Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2020. IX. 16.
Personal data
Beatrix Vincze
name Beatrix Vincze
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address vincze.beatrixppk.elte.hu
phone number +36 1 461-4500/3881
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2019
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE, Eötvös Loránd University, Budapest
Employment
2009 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Vera Kovács (PhD) (2024/08)  D E
Barbara Ozsvárt (PhD) (2023/08)  D E
(50%) Katalin Kempf (PhD) (2022/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Herbartianismus, Reformpedagogy, Life-reform, Projectmethode
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2020

Vincze Beatrix: The Garden Hungary Theory of László Németh and Life Reform, In: Vincze, Beatrix; Kempf, Katalin; Németh, András (szerk.) Hidden Stories - the Life Reform Movements and Art, Peter Lang International Academic Publishers (2020) pp. 351-363.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2020

Vincze Beatrix: Die Etablierung einer professionalisierten Lehrerbildung im internationalen Kontext. Der ungarische Herbartianer – Mór Kármán und seine persönliche Kontakt zu den deutschen Spätherbatianern, In: Bolle, Rainer; Grundig, de Vazquez Katja (szerk.) Herbart und der Herbartianismus in Jena., Garamond Verlag (2020) pp. 159-172.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2019

Vincze Beatrix: Theoretical and Practical Models of Hungarian Life Reform Movement., PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 13: (2) p. 101.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2019

Vincze Beatrix: Az osztrák és magyar szecesszió nőalakjai:Fanny Zakucka-Harlfinger és Lesznai Anna alkotói tevékenysége, In: Baska, Gabriella; Hegedűs, Judit; Szabó, Zoltán András (szerk.) Visszhangzó századok, ELTE PPK; L'Harmattan Kiadó (2019) pp. 30-39.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2018

Vincze Beatrix: Iskolareformok és életreform. Nevelésügyi kérdések a két világháború közötti nem pedagógiai sajtóban., In: Boreczky, Ágnes; Vincze, Beatrix (szerk.) Reformpedagógia és életreform – recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok, Gondolat Kiadó (2018) pp. 250-274.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Vincze Beatrix: A földi édenhez vezető „harmadik utas” elméleti és gyakorlati modellek a két világháború közötti Magyarországon, In: Németh, András; Vincze, Beatrix (szerk.) Továbbélő utópiák – magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások, Gondolat Kiadó (2017) pp. 35-57.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2017

Vincze Beatrix: Theoretische und praktische Modelle des zum irdischen Eden führenden „Dritten Weges“ in der Zwischenkriegszeit in Ungarn, In: Németh, András; Stöckl, Claudia; Vincze, Beatrix (szerk.) Survival of Utopias - Life Reform and Progressive Education in Austria and Hungary, Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften (2017) pp. 41-54.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2016

Vincze Beatrix: „Szabad-e a pedagógiából hazudni?” Lesznai Anna hitvallása a tanításról, In: Garai, Imre; Vincze, Beatrix; Szabó, Zoltán András (szerk.) Hiteles pedagógia, ELTE Eötvös Kiadó (2016) pp. 84-93.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Vincze Beatrix: Az európai tanárképzés a modellalkotó országok aspektusából, In: Baska, Gabrella; Hegedűs, Judit (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek, ELTE PPK (2015) pp. 161-177.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2012

Németh András, Szabolcs Éva, Vincze Beatrix: Lehrerbildung in Ungarn., In: Németh, András; Skiera, Ehrenhard (szerk.) Lehrerbildung in Europa., Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften (2012) pp. 21-40.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 6
language: German
URL 
Number of independent citations to these publications:10 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
139
number of scientific publications:
105
monographs and professional books:
6
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
8 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
25
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
7
number of independent citations to scientific publications and creative works:
47


2021. V. 01.
ODT online ülés
Az ODT következő, online ülésére 2021. május 21-én 10.00 órakor kerül sor.

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )