 2018/08  DSHS-PTE
(50%) Lívia Vass (PhD) 2013/08  ESDSE
Magdolna Rohánszky (PhD) 2012/08  DSHS-PTE
(50%) Máté Cséplő (PhD) 2018/08  DSHS-PTE
(50%) Veronika Végh (PhD) 2018/08  DSHS-PTE
present PhD students:
Brigitta Szabó (PhD) (2023/08)  DSHS-PTE
(50%) Zoltán Tamás Szabó (PhD) (2023/08)  DSHS-PTE
Dóra Anna Hámoriné Skultéty (PhD) (2022/08)  DSHS-PTE
(50%) Réka Dobosiová (PhD) (2022/08)  DSHS-PTE
(50%) Eszter Lajosné Pozsonyi (PhD) (2021/08)  DSHS-PTE
Márta Zsoldos (PhD) (2021/08)  DSHS-PTE
Noémi Kata Meisznerné Kuklek (PhD) (2020/08)  DSHS-PTE
Gabriella Fehér (PhD) (2020/01)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area Health education - Health promotion Disability and quality of life
research field in which current research is conducted educational sciences
general health sciences
Publications
2018

Bohner-Beke A, Kőnigné Péter A, Vass L, Halasi Sz, Kránicz J, Pusztafalvi H: Dongaláb-specifius életminőség-kérdőív magyar adaptációja, ORVOSI HETILAP 159: (31) pp. 1269-1277.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
DOI 
2018

Máté Sz, Tigges-Limmer K, Pusztafalvi H: A munkával és élettel való elégedettség összehasonlító elemzése magyar és német műtő asszisztensek körében, NŐVÉR 31: (14) pp. 4-11.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2017

Meisznerné Kuklek N, Pusztafalvi H: A MUNKAERŐ-PIACI INTEGRÁCIÓ HATÁSAI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A MAGATARTÁS ÉS ÉLETMINŐSÉG VÁLTOZÁSAIRA, KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD 3: (4) pp. 33-49.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2017

Rohanszky M, Berenyi K, Fridrik D, Pusztafalvi H: Éber, tudatos figyelemre épülő, a rákbetegséggel való megküzdést segítő program (MBCR) hatásvizsgálata magyar rákbetegek körében, ORVOSI HETILAP 158: (33) pp. 1293-1301.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
DOI 
2017

Máté O, Pusztafalvi H, Brantmüller É: Hogyan közöljünk rossz híreket? A medicinális rossz hírek közlése kurzus jelentősége és tematikájának kidolgozása, NŐVÉR 30: (4) pp. 13-21.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2013

Jäger A , Tigyiné Pusztafalvi H: Szexuális magatartás vizsgálata a középiskolások körében, EGÉSZSÉG-AKADÉMIA 4: (1) pp. 50-58.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 6
language: Hungarian
2013

Tigyiné Pusztafalvi H: Az egészségnevelés intézményesülésének története, EDUCATIO 22: (2) pp. 224-234.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 12
language: Hungarian
2012

MATE O, TIGYI H, KIVES ZS, Sandor J: BREAKING BAD NEWS – INFORMING PARENTS ON SUSPICION OF PRENATALLY DETECTED DOWN SYNDROME IN OBSTETRIC INSTITUTIONS: HUNGARIAN EXPERIENCE, PAEDIATRIA CROATICA 56: (&) pp. 351-356.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Angol és horvát
2011

Tigyi Zoltánné Pusztafalvi Henriette: Az egészségnevelés intézményesülésének folyamata hazánkban a dualizmus korától a második világháború végéig, EGÉSZSÉG-AKADÉMIA 2: (3.) pp. 225-233.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Angol és magyar
2011

Tigyi Zoltánné Pusztafalvi Henriette: Egészségtan tanítása a Tanítóképzőkben, a 19. században használt tankönyvek alapján, In: Szerk.: Pinczésné Palásthy Ildikó A református tanítóképzés múltja, jelene, jövője. Debrecen: Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, 2011. pp. 86-91.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:25 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
47
number of scientific publications:
145
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
11 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
10
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
6
number of independent citations to scientific publications and creative works:
50


2019. IX. 13.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. november 22-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )