Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. IX. 30.
Personal data
Tibor Vígh
name Tibor Vígh
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Education 100%
Contact details
E-mail address Vigh.Tiboredpsy.u-szeged.hu
phone number +36 62 637-286
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2011
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2008 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
completed course requirement:
Abderrahim Mamad (PhD) 2023/08  DSE–US
present PhD students:
Souha Aydi (PhD) (2027/08)  DSE–US
Piseth Hull (PhD) (2026/08)  DSE–US
(50%) Peng Diya (PhD) (2025/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area Educational assessment, measurement, exams. Foreign language assessment and evaluation; foreign language education. Examination of teacher candidates' competencies.
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2023

Fejes József Balázs, Jámbori Szilvia, Kasik László, Vígh Tibor, Gál Zita: Exploring social problem-solving profiles among Hungarian high school and university students, HELIYON 9: (8) e18913
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2022

Fejes József Balázs, Mezei Tímea, Vígh Tibor, Szenczi Beáta, Rausch Attila: A Tanári Felelősség Kérdőív és a Tanári Hatékonyság Kérdőív működése pedagógusok és pedagógusjelöltek körében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 32: (5) pp. 3-26.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2021

Mamad Abderrahim, Vígh Tibor: Moroccan EFL Public High School Teachers’ Perceptions and Self-Reported Practices of Assessment, JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION 7: (3) pp. 119-135.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2019

Vígh Tibor, Kiss-Kovács Renáta: Hogyan értelmezik a tanárszakosok a tanulói értékelés fogalmát?, MODERN NYELVOKTATÁS 25: (3-4) pp. 156-173.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2019

Fejes József Balázs, Vígh Tibor: A tanodák hatásának vizsgálata a szövegértés, matematika és néhány affektív változó alapján az eDia-platform alkalmazásával, In: Binder, Mátyás (szerk.) Tanodai tapasztalatok (2015–2019), Oktatási Hivatal (2019) pp. 73-108.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2013

Vígh Tibor: A középszintű angol és német nyelvi érettségin elért teljesítmények változásai 2007 és 2012 között, MODERN NYELVOKTATÁS 19: (1-2) pp. 17-35.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 13
language: Hungarian
URL 
2012

Nikolov Marianne, Vígh Tibor: Az idegen nyelvek tanulásának eredményessége, In: Csapó, Benő (szerk.) Mérlegen a magyar iskola, Nemzeti Tankönyvkiadó (2012) pp. 241-288.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 23
language: Hungarian
URL 
2012

Vígh Tibor: A kétszintű idegen nyelvi érettségi tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatása, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 22: (7-8) pp. 62-79.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: Hungarian
URL 
2007

Vigh Tibor: A vizsgák tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatásának elméleti és empirikus kutatása, MAGYAR PEDAGÓGIA 107: (2) pp. 141-161.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 12
language: Hungarian
URL 
2005

Vígh Tibor: A kommunikatív tesztelés elméleti alapjai, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (4) pp. 381-407.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 17
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:80 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
94
number of scientific publications:
95
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
10 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
157


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )