name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date of defense | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
Zečevič Svetlana | Tamás Mihálydeák | | 2008-06-19 13:00:00 | Meaning and modality by Carnap and Kripke | 2008-06-25 |
Anikó Vargáné Nagy | László Brezsnyánszky | | 2013-12-18 12:00:00 | Jausz Béla a pedagógus professzor. Az 1919–1959 közötti szakmai életút elemzése | 2014-02-12 |
Bella Emerencia Héjja | Judit Páskuné Kiss | | 2022-11-08 15:00:00 | A zeneművészeti szakgimnazista tanulók pályaalakulásával kapcsolatos mutatói a szociál-kognitív pályamodell mentén | 2022-11-09 |
Gabriella Mária Stark | Tamás Kozma | | 2019-02-27 12:00:00 | Kisebbségi magyar pedagógusjelöltek tanulási útvonalai (összehasonlító megközelítésben) | 2019-03-27 |
Tímea Harmatiné Olajos | László Balogh | | 2006-03-22 12:00:00 | A szocio-emocionális okokból történő alulteljesítés összefüggéseinek vizsgálata az iskolában | 2006-05-10 |
Krisztina Kecskés-Kovács | István Czigler | | 2015-12-18 13:30:00 | A vizuális automatikus változás detekció elektrofiziológiai vizsgálata | 2016-01-27 |
András Rónai | Gergely Angyalosi | | 2011-06-10 13:30:00 | A kifejezés | 2011-06-29 |
Tamás Csaba Sánta | Balázs Krémer | | 2021-11-22 12:00:00 | NEET-JELENSÉG. Magyarországi PNEET és NEET fiatalok vizsgálata szocializációjuk aspektusából | 2022-01-26 |
Renátó Támba | Magdolna Rébay | | 2016-12-07 12:00:00 | Gyermekkor és gyermeknevelés a vásznakon. A dualizmuskori gyermekszemlélet megjelenítése egy festőiskola példáján | 2016-12-21 |
Hajnalka Zsuzsanna Hollósi | Hajnalka Fényes | | 2011-10-12 12:00:00 | A magyar kisebbségi felsőoktatás egy példája. A kolozsvári Babeş−Bolyai Tudományegyetem Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozata. | 2011-10-26 |
Anita Horkai | Mihály Fónai | | 2008-12-10 12:00:00 | Ifjúsági kultúrák Észak-kelet Magyarországon | 2008-12-17 |
János Kristóf Bodnár | István Kelemen | | 2014-06-05 14:00:00 | A hallgatás radikalitása - Közelítések a wittgensteini gondolatrendszer terapikus olvasatához | 2014-09-22 |
Ildikó Lehotka | Mihály Duffek | | 2023-03-31 11:00:00 | A zenehallgatás a közoktatási dokumentumok tükrében, és megvalósulása az ének-zene tanórákon | 2023-05-10 |
Ilona Dóra Dabney-Fekete | Mária Czellér | | 2019-06-19 14:00:00 | Oktatók tudományos együttműködésének hálózatai a felsőoktatásban | 2019-06-26 |
Adriána Csinády | István Czigler | | 2010-07-14 11:00:00 | Emóciók és evolúciósan megalapozott menekülési válasz 5-8 évesekkel végzett téves vélekedés tesztekben | 2010-09-29 |
Alice Hausmann | László Tamás Szabó | | 2012-01-18 12:00:00 | Ízlés vagy sodródás? Összefüggések a romániai magyar középiskolások zenei ízlése, zenével kapcsolatos magatartása és értékrendje, kulturális fogyasztása között | 2012-01-25 |
Judit Fináncz | Tamás Kozma | | 2009-04-22 12:00:00 | Tudományos utánpótlásképzés Európában és Magyarországon: A doktori képzésben résztvevők helyzete | 2009-04-29 |
Erzsébet Szél | Éva Szabó | | 2023-12-06 11:00:00 | A serdülőkori mentalizáció komplex vizsgálata | 2023-12-20 |
Izolda Takács | Ibolya Czibere | | 2019-12-04 11:00:00 | Nők az akadémiai elitben | 2020-01-29 |
Éva Hogyinszki | Éva Biróné Kaszás | | 2008-01-18 12:00:00 | A közösség-elvű társadalomkritika lehetőségei „Az erény nyomában” tervezet | 2008-04-16 |
László Dorner | Győző Pék | | 2020-10-29 11:00:00 | Az önkéntesség lélektani aspektusainak empirikus vizsgálatai | 2020-11-04 |
Ágnes Bernáth | Judit Molnárné Kovács | | 2014-11-27 11:00:00 | Az elmeolvasás és az elmeolvasásra irányuló igény szerepe egészséges felnőtt személyek társas viselkedésében | 2015-02-02 |
Andrea Bordás | László Tamás Szabó | | 2017-12-20 12:00:00 | Romániai magyar pedagógusok szakmai fejlődése – narratívák a rendszeren belülről | 2018-01-31 |
Szilvia Urbinné Borbély | Mihály Fónai | | 2018-05-23 12:00:00 | A mindennapi testnevelés implementációjának megítélése az észak-alföldi régióban | 2018-09-26 |
Szabolcs Urbán | Győző Pék | | 2013-07-12 13:00:00 | A vallásosság kötődéselméleti megközelítése | 2013-09-25 |
Balázs István Czékmán | András Buda | | 2022-06-24 11:00:00 | Tablettel támogatott tanulási környezet általános iskolában - Intézményi szintű implementáció és integráció, pedagógiai-módszertani háttér és tanulókra gyakorolt hatá | 2022-06-29 |
Szabina Péter | Gergely Angyalosi | | 2019-01-11 13:00:00 | A sokaság képei – Művészet és filozófia komplementaritása | 2019-01-30 |
Tünde-Julianna Barabási | László Balogh | | 2006-09-06 12:00:00 | Az elmélet és gyakorlat integrációja a magyarországi és a romániai magyar tanítóképzési rendszerben | 2006-11-25 |
Ildikó Fekete Deák | Ibolya Czibere | | 2021-04-13 10:00:00 | Infokommunikációs eszközök használatának hatása a szülő-gyermek kapcsolatra szülői percepciók alapján | 2021-05-20 |
Tamara Takács | László Brezsnyánszky | | 2015-06-03 12:00:00 | Közösségi kötődés és identitás egy határmenti felsőoktatási térségben | 2015-09-16 |
Irén Gerda Széplaki | Mihály Vajda | | 2011-04-14 14:45:00 | Az ember teste. A test státusza a filozófiai tradícióban | 2011-04-27 |
Ágnes Hőgye-Nagy | Ákos Münnich | | 2016-09-02 11:00:00 | A biztonságos közúti viselkedést befolyásoló tényezők és a közlekedés biztonsági kultúrájának vizsgálata, módszertani megfontolásai | 2016-09-21 |
Tamás Vincze | László Brezsnyánszky | | 2011-07-06 11:00:00 | Karrierutak és iskolateremtés a XX. század első felének magyar neveléstudományában | 2011-09-21 |
Anikó Benyák | László Balogh | | 2008-09-17 11:00:00 | A hiperaktivitás háttértényezőinek vizsgálata alsó tagozatos tanulóknál | 2008-09-24 |
Sándor Soós | István Bugár | | 2014-04-10 14:00:00 | A zen mint filozófia, illetve a zen buddhizmus mint tudati háttér fogalmának vizsgálata Nisida Kitaró Dzen no Kenkjú című írásának szemelvényei alapján | 2014-05-14 |
Gábor Dragony | Judit Váradi | | 2023-01-12 13:00:00 | A népzeneoktatás dimenziói a művészeti nevelés kurrikuláris és extrakurrikuláris színterein – A népzeneoktatás és népzenészképzés empirikus vizsgálata | 2023-02-01 |
Attila Zoltán Kenyeres | Erika Juhász | | 2019-05-02 12:00:00 | Televízió és tanulás. A televízió és a posztklasszikus dokumentumfilmek szerepe a kulturális közfoglalkoztatottak informális tanulásában | 2019-05-13 |
Márta Takács-Miklósi | Erika Juhász | | 2010-04-21 12:00:00 | Minőségirányítás és akkreditáció a felnőttképzésben - Az Észak-Alföldi intézmények esete | 2010-05-05 |
Ildikó Bihari | Judit Csoba | | 2021-07-27 13:00:00 | A hátrányos helyzetű tanulók nem-kognitív készségeinek fejlődése a tanodában | 2021-09-15 |
Kinga Mandel | Péter Tibor Nagy | | 2005-10-19 12:00:00 | A román felsőoktatás-politika változásai 1990-2003 között | 2005-11-07 |
Beáta Tóthné Kosztin | László Tóth | | 2011-11-16 14:00:00 | Egy kísérleti oktatási módszer hatásai a természettudományos fogalmi fejlődésre, problémamegoldásra és más pszichológiai tényezőkre | 2011-11-30 |
Veronika Bocsi | Ildikó Szabó | | 2009-02-25 12:00:00 | Az idő a campusokon. Felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók időszociológiai vizsgálata | 2009-03-18 |
Gabriella Nemes-Zámbó | Ibolya Czibere | | 2023-06-12 12:30:00 | Nevelőszülős családok a gyermekvédelemben - A családi élet dimenziói nevelőszülők és utógondozói ellátásban élő fiatalok körében | 2023-06-28 |
Imre Tódor | Gabriella Pusztai | | 2019-09-11 12:00:00 | Az iskolaválasztás döntésmechanizmusai. Székelyföldi középiskolások szektorközi metszetben | 2019-09-25 |
Zoltán Prancz | Gergely Angyalosi | | 2010-09-10 12:30:00 | A valószínűség és a Szentírás mint a keresztény hit racionális megalapozásának két sarokpontja Blaise Pascal Gondolataiban | 2010-09-29 |
Judit Jakab | Mihály Fónai | | 2024-02-14 11:00:00 | Roma gyermekek oktatása – pedagógusi attitűdök vizsgálata a Csíki-medencében (Hargita megye, Románia) | 2024-03-27 |
Nóra Kós | László Tóth | | 2020-09-10 11:00:00 | A személyiségjellemzők alakulása differenciált oktatásban részesülő felső tagozatos tanulóknál | 2020-09-25 |
Judit Molnár | Győző Pék | | 2014-06-17 11:00:00 | Posztpartum szorongás az anyák kötődési jellemzőinek tükrében | 2014-09-22 |
Erika Figula | István Czigler | | 2001-10-19 12:00:00 | Tanári magatartástípusok | 2001-10-24 |
Csaba Jancsák | Tamás Kozma | | 2012-06-27 12:00:00 | Tanárképzésben részt vevő hallgatók értékítéleteinek szerkezete két regionális egyetemen. A Debreceni Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem tanárjelöltjeinek értékstruktúrái | 2012-09-26 |
Annamária Máténé Pusztai | Antal Bugán | | 2009-06-26 13:00:00 | Befejezett öngyilkosságot elkövetett személyek búcsúleveleinek elemzése | 2009-09-30 |
László Sipos | Tamás Kozma | | 2008-02-20 12:00:00 | Alapítványok az iskolákban Harmincnégy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskolai alapítvány vizsgálata | 2008-04-16 |
Mária Magdolna Benke | Tamás Kozma | | 2020-12-17 15:00:00 | A tanulórégió – kihívás és lehetőség. Hátrányos helyzetű régiók és kistérségek fejlesztésének tapasztalatai Magyarországon az európai uniós csatlakozás időszakában | 2021-01-28 |
Zsuzsanna Kovács | Csaba Szabó | | 2014-12-18 11:00:00 | Malignus emlődaganatos betegek életminőséghez kapcsolódó korrelátumai és a multidiszciplináris pszichoszociális intervenciók hatása a gyógyulási folyamatban | 2015-02-02 |
Anita Rusinné Fedor | Mihály Fónai | | 2013-03-27 12:00:00 | „Kettős kötődés” – A munkaerő-piaci karriertől a familiarizmusig. A kisgyermekes nők munkavállalási attitűdjei és integrációja. | 2013-05-08 |
Szilvia Péter-Szarka | László Balogh | | 2008-06-13 11:00:00 | Az idegennyelv-tanulási motiváció jellemzői és változásai a felső tagozatos életkorban | 2008-06-25 |
Irén Sipeki | Ibolya Czibere | | 2018-06-25 11:00:00 | Társadalmi egyenlőtlenségek és pályaválasztás | 2018-09-26 |
Nóra Veronika Németh | Katalin Mojzesné Székely | | 2013-10-16 12:00:00 | Pedagógusjelöltek olvasáskultúrája egy határmenti régióban | 2013-11-13 |
Viktória Paczári | Ibolya Czibere | | 2022-10-19 14:00:00 | A civil kezdeményezésű társadalmi innovációk működési mechanizmusai és társadalmi beágyazottsága Magyarországon | 2022-11-09 |
Anikó Fülekiné Joó | Erzsébet Bujdosóné Dani | | 2019-02-07 12:00:00 | Olvasás és közösségi interakció: a perszuazív kommunikáció hatása általános és középiskolás fiútanulók olvasási attitűdjére | 2019-03-27 |
Zsuzsa Orsika Pauwlik | Antal Bugán | | 2009-12-03 10:30:00 | Szubjektív értékkategóriák és vallásosság/spiritualitás mint a mentális egészség meghatározó faktorai főiskolai hallgatknál | 2009-12-16 |
Tünde Bulyáki | Péter Molnár | | 2021-06-03 11:00:00 | Utazás a mentális zavarból a felépülés irányába | 2021-07-01 |
Ágnes Nótin | Judit Páskuné Kiss | | 2015-09-24 11:00:00 | Iskolai szorongásformák megjelenése középiskolás tanulóknál | 2015-11-11 |
Bence Balassa | József Pólik | | 2016-10-20 11:00:00 | A tudat komfortzónáján kívül – Nietzsche perspektivizmusa | 2016-11-09 |
Ilona Csörsz | Péter Molnár | | 2011-09-23 11:00:00 | Az orvosi hivatásszemélyiség alakulásának társaslélektani meghatározói és fejlesztésének lehetőségei | 2011-10-26 |
Krisztina Nagy | Gabriella Pusztai | | 2008-10-29 12:00:00 | Segítő hivatásokat választó hallgatók pályaorientációja a "Partiumban" | 2008-10-29 |
Nóra Pataky | Judit Inántsy-Pap | | 2014-04-14 13:30:00 | A rideg/érzéketlen vonások vizsgálata serdülő fiúknál iskolai és javítóintézeti közegben | 2014-05-14 |
Csilla Imola Székely | Gabriella Pusztai | | 2023-03-24 10:00:00 | Vallásosság és gyermekkép Kokas Klára pedagógiai munkáiban | 2023-03-29 |
Edit Schranz | Ibolya Czibere | | 2019-06-03 11:00:00 | Külföldön munkát vállaló fiatal diplomás nők életkezdési esélyei | 2019-06-26 |
Ágnes Vargáné Engler | Gabriella Pusztai | | 2010-06-30 12:00:00 | Kisgyermeket nevelő hallgatók felsőfokú tanulmányi beruházásainak és hozamainak nevelésszociológiai vizsgálata | 2010-09-29 |
Dániel Krivánik | Tamás Valastyán | | 2021-09-27 14:00:00 | A láthatatlan labirintus – Gondolatok művészetről, vallásról, tudatról a hegeli fenomenológia tükrében | 2021-11-11 |
Erzsébet Edit Portik | Imre Fenyő | | 2017-06-07 14:00:00 | "Jó" gyermekek - felnőtt szemmel | 2017-06-28 |
Sarolta Deczki | Mihály Vajda | | 2011-12-16 14:00:00 | A kezdet és a cogito. Az affirmáció fenomenológiája. | 2012-01-25 |
Dóra Rózsa Lászlóné Szabó | László Balogh | | 2009-03-18 15:00:00 | A zenei tehetség fejlődését és kibontakozását befolyásoló tényezők vizsgálata | 2009-04-29 |
Zsófia Kocsis | Gabriella Pusztai | | 2023-11-03 10:00:00 | A hallgatói munkavállalás sajátosságai és egyetemi pályafutásra gyakorolt hatása a Debreceni Egyetemen | 2023-11-08 |
Valéria Markos | Hajnalka Fényes | | 2019-11-06 12:00:00 | Úton az aktív állampolgári lét felé - A középiskolás diákok iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálata | 2019-11-13 |
Endre Flaisz | Erzsébet Rózsa | | 2008-03-07 12:00:00 | Nusz-metafizika a középplatonizmus és az apologéták koráig | 2008-04-16 |
Zsuzsa Nagy | Anetta Müller | | 2024-05-03 10:00:00 | A hasznosság és a motiváció szerepe az iskolai testnevelés fittségmérésében az első COVID-19 utáni mérési időszakban (Az országos fittségmérés végrehajtását befolyásoló háttértényezők funkciója) | |
Ágota Silló | Hajnalka Fényes | | 2020-10-12 11:00:00 | Önkéntesség a Csíki-medence fiataljai körében | 2020-11-04 |
Magda Robu | Győző Pék | | 2014-10-20 11:00:00 | Az istenreprezentáció kognitív szempontú vizsgálata | 2014-11-12 |
Judit Páli | László Tóth | | 2012-11-21 11:00:00 | A gondolkodás stratégiai fejlődése és fejlesztésének lehetőségei az óvoda-iskoal átmenet időszakában | 2012-11-28 |
Réka-Anna Lukács-Márton | Pál Szabó | | 2013-07-10 12:00:00 | Speciális csoportok evészavarai különs tekintettel a szépségiparban dolgozókra és a várandós kismamákra | 2013-09-25 |
Krisztina Sebestyén | Magdolna Chrappán | | 2022-06-15 14:00:00 | Nyelvválasztás és nyelvtanulási motiváció Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye érettségit adó képzéseiben | 2022-06-29 |
Magdolna Éva Rébay | Gábor Orosz | | 2007-04-25 12:00:00 | A leány-középiskolák jogi szabályozása Magyarországon és nemzetközi kitekintésben az 1870-es évektől 1945-ig | 2007-06-02 |
András György Balázs | Balázs Krémer | | 2021-02-08 13:00:00 | Család és szomszédság a Magdolna negyedben. Gettó-e a szegregátum? | 2021-03-09 |
Zsanett Ágnes Bicsák | László Brezsnyánszky | | 2015-05-27 12:00:00 | Vált(ak)ozó olvasatok Johann Friedrich Herbart pedagógiájának hazai recepciójában | 2015-09-16 |
Dóra Viktória Szanati | Beáta Erika Nagy | | 2011-01-17 12:00:00 | Koraszülött csecsemők és kisgyermekek receptív és expresszív kommunikációjának elemzése egészségpszichológiai szemszögből | 2011-01-19 |
Rita Szebeni | László Tóth | | 2011-06-15 10:00:00 | A kompetencia alapú oktatás pedagógus személyiségháttere | 2011-06-29 |
Judit Szilágyiné Szemkeő | Tamás Kozma | | 2008-06-25 12:00:00 | Életvilágok és a nevelés (kísérlet az intézményes nevelés modellezésére) | 2008-06-25 |
Erika Garami | Zoltán Györgyi | | 2014-02-26 12:00:00 | Kistérségi jellemzők együttes hatása az oktatás eredményességére és a továbbtanulási döntésekre | 2014-04-09 |
Tamás Szalai-Preisz | Judit Váradi | | 2022-12-07 15:00:00 | Az Orff koncepció módszertani elemeinek zenei képességfejlődésre gyakorolt hatása az általános iskolai ének-zene órák tükrében | 2022-12-16 |
Karolina Eszter Kovács | Beáta Erika Nagy | | 2019-04-16 12:00:00 | Mens Sana In Corpore Sano? A magyar sportiskolai rendszer tanulóinak egészségtudatossági és tanulmányi eredményességének összefüggései | 2019-05-13 |
Szilvia Simándi | Erika Juhász | | 2010-04-14 12:00:00 | Turizmus és tanulás - Egy vidéki város középiskolásainak turisztikai magatartása | 2010-05-05 |
Andor Szőcs | Hajnalka Fényes | | 2021-07-02 15:00:00 | Hallgatói munkavállalás a felsőoktatási expanziót követő években - Tanulás melletti munka jellemzői a Debreceni Egyetemen | 2021-09-15 |
Emese Hajnalka Belényi | Ildikó Pető | | 2017-02-01 12:00:00 | Többszörös kisebbségben: identitás és oktatási inklúzió egy romániai magyar siket közösségben | 2017-02-08 |
Henrik Farkas | Gergely Angyalosi | | 2011-11-29 14:00:00 | A gondolkodás tere. Perspektivizmus, mozgás és affektivitás a filozófiai gondolkodásban. | 2011-11-30 |
Imre Fenyő | Ferenc Nyizsnyánszky | | 2009-02-11 13:30:00 | Tudás és társadalom a posztmodernitás korában - Zygmunt Bauman metaforikus társadalomelmélete | 2009-02-18 |
Rita Diána Kósa | Judit Csoba | | 2019-07-30 11:00:00 | „Autonómia és szabálykövetés” az általános iskolai szocializáció főbb irányai és esélyei | 2019-09-25 |
Orsolya Koós | Judit Inántsy-Pap | | 2010-09-13 11:00:00 | A dezorganizált kötődés kialakulása csecsemőkorban | 2010-09-29 |
György Bilibok | Gergely Angyalosi | | 2024-02-07 13:00:00 | A ciorani Jézus-kép töredékessége | 2024-03-27 |