Bejelentkezés
 Fórum
 
intézményenként tudományáganként név szerint dátum szerint doktori iskolánként  
Doktori védések lekérdezése doktori iskolánként
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
időpont szerint




 
Nyelvtudományi Doktori Iskola doktori védései

doktorjelölt neve

témavezető

társ témavezető

védés időpontja

értekezés címe

cím odaítélése /döntés dátuma
Huszár-Samu NóraSteklács JánosViszket Anita Piroska2024-03-06 10:00:00A Reciprok Tanítási Módszer jelentősége a szövegértő olvasás elsajátításában2024-04-23
Bakonyiné Kovács BeaKassai Ilona (1945-2020)Szűcs Tibor2009-04-03 10:30:00A magyar központozás és tanítása2009-05-12
Petneki KatalinKlaudy KingaSzépe György1999-04-24 11:00:00Idegen nyelvi tananyagok és tantervek alkalmazott nyelvészeti vonatkozásai1999-06-15
Nemes GyöngyiGúti ErikaSteklács János2023-02-15 11:00:00Az olvasási motívumok vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók esetében – egy szisztematikus áttekintés eredményei2023-04-25
Hild GabriellaLugossy RékaNikolov Marianne2015-03-20 09:30:00ASSESSMENT OF YOUNG EFL LEARNERS IN THE HUNGARIAN EDUCATIONAL CONTEXT2015-04-28
Bakó Eszter BernadettGúti ErikaNikolov Marianne2023-12-14 10:00:00Felnőtt bevándorlók nyelvi integrációja egy német mint idegen nyelv alfabetizációs kurzuson Németországban2024-02-20
Öveges EnikőNikolov MarianneLugossy Réka2014-06-13 10:00:00INNOVATION IN A COMPLEX SYSTEM FRAMEWORK: SCHOOL PRINCIPALS’ PERSPECTIVES ON THE YEAR OF INTENSIVE LANGUAGE LEARNING2014-10-14
Tóthné Péter NóraDóla MónikaHegedűs Rita2024-05-13 08:30:00Frazémák a magyart mint idegen nyelvet tanulók írott szövegeiben
Schmidt IldikóSzűcs TiborGúti Erika2019-02-28 12:00:00Migráns gyermekek nyelvi integrációja a magyar közoktatásban (Esettanulmány: egy afgán testvérpár egy budapesti iskolában)2019-04-09
Csapóné Horváth AndreaAblonczyné Mihályka LíviaGarai Anna2012-10-09 10:00:00Turisztikai reklámok főcímeinek nyelvészeti vizsgálata (Elemzés német nyelvű korpuszon)2012-12-04
Wünsch-Nagy NóraLugossy RékaFodor Mónika2022-06-30 10:00:00Multimodal Literacy Development in English Studies Contexts - linguistic and pedagogical perspectives on multimodal meaning-making and knowledge-building in classrooms and museum exhibitions2022-10-11
Kovács TímeaKassai Ilona (1945-2020)Fenyvesi Anna2011-02-25 11:00:00The Applicability of Optimality Theory for the analysis of Bilinghual Use in the Hungarian-American Bilingual Community in North Carolina: prehensive Description of the North Carolina Hungarian Club2011-04-05
Fehér ÉvaSzabó VeronikaEck Júlia2024-05-06 14:00:00A hallás utáni (meg)értés fejlesztése az 5–7 éves óvodások körében dramatikus narratív konvenció használatával
Kovács RenátaSzűcs TiborDóla Mónika2024-03-20 09:00:00Metaforikus nyelvhasználat a magyart mint idegen nyelvet tanuló, B1 szintű japán anyanyelvű egyetemi hallgatók köztes nyelvében – írott produktumaik alapján. Az eredmények felhasználási lehetőségei a magyar mint idegen nyelv oktatásában2024-04-23
Kántor GyöngyiJanszky JózsefBóna Judit2015-02-05 12:00:00Felnőtt dadogók beszédprodukcióinak műszeres elemzése és olvasásuk vizsgálata fMRI-vel2015-03-24
Ablonczyné Mihályka LíviaSzépe György2000-11-30 11:00:00Influssi inglesi nel linguaggio economico-borsistico commerciale in Italia2000-12-19
Vincze LászlóSzépe György2011-10-28 11:00:00Nyelvökológia és nyelvi identitás kétnyelv ű környezetben. Összehasonlító elemzés az erdélyi magyarok, a dél-tiroli németek és a finnországi svédek nyelvi viselkedéséről.2011-11-29
Fülöp Erzsébet MáriaSzépe Judit2014-06-06 14:30:00Az időskorúak nyelvhasználatát és idegennyelv-tanulását befolyásoló tényezők2014-10-14
Foster Hannah DaisyKovács Éva2022-12-08 12:30:00Posztantropocentrikus múzeumok? Elmélkedés az európai etnológiai múzeomok lehetséges jövőiről2023-02-21
Nagyné Paksi MargitLendvai Endre2013-05-03 10:00:00A humor működésmechanizmusai korunk magyar reklámszemiotikájában2013-06-04
Szalai AndreaBartha Csilla2010-11-12 11:00:00ÁTOK, FELTÉTELES ÁTOK ÉS TÁRSADALMI NEM ERDÉLYI ROMA KÖZÖSSÉGEK NYELVI IDEOLÓGIÁJÁBAN ÉS GYAKORLATAIBAN2011-01-25
Dombrádi KrisztiánBuda Béla2007-12-06 10:00:00Boldogulás tudásközösségekben. Részvétel a problémamegoldásban és létértelmezésben2008-03-25
Pelcz KatalinNádor Orsolya2010-03-25 11:00:00A nyelvmesterek első virágkora 1729-1866: Hagyományok és újítások2010-04-20
Maróti OrsolyaSzili Katalin2014-05-15 11:30:00Ajánlatok elutasításának pragmatikai vizsgálata természetes adatgyűjtési módszerrel2014-10-14
Dróth JúliaKlaudy Kinga2002-04-09 11:00:00Formatív értékelés a fordítás oktatásában2002-05-21
Kárpáti GyörgyBáron György2011-10-25 14:00:00Címlapsztori. Az újságíró szerep változása az amerikai játékfilmben az ötvenes évektől napjainkig2011-10-29
Molnár ZsoltFeischmidt Margit2023-06-23 12:30:00A nemzetközi önkéntesség szerepei, hatásai és társadalmi diskurzusai Magyarországon2023-10-10
Molnár CsillaKovács Éva2011-03-18 10:15:00A vasfüggöny két oldala Élettörténeti elbeszélések a magyar-osztrák határvidéken2011-05-31
Babos KrisztinaOrtutay Katalin2016-11-10 12:00:00Portugál nyelvpolitikai kérdés(ek): "Rend és Haladás"?2017-01-24
Dadvandipour ZsuzsannaKárpáti Eszter2024-03-05 10:00:00Alkalmazási előírások, betegtájékoztatók, síkírásos és pontírásos címkeszövegek nyelvészeti vizsgálata2024-04-23
Sándor ZsuzsaKopek Gábor2012-12-19 10:00:00A Vizuális alkotástípusok a kommunikációban. A vizuális kommunikáció változatainak összehasonlító elemzése2013-02-05
Golubeva IrinaBárdos Jenő2008-11-28 11:00:00The Potential of FL Coursebooks for Promoting the Acquisition of Intercultural Communicative Competence at the Beginner to Elementary Levels2009-01-27
Csiszár RitaBartha Csilla2009-03-02 11:00:00Magyar nyelv és magyar közösségek Ausztriában2009-05-12
Richter Borbála MáriaKassai Ilona (1945-2020)2012-02-10 00:00:00PROCESSES AND OUTCOMES OF SOCIETAL MULTILINGUALISM IN THE VOC-GOVERNED CAPE: 1652-17952012-03-27
Szoták SzilviaNádor Orsolya2017-05-18 12:00:00Magyar nyelv és magyar népcsoport Burgenlandban: Nyelvi tájképek vizsgálata a többnyelvűség kontextusában2017-10-03
Specht Hedvig AdriennSzijártó Zsolt2024-04-29 12:00:00A Pécsi Tudományegyetem nemzetközi hallgatóinak kommunikációs hálózatai
Szilvási ZsuzsannaNádor Orsolya2013-10-18 12:00:00Nyelvpolitika és a kisebbségi nyelvek Norvégiában – különös tekintettel a számi kisebbségre2013-12-03
Gagyi ÁgnesSzijártó Zsolt2010-12-10 11:00:00A civil globalizáció univerzális eszméje2011-01-25
Aleksa MelitaBarics Ernő2009-06-05 11:00:00A horvát sztenderd nyelv számítógépes morfológiai elemzésének alkalmazási lehetőségei német nyelvterületen2009-10-06
Sztana JánosnéHuszár Ágnes2008-11-21 11:00:00Az olvasási képesség fejlődése az olvasástanulás kezdeti szakaszában2009-01-27
Háhn JuditBódi Zoltán2010-12-03 11:00:00Promóciós műfajok a virtuális térben. A szpnzorált szöveges link, a szalaghirdetés és az üzleti honlap nyelvészeti megközelítése2011-01-25
Vincze KatalinKomlósiné Knipf Erzsébet2012-06-11 10:00:00A német „Kurzwort” és magyar megfelelői: A rövidítés mint szóalkotási mód a német és a magyar nyelvben2012-10-09
Tiborcz-Tóth TündeTamm Anne2018-04-26 10:00:00Magyarul tanulók köztes nyelvére vonatkozó megfigyelések észt forrásnyelvi környezetben – különös tekintettel a határozottság kifejezésére a magyarban2018-06-05
Suhajda Éva VirágVictor András2013-06-11 14:15:00A TANULÁS RENDSZERELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSE2013-10-08
Győri-Nagy SándorSzépe György1998-12-11 11:00:00Modellkísérlet a Kárpát-medence magyarpárú érintkezési övezeteinek nyelv- és kultúrökológiai vizsgálatára (Nyugat-Dunántúl)1999-02-09
Zrínyi AndreaAlbert Sándor2009-10-16 10:30:00A német árnyaló partikulák fordítási lehetőségei2009-12-08
Ferenc ViktóriaCsernicskó István2013-11-28 14:00:00MAGYAR NYELVŰ KISEBBSÉGI FELSŐOKTATÁS A KÁRPÁT-MEDENCÉBEN: NYELVI, NYELVPOLITIKAI KIHÍVÁSOK (A SZLOVÁKIAI ÉS UKRAJNAI PÉLDA)2014-02-11
G. Láng ZsuzsaKlaudy Kinga2001-07-05 11:00:00A tolmácsolás oktatása2001-10-09
Árendás ZsuzsannaFeischmidt Margit2010-09-02 14:00:00Etnicitás és hibrid pozíciók. Fókuszban az iskolaválasztás és az iskolai szocializációhoz való viszony két dél-szlovákai járásban.2010-10-05
Bajnok AndreaAczél Petra2014-11-21 11:00:00Helyi nyilvánosság(ok) kommunikatív-diszkurzív leírása és értelmezése:Kommunikáció, közösség és kormányzás egy település önállósodásának tükrében2015-02-03
Bérces EmeseFóris Ágota2012-05-11 10:00:00A zene terminológiája: Lexikográfiai, terminológiai és szemiotikai megközelítés2012-06-05
Pálfy-Madarász EszterAndor József2020-10-09 14:00:00Lesz egy kóla! Magyar nyelvű kéréstípusok és -stratégiák mozibüfés diskurzusok korpuszában2020-12-01
Bodolay LászlóÓdor László2012-01-20 10:30:00Aspekte und Hintergründe der intrakulturellen Kommunikation in Deutschland und der interkulturellen Kommunikation zwischen Deutschland und Ungarn (mit Ausblick auf Österreich und die deutschsprachi2012-03-27
Krommer ZoltánFodor Mónika2022-02-24 17:00:00Exploring the Language Socialization of Study Abroad Medical Students in Hungary2022-04-05
Lehmann MagdolnaAndor József2010-05-07 11:00:00Assessing English majors' Vocabulary at the University of Pécs2010-06-22
Novotnyné Vágási MargitSzépe György2002-11-08 11:00:00Névelőhasználat a francia és a magyar nyelvben2003-02-18
Haász SándorBodnár Gabriella2011-12-13 11:00:00Reflektív intencionalitás az élményközpontú segítésben: Tudás-intenzív működés családsegítő szolgálatok segítő kapcsolataiban2012-02-07
Rózsavölgyi EditSzűcs Tibor2015-10-01 12:00:00A téri viszonyok kódolása a magyarban és az olaszban. Kontrasztív tipológiai elemzés2015-12-01
Turányi ZsófiaNikolov Marianne2017-03-16 11:30:00A LONGITUDINAL STUDY ON EFL STUDENTS’ SPEAKING DEVELOPMENT IN THREE LOWER PRIMARY GROUPS2017-05-02
Ferencz AngélaHorányi Özséb2013-01-11 11:45:00Helyi kulturális események prezentációs gyakorlata a Csíki medencében2013-06-04
Bodoky TamásHeller Mária2010-05-07 11:00:00A hírportál mint tömegmédium2010-06-06
Juhász ValériaSchleichner Nóra2008-05-09 10:30:00Egy internetes honlap, az iwiw szegedi felhasználóinak szociolingvisztikai vizsgálata, különös tekintettel a nemre és a korra2008-06-24
Lugossy RékaNikolov Marianne2008-10-30 11:00:00Constructing knowledge through experiences with narratives in natural and isntructed settings: Teachers and learners of English as a foreign language2008-11-25
Sélleyné Gyuró MonikaKomlósi László Imre2007-11-23 11:00:00A klinikai interjú mint az alkalmazott érvelés példája2008-02-12
Demeter GábornéSteklács János2018-02-01 12:00:00„Ablak a világra” - Egy moduláris, komplex szemléletű prevenciós olvasási képességfejlesztő program elméleti háttere és modellje2018-03-13
Tóth PéterBereczkei Tamás2012-12-13 16:30:00A médiaerőszak-kommunikáció hatásának újraértelmezése az evolúciós viselkedéstudományok perspektívájából2013-02-05
Salánki ÁgnesKomlósiné Knipf Erzsébet1998-05-30 11:00:00Werbung im Vergleich deutsche und ungarische Werbetexte1998-11-10
Hrisztova-Gotthardt HrisztalinaFöldes Csaba2009-11-06 11:00:00Vom Gedruckten Sprichwörterbuch zur interaktiven Sprichwortdatenbank2009-12-08
Bándli JuditSzili Katalin2011-06-06 11:00:00Az egyet nem értés pragmatikája2011-11-29
Doboviczki AttilaBeke László2014-06-02 11:30:00Lokalitás-olvasatok, médiahasználat a Pécsi Műhely munkásságában2014-10-14
Nagyházi BernadetteSzűcs Tibor2012-11-23 10:00:00Az egyszerű mondat szórendjének egy lehetséges tanítási modellje a magyar mint idegen nyelv oktatásban2013-06-04
Fekete AdriennNikolov Marianne2019-02-22 14:00:00Exploring Advanced English Learners' Multilingual Identity Construction from Multiple Perspectives2019-04-09
Molnár LászlóHorányi Özséb2008-01-14 15:00:00Out of the crisis. Evidence based communication programs for managing world demographic problems2008-04-29
Rébék-Nagy GáborSzépe György2000-02-10 11:00:00Modulation of author's claimes in medical research articles2000-03-21
Veresné Valentinyi KláraHeltai Pál2007-06-21 11:00:00Blattolás a fordító- és tolmácsképzésben2007-10-09
Farkas JuditAlberti Gábor2010-03-19 11:00:00A finn nyelv (indexelt) generatív szintakszisa2010-04-20
Hoppa EnikőSzépe György2012-11-30 14:00:00A nyelvsziget jelensége a moldvai csángóknál és az olaszországi mokeneknél2013-06-04
Pápai VilmaSzépe György2001-11-29 11:00:00Az expicitációs hipotézis2002-02-13
Korpics MártaTomka Miklós2009-11-10 14:00:00A zarándoklat mint a szakrális kommunikáció egy színtere.2009-12-08
Csatlós KrisztinaHuszár Ágnes2015-02-26 12:00:00DIALEKTUS FORDÍTÁSBAN. FORDÍTÁS DIALEKTUSBAN2015-04-28
Berényi-Nagy TímeaReder Anna2023-06-14 10:00:00Zur Rolle und Modellierung der metonymischen Kompetenz in der rezeptiven Mehrsprachigkeit - Eine explorative Studie2023-07-11
Ferenczi AndreaVeres Sándor2010-12-13 10:00:00A KONFLIKTUS, AMI ÖSSZEKÖT A mediáció mint a bizalomépítés eszköze2011-01-25
Gebhardt BernadetteGerner Zsuzsanna2016-10-17 12:00:00Cuius regio, eius nomen? Personennamenpolitik im mehrsprachigen Ungarn am Beispiel des Matrikelgesetzes 18942016-11-28
Samu VeronikaSzékács Anna2024-02-26 11:00:00A japán és magyar onomatopoeiák hangzásséma alapú analízise kontrasztív megközelítésben – különös tekintettel a hangzássémák által leképezett szemantikai tartományokra2024-04-23
Bokor TamásKarácsony András2012-10-31 16:00:00A Humán online társadalmi kommunikáció. Internetes szociális rendszerek rekonstrukciója a nyilvánosság és a közösségképződés kontextusában2012-12-04
Salamon EszterVig István2008-05-15 11:00:00Önmagukba zárt kisebbségek nyelvi sztenderdizációja Olaszországban A friuli és a szárd kisebbség nyelvi tervezési folyamatai a nyelvük védelméről szóló nemzeti törvény előtt és után2008-06-24
Győri AnnaKiss Tamás Zoltán2001-11-29 10:00:00Alkalmazott nyelvészeti tanulmányok a spanyol nyelvleírás, összevetés és a magyarországi spanyol nyelvoktatás köréből2002-02-13
Bajzát TündeBorgulya Istvánné2011-04-29 11:00:00A mérnökök kommunikatív és interkulturális kompetenciája: elvárások és felkészítés2011-05-31
Szilágyiné Hódossy ZsuzsannaSzépe György2004-11-19 11:00:00Általános iskolai idegenyelv-oktatás: történet, elemzés (1945-1995)2005-01-25
Babarczy EszterHorányi Özséb2012-12-14 11:45:00Community Based Trust on the Internet2013-02-05
Simon KrisztiánHorváth József2017-04-13 09:30:00BLENDING IS TRENDING: APPLYING BLENDED LEARNING TO MEET EFL STUDENTS’ LANGUAGE NEEDS IN LISTENING AND SPEAKING SKILLS DEVELOPMENT2017-06-06
Kriskó EdinaFinszter Géza2013-04-10 16:15:00A RENDŐRSÉG TÁRSADALMI RENDELTETÉSE ÉS A RENDŐRSÉGI KOMMUNIKÁCIÓ2013-06-04
Blaskó ÁgnesHorányi Özséb2010-10-08 11:00:00A szerepelvárások narratív elemzése -- egyetemi oktatók szerepelvárásai.2011-01-25
Lakatos ZsuzsannaAntonio Ubach Medina2009-05-22 10:30:00Kulturális reáliák egy spanyol film magyarra és portugálra fordított változatában2009-06-23
Pintér MártaSzépe György2008-04-24 11:00:00Az írországi nyelvcsere történeti beágyazottságának nyelvpolitikai szemléletű vizsgálata2008-06-24
Stickl-Rábai MártaKassai Ilona (1945-2020)2010-10-29 11:00:00Nyelvtanulási utak, célok, motivációk és attitűdök a Kaposvári Egyetem Művészeti Karán tanuló hallgatók németnyelv-tanulásában2010-10-29
eredménytelen
Sebestyénné Tar ÉvaSzépe Judit2008-02-08 10:30:00Az atipikus nyelvi fejlődés szegmentális fonológiai sztinjének elemzése2008-03-25
Wéber KatalinSzűcs Tibor2012-06-04 10:00:00„Rejtelmes kétféleség”. A kétféle igeragozás elkülönülése a magyar nyelvben2012-10-09
Porkoláb ÁdámHorváth József2018-03-29 12:00:00Webnapló és blogbiznisz. A magyar blogoszféra netnyelvészeti vizsgálata tartalomtípusok és nemek alapján2018-04-24
Gyenge ZsoltGelencsér Gábor2013-06-11 17:00:00Kép, mozgókép, megértés. A filmelemzés fenomenológiai elmélete2013-10-08


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )