Bejelentkezés
 Fórum
 
intézményenként tudományáganként név szerint dátum szerint doktori iskolánként  
Doktori védések lekérdezése doktori iskolánként
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
időpont szerint




 
Nyelvtudományi Doktori Iskola doktori védései

doktorjelölt neve

témavezető

társ témavezető

védés időpontja

értekezés címe

cím odaítélése /döntés dátuma
Szávai PetraSzijártó Zsolt2024-05-10 12:00:00Buborékok és visszhangkamrák a magyar nyilvánosságban. Egy hírmédia-repertoár megközelítés
Kiss IlonaHorváth József2024-05-09 12:30:00A GRAND TOUR: Investigations into the Self-compiled Tourism English Corpus and its Potentials in Teaching the Vocabulary and Discourse of Tourism
Fehér ÉvaSzabó VeronikaEck Júlia2024-05-06 14:00:00A hallás utáni (meg)értés fejlesztése az 5–7 éves óvodások körében dramatikus narratív konvenció használatával
Specht Hedvig AdriennSzijártó Zsolt2024-04-29 12:00:00A Pécsi Tudományegyetem nemzetközi hallgatóinak kommunikációs hálózatai
Werner RékaSzabó Gábor2024-03-26 10:00:00A méltányosság nyomában: A nemek szempontjából eltérő itemműködés (DIF) vizsgálata német nyelvi ECL beszéd- és szövegértés feladatokban
Kovács RenátaSzűcs TiborDóla Mónika2024-03-20 09:00:00Metaforikus nyelvhasználat a magyart mint idegen nyelvet tanuló, B1 szintű japán anyanyelvű egyetemi hallgatók köztes nyelvében – írott produktumaik alapján. Az eredmények felhasználási lehetőségei a magyar mint idegen nyelv oktatásában
Tuboly ÁgnesLendvai Endre2024-03-12 11:30:00Kultúraközvetítés a Bűn és bűnhődés magyar fordításaiban
Huszár-Samu NóraSteklács JánosViszket Anita Piroska2024-03-06 10:00:00A Reciprok Tanítási Módszer jelentősége a szövegértő olvasás elsajátításában
Dadvandipour ZsuzsannaKárpáti Eszter2024-03-05 10:00:00Alkalmazási előírások, betegtájékoztatók, síkírásos és pontírásos címkeszövegek nyelvészeti vizsgálata
Bertalan Regina FridaKleiber Judit2023-12-18 13:00:00A főnévi accusativus kötőhangtartalmának meghatározói és következményei tipikus nyelvfejlődésben és nyelvi késés gyanúja esetén2024-02-20
Bakó Eszter BernadettGúti ErikaNikolov Marianne2023-12-14 10:00:00Felnőtt bevándorlók nyelvi integrációja egy német mint idegen nyelv alfabetizációs kurzuson Németországban2024-02-20
Machata MariannaNikolov Marianne2023-11-17 09:00:00A case study of a Hungarian-English bilingual girl’s language development in English from birth to the age of eleven2024-02-20
Vermeki BoglárkaPelcz Katalin2023-10-20 10:00:00Korpuszépítéstől a tananyagfejlesztésig - Korpusznyelvészeti vizsgálatok és az eredmények felhasználása egy gyermekeknek szóló tananyagban2023-11-28
Molnár ZsoltFeischmidt Margit2023-06-23 12:30:00A nemzetközi önkéntesség szerepei, hatásai és társadalmi diskurzusai Magyarországon2023-10-10
Berényi-Nagy TímeaReder Anna2023-06-14 10:00:00Zur Rolle und Modellierung der metonymischen Kompetenz in der rezeptiven Mehrsprachigkeit - Eine explorative Studie2023-07-11
Adrigán ZsuzsannaGerner Zsuzsanna2023-05-09 15:00:00Zur sprachlichen Verfasstheit von Identität. Sprachgebrauch als Abdruck ethnischer Identität der deutschen Minderheit in den lokalen Presseorganen von Sankt Iwan bei Ofen von 1990 bis 20192023-06-06
Kremzer ViolaLehmann Magdolna2023-04-13 10:30:00"That was the Start of an Academic Career” - a Mixed-methodology Corpus-based Study of TEFL Theses and Portfolios2023-06-06
Nemes GyöngyiGúti ErikaSteklács János2023-02-15 11:00:00Az olvasási motívumok vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók esetében – egy szisztematikus áttekintés eredményei2023-04-25
Demus ZsófiaMaksa Gyula2023-02-09 12:30:00A fénykép szerepe a képregényben – a fotóképregény változatai2023-04-25
Hetesi Sándor ZoltánNikolov Marianne2023-01-26 13:00:00A Longitudinal Study on the Interaction between Secondary-school Students’ Language Aptitude, Musical Aptitude and English Language Development2023-02-21
Foster Hannah DaisyKovács Éva2022-12-08 12:30:00Posztantropocentrikus múzeumok? Elmélkedés az európai etnológiai múzeomok lehetséges jövőiről2023-02-21
Wünsch-Nagy NóraLugossy RékaFodor Mónika2022-06-30 10:00:00Multimodal Literacy Development in English Studies Contexts - linguistic and pedagogical perspectives on multimodal meaning-making and knowledge-building in classrooms and museum exhibitions2022-10-11
Torbó AnnamáriaGlózer Rita2022-06-13 12:30:00Kulturális és részvételi politikák egy magyar Harry Potter-rajongói közösségben2022-07-12
Krommer ZoltánFodor Mónika2022-02-24 17:00:00Exploring the Language Socialization of Study Abroad Medical Students in Hungary2022-04-05
Rajnai RichárdSzijártó Zsolt2022-01-25 17:00:00Terek, szerepek, határok – Tizenévesek médiahasználata és a médiaműveltség fejlesztése a késő modernitásban2022-04-05
Sadeghi MohammadHorváth József2021-10-22 10:00:00A Corpus Sociolinguistic Approach Towards Stylization of 115th US Congress Gendered Political Discourse2021-10-22
eredménytelen
Huszárné Prikler Mária RenátaLehmann Magdolna2021-01-25 17:30:00Motivation, Autonomy and Assessment in Translation Studies BA Classes2021-04-06
Pálfy-Madarász EszterAndor József2020-10-09 14:00:00Lesz egy kóla! Magyar nyelvű kéréstípusok és -stratégiák mozibüfés diskurzusok korpuszában2020-12-01
Farkas KornélLugossy Réka2020-05-28 12:00:00Exploring L2 teachers’ knowledge of their impact: Working towards a theoretical model based on pre-service and in-service L2 teachers’ reflective-narrative accounts2020-06-09
Tanabe JuliaDombi Judit2019-05-19 11:00:00"It's my gem in my life": A Multiple Case Study of Japanese Students' Study Abroad Experiences in Hungary2019-06-25
Schmidt IldikóSzűcs TiborGúti Erika2019-02-28 12:00:00Migráns gyermekek nyelvi integrációja a magyar közoktatásban (Esettanulmány: egy afgán testvérpár egy budapesti iskolában)2019-04-09
Fekete AdriennNikolov Marianne2019-02-22 14:00:00Exploring Advanced English Learners' Multilingual Identity Construction from Multiple Perspectives2019-04-09
Märcz RóbertSzabó Gábor2018-11-30 14:00:00The Washback of Language Exams on Classroom Practice in Hungary in a Complex Dynamic System Framework2019-01-22
Bockovac Tímea AnitaBarics Ernő2018-06-12 11:00:00A magyarországi horvátok jelenkori nyelvi állapota és anyanyelvük megőrzésének kilátásai a nyelvi jogok tükrében2018-10-09
Tiborcz-Tóth TündeTamm Anne2018-04-26 10:00:00Magyarul tanulók köztes nyelvére vonatkozó megfigyelések észt forrásnyelvi környezetben – különös tekintettel a határozottság kifejezésére a magyarban2018-06-05
Porkoláb ÁdámHorváth József2018-03-29 12:00:00Webnapló és blogbiznisz. A magyar blogoszféra netnyelvészeti vizsgálata tartalomtípusok és nemek alapján2018-04-24
Ghaboosi AkashaHorváth József2018-03-01 11:00:00Iranian and Hungarian EFL Students’ Essays: A Corpus-Based Study2018-04-24
Fekete TamásHegedűs Irén2018-02-23 13:00:00Historical Code-Mixing and Hybrid Place-Names in England2018-03-13
Demeter GábornéSteklács János2018-02-01 12:00:00„Ablak a világra” - Egy moduláris, komplex szemléletű prevenciós olvasási képességfejlesztő program elméleti háttere és modellje2018-03-13
Csányi EszterBorgulya Istvánné2017-06-16 12:00:00Frazeologizmusok a német gazdasági sajtóban, helyük a gazdasági szaknyelv elsajátításában2017-10-03
Szoták SzilviaNádor Orsolya2017-05-18 12:00:00Magyar nyelv és magyar népcsoport Burgenlandban: Nyelvi tájképek vizsgálata a többnyelvűség kontextusában2017-10-03
Simon KrisztiánHorváth József2017-04-13 09:30:00BLENDING IS TRENDING: APPLYING BLENDED LEARNING TO MEET EFL STUDENTS’ LANGUAGE NEEDS IN LISTENING AND SPEAKING SKILLS DEVELOPMENT2017-06-06
Turányi ZsófiaNikolov Marianne2017-03-16 11:30:00A LONGITUDINAL STUDY ON EFL STUDENTS’ SPEAKING DEVELOPMENT IN THREE LOWER PRIMARY GROUPS2017-05-02
Gaál PéterFóris Ágota2017-03-13 11:00:00Online szótárak és használóik: Onlineszótár-használati kutatások, online szótárak értékelési és minősítési szempontjai2017-05-02
Szőcs KrisztinaLugossy Réka2017-03-06 11:30:00TEACHERS' AND STUDENTS' PERCEPTIONS OF LANGUAGE LEARNING AUTONOMY AND ITS IMPLICATIONS IN THE CLASSROOM: A CASE STUDY OF ENGLISH AND GERMAN TEACHERS AND THEIR 9TH GRADE STUDENTS2017-05-02
Williams ThomasNikolov Marianne2016-12-13 11:00:00English language learners’ socially constructed motives and interactional moves: An exploratory study2017-01-24
Babos KrisztinaOrtutay Katalin2016-11-10 12:00:00Portugál nyelvpolitikai kérdés(ek): "Rend és Haladás"?2017-01-24
Gebhardt BernadetteGerner Zsuzsanna2016-10-17 12:00:00Cuius regio, eius nomen? Personennamenpolitik im mehrsprachigen Ungarn am Beispiel des Matrikelgesetzes 18942016-11-28
Dóla MónikaAndor József2016-05-12 11:00:00Tettek, szavak, szabályok. Formulaszerűség és interakciós rutinok küszöbszintű magyar mint idegen nyelv tanulók beszélt nyelvi szövegeiben2016-06-07
Menyhei ZsófiaNikolov Marianne2016-05-11 11:00:00Developing English Majors’ Intercultural Communicative Competence in the Classroom2016-06-07
Rózsavölgyi EditSzűcs Tibor2015-10-01 12:00:00A téri viszonyok kódolása a magyarban és az olaszban. Kontrasztív tipológiai elemzés2015-12-01
Szóka BernadettNádor Orsolya2015-06-15 12:00:00Nyelv- és nyelvoktatás-politika a többnyelvű Svájcban - különös tekintettel az olasz nyelv helyére és szerepére2015-10-06
Molnár MáriaHuszár Ágnes2015-05-19 12:00:00Normakövető és/vagy normaalkotó tanulók nevelése? A nyelvi norma szemlélete és közvetítése magyar nyelvi tankönyveinkben.2015-10-06
Hild GabriellaLugossy RékaNikolov Marianne2015-03-20 09:30:00ASSESSMENT OF YOUNG EFL LEARNERS IN THE HUNGARIAN EDUCATIONAL CONTEXT2015-04-28
Csatlós KrisztinaHuszár Ágnes2015-02-26 12:00:00DIALEKTUS FORDÍTÁSBAN. FORDÍTÁS DIALEKTUSBAN2015-04-28
Kántor GyöngyiJanszky JózsefBóna Judit2015-02-05 12:00:00Felnőtt dadogók beszédprodukcióinak műszeres elemzése és olvasásuk vizsgálata fMRI-vel2015-03-24
Szabó VeronikaMedve Anna2014-12-12 12:00:00A semleges mondat: Egy felső tagozatosoknak szóló mondattani tananyag koncepciója2015-02-03
Bajnok AndreaAczél Petra2014-11-21 11:00:00Helyi nyilvánosság(ok) kommunikatív-diszkurzív leírása és értelmezése:Kommunikáció, közösség és kormányzás egy település önállósodásának tükrében2015-02-03
Török MariannaKuti Éva2014-07-15 11:00:00In nonprofits we trust The perception of trustworthiness in not-for-profit organizations2014-10-14
Öveges EnikőNikolov MarianneLugossy Réka2014-06-13 10:00:00INNOVATION IN A COMPLEX SYSTEM FRAMEWORK: SCHOOL PRINCIPALS’ PERSPECTIVES ON THE YEAR OF INTENSIVE LANGUAGE LEARNING2014-10-14
Fülöp Erzsébet MáriaSzépe Judit2014-06-06 14:30:00Az időskorúak nyelvhasználatát és idegennyelv-tanulását befolyásoló tényezők2014-10-14
Flögl SzilviaGerner Zsuzsanna2014-06-06 11:30:00"Strukturelle Entwicklungen im regionalen Varietätenspektrum – am Beispiel von Gernsheim und Gimbsheim. Eine empirische Studie zur modernen Sprachdynamikforschung des Deutschen"2014-09-16
Doboviczki AttilaBeke László2014-06-02 11:30:00Lokalitás-olvasatok, médiahasználat a Pécsi Műhely munkásságában2014-10-14
Babos IldikóAndor József2014-05-30 11:30:00Oláh cigány (vlax gypsy) folklór – és irodalmi metaforák kognitív szemantikai elemzése2014-10-14
Maróti OrsolyaSzili Katalin2014-05-15 11:30:00Ajánlatok elutasításának pragmatikai vizsgálata természetes adatgyűjtési módszerrel2014-10-14
Szalacsek MargitNagy János2013-12-13 11:00:00A BRITISH MEDICAL JOURNAL SZÖVEGFAJTÁIRÓL EGY ORVOSI FOLYÓIRAT CIKKEINEK MŰFAJ ALAPÚ VIZSGÁLATA2014-02-11
Szöllősy ÉvaHuszár Ágnes2013-12-09 12:00:00A FÉRFIAK ÉS A NŐK KÉPE MODERN ÉRTELMEZŐ SZÓTÁRAINKBAN2014-02-11
Mester TiborHorányi Özséb2013-11-29 15:15:00Hálózati közösségek etnográfiája: megközelítések és elemzési példák2014-02-11
Ferenc ViktóriaCsernicskó István2013-11-28 14:00:00MAGYAR NYELVŰ KISEBBSÉGI FELSŐOKTATÁS A KÁRPÁT-MEDENCÉBEN: NYELVI, NYELVPOLITIKAI KIHÍVÁSOK (A SZLOVÁKIAI ÉS UKRAJNAI PÉLDA)2014-02-11
Szilvási ZsuzsannaNádor Orsolya2013-10-18 12:00:00Nyelvpolitika és a kisebbségi nyelvek Norvégiában – különös tekintettel a számi kisebbségre2013-12-03
Nagy Károly ZsoltBorsos Balázs2013-06-25 16:45:00„Hová lett a református öntudat?” A magyar református felekezeti identitás megújításának néhány diskurzusáról2013-10-08
Török JuditAczél Petra2013-06-21 17:00:00KULTÚRÁK A SZERVEZETI TÖRTÉNETEK TÜKRÉBEN. KULTÚRAÖSSZEHASONLÍTÓ KUTATÁS2013-10-08
Gyenge ZsoltGelencsér Gábor2013-06-11 17:00:00Kép, mozgókép, megértés. A filmelemzés fenomenológiai elmélete2013-10-08
Suhajda Éva VirágVictor András2013-06-11 14:15:00A TANULÁS RENDSZERELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSE2013-10-08
Papp EszterFóris Ágota2013-05-17 10:00:00A magyar színnevek terminológiai elemzése2013-06-04
Dombi JuditNikolov Marianne2013-05-10 16:00:00A Mixed-Method Study on English Majors’ Intercultural Communicative Competence2013-06-04
Lukácsi ZoltánSzabó Gábor2013-05-09 11:00:00Cohesion and Writing Quality: Exploring the Construct of Cohesion in Euro Examinations2013-06-04
Nagyné Paksi MargitLendvai Endre2013-05-03 10:00:00A humor működésmechanizmusai korunk magyar reklámszemiotikájában2013-06-04
Murai GáborGelencsér Gábor2013-04-23 16:15:00Az interpenetráció fenomenológiája (Niklas Luhmann rendszerelmélete és a strukturalista film)2013-06-04
Kriskó EdinaFinszter Géza2013-04-10 16:15:00A RENDŐRSÉG TÁRSADALMI RENDELTETÉSE ÉS A RENDŐRSÉGI KOMMUNIKÁCIÓ2013-06-04
P. Szilczl DóraMolnár Attila Károly2013-03-19 17:45:00VALLÁS-TAPASZTALAT-KOMMUNIKÁCIÓ. A szakrális mint felkészültség2013-06-04
Ferencz AngélaHorányi Özséb2013-01-11 11:45:00Helyi kulturális események prezentációs gyakorlata a Csíki medencében2013-06-04
Timár KatalinKulcsár Szabó Ernő2012-12-20 14:15:00Az October művészetelméleti folyóirat és a szemiotika2013-06-04
Koltai AndreaJenei Ágnes2012-12-19 14:00:00A HOMO LUDENS TELEVISIENSIS. Az interaktivitás manifesztációja az ezredforduló magyar televíziózásának történetében2013-02-02
Sándor ZsuzsaKopek Gábor2012-12-19 10:00:00A Vizuális alkotástípusok a kommunikációban. A vizuális kommunikáció változatainak összehasonlító elemzése2013-02-05
Babarczy EszterHorányi Özséb2012-12-14 11:45:00Community Based Trust on the Internet2013-02-05
Tóth PéterBereczkei Tamás2012-12-13 16:30:00A médiaerőszak-kommunikáció hatásának újraértelmezése az evolúciós viselkedéstudományok perspektívájából2013-02-05
Hoppa EnikőSzépe György2012-11-30 14:00:00A nyelvsziget jelensége a moldvai csángóknál és az olaszországi mokeneknél2013-06-04
Szilágyi SándorHorányi Özséb2012-11-26 17:00:00Anti-fotográfia: A fotográfia mint a művészeti kommunikáció médiuma Moholy-Nagy László optico-pedagógiai rendszerében2013-02-05
Nagyházi BernadetteSzűcs Tibor2012-11-23 10:00:00Az egyszerű mondat szórendjének egy lehetséges tanítási modellje a magyar mint idegen nyelv oktatásban2013-06-04
Sajtosné Csendes GyöngyiMedve Anna2012-11-16 10:00:00A funkcionális illiteráció mérési lehetőségei, egy lehetséges di- agnosztikus mérőeszköz létrehozása és kipróbálása, a mérések értékelése2013-02-05
Bokor TamásKarácsony András2012-10-31 16:00:00A Humán online társadalmi kommunikáció. Internetes szociális rendszerek rekonstrukciója a nyilvánosság és a közösségképződés kontextusában2012-12-04
Kiss NatáliaBorgulya Istvánné2012-10-16 10:00:00Intercultural Communication in an Educational Context: A model for practitioners addressing negative relationships between teachers and Roma families2012-12-04
Csapóné Horváth AndreaAblonczyné Mihályka LíviaGarai Anna2012-10-09 10:00:00Turisztikai reklámok főcímeinek nyelvészeti vizsgálata (Elemzés német nyelvű korpuszon)2012-12-04
Szabó LeventeHorányi Özséb2012-09-26 14:00:00Terek színterei: A fizika egyes nyelveinek kommunikációelméleti rekonstrukciói2012-12-04
Vincze KatalinKomlósiné Knipf Erzsébet2012-06-11 10:00:00A német „Kurzwort” és magyar megfelelői: A rövidítés mint szóalkotási mód a német és a magyar nyelvben2012-10-09
Wéber KatalinSzűcs Tibor2012-06-04 10:00:00„Rejtelmes kétféleség”. A kétféle igeragozás elkülönülése a magyar nyelvben2012-10-09
Wilhelm GáborRopolyi László2012-05-25 10:00:00Antropológiai Tárgyelmélet2012-10-09
Eklicsné Lepenye KatalinHuszár Ágnes2012-05-24 12:00:00Interjúvezetési stratégiák nők által irányított, elsősorban férfi partnerekkel folytatott politikai beszélgetésekben2013-10-08
Sebestyénné Kereszthidi ÁgnesNikolov Marianne2012-05-24 10:00:00Német két tanítási nyelvű alsó tagozatos oktatás elemzése és értékelése2012-06-05


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )