name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date of defense | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
László Mészáros | György Mikonya | Ibolya Tar | 2012-07-03 10:00:00 | Az ókori Európa nevelésügye | 2012-12-13 |
Nóra Imre | Judit Hegedűs | Júlia Szekszárdi | 2018-01-24 10:00:00 | A szülői részvétel szerepe a tanulók iskolai pályafutásának alakulásában | 2018-03-08 |
Ágota Antalka | Ágnes Vámos | Éva Szabolcs | 2015-12-11 14:00:00 | A tanári kiégés feltérképezése Kovászna megye középiskolai tanárainak körében | 2016-03-03 |
Gyöngyi Gál | Erzsébet Cs.Czachesz | Éva Sallai | 2014-02-25 14:00:00 | A Magyarországra áttelepedett erdélyi magyar pedagógusok szakmai és társadalmi integrációja | 2014-06-12 |
Gabriella Dóczi-Vámos | Iván Falus | Nóra Rapos | 2017-07-14 14:00:00 | Iskolai agresszió és az iskola belső világa | 2017-11-23 |
Carla Liege Rodrigues Pimenta | Zoltán Rónay | András Németh | 2023-03-24 10:00:00 | Attributes of Higher Education and Quality of Institutional Strategies in Times of Globalization in Hungary and Germany | 2023-05-26 |
Domokos Zoltán Csomortáni | Zsolt Demetrovics | Zsuzsa Mesterházi | 2015-04-30 13:00:00 | Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei | 2015-10-01 |
Réka Eszenyi | Dorottya Holló | Péter Medgyes | 2007-03-12 10:00:00 | Online Chat in the Secondary School EFL Class | 2007-07-12 |
Ildikó Lázár | Dorottya Holló | Péter Medgyes | 2007-06-04 10:00:00 | The Role and Status of Intercultural Communication Training in English Language Teacher Education in Hungary | 2007-07-12 |
Emese Berzsenyi | András Németh | András Máté-Tóth | 2017-07-04 11:00:00 | A fogyatékos személyek nevelésének története interkulturális megközelítésben, az ábrahámi vallások – a zsidóság, a kereszténység és az iszlám – szent könyveiben megfogalmazott tanítások tükrében | 2017-10-12 |
Boglárka Vekety | Zsófia Garai-Takács | Herman Nico Alexander Logemann | 2023-03-01 16:00:00 | The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation | 2023-05-26 |
Katalin Andrea Gátas-Aubelj | Ágota Szekeres | Mária Kraiciné Szokoly | 2020-06-19 14:00:00 | Diszlexiás hallgatók helyzete a magyar felsőoktatásban | 2020-08-06 |
Ivett Judit Kovács | Erzsébet Cs.Czachesz | Judit Kovács | 2020-11-16 10:00:00 | Nemzetközi óvodák szervezeti kultúrája és interkulturális pedagógusközössége | 2021-03-19 |
Csilla Pesti | János Győri | Erika Kopp | 2019-03-21 14:00:00 | The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences | 2019-06-18 |
Mária Magdolna Flamich | Erzsébet Golnhofer | György Könczei | 2018-02-20 10:00:00 | Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben | 2018-06-01 |
Mária Rita Hoffmann | Erzsébet Golnhofer | György Könczei | 2018-03-23 10:00:00 | Felkészítés az inkluzív szemléletű tanárképzésre | 2018-06-01 |
Ádám Tibor Gusztafik | György Bárdos | Miklós Koltai | 2023-11-23 09:00:00 | Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál | 2024-02-26 |
Szilvia Tóth-Mózer | János Ollé | Andrea Kárpáti | 2016-02-18 15:00:00 | Digitális nemzedék a tanulási folyamatban. Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. | 2016-05-19 |
Ágnes Varga | Klára Marton | Zoltán Jakab | 2023-05-24 16:00:00 | Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra | 2023-07-17 |
Bálint Feyér | Kata Csizér | Éva Illés | 2016-07-15 10:00:00 | Investigating Hungarian EFL Learners’ Comprehension and Attitudes Pertaining to English Speech Varieties | 2016-09-15 |
Ádám Laki | Attila Szabó | Ferenc Ihász | 2022-07-05 10:00:00 | Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából | 2022-11-02 |
Attila Károly Molnár | Mária Kraiciné Szokoly | Judit Hegedűs | 2022-09-07 13:00:00 | Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben | 2022-11-02 |
Luca Alexa Erdei | Erika Kopp | Gábor Halász | 2023-03-02 14:30:00 | A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban | 2023-05-26 |
Katalin Tünde Pap | Edit Bodonyi | Judit Györgyiné Koncz | 2013-02-05 13:00:00 | Az esztétikai nevelés történeti áttekintése, különös tekintettel a reformpedagógiai gyökerekre, és szerepe a mai középiskolai irodalom és művészeti tantárgyak oktatásában | 2013-03-21 |
Gabriella Pataky | Edit Bodonyi | Emil Gaul | 2011-06-15 15:30:00 | Tárgykészítés-tárgytervezés a 6-12 éves gyerekek vizuális nevelésében, egy diagnosztikus mérés tükrében | 2011-09-15 |
Ibolya Túri | Iván Falus | Éva Feketéné Szabó | 2018-06-13 16:00:00 | Konduktorjelöltek nézetrendszerének alakulása a konduktorképzés folyamán | 2018-09-27 |
Andrea Asztalos | Gábor Bodnár | Anikó Fehérvári | 2020-05-21 10:00:00 | Az általános iskolai ének-zene tanárok, tanítók gondolkodása a gyerekek zenei képességeinek fejlesztésével, a tanítással és az értékeléssel kapcsolatban | 2020-08-06 |
Anikó Fekete | Gábor Bodnár | Anikó Fehérvári | 2024-01-29 11:00:00 | A kreatív zenélés oktatása | 2024-02-26 |
Melinda Kardos | Éva Sallai | Iván Falus | 2019-01-24 11:00:00 | A tanári nézetrendszer, az osztálytermi interakciók és a tanulói motivációs rendszer összefüggései | 2019-04-04 |
Tibor Vámos | Lajos Kullmann | Zoltán Dénes | 2020-05-20 10:00:00 | A variábilis gyakorlás hatása izometriás szorítóerő tanulásakor | 2020-08-06 |
Réka Asztalos | Éva Major | Kata Csizér | 2016-04-28 15:00:00 | The Pedagogical Purposes of the Use of Virtual Learning Environments and Web 2.0 Tools in Tertiary Language Teaching in a Blended Learning Environment | 2016-07-14 |
Imre Fekete | Brigitta Dóczi | Kata Csizér | 2022-06-28 15:00:00 | Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers | 2022-10-27 |
Esther Gutierrez Eugenio | Éva Illés | Kata Csizér | 2018-02-23 10:00:00 | L3 teachers’ beliefs about multilingualism in Europe | 2018-06-01 |
Balázs Fajt | Éva Illés | Kata Csizér | 2022-11-29 15:00:00 | EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study | 2023-02-23 |
Kármen Kinga Svastics | Péter Zászkaliczky | Sára Csillag | 2024-01-30 13:00:00 | Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben | 2024-02-26 |
Yusuf Fakhraddin Hussein | László Bernáth | Csaba Csíkos | 2023-06-27 16:00:00 | The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq | 2023-10-02 |
Yusuf Fakhraddin Hussein | László Bernáth | Csaba Csíkos | 2023-06-27 16:00:00 | The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq | 2023-10-02 |
Nedda Ilona Kolosai | Mária M. Nádasi | Antal Bugán | 2013-02-12 13:00:00 | Kisiskoláskor és történeti idő - az 1950-es évek kisiskoláskorára vonatkozó narratívák tartalomelemzése | 2013-03-21 |
Erzsébet Sarlós | István Nahalka | Szilvia Boros | 2022-07-08 13:00:00 | Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire | 2022-11-02 |
Henriett Kiss | Éva Szabolcs | Gábor Bodnár | 2020-11-26 11:00:00 | Zenehallgatás az általános iskolai ének-zene órákon az 1960-as években | 2021-03-19 |
Janka Balogh | András Németh | László Bernáth | 2022-01-18 14:00:00 | Életreform – Mozdulatművészet – Empátia | 2022-04-12 |
Tamás Zsolt Frank | Ágnes Boreczky | Gabriella Baska | 2022-12-01 09:00:00 | Néptanítók sajtóreprezentációja a Horthy-korszakban (1921-1938) | 2023-02-23 |
Ágnes Magyarné Fazekas | Erzsébet Cs.Czachesz | Endre Barkó | 2014-05-08 14:00:00 | Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól | 2014-06-12 |
Antal Mór Szűcs | Éva Gyarmathy | Anna Adamikné Jászó | 2023-06-14 11:00:00 | A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre | 2023-07-17 |
Vanda Katona | György Könczei | | 2015-06-19 09:00:00 | Mozgássérült emberek felnőtté válása a társadalom által teremtett keretek között – A reziliencia lehetősége az életutakban | 2015-10-01 |
Éva Szabó | Margit Szesztay | | 2008-07-02 11:00:00 | How do Hungarian Teachers of English Plan? A Qualitative Study | 2008-09-04 |
Rahamim Yosef | Lajos Varga | | 2009-06-23 13:00:00 | The Characterization of Management in the Educational System: Interrelationships among Leadership, Organizational Culture, Organizational Learning | 2009-08-27 |
Emese Boksayné Pap | Gyula Tankó | | 2022-02-25 14:00:00 | Multilingual language learners’ intersemiotic translation into L3 English. A grounded theory on reliance on languages in the multilingual mental lexicon | 2022-04-12 |
Rita Mónika Farkasné Gönczi | Zsuzsa Mesterházi | | 2018-11-28 16:00:00 | A diszkalkulia diagnosztikája eltérő szaktudományi aspektusokból | 2019-04-04 |
Zsuzsanna Duró | József Nagy | | 2010-01-26 12:00:00 | A sakk és az iskolai nevelés. A sakkoktatás pedagógiai-pszichológiai hatásainak vizsgálata | 2010-02-18 |
Viktória Kovács-Lázár | Kata Csizér | | 2023-12-01 10:00:00 | Needs Reflected in Learning Goals: An Exploratory Study of Language for Specific Purposes Courses in a Higher Education Context | 2024-02-26 |
Zsuzsanna Horváth | Anikó Illés | | 2020-01-09 10:00:00 | Sajátos nevelési igényű fiatalokból álló csoportok komplex vizsgálata mozgás- és táncterápiás folyamatok tükrében | 2020-02-13 |
Szilvia Vincze | Zsuzsa Mátrai | | 2010-06-25 15:00:00 | A felsőoktatás és a munkaerőpiac ínkongruenciája | 2010-12-09 |
Klára Bereczky | Dorottya Holló | | 2013-03-18 11:00:00 | Teacher Development for Business English Instruction | 2013-05-15 |
Melinda Edwards | Marianne Nikolov | | 2007-12-17 14:00:00 | Developing Pragmatic Competence in the English as a Foreign Language Classroom: An Experimental Study with Hungarian Secondary School Students | 2008-04-03 |
Talia Konstantin | Éva Szabolcs | | 2017-03-03 10:00:00 | Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Process of Practicum | 2017-05-25 |
Norbert Gombos | Éva Szabolcs | | 2007-04-20 15:00:00 | A közép- és felsőfokú tanítóképzés fejlődése Magyarországon a korabeli központi tantervek tükrében | 2007-07-12 |
Zoltán András Szabó | Éva Szabolcs | | 2017-06-22 12:00:00 | A trifurkáló fiúközépiskola-rendszer kialakulása Magyarországon (1921-1924) | 2017-10-12 |
Árpád Bánhalmi | István Nahalka | | 2015-12-16 14:00:00 | Konjunktív Bayes-hálókkal kiterjesztett tudástérelmélet és alkalmazása a felsőfokú matematikaoktatás néhány problémájára | 2016-03-03 |
Bar-Shalom Tzvia | Pál Völgyesy | | 2008-10-31 14:00:00 | The Long-Term Effects of the Journeys to Poland on the Journey Participants | 2009-01-29 |
Viktória Kövecsesné Gősi | Mária M. Nádasi | | 2009-10-20 15:15:00 | A környezeti nevelés változatai az általános iskolában-Az Erdőpedagógia Projekt hatékonyságának vizsgálata | 2009-12-17 |
Ágnes Havasi | Stefanik Krisztina Győriné | | 2022-10-20 11:00:00 | Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja | 2022-12-05 |
Gabriella Mezei | Kata Csizér | | 2012-05-29 15:00:00 | The relationship between the motivational practices of teachers and the self-regulatory systems of students in the English language classroom in Hungarian secondary schools | 2012-07-17 |
Afrodita Meritta Manxhuka | László Trencsényi | | 2020-04-14 11:00:00 | A populáris regiszter szerepe és lehetőségei az irodalmi nevelésben | 2020-08-06 |
Géza Máté Novák | László Trencsényi | | 2011-01-07 11:00:00 | A drámapedagógia hatása tizenévesek értékorientációjára. Egy színházi nevelési program működése az osztályteremben | 2011-03-17 |
Attila Miklós | István Nahalka | | 2013-09-11 10:00:00 | Környezeti elképzelések és antropocentrizmus a magyar felsőoktatás környezetvédelmi alapképzéseiben | 2013-12-11 |
Vera Noémi Alpár | István Nahalka | | 2020-10-06 10:00:00 | Az iskolai esélyegyenlőtlenség. A területi és társadalmi egyenlőtlenségek, az iskolai kultúra és az oktatás eredményességének összefüggésrendszere | 2021-03-19 |
Dóra Mócz | Judit Torgyik | | 2011-03-17 14:00:00 | A permanens művelődés, élethosszig tartó tanulás jelentősége az egyén életútjában, különös tekintettel a 40-50 éves korosztály sajátosságaira | 2011-06-15 |
Adrienn Papp-Danka | János Ollé | | 2014-04-14 14:00:00 | Az online tanulási környezettel támogatott oktatási formák tanulásmódszertanának vizsgálata | 2014-06-12 |
Eszter Benke | Judit Kormos | | 2008-02-15 14:00:00 | An Investigation of Rater and Rating Scale Interaction in the Validation of Writing Performance | 2008-06-12 |
Éva Feketéné Szabó | Péterné Bíró | | 2007-06-21 15:00:00 | A konduktor-tanító képzés speciális feladatai a mozgássérült gyerekek integráló nevelése érdekében | 2007-11-15 |
László Kovács | Sándor Balázs | | 2009-02-03 11:00:00 | „Az egri püspökség területén működő ciszterci rend gimnáziumi nevelő-oktató munkájának történeti kérdései a XIX-XX. században | 2009-03-12 |
Barnabás Sárospataki | György Mészáros | | 2023-02-28 13:00:00 | Ki vagyok én nektek? Pedagógus identitás és szereplehetőségek, tanár-diák kapcsolat és személyesség, egy pályakezdő tanár önreflexiói alapján | 2023-05-26 |
Tünde Morvai | Péter Tibor Nagy | | 2019-04-02 10:00:00 | A szlovákiai pedagógusképzés hasznosulása | 2019-06-18 |
Katalin Brózik-Piniel | Judit Kormos | | 2009-12-15 10:00:00 | The Development of foreign language classroom anxiety in secondary school | 2010-02-18 |
Dávid Veljanovszki | Krisztina Károly | | 2012-06-19 10:00:00 | The oral academic presentation in a hungarian EFL setting | 2012-07-17 |
Rita Divéki | Ildikó Lázár | | 2023-04-04 14:00:00 | Global Competence Development in Hungarian EFL Classrooms and EFL Teacher Training: A Mixed-Methods Enquiry Across Two Contexts | 2023-05-26 |
Tamás Tóth | György Mészáros | | 2019-03-19 09:00:00 | CROSSING THE THRESHOLD IN THE MARGINS From the Critique of Ideology Towards Emancipatory Pedagogical Praxis | 2019-06-18 |
Petra Földes | | | 2010-02-09 11:00:00 | Az iskolai agresszió rendszerelméletű értelmezése-Lehetőségek a beavatkozásra és intézményi fogadtatásuk | 2010-02-18 |
Éva Thun | Zsuzsa Mátrai | | 2012-11-14 10:00:00 | A pedagógusnők identitástudata | 2013-03-21 |
Ágota Szűcs | Gyula Tankó | | 2021-03-05 10:00:00 | Reading English for Academic Purposes: A case study on the reading processes of first year EFL learner BA students | 2022-01-27 |
Csaba Kálmán | Kata Csizér | | 2016-06-10 12:00:00 | Corporate language education in Hungary: The teacher’s role in generating and maintaining the motivation of learners of English | 2016-07-14 |
Noémi Verőné Jámbor | Franz Schaffhauser | | 2010-06-14 16:00:00 | Az intézményes nevelés és oktatás szerepe a prostitúció és emberkereskedelem megelőzésében | 2010-09-30 |
Imre Garai | András Németh | | 2014-07-24 10:00:00 | Az Eötvös Collegium, mint a tanári elitképzés intézménye | 2014-09-18 |
Noémi Birta-Székely | Éva Széchy | | 2008-03-17 09:00:00 | A pedagógiai ismeretek szerepe és helye a tanárképzés elméletében és gyakorlatában | 2008-06-12 |
Tünde Bodorné Németh | Endréné Réthy | | 2009-05-07 14:00:00 | Sajátos nevelési igény, hátrányos helyzet és különtámogatás - Adatgyűjtés Nógrád megyében | 2009-06-11 |
Viola Tóthné Borbély | Anikó Kálmán | | 2021-06-23 15:00:00 | Innovatív felnőttképzési és emberi erőforrás modellek a hazai járműiparban: igények és megvalósítás | 2021-10-22 |
Zsuzsanna Komjáthy | Csaba Bánfalvy | | 2018-03-27 14:00:00 | Ifjú-, és felnőtt korban mozgáskorlátozottá vált személyek munkaerő-piaci integrációjáról | 2018-06-01 |
Adrienn Deák | Ágnes Vizelyi | | 2007-06-28 09:00:00 | Érvek és ellenérvek mozgássérült gyermekek integrált nevelésével kapcsolatban Magyarországon és Spanyolországban | 2007-11-15 |
Andrea Klára Koltai | Krisztina Károly | | 2018-06-26 11:30:00 | Understanding Learner Needs: A Qualitative Study of ESP Learner Needs in EU English Courses in Hungarian Tertiary Education | 2018-09-27 |
Éva Mária Valentné Albert | Ágnes Boreczky | | 2019-11-04 11:45:00 | Iskolai narratívumok Sacré Coeur növendékek élettörténetében | 2020-02-13 |
Zsuzsanna Bara | Éva Szabolcs | | 2010-05-25 09:00:00 | Tanári sorsok, tanári karrierek. A VI. ker reáliskola tanárainak prozopográfiai vizsgálata | 2010-06-08 |
András Lénárd | Mária M. Nádasi | | 2013-02-20 11:00:00 | A multimédiás digitális tananyagok alkalmazásának és minősítésének didaktikai szempontrendszere a 6-12 éves korosztály esetében | 2013-05-15 |
Árpád Erdélyi | Erzsébet Cs.Czachesz | | 2007-12-06 14:00:00 | Az idegen nyelvi olvasásmegértés és olvasási stratégiahasználat | 2008-02-07 |
Zsuzsa Emese Csobánka | László Trencsényi | | 2016-12-01 16:00:00 | A „kortárs szemléletű” irodalomtanítás lehetőségei | 2017-03-09 |
Júlia Szabó | Erzsébet Golnhofer | | 2015-03-12 14:00:00 | Eredményes-e a hazai földrajztanítás? A képesség-, készségfejlesztés gyakorlati nehézségei a középiskolai földrajzoktatás területén | 2015-05-14 |
Ágnes Dévény | Ágnes Vámos | | 2008-06-25 14:00:00 | Az idegen nyelvi közvetítés feladat helye, szerepe a kritériumfüggő nyelvvizsgán | 2008-09-04 |
József Hadnagy | Klára Szilágyi | | 2009-06-23 11:00:00 | „A csoportmunka oktatásának sajátosságai a hazai szociálpedagógus képzésben” | 2009-08-27 |
Hama Karim Barzan’s | Éva Major | | 2019-11-18 14:00:00 | Exploring the possibilities of improving the situation of ICT in teaching EFL: the case of public universities in Iraqi Kurdistan | 2020-02-13 |
Katalin Rácz | Márta Zsoldos | | 2015-07-03 12:00:00 | Az Alapozó Terápia hatásvizsgálata iskolaéretlenség jeleit mutató óvodás gyermekek körében | 2015-10-01 |