Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
VALIDITY EXPIRED
personal data approved: 2017. X. 12.
Personal data
name Andrea Hatvani
name of institution
doctoral school
EKKE Doctoral School of Education (Academic staff member)
the share of work in the different doctoral schools. EKKE Doctoral School of Education 100%
Contact details
E-mail address hatvaniektf.hu
phone number +36 36 520-400
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2006
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree University of Debrecen
Employment
1999 - Eszterházy Károly Catholic University
other (not specified) (főiskolai docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
(50%) Enikő Gulyás PhD 2019  DSE-EKE
(50%) Enikő Gulyás PhD 2019  DSE-EKE

Research
research area Psychological content analysis of leterary texts, applying different art works in education and teacher training. Learning improvement, learning diagnostic, gift identification.
research field in which current research is conducted educational sciences
psychology
Publications
2016

Dávid Mária, Dorner László, Hatvani Andrea, Soltész Péter, Taskó Tünde, Soltész-Várhelyi Klára: Az IKT hatása a kognitív működésekre iskoláskorban, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1/9) pp. 165-195.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
DOI 
2016

Dorner László, Hatvani Andrea, Taskó Tünde, Soltész Péter, Estefánné Varga Magdolna, Dávid Mária: IKT-használat 10–18 éveseknél - Egy IKT-eszközhasználati kérdőív bemutatása, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1) pp. 25-56.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Hatvani Andrea : Szociálpszichológiai jelenségek a többségi és kisebbségi közösségekben, Eger: Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiuma, 113 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2014

Dávid Mária, Hatvani Andrea, Héjja-Nagy Katalin : Tehetségazonosítás a pedagógiában = Identifying Gifted Students in Education, Budapest: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, 28 p. (Géniusz Műhely; 1.)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 5
language: Hungarian
Full text 
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde Szerk.: Estefánné Varga Magdolna: Miben más?, Eger: EKF Líceum Kiadó, 115 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Taskó Tünde Anna, Hatvani Andrea, Dorner László: Az IKT használat jellegzetességei 5-12. évfolyamos tanulók körében, OKTATÁS-INFORMATIKA 2014: (1) pp. 27-39.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Hatvani Andrea, Dorner László: Az IKT eszközhasználati szokások 11-18 éves korosztály körében, In: Szerk.: Torgyik Judit Sokszínű pedagógiai kultúra: II. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia. Komárno: International Research Institute, 2014. pp. 345-351.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
Full text 
2011

Hatvani Andrea: A tehetségfejlesztés és felzárkóztatás feladataira való felkészítés, tehetségdiagnosztika és fejlesztési módszerek elsajátítása., In: Szerk.: Estefánné Varga Magdolna Megújuló tananyagtartalmak, módszerek a kompetencialapú tanárképzésben. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2011. pp. 51-82. (Módszertani kiadványok)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2010

Hatvani Andrea: A pszichológiai tartalomelemzés szerepe az irodalompszichológiai vizsgálatokban., In: Szerk.: Estefánné Varga Magdolna, Szerk.: Ludányi Ágnes Tanárképzés, szociális képzés, gyermekvédelem: Tanulmányok a pszichológia, a neveléstudomány és a szociálpedagógia területéről. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2010. pp. 111-123.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2010

Hatvani Andrea: Vyâvlenie latentnyh kognitivnyh struktur v literaturnyh dialogah s pomoŝ'û psihologočeskogo kontent-analiza = Emerging latent cognitive structures in literary dialogues with the help of psychological content analysis, In: Szerk.: A A Kiseleva Rekonstrukcija subʹektivnoj realʹnosti = Reconstruction of subjective reality: psichologia i lingvistika = psychology and linguistics. Kharkov: Gumanitarnyj centr, 2010. pp. 30-45.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Russian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
21
number of scientific publications:
63
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
10 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
3
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
1
number of independent citations to scientific publications and creative works:
10


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )