Login
 Forum
 
 
Data sheet of PhD student
 Print preview
Personal data
Gabriella Hideg
name Gabriella Hideg
name of institution University of Pécs
doctoral school PTE Education and Society Doctoral School of Education
Supervision
thesis supervisor Gyöngyvér Prisztóka
co-supervisor Tamás Kozma
one supervisor or with co-supervisor co-supervisor
degree PhD
starting of doctoral studies 2013
date of final certificate (year,month) 2017/08
year in which degree was obtained 2018
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense
Publications
2020

Hideg G: A rekreációra fordítható idő, sportolási szokások és a modern telekommunikációs eszközök szerepe és jelentősége általános iskolások körében, In: Hideg, Gabriella; Simándi, Szilvia; Virág, Irén (szerk.) Prevenció, intervenció és kompenzáció, Debreceni Egyetemi Kiadó (2020) pp. 125-139.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2020

Hideg G: Az egészséghez kapcsolódó attitűd vizsgálata gimnáziumi diákok körében, In: Varga, Zoltán; Komáromy, Márk; Csákvári, Tímea (szerk.) III. ZALAEGERSZEGI EGÉSZSÉGTURIZMUS KONFERENCIA TANULMÁNYKÖTET, Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Kar (PTE ETK) (2020) pp. 59-71.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Hideg G: A fair play múltja, jelene, értéke, Fakultás Könyvkiadó
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2019

Hideg G: Mega-események hatása a rendező ország turizmusára, SPORT- ÉS EGÉSZSÉGTUDOMÁNYI FŰZETEK 3: (4) pp. 3-19.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2018

Hideg Gabriella: Snapshots about Esat Africa’s education system. Reviews of primary school students and college students about the spirit of fair play, AFRIKA TANULMÁNYOK 12: (4) pp. 66-81.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2017

Hideg Gabriella: Pillanatképek Kelet- Afrika oktatási rendszeréből. Kisiskolások és főiskolai hallgatók véleménye a fair play jelentéstartalmáról, In: Mrázik, Julianna (szerk.) A tanulás új útjai (HERA Évkönyvek 2016), Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2017) pp. 529-548.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Hideg Gabriella: Sport-pedagógia-politika és az 1956-os melbournei Olimpiai Játékok, In: Fehérvári, Anikó; Juhász, Erika; Kiss, Virág Ágnes; Kozma, Tamás (szerk.) Oktatás és fenntarthatóság (HERA évkönyvek 2015), Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2016) pp. 100-115.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Hideg Gabriella: Fair play, neked mit jelent? Kárpát-medencei fiatalok véleménye a fogalomról, In: Kovács, Klára (szerk.) Értékteremtő testnevelés, Debreceni Egyetemi Kiadó (2016) pp. 139-150.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2016

Hideg G, Janko K, Kozma T, Olah I: The ‘Oecumenical Schools’: A Forgotten Civic Initiative in Hungary, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 6: (4) pp. 83-105.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2015

Marton G, Hideg G, Prisztóka Gy: Sportdiplomácia, PTE TTK Sporttudományi és Testnevelési Intézet
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
8
number of scientific publications:
18
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
1 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
0
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
1
number of independent citations to scientific publications and creative works:
0

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )