Login
 Forum
 
by institution by research field by name by date by doctoral school  
Search for PhD defense according to doctoral school
name of institution
doctoral school
identification number of the doctoral school
defenses sorted by date




 
Doctoral defenses of Doctoral School of Education

name of doctoral candidate

thesis supervisor

co-supervisor

date of defense

title of thesis

date of decision of DS
Ádám LajtaiBrigitta Dóczi2022-12-07 14:00:00The Potentials of Video Games in the Process of English Language Learning and the Practice of Language Teaching in the Hungarian Context2023-02-23
Ádám LakiAttila SzabóFerenc Ihász2022-07-05 10:00:00Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából2022-11-02
Ádám Tibor GusztafikGyörgy BárdosMiklós Koltai2023-11-23 09:00:00Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál2024-02-26
Adrienn Baloghné BakkMárta Lóczi2014-03-20 14:00:00Integrált óvodai nevelés helyzetének vizsgálata az óvodapedagógus – képzésben különös tekintettel a sajátos nevelésű gyermekre2014-06-12
Adrienn DeákÁgnes Vizelyi2007-06-28 09:00:00Érvek és ellenérvek mozgássérült gyermekek integrált nevelésével kapcsolatban Magyarországon és Spanyolországban2007-11-15
Adrienn Papp-DankaJános Ollé2014-04-14 14:00:00Az online tanulási környezettel támogatott oktatási formák tanulásmódszertanának vizsgálata2014-06-12
Afrodita Meritta ManxhukaLászló Trencsényi2020-04-14 11:00:00A populáris regiszter szerepe és lehetőségei az irodalmi nevelésben2020-08-06
Ágnes AlbertJudit Kormos2008-11-12 15:00:00"Creativity and oral narrative task performance: a study of first year English majors2009-01-29
Ágnes BaracsiErzsébet Golnhofer2011-05-23 15:00:00Pedagógusok személyes és társas kompetenciái2011-09-15
Ágnes DévényÁgnes Vámos2008-06-25 14:00:00Az idegen nyelvi közvetítés feladat helye, szerepe a kritériumfüggő nyelvvizsgán2008-09-04
Ágnes HavasiStefanik Krisztina Győriné2022-10-20 11:00:00Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja2022-12-05
Ágnes Magyarné FazekasErzsébet Cs.CzacheszEndre Barkó2014-05-08 14:00:00Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól2014-06-12
Ágnes Muth-FazekasGábor Halász2019-05-28 13:00:00Közoktatás-fejlesztési beavatkozások hatásmechanizmusai2019-09-26
Ágnes VargaKlára MartonZoltán Jakab2023-05-24 16:00:00Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra2023-07-17
Ágota AntalkaÁgnes VámosÉva Szabolcs2015-12-11 14:00:00A tanári kiégés feltérképezése Kovászna megye középiskolai tanárainak körében2016-03-03
Ágota DobosAndor Maróti2012-06-21 10:00:00Felnőttképzési módszerek és technikák az amerikai közszolgálatban – adaptációs esélyek2012-12-13
Ágota SzűcsGyula Tankó2021-03-05 10:00:00Reading English for Academic Purposes: A case study on the reading processes of first year EFL learner BA students2022-01-27
Aletta Ágnes Forrás-BiróKatalin N Kollár2020-01-10 14:00:00Tanulásmódszertan és tanulástámogatás a közoktatásban2020-02-13
Alexandra SzénichÁgnes Vámos2007-12-10 08:00:00Az idegennyelv-tudás érvényessége2008-02-07
Alíz BredácsAndrea Kárpáti2012-12-20 14:00:00A zene, tánc, színművészet, képző- és iparművészet területén képzésben részesülő 14-16 éves tanulók csoportjaira jellemző tulajdonságok vizsgálata pszichometriai és pedagógiai eszközökkel (...)2013-03-21
Andor Abonyi-TóthMárta Turcsányi-Szabó2014-12-08 16:00:00Kollaboratív, internet alapú tanulási felületek tervezése és a tanulásban betöltött szerepének értékelése2014-12-18
András Boráros-BakuczElsayed Hassan2010-06-21 15:00:00Multimédia tananyagok nevelési kérdései2010-12-09
András LénárdMária M. Nádasi2013-02-20 11:00:00A multimédiás digitális tananyagok alkalmazásának és minősítésének didaktikai szempontrendszere a 6-12 éves korosztály esetében2013-05-15
Andrea AsztalosGábor BodnárAnikó Fehérvári2020-05-21 10:00:00Az általános iskolai ének-zene tanárok, tanítók gondolkodása a gyerekek zenei képességeinek fejlesztésével, a tanítással és az értékeléssel kapcsolatban2020-08-06
Andrea BenyovszkyFranz Schaffhauser2016-05-04 15:30:00A konduktív pedagógia permanens jelenléte az Amerikai Egyesült Államokban (Aquinas College, Grand Rapids, MI, USA)2016-07-14
Andrea CzövekErzsébet Golnhofer2011-05-24 14:00:00Megváltozott tanárszerep és tudásanyag az iskolai gyermekvédelemben2011-09-15
Andrea DömsödyIstván Nahalka2012-10-08 09:00:00Az információs műveltségről való gyermeki gondolkodás2012-12-13
Andrea Gáthy-StéberOrsolya Kereszty2018-05-29 10:00:00Az informális és nem formális tanulás lehetőségei a munka világában2018-09-27
Andrea GrózÉva Szabolcs2007-11-07 09:00:00A pedagógus-gyermek kapcsolat alakulása a dualizmus korában, tanítóképzős pedagógiai szakkönyvek tükrében2008-02-07
Andrea GulyásErika Kopp2022-09-20 10:00:00A Waldorf-pedagógusok munkájának értékelése2022-11-02
Andrea Győrfyné KukodaIstván Nahalka2015-03-17 14:00:00A pedagógiai tevékenység feltételrendszerének és módszereinek alakulása a közigazgatási egyetemi képzésben2015-05-14
Andrea JuhászKata Csizér2015-09-24 16:00:00The Conceptualization of Communicative Competence in Secondary EFL Classrooms in Hungary2015-12-03
Andrea Klára KoltaiKrisztina Károly2018-06-26 11:30:00Understanding Learner Needs: A Qualitative Study of ESP Learner Needs in EU English Courses in Hungarian Tertiary Education2018-09-27
Andrea LukácsHelga Dorner2023-06-13 11:00:00Magyarországi kis- és középvállalkozások tudásmenedzsment-rendszerei, hatásuk a versenyképességre és hatékonyságra, különös tekintettel a hálózatos működésben rejlő lehetőségekre2023-07-17
Andrea Margit FischerIván Falus2011-04-14 14:30:00Tanárjelöltek felkészítése az önálló tanulási képesség fejlesztésére2011-06-15
Andrea NagyAndrás Németh2020-02-19 10:00:00Középfokú katonai nevelés Magyarországon a kiegyezéstől 1945-ig – a fegyelmező hatalom és a totális intézmény jellemzőinek vizsgálata2020-08-06
Andrea RucskaLászló Trencsényi2014-11-20 14:00:00Az agresszió láncreakciója, avagy az agresszió-jelenségvilága a miskolci iskolások körében2014-12-18
Andrea SzőkeGábor Halász2009-06-17 15:00:00„Az idegen nyelvi szaknyelvi íráskészség fejlesztésének lehetőségei a felsőoktatásban (A gazdasági szaknyelvhasználat és az íráskészség)”2009-08-27
Anett Dringóné ÁrvayEnikő Németh T.2008-11-19 10:30:00The analysis of manipulation in Hungarian and American written advertising discourse2009-01-29
Anett Tóthné AszalaiPéter Lajos2017-06-09 11:00:00Dadogó gyermek és anyja interakciójának vizsgálata2017-10-12
Angéla BajzáthGábor Halász2017-01-31 14:00:00A felsőoktatás és a felsőoktatásban folyó tanulás eredményessége. Innováció és a kutatás, képzés és gyakorlat kapcsolatainak összehasonlítása a pedagógusképzésben és az egészségügyi oktatásban2017-05-25
Angéla OroszZsuzsa Mesterházi2009-05-11 14:00:00Hallássérült gyermekek integrált nevelése különös tekintettel az oktatásszervezési kérdésekre2009-06-11
Anikó Eszter MileGabriella Papp2016-09-30 09:00:00Gyógypedagógiai szakértelem, szerepek és kompetenciák az együttnevelés szolgálatában2017-03-09
Anikó FeketeGábor BodnárAnikó Fehérvári2024-01-29 11:00:00A kreatív zenélés oktatása2024-02-26
Anikó SándorGyörgy Könczei2019-02-28 14:00:00Magas támogatási szükséglettel élő személyek önrendelkezési lehetőségei2019-06-18
Anita VirányiZsuzsa Mesterházi2014-11-04 10:00:00Gyógypedagógusok ismeretei és vélekedésük az infokommunikációs eszközök és a gyógypedagógia kapcsolatáról2014-12-18
Anna PereszlényiDorottya Holló2023-06-13 16:00:00The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Majos University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices2023-07-17
Anna TrébitsJudit Kormos2011-06-20 10:30:00Task complexity and second language narrative production: effects of individual differences in attitude, working, memory and anxiety2011-09-15
Anna ZólyomiÁgnes Albert2023-06-21 15:00:00Exploring Hungarian Secondary School English Learners’ and Teachers’ Beliefs about Language Aptitude and Explicit–Implicit Learning Conducive to Success in English Learning: A Mixed Methods Inquiry2023-07-17
Antal Mór SzűcsÉva GyarmathyAnna Adamikné Jászó2023-06-14 11:00:00A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre2023-07-17
Ármin KövérGergely Dávid2020-10-07 10:00:00„All eyes and ears”: Investigating foreign language users’ Performance in listening comprehension and audio-visual comprehension2021-03-19
Árpád BánhalmiIstván Nahalka2015-12-16 14:00:00Konjunktív Bayes-hálókkal kiterjesztett tudástérelmélet és alkalmazása a felsőfokú matematikaoktatás néhány problémájára2016-03-03
Árpád BárdiImre Bús2015-10-28 10:00:00A tanösvények szerepe a kisiskolások környezeti nevelésében2015-12-03
Árpád ErdélyiErzsébet Cs.Czachesz2007-12-06 14:00:00Az idegen nyelvi olvasásmegértés és olvasási stratégiahasználat2008-02-07
Attila Károly MolnárMária Kraiciné SzokolyJudit Hegedűs2022-09-07 13:00:00Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben2022-11-02
Attila László FőzőAndrea Kárpáti2010-11-29 10:00:00A számítógéppel segített kollaboratív és egyéni tanulást segítő módszerek a kémiaoktatásban2011-03-17
Attila MiklósIstván Nahalka2013-09-11 10:00:00Környezeti elképzelések és antropocentrizmus a magyar felsőoktatás környezetvédelmi alapképzéseiben2013-12-11
Bakhyt AubakirovaBalázs Benkei-Kovács2023-11-09 10:00:00Teachers’ Informal and Non-formal Learning in Multilingual Education: The Case of Kazakhstani Higher Education2024-02-26
Balázs FajtÉva IllésKata Csizér2022-11-29 15:00:00EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study2023-02-23
Balázs KovácsLászló Pethő2012-03-21 11:00:00Paradigmaváltás a hazai felnőttképzés oktatás-stratégiájában: egy francia oktatási modell magyar adaptálásának lehetősége2012-05-03
Balázs TörökAndrea Kárpáti2008-06-11 14:00:00Az információs és kommunikációs technológiák iskolai integrációja. IKT-metria mérőeszköz2008-09-04
Bálint FeyérKata CsizérÉva Illés2016-07-15 10:00:00Investigating Hungarian EFL Learners’ Comprehension and Attitudes Pertaining to English Speech Varieties2016-09-15
Bar-Shalom TzviaPál Völgyesy2008-10-31 14:00:00The Long-Term Effects of the Journeys to Poland on the Journey Participants2009-01-29
Barnabás SárospatakiGyörgy Mészáros2023-02-28 13:00:00Ki vagyok én nektek? Pedagógus identitás és szereplehetőségek, tanár-diák kapcsolat és személyesség, egy pályakezdő tanár önreflexiói alapján2023-05-26
Barzan Hama KarimÉva Major2019-11-18 14:00:00Exploring the possibilities of improving the situation of ICT in teaching EFL: the case of public universities in Iraqi Kurdistan2020-02-13
Beatrix FűziIván Falus2012-07-09 10:00:00A tanári munka sikeressége a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében2012-12-13
Beatrix HenkelKata Csizér2013-02-15 10:00:00Attitudinal and motivational disposition of Hungarian ethnic minority secondary school-leavers towards Ukrainian and English in Transcarpathia (Ukraine)2013-03-21
Beatrix PriceDorottya Holló2023-12-12 14:00:00English language teachers’ associations providing continuing professional development: An international mixed-methods enquiry2024-02-26
Beatrix VinczeErzsébet Golnhofer2007-06-27 10:00:00A projekt oktatás elmélete és gyakorlata a hazai középiskolákban2007-11-15
Béla MolnárÉva Szabolcs2007-09-13 10:00:00A középfokú tanítóképzés története 1945-től felsőfokúvá válásáig2007-11-15
Benny FisherPál Völgyesy2008-02-29 12:00:00The educational therapeutic community model for treating adolescent drug addicts in malkishua as a lever for change and growth among drug addicted youth2008-06-12
Bernadett BabályAndrea Kárpáti2021-04-27 13:00:00A térszemlélet fejlődésének vizsgálata a vizuális nevelés szemszögéből: mérőeszközök, fejlődési korszakok és pedagógiai javaslatok2021-06-10
Boglárka VeketyZsófia Garai-TakácsHerman Nico Alexander Logemann2023-03-01 16:00:00The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation2023-05-26
Brigitta DócziJudit Kormos2012-06-26 10:00:00Mapping the Changes in the Mental Lexicon of Pre-intermediate Learners of English: A longitudinal study of depth of word knowledge development2012-12-13
Brigitta TóthZsuzsa F. Lassú2023-12-07 14:00:00Nemekkel kapcsolatos reprezentációk és neveléssel összefüggő értékpreferenciák vizsgálata óvodás gyermeket nevelő szülők körében - A Disney Hercegnő jelenség2024-02-26
Brigitta Zsuzsánna BaloghFranz Schaffhauser2024-03-12 11:00:00Az értelmes életre nevelés koncepciója az ezredforduló nevelésfilozófiai antropológiáinak tükrében
Carla Liege Rodrigues PimentaZoltán RónayAndrás Németh2023-03-24 10:00:00Attributes of Higher Education and Quality of Institutional Strategies in Times of Globalization in Hungary and Germany2023-05-26
Carlos Lenin Alvarez LlerenaÉva Major2024-01-26 15:00:00Applying the Backward Design Model in Teaching English as a Foreign Language: A Comparison of Teachers’ and Students’ Perceptions in Ecuador2024-02-26
Csaba KálmánKata Csizér2016-06-10 12:00:00Corporate language education in Hungary: The teacher’s role in generating and maintaining the motivation of learners of English2016-07-14
Csilla BacsárdiPéter Lajos2019-01-22 14:00:00Dadogó gyermekek kötődésének vizsgálata2019-04-04
Csilla Marianna Mátóné SzabóMária M. Nádasi2011-05-06 10:00:00Serdülőkori egészségmagatartás-problémák és ezek pedagógiai kezelése a középiskolában2011-09-15
Csilla Nagyné SchifferFranz Schaffhauser2012-06-07 15:00:00Inkluzív iskolák fejlesztése2012-07-17
Csilla PestiJános GyőriErika Kopp2019-03-21 14:00:00The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences2019-06-18
Csilla StégerGábor Halász2012-06-04 15:00:00Tanárképzési helyzetkép a bolognai reformok után2012-07-17
Dávid SmidKata Csizér2022-02-21 14:00:00Pre-Service English Teachers’ Motivation in Hungary: An Exploratory Mixed-Methods Study2022-04-12
Dávid VeljanovszkiKrisztina Károly2012-06-19 10:00:00The oral academic presentation in a hungarian EFL setting2012-07-17
Deisi Cecibel Yunga GodoyZsuzsa Kovács2019-03-28 14:00:00Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions2019-06-18
Dobson GordonMargit Szesztay2011-05-10 14:00:00Teacher development: a case study2011-09-15
Domokos Zoltán CsomortániZsolt DemetrovicsZsuzsa Mesterházi2015-04-30 13:00:00Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei2015-10-01
Dóra DobákAndrea Kárpáti2012-06-12 15:00:00Az online vizsgáztatás pedagógiai jelentősége2012-07-17
Dóra HangyaMária Kraiciné Szokoly2020-01-16 13:00:00Egyenlő partner szeretnék lenni! Fogyatékossággal élő felnőttek iskolarendszeren kívüli felnőttképzéshez való egyenlő esélyű hozzáférésének komplex vizsgálata2020-08-06
Dóra LévaiJános Ollé2014-05-20 11:00:00A pedagógus kompetenciái az online tanulási környezetben zajló tanulási-tanítási folyamat során2014-06-12
Dóra MóczJudit Torgyik2011-03-17 14:00:00A permanens művelődés, élethosszig tartó tanulás jelentősége az egyén életútjában, különös tekintettel a 40-50 éves korosztály sajátosságaira2011-06-15
Dorina Eszter SzenteAndrás Németh2021-05-19 10:00:00Az iskolai rituálék egykor és ma, nevelésre gyakorolt hatásuk – különös tekintettel a 20. század első felének leány- és nőnevelésének alakulására2021-06-10
Dorit NaorKornélia Helembai2007-10-12 14:00:00Health Education for Jewish and Arab Elderly People in Israel2007-11-15
Dung Thi ĐoAnikó Zsolnai2023-06-14 15:00:00Primary teachers’ perspectives and understanding of social and emotional learning in Vietnam2023-07-17
Edit BárdAndrás Németh2016-04-20 15:00:00Múzeum – az élményszerű tanulás helyszíne – A múzeumpedagógia jelene és lehetőségei2016-07-14
Edit Margit TóthKlára Szilágyi2007-04-20 08:00:00A pályaszocializáció folyamatának vizsgálata szociálpedagógus hallgatók körében2007-07-12
Ei Phyu ChawErika Kopp2023-10-04 10:00:00Practicum in Preservice Teacher Education in Myanmar2023-11-06
Emese BelényesiGyörgy Mikonya2009-09-28 09:00:00Közigazgatási továbbképzések a kompetenciafejlesztés tükrében2009-12-17


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )