name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date of defense | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
Ilona Csörsz | Péter Molnár | | 2011-09-23 11:00:00 | Az orvosi hivatásszemélyiség alakulásának társaslélektani meghatározói és fejlesztésének lehetőségei | 2011-10-26 |
Ilona Dóra Dabney-Fekete | Mária Czellér | | 2019-06-19 14:00:00 | Oktatók tudományos együttműködésének hálózatai a felsőoktatásban | 2019-06-26 |
Imre Fenyő | Ferenc Nyizsnyánszky | | 2009-02-11 13:30:00 | Tudás és társadalom a posztmodernitás korában - Zygmunt Bauman metaforikus társadalomelmélete | 2009-02-18 |
Imre Tódor | Gabriella Pusztai | | 2019-09-11 12:00:00 | Az iskolaválasztás döntésmechanizmusai. Székelyföldi középiskolások szektorközi metszetben | 2019-09-25 |
Irén Barkaszi | László Balázs | | 2017-07-07 13:00:00 | Effects of extreme environments on cognitive processes using the method of event-related potentials | 2017-10-04 |
Irén Gerda Széplaki | Mihály Vajda | | 2011-04-14 14:45:00 | Az ember teste. A test státusza a filozófiai tradícióban | 2011-04-27 |
Irén Sipeki | Ibolya Czibere | | 2018-06-25 11:00:00 | Társadalmi egyenlőtlenségek és pályaválasztás | 2018-09-26 |
Irén Virág | László Brezsnyánszky | | 2008-06-18 12:00:00 | Az arisztokrácia neveltetése Magyarországon | 2008-06-25 |
István Drimál | Erzsébet Rózsa | | 2008-09-19 14:30:00 | A tudat struktúra Hegelnél és Heideggernél | 2008-09-24 |
István Ferenc Bíró | Tamás Vincze | | 2023-02-24 11:00:00 | Archiválás vagy továbbhagyományozás? - A magyar népzenekultúrához való viszonyulásmódok és ezek hatása a hazai népzenészképzés intézményesülésére | 2023-03-29 |
Izolda Takács | Ibolya Czibere | | 2019-12-04 11:00:00 | Nők az akadémiai elitben | 2020-01-29 |
János Farkas | Mária Czellér | | 2021-07-01 15:00:00 | A gazdasági szaknyelvoktatás helyzete a közép-kelet-európai országok felsőoktatási intézményeinek rendszerében (Magyarország, Szlovákia, Románia összehasonlító vizsgálata) | 2021-09-15 |
János Kiss | Antal Bugán | | 2008-07-01 13:00:00 | Munkaérték preferenciák strukturális változásai a professzionalizáció mértékének és a képzés tartalmi változásainak tükrében | 2008-09-24 |
János Kristóf Bodnár | István Kelemen | | 2014-06-05 14:00:00 | A hallgatás radikalitása - Közelítések a wittgensteini gondolatrendszer terapikus olvasatához | 2014-09-22 |
János Zoltán Szabó | László Tamás Szabó | | 2012-06-13 14:00:00 | Kulturális fesztiválok mint a művelődés új formái | 2012-06-27 |
József Pántya | Judit Molnárné Kovács | | 2014-09-29 11:00:00 | Helyzetbe hozni vagy helyzetbe kerülni? A fölérendelt szerep, a machiavellizmus és a társas értékorientáció hatalmi viselkedést befolyásoló hatásainak kísérletes vizsgálata | 2014-11-12 |
József Zoltán Málik | Tamás Mihálydeák | | 2011-09-29 13:00:00 | A matematika informális háttere | 2011-10-26 |
Judit Fináncz | Tamás Kozma | | 2009-04-22 12:00:00 | Tudományos utánpótlásképzés Európában és Magyarországon: A doktori képzésben résztvevők helyzete | 2009-04-29 |
Judit Futó | Judit Inántsy-Pap | | 2010-08-30 11:00:00 | A jelölt gondozó-csecsemő interakciók szerepe a gyermekek fogalmi fejlődésében és repreztációs képességeik alakulásában | 2010-09-29 |
Judit Herczegh | András Buda | | 2013-10-02 12:00:00 | Internethasználat és elektronikus kommunikáció a Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói körében | 2013-11-13 |
Judit Jakab | Mihály Fónai | | 2024-02-14 11:00:00 | Roma gyermekek oktatása – pedagógusi attitűdök vizsgálata a Csíki-medencében (Hargita megye, Románia) | 2024-03-27 |
Judit Molnár | Győző Pék | | 2014-06-17 11:00:00 | Posztpartum szorongás az anyák kötődési jellemzőinek tükrében | 2014-09-22 |
Judit Neszt | Gábor Orosz | | 2015-06-17 12:00:00 | A középfokú elemi iskolai tanítóképzők intézményrendszerének kiépülése és változásai 1828-tól 1945-ig | 2015-09-16 |
Judit Páli | László Tóth | | 2012-11-21 11:00:00 | A gondolkodás stratégiai fejlődése és fejlesztésének lehetőségei az óvoda-iskoal átmenet időszakában | 2012-11-28 |
Judit Szilágyiné Szemkeő | Tamás Kozma | | 2008-06-25 12:00:00 | Életvilágok és a nevelés (kísérlet az intézményes nevelés modellezésére) | 2008-06-25 |
Karolina Eszter Kovács | Beáta Erika Nagy | | 2019-04-16 12:00:00 | Mens Sana In Corpore Sano? A magyar sportiskolai rendszer tanulóinak egészségtudatossági és tanulmányi eredményességének összefüggései | 2019-05-13 |
Katalin Kardos | Gabriella Pusztai | | 2024-01-09 10:00:00 | Szakkollégiumok felsőoktatás-pedagógiai jelentősége szektorközi összehasonlításban | 2024-01-31 |
Katalin Lányi | Antal Bugán | | 2009-03-25 14:00:00 | A környezetvédő viselkedés és az egészségviselkedés összefüggése | 2009-04-29 |
Katalin Mező | László Tóth | | 2018-01-10 11:00:00 | A kreativitás időbeli aspektusai | 2018-01-31 |
Katalin Pallay | Klára Kovács-Nagy | | 2022-04-01 15:00:00 | Karrierépítés és mobilitási döntés, A Balassi Intézet egykori kárpátaljai hallgatóinak tanulmányi pályafutása, munkaerőpiaci elhelyezkedése és társadalmi beágyazódása a végleges letelepedés tükrében | 2022-05-11 |
Katalin Rácz | Judit Csoba | | 2024-06-04 11:00:00 | Együttműködések az élelmiszergazdaságban | |
Katalin Zoller | Katinka Bacskai | | 2020-10-14 15:00:00 | Tanárok és iskoláik, A tanári munkavégzés és a tanári munkával való elégedettség vizsgálata romániai pedagógusok körében | 2020-11-04 |
Katinka Bacskai | Gabriella Pusztai | | 2014-04-09 12:00:00 | Mit ér (el) a tanár, ha közép-európai? Alacsony státusú diákokat tanító eredményes tanárok két közép-európai régióban | 2014-05-14 |
Kinga Bakos | Fruzsina Albert | | 2019-12-20 12:00:00 | Hargita megyei magyar pedagógusok szakmai életminősége | 2020-01-29 |
Kinga Mandel | Péter Tibor Nagy | | 2005-10-19 12:00:00 | A román felsőoktatás-politika változásai 1990-2003 között | 2005-11-07 |
Klára Kovács | Ildikó Szabó | | 2014-12-10 12:00:00 | A sportolás mint támogató faktor a felsőoktatásban | 2015-02-02 |
Kornélia Gömöry | László Balogh | | 2011-04-27 12:00:00 | Az iskolai tehetségfejlesztés pszichológiai háttértényezőinek vizsgálata felső tagozatos korban | 2011-04-27 |
Krisztina Julianna Jankó | Tamás Kozma | Katalin Forray R. | 2012-12-19 12:00:00 | Az iskolakörzetesítés társadalmi hatásai | 2013-02-14 |
Krisztina Kecskés-Kovács | István Czigler | | 2015-12-18 13:30:00 | A vizuális automatikus változás detekció elektrofiziológiai vizsgálata | 2016-01-27 |
Krisztina Nagy | Gabriella Pusztai | | 2008-10-29 12:00:00 | Segítő hivatásokat választó hallgatók pályaorientációja a "Partiumban" | 2008-10-29 |
Krisztina Sebestyén | Magdolna Chrappán | | 2022-06-15 14:00:00 | Nyelvválasztás és nyelvtanulási motiváció Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye érettségit adó képzéseiben | 2022-06-29 |
Lajos Horváth | István Kelemen | Attila Bánfalvi | 2011-06-23 14:00:00 | A tudat metamorfózisa | 2011-06-29 |
Lajos Kelemen | László Balogh | | 2007-10-18 12:00:00 | Az óvodapedagógus-képzés és a pedagógusi képességek fejlődésének összefüggései | 2008-04-16 |
László Dorner | Győző Pék | | 2020-10-29 11:00:00 | Az önkéntesség lélektani aspektusainak empirikus vizsgálatai | 2020-11-04 |
László Nemes | István Bujalos | Péter Molnár | 2009-08-25 13:00:00 | Egy tudománykutatáson alapuló bioetika körvonalai | 2009-09-30 |
László Sipos | Tamás Kozma | | 2008-02-20 12:00:00 | Alapítványok az iskolákban Harmincnégy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskolai alapítvány vizsgálata | 2008-04-16 |
Laura Morvai | Gabriella Pusztai | | 2018-01-24 12:00:00 | Ora et labora? Egyházi középiskolások eredményessége a 2010 utáni szektorbővülést követően | 2018-01-31 |
Magda Robu | Győző Pék | | 2014-10-20 11:00:00 | Az istenreprezentáció kognitív szempontú vizsgálata | 2014-11-12 |
Magdolna Éva Rébay | Gábor Orosz | | 2007-04-25 12:00:00 | A leány-középiskolák jogi szabályozása Magyarországon és nemzetközi kitekintésben az 1870-es évektől 1945-ig | 2007-06-02 |
Mária Magdolna Benke | Tamás Kozma | | 2020-12-17 15:00:00 | A tanulórégió – kihívás és lehetőség. Hátrányos helyzetű régiók és kistérségek fejlesztésének tapasztalatai Magyarországon az európai uniós csatlakozás időszakában | 2021-01-28 |
Mária Riesz | László Balogh | | 2008-07-01 13:00:00 | Tanulásban akadályozott 7-8. osztályos tanulók érzelmi képesség struktúrájának vizsgálata normál képességű tanulókéval való összehasonlítás alapján | 2008-09-24 |
Marianna Moravecz | Ágoston Nagy | | 2022-01-05 15:00:00 | A mindennapos testnevelés tapasztalatai az észak- alföldi régióban élő hallgatók egészségtudatosságának és tanulmányi eredményességének tükrében | 2022-01-26 |
Márta Takács-Miklósi | Erika Juhász | | 2010-04-21 12:00:00 | Minőségirányítás és akkreditáció a felnőttképzésben - Az Észak-Alföldi intézmények esete | 2010-05-05 |
Miriam Ivett Jánvári | Judit Molnárné Kovács | | 2022-08-29 11:30:00 | A tanári lelkesedéstől a csalásig | 2022-10-05 |
Nóra Kós | László Tóth | | 2020-09-10 11:00:00 | A személyiségjellemzők alakulása differenciált oktatásban részesülő felső tagozatos tanulóknál | 2020-09-25 |
Nóra Pataky | Judit Inántsy-Pap | | 2014-04-14 13:30:00 | A rideg/érzéketlen vonások vizsgálata serdülő fiúknál iskolai és javítóintézeti közegben | 2014-05-14 |
Nóra Veronika Németh | Katalin Mojzesné Székely | | 2013-10-16 12:00:00 | Pedagógusjelöltek olvasáskultúrája egy határmenti régióban | 2013-11-13 |
Norbert Makk | Erzsébet Rózsa | | 2008-09-19 13:00:00 | A jel rendszere Hegelnél | 2008-09-24 |
Orsolya Koós | Judit Inántsy-Pap | | 2010-09-13 11:00:00 | A dezorganizált kötődés kialakulása csecsemőkorban | 2010-09-29 |
Péter Mekis | Mihály Vajda | | 2008-06-09 14:00:00 | Logikai és nyelvfilozófiai problémák a Logikai-filozófiai értekezésekben | 2008-06-25 |
Péter Soltész | Ottó Hévizi | | 2016-02-05 13:30:00 | A világnézet fogalmának szerepe Friedrich Wilhelm Nietzsche II. világháború előtti magyar recepciójában. | 2016-03-16 |
Péter Tánczos | Gergely Angyalosi | | 2017-12-01 13:30:00 | Szubverzió a modern filozófiában: Felforgató gondolatalakzatok Friedrich Schlegel, Soren Kierkegaard és Friedrich Nietzsche munkáiban | 2018-01-31 |
Petra Baluja | Ibolya Czibere | | 2021-09-08 11:00:00 | Színművésznők. Siker és karrier egyenlőtlenségei a vidéki kőszínházakban | 2021-09-15 |
Réka-Anna Lukács-Márton | Pál Szabó | | 2013-07-10 12:00:00 | Speciális csoportok evészavarai különs tekintettel a szépségiparban dolgozókra és a várandós kismamákra | 2013-09-25 |
Renátó Támba | Magdolna Rébay | | 2016-12-07 12:00:00 | Gyermekkor és gyermeknevelés a vásznakon. A dualizmuskori gyermekszemlélet megjelenítése egy festőiskola példáján | 2016-12-21 |
Rita Diána Kósa | Judit Csoba | | 2019-07-30 11:00:00 | „Autonómia és szabálykövetés” az általános iskolai szocializáció főbb irányai és esélyei | 2019-09-25 |
Rita Gizella Pásztor | Judit Csoba | | 2017-06-21 14:00:00 | Kisebbségi és kettős kisebbségi létben élő fiatalok továbbtanulási aspirációi egy hátrányos helyzetű térségben | 2017-06-28 |
Rita Kattein-Pornói | Magdolna Rébay | | 2019-05-22 12:00:00 | Az országos magyar falusi tehetségmentés története | 2019-06-26 |
Rita Sápiné Bényei | Ibolya Revákné Markóczi | | 2020-11-26 14:00:00 | A Témacentrikus Interakció (TCI) módszer használata a tanításban – tanulási stílusjellemzők és szociális kompetenciaelemek változása a tanulókban | 2021-01-28 |
Rita Szebeni | László Tóth | | 2011-06-15 10:00:00 | A kompetencia alapú oktatás pedagógus személyiségháttere | 2011-06-29 |
Róbert Orosz | János Máth | László Balogh | 2009-08-31 11:00:00 | A labdarúgó tehetség kibontakoztatását befolyásoló pszichológiai tényezők vizsgálata | 2010-03-31 |
Roland Hegedűs | Károly Teperics | Zoltán Györgyi | 2018-12-19 13:00:00 | Hátrányos helyzetűek a közép- és felsőfokú oktatásban Hátrányos helyzetű tanulók középiskolai teljesítménye és felsőoktatásba való bejutásuk jellemzői, különös tekintettel a területi különbségekre | 2019-01-30 |
Sándor József Márton | János Kiss | | 2013-09-18 12:00:00 | Egy tehetséggondozó program hallgatóinak rekrutációja és professzióképe a program első szakaszában | 2013-09-25 |
Sándor Kőmüves | Gergely Angyalosi | | 2011-06-14 12:00:00 | A művészet intézményi elmélete | 2011-06-29 |
Sándor Rácz | István Bujalos | | 2014-04-09 15:00:00 | Lehetséges-e a politikai közösség igazságos újraalkotása? Erkölcsi érvelés a demokratikus politikában | 2014-05-14 |
Sándor Soós | István Bugár | | 2014-04-10 14:00:00 | A zen mint filozófia, illetve a zen buddhizmus mint tudati háttér fogalmának vizsgálata Nisida Kitaró Dzen no Kenkjú című írásának szemelvényei alapján | 2014-05-14 |
Sándor Suplicz | László Tóth | | 2013-04-03 12:00:00 | Tanárok pszichológiai jellemzői diákszemmel | 2013-05-08 |
Sarolta Deczki | Mihály Vajda | | 2011-12-16 14:00:00 | A kezdet és a cogito. Az affirmáció fenomenológiája. | 2012-01-25 |
Szabina Péter | Gergely Angyalosi | | 2019-01-11 13:00:00 | A sokaság képei – Művészet és filozófia komplementaritása | 2019-01-30 |
Szabolcs Urbán | Győző Pék | | 2013-07-12 13:00:00 | A vallásosság kötődéselméleti megközelítése | 2013-09-25 |
Szilvia Péter-Szarka | László Balogh | | 2008-06-13 11:00:00 | Az idegennyelv-tanulási motiváció jellemzői és változásai a felső tagozatos életkorban | 2008-06-25 |
Szilvia Simándi | Erika Juhász | | 2010-04-14 12:00:00 | Turizmus és tanulás - Egy vidéki város középiskolásainak turisztikai magatartása | 2010-05-05 |
Szilvia Urbinné Borbély | Mihály Fónai | | 2018-05-23 12:00:00 | A mindennapi testnevelés implementációjának megítélése az észak-alföldi régióban | 2018-09-26 |
Tamara Takács | László Brezsnyánszky | | 2015-06-03 12:00:00 | Közösségi kötődés és identitás egy határmenti felsőoktatási térségben | 2015-09-16 |
Tamás Csaba Sánta | Balázs Krémer | | 2021-11-22 12:00:00 | NEET-JELENSÉG. Magyarországi PNEET és NEET fiatalok vizsgálata szocializációjuk aspektusából | 2022-01-26 |
Tamás Szalai-Preisz | Judit Váradi | | 2022-12-07 15:00:00 | Az Orff koncepció módszertani elemeinek zenei képességfejlődésre gyakorolt hatása az általános iskolai ének-zene órák tükrében | 2022-12-16 |
Tamás Vincze | László Brezsnyánszky | | 2011-07-06 11:00:00 | Karrierutak és iskolateremtés a XX. század első felének magyar neveléstudományában | 2011-09-21 |
Tibor Ladancsik | Judit Csoba | | 2020-12-18 10:00:00 | A nemzeti identitás formálódása a magyar-szerb vegyes házasságokban | 2021-01-28 |
Tibor Pávay | Ferenc Nyizsnyánszky | | 2012-01-12 14:00:00 | Mythos Contra Factum, a posztmodern mítoszszövés hermeneutikája | 2012-01-25 |
Tibor Pongrácz | Mihály Vajda | | 2011-12-05 13:30:00 | Daimonoisz toposz | 2012-01-25 |
Tímea Ceglédi | Hajnalka Fényes | | 2018-06-15 14:00:00 | Reziliencia és felsőoktatás. Beteljesül a reziliencia ígérete vagy élesednek a társadalmi egyenlőtlenségek a felsőoktatásban? | 2018-09-26 |
Tímea Harmatiné Olajos | László Balogh | | 2006-03-22 12:00:00 | A szocio-emocionális okokból történő alulteljesítés összefüggéseinek vizsgálata az iskolában | 2006-05-10 |
Tímea Krizbai | Pál Szabó | | 2011-06-14 13:00:00 | Az evészavarok egyes epidemiológiai és pszichológiai vonatkozásai, különös tekintettel az önéletrajzi emlékezetre | 2011-06-29 |
Tímea Szűcs | Mihály Duffek | Erika Juhász | 2018-05-09 12:00:00 | Az alapfokú művészeti iskolák működése és társadalmi környezete Egy esélynövelő iskolatípus? | 2018-05-16 |
Tünde Bulyáki | Péter Molnár | | 2021-06-03 11:00:00 | Utazás a mentális zavarból a felépülés irányába | 2021-07-01 |
Tünde Csiha | Melinda Szekeres | | 2011-02-02 12:00:00 | Az önkormányzatok és civil ifjúsági szervezetek együttműködése az önkormányzati feladatellátásban | 2011-02-23 |
Tünde-Julianna Barabási | László Balogh | | 2006-09-06 12:00:00 | Az elmélet és gyakorlat integrációja a magyarországi és a romániai magyar tanítóképzési rendszerben | 2006-11-25 |
Valéria Markos | Hajnalka Fényes | | 2019-11-06 12:00:00 | Úton az aktív állampolgári lét felé - A középiskolás diákok iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálata | 2019-11-13 |
Veronika Bocsi | Ildikó Szabó | | 2009-02-25 12:00:00 | Az idő a campusokon. Felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók időszociológiai vizsgálata | 2009-03-18 |
Veronika Sztancsik | Győző Pék | | 2017-10-04 12:00:00 | A szkizofrénia betegség reprezentációja és a megbélyegzés | 2017-11-08 |