Bejelentkezés
 Fórum
 
intézményenként tudományáganként név szerint dátum szerint doktori iskolánként  
Doktori védések lekérdezése doktori iskolánként
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
időpont szerint




 
Neveléstudományi Doktori Iskola doktori védései

doktorjelölt neve

témavezető

társ témavezető

védés időpontja

értekezés címe

cím odaítélése /döntés dátuma
Yosef RahamimVarga Lajos2009-06-23 13:00:00The Characterization of Management in the Educational System: Interrelationships among Leadership, Organizational Culture, Organizational Learning2009-08-27
Tartsayné Németh NóraKárpáti Andrea2012-06-26 14:00:00Using Information and Communication Technologies in Hungarian Teacher Training Courses2012-12-13
Lévai DóraOllé János2014-05-20 11:00:00A pedagógus kompetenciái az online tanulási környezetben zajló tanulási-tanítási folyamat során2014-06-12
Alpár Vera NoémiNahalka István2020-10-06 10:00:00Az iskolai esélyegyenlőtlenség. A területi és társadalmi egyenlőtlenségek, az iskolai kultúra és az oktatás eredményességének összefüggésrendszere2021-03-19
Seresné Busi EtelkaBábosik István2010-07-02 14:30:00A neveltség értelmezéseinek, a neveltségi megítéléseknek és a tanulók jellemzőinek kapcsolata és összefüggései2010-12-09
Dévény ÁgnesVámos Ágnes2008-06-25 14:00:00Az idegen nyelvi közvetítés feladat helye, szerepe a kritériumfüggő nyelvvizsgán2008-09-04
Gulyás AndreaKopp Erika2022-09-20 10:00:00A Waldorf-pedagógusok munkájának értékelése2022-11-02
Benyovszky AndreaSchaffhauser Franz2016-05-04 15:30:00A konduktív pedagógia permanens jelenléte az Amerikai Egyesült Államokban (Aquinas College, Grand Rapids, MI, USA)2016-07-14
Semsey GáborLénárd Sándor2017-05-25 15:00:00A szexuális nevelés gyakorlata a magyarországi gimnáziumokban2017-10-12
Edwards MelindaNikolov Marianne2007-12-17 14:00:00Developing Pragmatic Competence in the English as a Foreign Language Classroom: An Experimental Study with Hungarian Secondary School Students2008-04-03
Morvai TündeNagy Péter Tibor2019-04-02 10:00:00A szlovákiai pedagógusképzés hasznosulása2019-06-18
Gombos NorbertSzabolcs Éva2007-04-20 15:00:00A közép- és felsőfokú tanítóképzés fejlődése Magyarországon a korabeli központi tantervek tükrében2007-07-12
Tóth TamásMészáros György2019-03-19 09:00:00CROSSING THE THRESHOLD IN THE MARGINS From the Critique of Ideology Towards Emancipatory Pedagogical Praxis2019-06-18
Kövecsesné Gősi ViktóriaM. Nádasi Mária2009-10-20 15:15:00A környezeti nevelés változatai az általános iskolában-Az Erdőpedagógia Projekt hatékonyságának vizsgálata2009-12-17
Bredács AlízKárpáti Andrea2012-12-20 14:00:00A zene, tánc, színművészet, képző- és iparművészet területén képzésben részesülő 14-16 éves tanulók csoportjaira jellemző tulajdonságok vizsgálata pszichometriai és pedagógiai eszközökkel (...)2013-03-21
Bukta ZsuzsannaStriker Sándor2015-01-06 14:00:00Civil társadalom, közösségépítés, helyi cselekvés a sportban A sportegyesületek szervezeti jellemzői és a helyi önkormányzatokkal való kapcsolata2015-03-19
Szűcs ÁgotaTankó Gyula2021-03-05 10:00:00Reading English for Academic Purposes: A case study on the reading processes of first year EFL learner BA students2022-01-27
Ron Ronkin Nurit2010-12-09 09:00:00Attitudes towards the body and physicality's among high school dance students in the dance matriculation track2011-03-17
Barócsiné Kirilova SztefkaNikolov Marianne2008-10-29 09:30:00The Role of Cooperation in Pre-service Teacher Education2009-01-29
Lajtai ÁdámDóczi Brigitta2022-12-07 14:00:00The Potentials of Video Games in the Process of English Language Learning and the Practice of Language Teaching in the Hungarian Context2023-02-23
Thant Sin Khin KhinHalász Gábor2023-03-06 10:00:00School-university Partnership in Teacher Education in Myanmar2023-05-26
Domonkos KatalinHunyady Györgyné2018-02-15 14:00:00Az online zaklatás mint az iskolai agresszió egyik fajtája2018-03-08
Feketéné Szabó ÉvaBíró Péterné2007-06-21 15:00:00A konduktor-tanító képzés speciális feladatai a mozgássérült gyerekek integráló nevelése érdekében2007-11-15
Valentné Albert Éva MáriaBoreczky Ágnes2019-11-04 11:45:00Iskolai narratívumok Sacré Coeur növendékek élettörténetében2020-02-13
Varró FerencnéPethő László2009-12-10 11:00:00A Jászság felnőttképzésről2010-02-18
Ollé JánosFalus Iván2008-02-18 14:00:00Tanítási-tanulási stratégiák az oktatási folyamatban2008-06-12
Németh ReginaNémeth András2013-03-13 11:30:00A magyar életreform-törekvések és hatásuk a művészeti nevelésre2013-05-15
Katona VandaKönczei György2015-06-19 09:00:00Mozgássérült emberek felnőtté válása a társadalom által teremtett keretek között – A reziliencia lehetősége az életutakban2015-10-01
Mátóné Szabó Csilla MariannaM. Nádasi Mária2011-05-06 10:00:00Serdülőkori egészségmagatartás-problémák és ezek pedagógiai kezelése a középiskolában2011-09-15
Dringóné Árvay AnettNémeth T. Enikő2008-11-19 10:30:00The analysis of manipulation in Hungarian and American written advertising discourse2009-01-29
Orsovicsová YvetteGyörgyiné Koncz Judit2013-06-24 14:00:00Az alsó tagozatos ének-zene tankönyvek módszertani felépítése, összehasonlító elemzése2013-12-11
Bánhalmi ÁrpádNahalka István2015-12-16 14:00:00Konjunktív Bayes-hálókkal kiterjesztett tudástérelmélet és alkalmazása a felsőfokú matematikaoktatás néhány problémájára2016-03-03
Joshua WeinsteinBarkó Endre2011-05-24 09:30:00Building a school model to educate children with autism using a comprehensive system approach: Shema Kolainu-Hear Our Voices A School & Center for Children with Autism2011-09-15
Vincze BeatrixGolnhofer Erzsébet2007-06-27 10:00:00A projekt oktatás elmélete és gyakorlata a hazai középiskolákban2007-11-15
Pereszlényi AnnaHolló Dorottya2023-06-13 16:00:00The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Majos University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices2023-07-17
Alvarez Llerena Carlos LeninMajor Éva2024-01-26 15:00:00Applying the Backward Design Model in Teaching English as a Foreign Language: A Comparison of Teachers’ and Students’ Perceptions in Ecuador2024-02-26
Gáthy-Stéber AndreaKereszty Orsolya2018-05-29 10:00:00Az informális és nem formális tanulás lehetőségei a munka világában2018-09-27
Bodorné Németh TündeRéthy Endréné2009-05-07 14:00:00Sajátos nevelési igény, hátrányos helyzet és különtámogatás - Adatgyűjtés Nógrád megyében2009-06-11
Kovács BalázsPethő László2012-03-21 11:00:00Paradigmaváltás a hazai felnőttképzés oktatás-stratégiájában: egy francia oktatási modell magyar adaptálásának lehetősége2012-05-03
Földesi RenátaBoreczky Ágnes2020-01-16 13:00:00Pető András életpályája: A konduktív pedagógiához vezető út 1911-1967.2020-08-06
Szvathné Szalay MártaBarkó Endre2010-02-22 15:00:00A tantárgyi elfogadottság vizsgálata 10. évfolyamon a kötelezően választott érettségi vizsgatárgyakból és informatikából Jász-Nagykun Szolnok megyében2010-04-28
Winter ShoshanaGolnhofer Erzsébet2008-02-29 08:30:00Interdisciplinary learning in gifted students’ classes, an educational experiment in a high school2008-06-12
Kulcsár Nárcisz RitaFeketéné Szakos Éva2021-12-14 14:00:00A hallgatói tudás fejlesztése új megközelítésben egy matematikai tantárgyi programban a felnőttkori tanulás szemszögéből2022-01-27
Somogyiné Petik KrisztinaFeketéné Szakos Éva2012-06-14 10:00:00Felnőttképzési program a középéletkori átmenet támogatására2012-07-17
Papp-Danka AdriennOllé János2014-04-14 14:00:00Az online tanulási környezettel támogatott oktatási formák tanulásmódszertanának vizsgálata2014-06-12
Boráros-Bakucz AndrásHassan Elsayed2010-06-21 15:00:00Multimédia tananyagok nevelési kérdései2010-12-09
Henczi LajosBalogh Andrásné2008-06-06 16:00:00A felnőttképzési tevékenységet folytató oktatók feladat- és tulaj-donságprofiljának kompetenciaorientált kidolgozása2008-09-04
Boksayné Pap EmeseTankó Gyula2022-02-25 14:00:00Multilingual language learners’ intersemiotic translation into L3 English. A grounded theory on reliance on languages in the multilingual mental lexicon2022-04-12
Konstantin TaliaSzabolcs Éva2017-03-03 10:00:00Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Process of Practicum2017-05-25
Kovács-Lázár ViktóriaCsizér Kata2023-12-01 10:00:00Needs Reflected in Learning Goals: An Exploratory Study of Language for Specific Purposes Courses in a Higher Education Context2024-02-26
Erdélyi ÁrpádCs.Czachesz Erzsébet2007-12-06 14:00:00Az idegen nyelvi olvasásmegértés és olvasási stratégiahasználat2008-02-07
Bacsárdi CsillaLajos Péter2019-01-22 14:00:00Dadogó gyermekek kötődésének vizsgálata2019-04-04
Farkasné Gönczi Rita MónikaMesterházi Zsuzsa2018-11-28 16:00:00A diszkalkulia diagnosztikája eltérő szaktudományi aspektusokból2019-04-04
Hadnagy JózsefSzilágyi Klára2009-06-23 11:00:00„A csoportmunka oktatásának sajátosságai a hazai szociálpedagógus képzésben”2009-08-27
Yunga Godoy Deisi CecibelKovács Zsuzsa2019-03-28 14:00:00Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions2019-06-18
Dorit Telor-ReizeSzabolcs Éva2009-06-24 15:00:00Native and Non-Native English-Speaking Teachers: Investigation of Teacher-Student Interaction Using the Students’ Mother Tongue2009-08-27
Kisné Bernhardt RenátaBarkó Endre2012-09-17 10:00:00Az anyanyelvi és idegen nyelvi íráskészség fejlettségi vizsgálata általános és két tanítási nyelvű osztályban2012-12-13
Garai ImreNémeth András2014-07-24 10:00:00Az Eötvös Collegium, mint a tanári elitképzés intézménye2014-09-18
Bogdán PéterTrencsényi László2020-12-18 14:00:00A romák oktatásával kapcsolatos kérdések a pedagógiai szaksajtó tükrében–Egy társadalmi peremhelyzetben lévő közösség integrációját segítő/gátló oktatási programok tervek, projektek 1978 és 1997között2021-03-19
Fazakas IdaVölgyesy Pál2010-11-29 11:00:00Az iskolai pályaorientációs tevékenység új módszertani lehetőségei2011-03-17
Huszti IlonaAlderson Charles2008-06-30 14:00:00The Use of Learner Reading Aloud in the English Lesson: A Look at the Micro and Macro Levels of Oral Reading2008-09-04
Havasi ÁgnesGyőriné Stefanik Krisztina2022-10-20 11:00:00Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja2022-12-05
Szabó Zoltán AndrásSzabolcs Éva2017-06-22 12:00:00A trifurkáló fiúközépiskola-rendszer kialakulása Magyarországon (1921-1924)2017-10-12
Árva ValériaHolló Dorottya2007-06-21 12:00:00The instruction of English language writing skills at secondary schools in Hungary2007-07-12
Tóthné Kiscsatári IrénBábosik István2007-05-29 10:00:00Cigány tanulók szocializációs felzárkóztatása2007-07-12
Bereczki Enikő OrsolyaKárpáti Andrea2019-07-04 14:00:00Nurturing Students’ Creativity in Technology-Integrated Learning Environments2019-09-26
Szabó JúliaGolnhofer Erzsébet2015-03-12 14:00:00Eredményes-e a hazai földrajztanítás? A képesség-, készségfejlesztés gyakorlati nehézségei a középiskolai földrajzoktatás területén2015-05-14
Szaszkó Rita TeréziaCsizér Kata2011-02-10 10:30:00The effects of intercultural contact on adult Hungarians' motivation for learning English as a foreign language2011-03-17
Ronit WelgreenGósy Mária2008-10-31 12:00:00Rapid Naming Ability of Children on the Autistic Spectrum2009-01-29
Sárospataki BarnabásMészáros György2023-02-28 13:00:00Ki vagyok én nektek? Pedagógus identitás és szereplehetőségek, tanár-diák kapcsolat és személyesség, egy pályakezdő tanár önreflexiói alapján2023-05-26
Mogyorósi ZsoltNahalka István2011-05-24 11:00:00Hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességét célzó pedagógiai gyakorlatok és pedagógusi gondolkodás vizsgálata2011-09-15
Machalikné Hlavács IrénBíró Péterné2008-11-27 16:30:00A rendszeres fizikai aktivitás hatása az egészséges életmóddal kapcsolatos beállítódás alakulására, serdülõkorban2009-01-29
Kálmán CsabaCsizér Kata2016-06-10 12:00:00Corporate language education in Hungary: The teacher’s role in generating and maintaining the motivation of learners of English2016-07-14
Divéki RitaLázár Ildikó2023-04-04 14:00:00Global Competence Development in Hungarian EFL Classrooms and EFL Teacher Training: A Mixed-Methods Enquiry Across Two Contexts2023-05-26
Tóth BrigittaF. Lassú Zsuzsa2023-12-07 14:00:00Nemekkel kapcsolatos reprezentációk és neveléssel összefüggő értékpreferenciák vizsgálata óvodás gyermeket nevelő szülők körében - A Disney Hercegnő jelenség2024-02-26
Komjáthy ZsuzsannaBánfalvy Csaba2018-03-27 14:00:00Ifjú-, és felnőtt korban mozgáskorlátozottá vált személyek munkaerő-piaci integrációjáról2018-06-01
Naor DoritHelembai Kornélia2007-10-12 14:00:00Health Education for Jewish and Arab Elderly People in Israel2007-11-15
Révész JuditFalus Iván2011-11-08 09:30:00Mentorok a tanárképzés rendszerében2011-12-08
Verderber ÉvaSzivák Judit2019-12-19 11:00:00Vezető profilú mesterpedagógusok reflektivitása2020-02-13
Hegyi Ildikó Katalin2010-10-29 11:00:00A magyarországi romani dialektusok szerepe a nyelvi norma kialakításában. A lovári és a vizsgált helyi dialektusok analízise, adaptációi és pedagógiai szerepe a nyelvi mérésben2011-03-17
Szabó-Thalmeiner NoémiFalus Iván2008-01-28 16:00:00Az erdélyi magyar óvó- és tanítóképzés jelenlegi helyzete és megújításának lehetőségei2008-04-03
Tóthné Borbély ViolaKálmán Anikó2021-06-23 15:00:00Innovatív felnőttképzési és emberi erőforrás modellek a hazai járműiparban: igények és megvalósítás2021-10-22
Csereklye ErzsébetBoreczky Ágnes2013-04-16 14:00:00A tanulói sokféleség és a tanárok multikulturális nézetei2013-05-15
Rácz KatalinZsoldos Márta2015-07-03 12:00:00Az Alapozó Terápia hatásvizsgálata iskolaéretlenség jeleit mutató óvodás gyermekek körében2015-10-01
Schmidtné Putz Mónika2010-05-25 10:00:00A magyar mint idegen nyelv – különös tekintettel az orvosi szaknyelvre – tanítása és taníthatósága egy hibaelemzés és szükségletelemzés alapján írt tananyag tükrében2010-06-08
Hegedűs JuditSzabolcs Éva2008-03-20 10:00:00Fiatalkorú bűnelkövetők gyermekkora és a javítóintézetben töltött éveik pedagógiai vizsgálata2008-06-12
Barzan’s Hama KarimMajor Éva2019-11-18 14:00:00Exploring the possibilities of improving the situation of ICT in teaching EFL: the case of public universities in Iraqi Kurdistan2020-02-13
Varjasi GyulaPukánszky Béla2013-11-14 14:00:00A tanárképző főiskolai ének-zenetanárképzés pedagógiai sajátosságainak történeti összehasonlító elemzése Magyarországon 1928-tól napjainkig2013-12-11
Karlowits-Juhász OrchideaTrencsényi László2016-01-27 14:00:00A jezsuiták szeretetszolgálata a kötelező iskolai közösségi szolgálat kontextusában2016-03-03
Csányi Tamás JánosVizelyi Ágnes2011-06-21 16:00:00Az iskolák fizikai aktivitást támogató pedagógiai hatásrendszere2011-09-15
Tóth ZsuzsannaKormos Judit2007-06-20 08:00:00Az idegen nyelvi szorongás vizsgálata első éves angol szakos egyetemisták körében2008-02-07
Csobánka Zsuzsa EmeseTrencsényi László2016-12-01 16:00:00A „kortárs szemléletű” irodalomtanítás lehetőségei2017-03-09
Njenga Moses GundaTóth Péter2024-04-26 10:00:00Continuing Professional Development Practices of TVET Teachers in Kenya
Koltai Andrea KláraKároly Krisztina2018-06-26 11:30:00Understanding Learner Needs: A Qualitative Study of ESP Learner Needs in EU English Courses in Hungarian Tertiary Education2018-09-27
Mészáros GyörgyBábosik István2009-06-15 14:00:00Az ifjúsági szubkultúrák szerepe a nevelési folyamatban -Iskolai etnográfia.2009-08-27
Stéger CsillaHalász Gábor2012-06-04 15:00:00Tanárképzési helyzetkép a bolognai reformok után2012-07-17
Golyán SzilviaHunyady Györgyné2014-03-20 10:00:00A kisgyermekkori intézményváltás komplex elemzése2014-06-12
Nagy AndreaNémeth András2020-02-19 10:00:00Középfokú katonai nevelés Magyarországon a kiegyezéstől 1945-ig – a fegyelmező hatalom és a totális intézmény jellemzőinek vizsgálata2020-08-06
Pogátsnik MonikaTóth Péter2019-01-07 14:00:00Műszaki képzésben tanuló fiatalok pályaérdeklődésének, pályaattitűdjeinek alakulása és a pályaorientáció szerepe2019-04-04
Sher SaraFalus Iván2009-06-22 10:30:00The Relationship between Empathic Ability and Modes of Existence and the Development of Positive Selfesteem and Sense of Empowerment among the Participants in a Training Program for Group Instructors2009-08-27

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )