Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 08.
Personal data
name Szilvia Jámbori
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
phone number +36 62 544-000/3273
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2004
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Debreceni Egyetem (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2021
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2003 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
completed course requirement:
Dóra Győri-Dani (PhD) 2016/08  DSE–US
present PhD students:
Éva Zsuzsanna Lopatovszkiné Kasza (PhD) (2027/08)  DSE–US
Brigitta Leist Balogh (PhD) (2025/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area Long-term goals of adolescents, impact of family and school environment Stress and coping during adolescence
research field in which current research is conducted psychology
Publications
2019

Jámbori Szilvia, Kőrössy Judit, Szabó Éva: A reziliencia, az énhatékonyság és az iskolai kötődés szerepe a szándékos önszabályozás folyamatában, MAGYAR PEDAGÓGIA 119: (1) pp. 75-94.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 8
language: Hungarian
URL 
2019

Jámbori Szilvia, Kőrössy Judit: A szándékos önszabályozás jelentősége serdülő és fiatal felnőttkorban a társas támogatás, az identitásállapotok és a reziliencia tükrében, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 19: (3) pp. 33-52.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Bohner-Beke Aliz, Jambori Szilvia, Vass Livia, Kranicz Janos, Vegh Veronika, Pusztafalvi Henriette: A retrospective study on health-related quality of life in congenital clubfoot (with patient-reported outcomes), PAEDIATRIA CROATICA 63: (1) pp. 11-16.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2019

Jámbori Szilvia, Fejes József Balázs, Gál Zita, Kasik László, Szabó Hangya Lilla, Nagy Krisztina: Célok, tervek és tanulási stratégiák serdülők és fiatal felnőttek körében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 29: (6) pp. 18-35.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2019

Gál Zita, Kasik László, Jámbori Szilvia, Fejes József Balázs, Nagy Krisztina: A problémamegoldás kapcsolata az élettel való elégedettséggel és az iskolai jólléttel – középiskolások és egyetemisták longitudinális vizsgálata, In: Fehérvári, Anikó; Széll, Krisztián (szerk.) Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK); L'Harmattan Kiadó (2019) pp. 158-172.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
URL 
2016

Jámbori Szilvia, Horváth M. Tünde, Harsányi Szabolcs Gergő: Az internetes kapcsolatokban való nyitottság összefüggése az észlelt társas támasszal és az énhatékonysággal, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 2: pp. 19-36.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
DOI 
2016

Leist Balogh Brigitta, Jámbori Szilvia: A kapunyitási pánik vizsgálata a megküzdési módok és a szorongás függvényében, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 16: (2) pp. 69-90.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2010

Nemeth D, Janacsek K, Balogh V, Londe Z, Mingesz R, Fazekas M, Jambori Sz, Danyi I, Vetro A: Learning in autism: Implicitly superb, PLOS ONE 5: (7) Paper N°e11731. p.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 40
language: English
DOI 
2007

Jámbori Szilvia : Hogyan tervezik a serdülők a jövőjüket?, Szeged: SZEK JGYF Kiadó, 182 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 7
language: Hungarian
2003

Jámbori Szilvia, Sallay Hedvig: Changes in parental education and their impact on future orientation in adolescence and young adulthood, REVIEW OF PSYCHOLOGY: INTERNATIONAL JOURNAL OF CROATIAN PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION 10: (2) pp. 131-140.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: English
Number of independent citations to these publications:62 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
96
number of scientific publications:
96
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
244


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )