Bejelentkezés
 Fórum
 
intézményenként tudományáganként név szerint dátum szerint doktori iskolánként  
Doktori védések lekérdezése doktori iskolánként
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
időpont szerint




 
Nyelvtudományi Doktori Iskola doktori védései

doktorjelölt neve

témavezető

társ témavezető

védés időpontja

értekezés címe

cím odaítélése /döntés dátuma
Huszár-Samu NóraSteklács JánosViszket Anita Piroska2024-03-06 10:00:00A Reciprok Tanítási Módszer jelentősége a szövegértő olvasás elsajátításában
Bakonyiné Kovács BeaKassai Ilona (1945-2020)Szűcs Tibor2009-04-03 10:30:00A magyar központozás és tanítása2009-05-12
Petneki KatalinKlaudy KingaSzépe György1999-04-24 11:00:00Idegen nyelvi tananyagok és tantervek alkalmazott nyelvészeti vonatkozásai1999-06-15
Nemes GyöngyiGúti ErikaSteklács János2023-02-15 11:00:00Az olvasási motívumok vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók esetében – egy szisztematikus áttekintés eredményei2023-04-25
Hild GabriellaLugossy RékaNikolov Marianne2015-03-20 09:30:00ASSESSMENT OF YOUNG EFL LEARNERS IN THE HUNGARIAN EDUCATIONAL CONTEXT2015-04-28
Bakó Eszter BernadettGúti ErikaNikolov Marianne2023-12-14 10:00:00Felnőtt bevándorlók nyelvi integrációja egy német mint idegen nyelv alfabetizációs kurzuson Németországban2024-02-20
Öveges EnikőNikolov MarianneLugossy Réka2014-06-13 10:00:00INNOVATION IN A COMPLEX SYSTEM FRAMEWORK: SCHOOL PRINCIPALS’ PERSPECTIVES ON THE YEAR OF INTENSIVE LANGUAGE LEARNING2014-10-14
Schmidt IldikóSzűcs TiborGúti Erika2019-02-28 12:00:00Migráns gyermekek nyelvi integrációja a magyar közoktatásban (Esettanulmány: egy afgán testvérpár egy budapesti iskolában)2019-04-09
Csapóné Horváth AndreaAblonczyné Mihályka LíviaGarai Anna2012-10-09 10:00:00Turisztikai reklámok főcímeinek nyelvészeti vizsgálata (Elemzés német nyelvű korpuszon)2012-12-04
Wünsch-Nagy NóraLugossy RékaFodor Mónika2022-06-30 10:00:00Multimodal Literacy Development in English Studies Contexts - linguistic and pedagogical perspectives on multimodal meaning-making and knowledge-building in classrooms and museum exhibitions2022-10-11
Kovács TímeaKassai Ilona (1945-2020)Fenyvesi Anna2011-02-25 11:00:00The Applicability of Optimality Theory for the analysis of Bilinghual Use in the Hungarian-American Bilingual Community in North Carolina: prehensive Description of the North Carolina Hungarian Club2011-04-05
Fehér ÉvaSzabó VeronikaEck Júlia2024-05-06 14:00:00A hallás utáni (meg)értés fejlesztése az 5–7 éves óvodások körében dramatikus narratív konvenció használatával
Kovács RenátaSzűcs TiborDóla Mónika2024-03-20 09:00:00Metaforikus nyelvhasználat a magyart mint idegen nyelvet tanuló, B1 szintű japán anyanyelvű egyetemi hallgatók köztes nyelvében – írott produktumaik alapján. Az eredmények felhasználási lehetőségei a magyar mint idegen nyelv oktatásában
Kántor GyöngyiJanszky JózsefBóna Judit2015-02-05 12:00:00Felnőtt dadogók beszédprodukcióinak műszeres elemzése és olvasásuk vizsgálata fMRI-vel2015-03-24
Berényi-Nagy TímeaReder Anna2023-06-14 10:00:00Zur Rolle und Modellierung der metonymischen Kompetenz in der rezeptiven Mehrsprachigkeit - Eine explorative Studie2023-07-11
Timár KatalinKulcsár Szabó Ernő2012-12-20 14:15:00Az October művészetelméleti folyóirat és a szemiotika2013-06-04
Dóla MónikaAndor József2016-05-12 11:00:00Tettek, szavak, szabályok. Formulaszerűség és interakciós rutinok küszöbszintű magyar mint idegen nyelv tanulók beszélt nyelvi szövegeiben2016-06-07
Győri-Nagy SándorSzépe György1998-12-11 11:00:00Modellkísérlet a Kárpát-medence magyarpárú érintkezési övezeteinek nyelv- és kultúrökológiai vizsgálatára (Nyugat-Dunántúl)1999-02-09
Tolnainé Kabók ZsuzsaMátételkiné Holló Magdolna2010-06-17 11:00:00A magyar lés az angol rendőrségi szakterület írott kommunikációjának korpusz alapú vizsgálata2010-10-05
Kegyesné Szekeres ErikaReményi Andrea2006-05-26 10:00:00Magyar anyanyelvű fériak és nők nyelvhasználati preferenciáinak nemileg specifikus vizsgálata2006-06-20
Bukta KatalinNikolov Marianne2008-10-31 10:30:00Processes and Outcomes in L2 Englis Written Performance Assessment: Raters' Decisionmaking Processes and Awarded Scores in Rating Hungarian EFL Learners Compositions2008-11-25
Kovács TimeaFenyvesi Anna2011-02-25 11:00:00The Applicability of Optimality Theory for the Analysis of Bilingual Grammar in the Hungarian–American Bilingual Community in North Carolina: A Comprehensive Description of the North Carolina Hungaria2011-04-05
Gaál PéterFóris Ágota2017-03-13 11:00:00Online szótárak és használóik: Onlineszótár-használati kutatások, online szótárak értékelési és minősítési szempontjai2017-05-02
G. Láng ZsuzsaKlaudy Kinga2001-07-05 11:00:00A tolmácsolás oktatása2001-10-09
Demeter MártonHorányi Özséb2011-10-20 11:00:00A jel, a kép és az ikon. Az ikonteológia PTC szerint elérhetővé tételének megalapozása2011-11-29
Máté-Tóth AndrásHorányi Özséb2011-06-10 11:00:00Vallási kommunikáció és vallásdiskurzus2011-10-04
Kiss IlonaHorváth József2024-05-09 12:30:00A GRAND TOUR: Investigations into the Self-compiled Tourism English Corpus and its Potentials in Teaching the Vocabulary and Discourse of Tourism
Kleiber JuditAlberti Gábor2010-04-09 11:00:00A totális lexikalizmus elméletétől a kísérleti implementációig2010-05-25
Török JuditAczél Petra2013-06-21 17:00:00KULTÚRÁK A SZERVEZETI TÖRTÉNETEK TÜKRÉBEN. KULTÚRAÖSSZEHASONLÍTÓ KUTATÁS2013-10-08
Ghaboosi AkashaHorváth József2018-03-01 11:00:00Iranian and Hungarian EFL Students’ Essays: A Corpus-Based Study2018-04-24
Novotnyné Vágási MargitSzépe György2002-11-08 11:00:00Névelőhasználat a francia és a magyar nyelvben2003-02-18
Kátainé Koós IldikóGósy Mária2008-02-08 10:30:00Önzetlen dajkanyelv -- ösztönös nyelvelsajátítás? A dajkanyelvi/Anyai beszéd néhány sajátosságának hatása a magyar kulturális közösségben zajló nyelvelsajátítási folyamatra2008-03-25
Szöllősy ÉvaHuszár Ágnes2013-12-09 12:00:00A FÉRFIAK ÉS A NŐK KÉPE MODERN ÉRTELMEZŐ SZÓTÁRAINKBAN2014-02-11
Tanabe JuliaDombi Judit2019-05-19 11:00:00"It's my gem in my life": A Multiple Case Study of Japanese Students' Study Abroad Experiences in Hungary2019-06-25
Lugossy RékaNikolov Marianne2008-10-30 11:00:00Constructing knowledge through experiences with narratives in natural and isntructed settings: Teachers and learners of English as a foreign language2008-11-25
Sebestyénné Kereszthidi ÁgnesNikolov Marianne2012-05-24 10:00:00Német két tanítási nyelvű alsó tagozatos oktatás elemzése és értékelése2012-06-05
Papp EszterFóris Ágota2013-05-17 10:00:00A magyar színnevek terminológiai elemzése2013-06-04
Bodoky TamásHeller Mária2010-05-07 11:00:00A hírportál mint tömegmédium2010-06-06
Wilhelm GáborRopolyi László2012-05-25 10:00:00Antropológiai Tárgyelmélet2012-10-09
Molnár MáriaHuszár Ágnes2015-05-19 12:00:00Normakövető és/vagy normaalkotó tanulók nevelése? A nyelvi norma szemlélete és közvetítése magyar nyelvi tankönyveinkben.2015-10-06
Salánki ÁgnesKomlósiné Knipf Erzsébet1998-05-30 11:00:00Werbung im Vergleich deutsche und ungarische Werbetexte1998-11-10
Hegedűs AnitaRébék-Nagy Gábor2009-06-19 11:00:00Modality in Drug Information Leaflets: A Corpus-Based analysis2009-10-06
Sadeghi MohammadHorváth József2021-10-22 10:00:00A Corpus Sociolinguistic Approach Towards Stylization of 115th US Congress Gendered Political Discourse2021-10-22
eredménytelen
Sélleyné Gyuró MonikaKomlósi László Imre2007-11-23 11:00:00A klinikai interjú mint az alkalmazott érvelés példája2008-02-12
Demus ZsófiaMaksa Gyula2023-02-09 12:30:00A fénykép szerepe a képregényben – a fotóképregény változatai2023-04-25
Machata MariannaNikolov Marianne2023-11-17 09:00:00A case study of a Hungarian-English bilingual girl’s language development in English from birth to the age of eleven2024-02-20
Murai GáborGelencsér Gábor2013-04-23 16:15:00Az interpenetráció fenomenológiája (Niklas Luhmann rendszerelmélete és a strukturalista film)2013-06-04
Williams ThomasNikolov Marianne2016-12-13 11:00:00English language learners’ socially constructed motives and interactional moves: An exploratory study2017-01-24
Rébék-Nagy GáborSzépe György2000-02-10 11:00:00Modulation of author's claimes in medical research articles2000-03-21
Werner RékaSzabó Gábor2024-03-26 10:00:00A méltányosság nyomában: A nemek szempontjából eltérő itemműködés (DIF) vizsgálata német nyelvi ECL beszéd- és szövegértés feladatokban
Bors LídiaHorváth József2009-10-30 10:30:00Hungarian 8th Graders' Writing Skills in English: A Criterion- and Corpus-based Assessment Project2009-12-08
Kolin PéterHorányi Özséb2008-05-08 14:30:00Mémektől az írásbeliségig. A kulturális kód2008-06-24
Csányi EszterBorgulya Istvánné2017-06-16 12:00:00Frazeologizmusok a német gazdasági sajtóban, helyük a gazdasági szaknyelv elsajátításában2017-10-03
Pápai VilmaSzépe György2001-11-29 11:00:00Az expicitációs hipotézis2002-02-13
Károly RóbertHorányi Özséb2009-05-12 14:00:00A zene mint a humán kommunikáció sajátos megnyilvánulása.2009-06-23
Szilágyiné Hódossy ZsuzsannaSzépe György2004-11-19 11:00:00Általános iskolai idegenyelv-oktatás: történet, elemzés (1945-1995)2005-01-25
Szabó LeventeHorányi Özséb2012-09-26 14:00:00Terek színterei: A fizika egyes nyelveinek kommunikációelméleti rekonstrukciói2012-12-04
Lukácsi ZoltánSzabó Gábor2013-05-09 11:00:00Cohesion and Writing Quality: Exploring the Construct of Cohesion in Euro Examinations2013-06-04
Salamon EszterVig István2008-05-15 11:00:00Önmagukba zárt kisebbségek nyelvi sztenderdizációja Olaszországban A friuli és a szárd kisebbség nyelvi tervezési folyamatai a nyelvük védelméről szóló nemzeti törvény előtt és után2008-06-24
Tokaji IldikóHorányi Özséb2010-05-21 11:00:00A térképi nyelv vizuális kommunikációs szerepe és eszköztára2010-10-05
Eklicsné Lepenye KatalinHuszár Ágnes2012-05-24 12:00:00Interjúvezetési stratégiák nők által irányított, elsősorban férfi partnerekkel folytatott politikai beszélgetésekben2013-10-08
Bockovac Tímea AnitaBarics Ernő2018-06-12 11:00:00A magyarországi horvátok jelenkori nyelvi állapota és anyanyelvük megőrzésének kilátásai a nyelvi jogok tükrében2018-10-09
Blaskó ÁgnesHorányi Özséb2010-10-08 11:00:00A szerepelvárások narratív elemzése -- egyetemi oktatók szerepelvárásai.2011-01-25
Géró GyörgyiFaluba Kálmán2008-06-05 10:30:00"Előbb apád anyádnál" -- Nyelvi szocializáció és nemi szerepek. Adalékok a társadalmi nemi szerepek elsajátításához magyar és spanyol közmondások történeti vizsgálata alapján2008-10-14
Flögl SzilviaGerner Zsuzsanna2014-06-06 11:30:00"Strukturelle Entwicklungen im regionalen Varietätenspektrum – am Beispiel von Gernsheim und Gimbsheim. Eine empirische Studie zur modernen Sprachdynamikforschung des Deutschen"2014-09-16
Hajdicsné Varga KatalinHuszár Ágnes2004-11-26 11:00:00Anyanyelvi nevelés az írásban. Különös tekintettel a gyorsírás tanításában2005-01-25
Pintér MártaSzépe György2008-04-24 11:00:00Az írországi nyelvcsere történeti beágyazottságának nyelvpolitikai szemléletű vizsgálata2008-06-24
Torbó AnnamáriaGlózer Rita2022-06-13 12:30:00Kulturális és részvételi politikák egy magyar Harry Potter-rajongói közösségben2022-07-12
Barkóczy LászlóSzakadát István2011-09-29 10:30:00Változó szerkezetű közösségek2011-10-04
Szabó VeronikaMedve Anna2014-12-12 12:00:00A semleges mondat: Egy felső tagozatosoknak szóló mondattani tananyag koncepciója2015-02-03
Adrigán ZsuzsannaGerner Zsuzsanna2023-05-09 15:00:00Zur sprachlichen Verfasstheit von Identität. Sprachgebrauch als Abdruck ethnischer Identität der deutschen Minderheit in den lokalen Presseorganen von Sankt Iwan bei Ofen von 1990 bis 20192023-06-06
Koltai AndreaJenei Ágnes2012-12-19 14:00:00A HOMO LUDENS TELEVISIENSIS. Az interaktivitás manifesztációja az ezredforduló magyar televíziózásának történetében2013-02-02
Menyhei ZsófiaNikolov Marianne2016-05-11 11:00:00Developing English Majors’ Intercultural Communicative Competence in the Classroom2016-06-07
Szűcs TiborSzépe György1998-06-19 11:00:00Magyar-német kontrasztív nyelvészet a hungarológiában (a magyar mint idegen nyelv és kultúra közvetítésében)1998-10-15
Cseresznyés MáriaAlderson Charles2009-11-12 11:00:00Exploring task difficulty in EFL reading assessment: The case of multiple matching tasks2009-12-08
Jámbor EmőkeGyőri Anna2005-12-02 10:00:00Magyar ajkúak számára írt spanyol nyelvkönyvek a XX. században - kulturális elemek és nyelvtanulási vonatkozások2006-01-01
Sebestyénné Tar ÉvaSzépe Judit2008-02-08 10:30:00Az atipikus nyelvi fejlődés szegmentális fonológiai sztinjének elemzése2008-03-25
Dadvandipour ZsuzsannaKárpáti Eszter2024-03-05 10:00:00Alkalmazási előírások, betegtájékoztatók, síkírásos és pontírásos címkeszövegek nyelvészeti vizsgálata
Szinger VeronikaDovala Márta2009-04-24 12:00:00Kisgyermekkori írás-olvasás esemény Indirekt találkozás az írásbeliséggel iskoláskor előtt2009-06-23
Szőcs KrisztinaLugossy Réka2017-03-06 11:30:00TEACHERS' AND STUDENTS' PERCEPTIONS OF LANGUAGE LEARNING AUTONOMY AND ITS IMPLICATIONS IN THE CLASSROOM: A CASE STUDY OF ENGLISH AND GERMAN TEACHERS AND THEIR 9TH GRADE STUDENTS2017-05-02
Bajkó István ZsigmondSzépe György2001-10-11 11:00:00Der deutsche Werbeslogan Eine linguistische Untersuchung zweier Corpora aus den Jahren 1990 und 19992001-11-20
Vincze LászlóSzépe György2011-10-28 11:00:00Nyelvökológia és nyelvi identitás kétnyelv ű környezetben. Összehasonlító elemzés az erdélyi magyarok, a dél-tiroli németek és a finnországi svédek nyelvi viselkedéséről.2011-11-29
Kárpáti GyörgyBáron György2011-10-25 14:00:00Címlapsztori. Az újságíró szerep változása az amerikai játékfilmben az ötvenes évektől napjainkig2011-10-29
Kiss NatáliaBorgulya Istvánné2012-10-16 10:00:00Intercultural Communication in an Educational Context: A model for practitioners addressing negative relationships between teachers and Roma families2012-12-04
Specht Hedvig AdriennSzijártó Zsolt2024-04-29 12:00:00A Pécsi Tudományegyetem nemzetközi hallgatóinak kommunikációs hálózatai
Pelcz KatalinNádor Orsolya2010-03-25 11:00:00A nyelvmesterek első virágkora 1729-1866: Hagyományok és újítások2010-04-20
Nagy Károly ZsoltBorsos Balázs2013-06-25 16:45:00„Hová lett a református öntudat?” A magyar református felekezeti identitás megújításának néhány diskurzusáról2013-10-08
Fekete TamásHegedűs Irén2018-02-23 13:00:00Historical Code-Mixing and Hybrid Place-Names in England2018-03-13
Albertné Herbszt MáriaHuszár Ágnes2002-06-13 11:00:00A társalgás néhány jellemzője és szabálya a tanítási órákon2002-10-15
Szalacsek MargitNagy János2013-12-13 11:00:00A BRITISH MEDICAL JOURNAL SZÖVEGFAJTÁIRÓL EGY ORVOSI FOLYÓIRAT CIKKEINEK MŰFAJ ALAPÚ VIZSGÁLATA2014-02-11
Huszár ZsuzsannaTolcsvai Nagy Gábor2008-11-07 11:00:00Az idő, illetve az idői struktúrák nyelvi megjelenése az iskolai fogalmazásokban2009-01-27
Richter Borbála MáriaKassai Ilona (1945-2020)2012-02-10 00:00:00PROCESSES AND OUTCOMES OF SOCIETAL MULTILINGUALISM IN THE VOC-GOVERNED CAPE: 1652-17952012-03-27
Sajtosné Csendes GyöngyiMedve Anna2012-11-16 10:00:00A funkcionális illiteráció mérési lehetőségei, egy lehetséges di- agnosztikus mérőeszköz létrehozása és kipróbálása, a mérések értékelése2013-02-05
Fülöp Erzsébet MáriaSzépe Judit2014-06-06 14:30:00Az időskorúak nyelvhasználatát és idegennyelv-tanulását befolyásoló tényezők2014-10-14
Farkas EditHorányi Özséb2010-02-19 11:00:00Az iskola a határon teológiája2010-04-12
Herendy CsillaSíklaki István2012-03-19 14:00:00Az online felületeken alkalmazható használhatósági vizsgálatokról és azok tudományos alapjairól2012-05-15
Jankovics MáriaSzépe György1998-08-27 11:00:00Orosz-magyar fordítási problémák1998-11-10
Aleksa MelitaBarics Ernő2009-06-05 11:00:00A horvát sztenderd nyelv számítógépes morfológiai elemzésének alkalmazási lehetőségei német nyelvterületen2009-10-06
Dombrádi KrisztiánBuda Béla2007-12-06 10:00:00Boldogulás tudásközösségekben. Részvétel a problémamegoldásban és létértelmezésben2008-03-25
Wallendums TündeAblonczyné Mihályka Lívia2008-04-25 11:00:00Cortesia nella lingua italiana. Uso cortese dell'italiano di oggi2008-06-24


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )