Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. I. 05.
Personal data
Viktória Kövecsesné Gősi
name Viktória Kövecsesné Gősi
name of institution
doctoral school
SzE Doctoral School of Regional Sciences and Business Administration (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. SzE Doctoral School of Regional Sciences and Business Administration 100%
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2009
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2000 - Széchenyi István University, Győr
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Zita Kaszalik (PhD) (2025/08)  DSRSBA
Research
research area Environmental and sustainability education, forest school learning Areas of developing emotional intelligence for teacher Teaching and learning in the digital culture
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2022

Lőrincz Ildikó, Lampert Bálint, Kövecsesné Gősi Viktória, Wojnesitz Alexandra:: A helyidentitás vizsgálata öröm-bánat térképpel magyarországi és ausztriai iskolások körében, In: Makkos, Anikó; Kecskés, Petra; Boldizsár, Boglárka (szerk.) "A múltból táplálkozó jövő – hagyomány és fejlődés", Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar (2022) pp. 528-539.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2022

Kövecsesné Gősi Viktória: Kreatív módszertani megoldások Kamishibai Papírszínházzal, In: Makkos, Anikó; Kecskés, Petra; Boldizsár, Boglárka (szerk.) "A múltból táplálkozó jövő – hagyomány és fejlődés", Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar (2022) pp. 586-592.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2021

Kövecsesné Gősi Viktória, Benyák Anikó, Makkos Anikó, Fehér Ágota: Emotional intelligence development in online education, In: IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (szerk.) 12th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom 2021), IEEE (2021) pp. 517-521.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2021

Kövecsesné Gősi Viktória: :Tanító szakos hallgatók érzelmi intelligenciájának fejlesztése mesével, In: Kolosai, Nedda (szerk.) Élni a kultúrát! – játék, művészetpedagógia és tudomány, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar (2021) pp. 609-616.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2021

Kövecsesné Gősi Viktória: Egy fenntarthatóságpedagógiai projekt tapasztalatai 3D VR térben, In: Juhász, Erika; Kozma, Tamás; Tóth, Péter (szerk.) Társadalmi innováció és tanulás a digitális korban, Debreceni Egyetemi Kiadó; Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2021) pp. 77-91.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2021

Makkos Anikó, Kecskés Petra, Kövecsesné Gősi Viktória: „Kizökkent világ” Szokatlan és különleges élethelyzetek: a nem-konvencionális, nem “normális”, nem kiszámítható jelenségek korszaka?, Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar
type of document: Book/Konferenciakötet (to be translated)
language: Hungarian
2020

Kövecses Gősi Viktória, Lampert Bálint, Pongrácz Attila, Lőrincz Ildikó: University Lecturers’ Distance Learning Experiences Gained during the COVID-19 Pandemic Period, In: Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) (szerk.) 11th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom 2020), IEEE (2020) pp. 325-330.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 5
language: English
URL 
2020

Kövecsesné Gősi Viktória, Benyák Anikó: Tanító szakos hallgatók érzelmi intelligenciájának fejlődése a „Léleknek idő kell” kurzus keretében, In: Szarka, Emese (szerk.) POZITÍV PEDAGÓGIA ÉS NEVELÉS KONFERENCIAKÖTET I., Mental Focus Kft (2020) pp. 171-184.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Kövecsesné Gősi Viktória: Supporting the learning of teaching students with digital tools, JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 10: (4) pp. 105-124.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: English
URL 
2020

Lampert Bálint, Gősi Kövecses Viktória, Lőrincz Ildikó, Pongrácz Attila: Distance Learning System Established for Teachers of Hungarian Language and Culture in Diaspora with the Support of MaxWhere 3D VR, In: Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) (szerk.) 11th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom 2020), IEEE (2020) pp. 331-336.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
URL 
2020

Kövecsesné Gősi Viktória, Lőrincz Ildikó, Lampert Bálint: Pedagogical portfolio 3D MaxWhere virtual space, ERUDITIO - EDUCATIO 15: (4) pp. 5-20.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2019

Kövecsesné Gősi Viktória: A tanítás-tanulás módszertanának szerepe a tanítóképzésben, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 18: (Különszám - Tanítóképzés a múlt és jövő metszetében) pp. 74-88.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2018

Kövecsesné Dr. Gősi Viktória: Cooperative learning in VR Environment, ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 15: (3) pp. 205-224.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 97
language: English
URL 
2018

Kövecsesné Gősi Viktória: A digitális korszak oktatásmódszertani kihívásai, In: Baranyiné, Kóczy Judit; Fehér, Ágota (szerk.) XXI. Apáczai-napok konferencia. "Útkeresés és újratervezés". Tanulmánykötet, Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar (2018) pp. 189-201.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 5
language: Hungarian
2018

Kövecsesné Gősi Viktória, Lampert Bálint: A környezetpedagógia gyakorlata a tanítóképzésben, JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 8: (2) pp. 36-54.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2017

Kövecsesné Gősi Viktória: Sajátos nevelési igényű gyermekek környezettudatosságának fejlesztési lehetőségei erdei iskolai projektben, In: Berki, Imre; Bodáné, Kendrovics Rita; Csenger, Lajosné; Horváth, Katalin; Kisvárdai, Melinda; Kövecsesné, Gósi Viktória; Leskó, Gabriella; Merkei, Attila; Németh, László; Kováts-Németh, Mária; Szákovicsné, Bérczy Dóra Judit; Schlaffer, Roland; Varga, Tünde (szerk.) "A semmiből egy új, más világot teremtettem". Iskolateremtő munka a környezetpedagógiában, Tiszteletpéldány (2017) pp. 73-82.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Kövecsesné Gősi Viktória: A környezeti nevelés gyakorlata az erdei iskolában, Hazánk Könyvkiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 10
language: Hungarian
2015

Kövecsesné Gősi Viktória: A fenntarthatóságra nevelés gyakorlata a győri tanítóképzésben, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 13: (1-2) pp. 299-315.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:132 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
97
number of scientific publications:
93
monographs and professional books:
5
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
226

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )