name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date of defense | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
Zsuzsa Nagy | Anetta Müller | | 2024-05-03 10:00:00 | A hasznosság és a motiváció szerepe az iskolai testnevelés fittségmérésében az első COVID-19 utáni mérési időszakban (Az országos fittségmérés végrehajtását befolyásoló háttértényezők funkciója) | 2024-05-08 |
Barbara Máté-Szabó | Edina Márkus | | 2024-03-08 10:00:00 | Hídszerep a felsőoktatásban? - Továbbtanulási aspirációk vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben tanuló hallgatók körében | 2024-03-27 |
György Bilibok | Gergely Angyalosi | | 2024-02-07 13:00:00 | A ciorani Jézus-kép töredékessége | 2024-03-27 |
Judit Jakab | Mihály Fónai | | 2024-02-14 11:00:00 | Roma gyermekek oktatása – pedagógusi attitűdök vizsgálata a Csíki-medencében (Hargita megye, Románia) | 2024-03-27 |
Anita Hegedűs | Bertalan Pusztai | | 2024-02-23 10:00:00 | A szegedi egyetemisták múzeumképe - A múzeumok mint változó tanulási terek egy egyetemi városban | 2024-03-27 |
Katalin Kardos | Gabriella Pusztai | | 2024-01-09 10:00:00 | Szakkollégiumok felsőoktatás-pedagógiai jelentősége szektorközi összehasonlításban | 2024-01-31 |
Erzsébet Szél | Éva Szabó | | 2023-12-06 11:00:00 | A serdülőkori mentalizáció komplex vizsgálata | 2023-12-20 |
Zsófia Kocsis | Gabriella Pusztai | | 2023-11-03 10:00:00 | A hallgatói munkavállalás sajátosságai és egyetemi pályafutásra gyakorolt hatása a Debreceni Egyetemen | 2023-11-08 |
Zsófia Horváth | Tamás Valastyán | | 2023-07-07 14:00:00 | Lupus in fabula – A Piroska és a farkas kontextuális olvasata | 2023-08-30 |
Balázs Hörich | Zoltán Györgyi | Anikó Fehérvári | 2023-06-02 11:00:00 | Tanulói eredményesség a mobilitási aspirációk tükrében | 2023-06-28 |
Gabriella Nemes-Zámbó | Ibolya Czibere | | 2023-06-12 12:30:00 | Nevelőszülős családok a gyermekvédelemben - A családi élet dimenziói nevelőszülők és utógondozói ellátásban élő fiatalok körében | 2023-06-28 |
Zita Somfalvi | Gabriella Pusztai | | 2023-06-19 10:00:00 | Nyelvvizsga hiányában diplomát nem szerző hallgatók vizsgálata a szocioökonómiai háttér és a nyelvspecifikus kulturális tőke tükrében a kelet-magyarországi régióban | 2023-06-28 |
Ágnes Gintner Tamásné Hornyák | Gabriella Pusztai | | 2023-05-05 11:00:00 | Újító pedagógusok professzionális tőkéje és eredményessége hátrányos helyzetű régiók középfokú oktatási intézményeiben | 2023-05-10 |
Ildikó Lehotka | Mihály Duffek | | 2023-03-31 11:00:00 | A zenehallgatás a közoktatási dokumentumok tükrében, és megvalósulása az ének-zene tanórákon | 2023-05-10 |
Gabriella Józsa | Ágnes Engler | | 2023-03-10 10:00:00 | Az érettségit adó szakképzésből a felsőoktatásba: a továbbtanulási szándék és a lemorzsolódási rizikófaktorok vizsgálata | 2023-03-29 |
Csilla Imola Székely | Gabriella Pusztai | | 2023-03-24 10:00:00 | Vallásosság és gyermekkép Kokas Klára pedagógiai munkáiban | 2023-03-29 |
István Ferenc Bíró | Tamás Vincze | | 2023-02-24 11:00:00 | Archiválás vagy továbbhagyományozás? - A magyar népzenekultúrához való viszonyulásmódok és ezek hatása a hazai népzenészképzés intézményesülésére | 2023-03-29 |
Gábor Dragony | Judit Váradi | | 2023-01-12 13:00:00 | A népzeneoktatás dimenziói a művészeti nevelés kurrikuláris és extrakurrikuláris színterein – A népzeneoktatás és népzenészképzés empirikus vizsgálata | 2023-02-01 |
Tamás Szalai-Preisz | Judit Váradi | | 2022-12-07 15:00:00 | Az Orff koncepció módszertani elemeinek zenei képességfejlődésre gyakorolt hatása az általános iskolai ének-zene órák tükrében | 2022-12-16 |
Brigitta Kiss | Csilla Csukonyi | | 2022-11-09 11:00:00 | A kézilabda játékosok pszichológiai kompetenciáinak módszerspecifikus feltáró vizsgálata | 2022-12-16 |
Viktória Paczári | Ibolya Czibere | | 2022-10-19 14:00:00 | A civil kezdeményezésű társadalmi innovációk működési mechanizmusai és társadalmi beágyazottsága Magyarországon | 2022-11-09 |
Bella Emerencia Héjja | Judit Páskuné Kiss | | 2022-11-08 15:00:00 | A zeneművészeti szakgimnazista tanulók pályaalakulásával kapcsolatos mutatói a szociál-kognitív pályamodell mentén | 2022-11-09 |
Miriam Ivett Jánvári | Judit Molnárné Kovács | | 2022-08-29 11:30:00 | A tanári lelkesedéstől a csalásig | 2022-10-05 |
Fanni Maszlag | Judit Csoba | | 2022-09-09 11:00:00 | A cigányok önazonosságának változása – Identitásmintázatok oláh cigány nők három generációjában | 2022-10-05 |
Krisztina Sebestyén | Magdolna Chrappán | | 2022-06-15 14:00:00 | Nyelvválasztás és nyelvtanulási motiváció Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye érettségit adó képzéseiben | 2022-06-29 |
Balázs István Czékmán | András Buda | | 2022-06-24 11:00:00 | Tablettel támogatott tanulási környezet általános iskolában - Intézményi szintű implementáció és integráció, pedagógiai-módszertani háttér és tanulókra gyakorolt hatá | 2022-06-29 |
Katalin Pallay | Klára Kovács-Nagy | | 2022-04-01 15:00:00 | Karrierépítés és mobilitási döntés, A Balassi Intézet egykori kárpátaljai hallgatóinak tanulmányi pályafutása, munkaerőpiaci elhelyezkedése és társadalmi beágyazódása a végleges letelepedés tükrében | 2022-05-11 |
Marianna Moravecz | Ágoston Nagy | | 2022-01-05 15:00:00 | A mindennapos testnevelés tapasztalatai az észak- alföldi régióban élő hallgatók egészségtudatosságának és tanulmányi eredményességének tükrében | 2022-01-26 |
Tamás Csaba Sánta | Balázs Krémer | | 2021-11-22 12:00:00 | NEET-JELENSÉG. Magyarországi PNEET és NEET fiatalok vizsgálata szocializációjuk aspektusából | 2022-01-26 |
Győző Kurucz | Ákos Münnich | | 2021-09-27 12:00:00 | A ROT-modell: a rejtett oksági tényezők szerepének modellezése a kovariancia-alapú oksági tanulás során | 2021-11-11 |
Dániel Krivánik | Tamás Valastyán | | 2021-09-27 14:00:00 | A láthatatlan labirintus – Gondolatok művészetről, vallásról, tudatról a hegeli fenomenológia tükrében | 2021-11-11 |
János Farkas | Mária Czellér | | 2021-07-01 15:00:00 | A gazdasági szaknyelvoktatás helyzete a közép-kelet-európai országok felsőoktatási intézményeinek rendszerében (Magyarország, Szlovákia, Románia összehasonlító vizsgálata) | 2021-09-15 |
Andor Szőcs | Hajnalka Fényes | | 2021-07-02 15:00:00 | Hallgatói munkavállalás a felsőoktatási expanziót követő években - Tanulás melletti munka jellemzői a Debreceni Egyetemen | 2021-09-15 |
Ildikó Bihari | Judit Csoba | | 2021-07-27 13:00:00 | A hátrányos helyzetű tanulók nem-kognitív készségeinek fejlődése a tanodában | 2021-09-15 |
Petra Baluja | Ibolya Czibere | | 2021-09-08 11:00:00 | Színművésznők. Siker és karrier egyenlőtlenségei a vidéki kőszínházakban | 2021-09-15 |
Dávid Rábai | Imre Fenyő | | 2021-05-21 15:00:00 | A hazai labdarúgó akadémiák tehetséggondozó tevékenysége, Labdarúgó akadémisták pedagógiai fókuszú vizsgálata fővárosi és vidéki akadémiák összehasonlításában | 2021-07-01 |
Tünde Bulyáki | Péter Molnár | | 2021-06-03 11:00:00 | Utazás a mentális zavarból a felépülés irányába | 2021-07-01 |
Ildikó Fekete Deák | Ibolya Czibere | | 2021-04-13 10:00:00 | Infokommunikációs eszközök használatának hatása a szülő-gyermek kapcsolatra szülői percepciók alapján | 2021-05-20 |
Attila Dobos | Gábor Biczó | | 2021-04-28 14:00:00 | Interkulturalitás az egészségügyben – egy filozófiai hermeneutikai analízis | 2021-05-20 |
András György Balázs | Balázs Krémer | | 2021-02-08 13:00:00 | Család és szomszédság a Magdolna negyedben. Gettó-e a szegregátum? | 2021-03-09 |
Mária Magdolna Benke | Tamás Kozma | | 2020-12-17 15:00:00 | A tanulórégió – kihívás és lehetőség. Hátrányos helyzetű régiók és kistérségek fejlesztésének tapasztalatai Magyarországon az európai uniós csatlakozás időszakában | 2021-01-28 |
Tibor Ladancsik | Judit Csoba | | 2020-12-18 10:00:00 | A nemzeti identitás formálódása a magyar-szerb vegyes házasságokban | 2021-01-28 |
Gyöngyvér Pataki | István Polónyi | | 2021-01-15 15:00:00 | A rendszerváltás utáni generáció közéleti magatartásmintái: két eltérő szervezésű felsőoktatási kollégium lakóinak kvalitatív vizsgálata alapján | 2021-01-28 |
Rita Sápiné Bényei | Ibolya Revákné Markóczi | | 2020-11-26 14:00:00 | A Témacentrikus Interakció (TCI) módszer használata a tanításban – tanulási stílusjellemzők és szociális kompetenciaelemek változása a tanulókban | 2021-01-28 |
Ágnes Sárosi-Blága | Imre Kovách | | 2020-09-30 12:00:00 | Lokális identitás és vidékfejlesztés a székelyföldi Felcsík kistérségben | 2020-11-04 |
Katalin Zoller | Katinka Bacskai | | 2020-10-14 15:00:00 | Tanárok és iskoláik, A tanári munkavégzés és a tanári munkával való elégedettség vizsgálata romániai pedagógusok körében | 2020-11-04 |
Ágota Silló | Hajnalka Fényes | | 2020-10-12 11:00:00 | Önkéntesség a Csíki-medence fiataljai körében | 2020-11-04 |
László Dorner | Győző Pék | | 2020-10-29 11:00:00 | Az önkéntesség lélektani aspektusainak empirikus vizsgálatai | 2020-11-04 |
Fruzsina Szabó | Ildikó Csépes | | 2020-10-30 12:00:00 | A nyelvérzék és a nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy kelet-magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál | 2020-11-04 |
Nóra Kós | László Tóth | | 2020-09-10 11:00:00 | A személyiségjellemzők alakulása differenciált oktatásban részesülő felső tagozatos tanulóknál | 2020-09-25 |
Izolda Takács | Ibolya Czibere | | 2019-12-04 11:00:00 | Nők az akadémiai elitben | 2020-01-29 |
Kinga Bakos | Fruzsina Albert | | 2019-12-20 12:00:00 | Hargita megyei magyar pedagógusok szakmai életminősége | 2020-01-29 |
Éva Molnár | Ibolya Czibere | | 2019-10-16 11:00:00 | Párválasztás és családalapítás elszegényedett, elszigetelődött társadalmi térben | 2019-11-13 |
Győző Sándor Bánfalvi | Ibolya Czibere | | 2019-10-21 11:00:00 | Szegénység a Berettyóújfalui kistérségben a pénzügyi és gazdasági válság időszakában | 2019-11-13 |
Valéria Markos | Hajnalka Fényes | | 2019-11-06 12:00:00 | Úton az aktív állampolgári lét felé - A középiskolás diákok iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálata | 2019-11-13 |
Imre Tódor | Gabriella Pusztai | | 2019-09-11 12:00:00 | Az iskolaválasztás döntésmechanizmusai. Székelyföldi középiskolások szektorközi metszetben | 2019-09-25 |
Csaba Sós | Tamás Valastyán | | 2019-07-11 14:00:00 | Distancia és ellenirányúság Montaigne, Diderot és Sade gondolkodásában | 2019-09-25 |
Rita Diána Kósa | Judit Csoba | | 2019-07-30 11:00:00 | „Autonómia és szabálykövetés” az általános iskolai szocializáció főbb irányai és esélyei | 2019-09-25 |
Ilona Dóra Dabney-Fekete | Mária Czellér | | 2019-06-19 14:00:00 | Oktatók tudományos együttműködésének hálózatai a felsőoktatásban | 2019-06-26 |
Ágnes Harsányiné Petneházi | Judit Páskuné Kiss | | 2019-05-21 11:00:00 | Hátrányos helyzetű tehetséges tanulók szociális-érzelmi intelligenciájának vizsgálata a társas háló tükrében | 2019-06-26 |
Rita Kattein-Pornói | Magdolna Rébay | | 2019-05-22 12:00:00 | Az országos magyar falusi tehetségmentés története | 2019-06-26 |
Edit Schranz | Ibolya Czibere | | 2019-06-03 11:00:00 | Külföldön munkát vállaló fiatal diplomás nők életkezdési esélyei | 2019-06-26 |
Attila Zoltán Kenyeres | Erika Juhász | | 2019-05-02 12:00:00 | Televízió és tanulás. A televízió és a posztklasszikus dokumentumfilmek szerepe a kulturális közfoglalkoztatottak informális tanulásában | 2019-05-13 |
Ágnes Inántsy-Pap | Gabriella Pusztai | | 2019-04-10 12:00:00 | Kontinuitás és pedagógiai érzékenység.A magyarországi görögkatolikus iskolák társadalmi funkciója | 2019-05-13 |
Karolina Eszter Kovács | Beáta Erika Nagy | | 2019-04-16 12:00:00 | Mens Sana In Corpore Sano? A magyar sportiskolai rendszer tanulóinak egészségtudatossági és tanulmányi eredményességének összefüggései | 2019-05-13 |
Gabriella Mária Stark | Tamás Kozma | | 2019-02-27 12:00:00 | Kisebbségi magyar pedagógusjelöltek tanulási útvonalai (összehasonlító megközelítésben) | 2019-03-27 |
Edina Mária Kovács | Magdolna Chrappán | | 2019-01-30 12:00:00 | A társadalmi nem hatása a pedagógusok szakmai céljaira, karrierútjára és elkötelezettségére | 2019-03-27 |
Anikó Fülekiné Joó | Erzsébet Bujdosóné Dani | | 2019-02-07 12:00:00 | Olvasás és közösségi interakció: a perszuazív kommunikáció hatása általános és középiskolás fiútanulók olvasási attitűdjére | 2019-03-27 |
Roland Hegedűs | Károly Teperics | Zoltán Györgyi | 2018-12-19 13:00:00 | Hátrányos helyzetűek a közép- és felsőfokú oktatásban Hátrányos helyzetű tanulók középiskolai teljesítménye és felsőoktatásba való bejutásuk jellemzői, különös tekintettel a területi különbségekre | 2019-01-30 |
Szabina Péter | Gergely Angyalosi | | 2019-01-11 13:00:00 | A sokaság képei – Művészet és filozófia komplementaritása | 2019-01-30 |
Erzsébet Lestyán | Imre Dávid | | 2019-01-10 11:00:00 | Tanulási jellemzők fejlődése 10 – 14 éves korban differenciált foglalkoztatási programban résztvevő tanulóknál | 2019-01-30 |
Andrea Ujvárosi | Veronika Bocsi | | 2018-10-24 12:00:00 | Az idegen nyelvű interpretáció a magánének tanításában | 2018-11-07 |
Tímea Ceglédi | Hajnalka Fényes | | 2018-06-15 14:00:00 | Reziliencia és felsőoktatás. Beteljesül a reziliencia ígérete vagy élesednek a társadalmi egyenlőtlenségek a felsőoktatásban? | 2018-09-26 |
Anita Galán | Judit Csoba | | 2018-06-26 11:00:00 | Digitális egyenlőtlenségek a debreceni fiatalok körében | 2018-09-26 |
Szilvia Urbinné Borbély | Mihály Fónai | | 2018-05-23 12:00:00 | A mindennapi testnevelés implementációjának megítélése az észak-alföldi régióban | 2018-09-26 |
Irén Sipeki | Ibolya Czibere | | 2018-06-25 11:00:00 | Társadalmi egyenlőtlenségek és pályaválasztás | 2018-09-26 |
Erzsébet Ceglédi | László Balogh | | 2018-05-03 11:00:00 | Oktatáspszichológiai háttértényezők szerepe a biológiatanítás hatékonyságában | 2018-05-16 |
Tímea Szűcs | Mihály Duffek | Erika Juhász | 2018-05-09 12:00:00 | Az alapfokú művészeti iskolák működése és társadalmi környezete Egy esélynövelő iskolatípus? | 2018-05-16 |
Gábor János Fintor | József Szabó | | 2018-03-28 12:00:00 | Implementáció és tanulói attitűdök, A mindennapos testnevelés funkciója egy hátrányos helyzetű régió iskoláiban | 2018-05-16 |
Emese Beáta Berei | Gábor Flóra | Ibolya Gönczi | 2018-02-21 12:00:00 | A méltányosság percepciói és befogadással kapcsolatos attitűdök felsőoktatási hallgatók körében | 2018-03-28 |
Laura Morvai | Gabriella Pusztai | | 2018-01-24 12:00:00 | Ora et labora? Egyházi középiskolások eredményessége a 2010 utáni szektorbővülést követően | 2018-01-31 |
Péter Tánczos | Gergely Angyalosi | | 2017-12-01 13:30:00 | Szubverzió a modern filozófiában: Felforgató gondolatalakzatok Friedrich Schlegel, Soren Kierkegaard és Friedrich Nietzsche munkáiban | 2018-01-31 |
Ágnes Réka Deákné Dusa | Ildikó Szabó | Ágnes Engler | 2017-12-06 12:00:00 | Nemzetköziesedés a Debreceni Egyetemen: A hallgatói mobilitás mint a nemzetköziesedés célja és eszköze | 2018-01-31 |
Andrea Bordás | László Tamás Szabó | | 2017-12-20 12:00:00 | Romániai magyar pedagógusok szakmai fejlődése – narratívák a rendszeren belülről | 2018-01-31 |
Katalin Mező | László Tóth | | 2018-01-10 11:00:00 | A kreativitás időbeli aspektusai | 2018-01-31 |
Veronika Sztancsik | Győző Pék | | 2017-10-04 12:00:00 | A szkizofrénia betegség reprezentációja és a megbélyegzés | 2017-11-08 |
Irén Barkaszi | László Balázs | | 2017-07-07 13:00:00 | Effects of extreme environments on cognitive processes using the method of event-related potentials | 2017-10-04 |
Bernadett Mohácsi | Anita Szemán-Nagy | János Máth | 2017-06-19 13:00:00 | A policisztás ovárium szindrómával élők életminőségét negatív irányba befolyásoló tényezők kvantitatív és kvalitatív vizsgálata | 2017-06-28 |
Rita Gizella Pásztor | Judit Csoba | | 2017-06-21 14:00:00 | Kisebbségi és kettős kisebbségi létben élő fiatalok továbbtanulási aspirációi egy hátrányos helyzetű térségben | 2017-06-28 |
Erzsébet Edit Portik | Imre Fenyő | | 2017-06-07 14:00:00 | "Jó" gyermekek - felnőtt szemmel | 2017-06-28 |
Viktória Tamusné Molnár | Magdolna Rébay | | 2017-04-26 12:00:00 | Művészeti nevelés az Egyetem falai között és azon túl, A debreceni tudományegyetem bölcsészettudományi kara oktatóinak művészeti, művészetelméleti és művészetpártolói tevékenysége 1914-1949 | 2017-05-03 |
Andrea Szelesné Árokszállási | István Murányi | | 2017-03-22 12:00:00 | Rekrutáció és pályaszocializáció regionális összehasonlításban. Mentőtiszt szakirányon tanuló hallgatók érték- és pályaorientációja | 2017-04-12 |
Emese Hajnalka Belényi | Ildikó Pető | | 2017-02-01 12:00:00 | Többszörös kisebbségben: identitás és oktatási inklúzió egy romániai magyar siket közösségben | 2017-02-08 |
Renátó Támba | Magdolna Rébay | | 2016-12-07 12:00:00 | Gyermekkor és gyermeknevelés a vásznakon. A dualizmuskori gyermekszemlélet megjelenítése egy festőiskola példáján | 2016-12-21 |
Zsófia Irén Horváth | Ágnes Engler | | 2016-12-14 12:00:00 | A kisebbségi magyar közoktatás regionális vetületei A romániai magyar általános iskolás tanulók családi és iskolai környezetének szerepe az egyéni és közösségi identitás alakulásában | 2016-12-21 |
Bence Balassa | József Pólik | | 2016-10-20 11:00:00 | A tudat komfortzónáján kívül – Nietzsche perspektivizmusa | 2016-11-09 |
Attila Szabó | István Kelemen | | 2016-09-23 14:00:00 | Phenomemology and psychosomatics: a Jungian and post-Jungian approach | 2016-11-09 |
Zoltán Karap | Erzsébet Rózsa | Péter Csobó | 2016-07-01 13:30:00 | A XX. századi zene kritikai fordulata eszmetörténeti kontextusban | 2016-09-21 |
Ágnes Hőgye-Nagy | Ákos Münnich | | 2016-09-02 11:00:00 | A biztonságos közúti viselkedést befolyásoló tényezők és a közlekedés biztonsági kultúrájának vizsgálata, módszertani megfontolásai | 2016-09-21 |
Éva Lívia Podlovics | Tibor Schwendtner | | 2016-09-09 13:30:00 | Heidegger korai filozófiájának rejtett etikája | 2016-09-21 |