name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date of defense | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
László Mészáros | György Mikonya | Ibolya Tar | 2012-07-03 10:00:00 | Az ókori Európa nevelésügye | 2012-12-13 |
Nóra Imre | Judit Hegedűs | Júlia Szekszárdi | 2018-01-24 10:00:00 | A szülői részvétel szerepe a tanulók iskolai pályafutásának alakulásában | 2018-03-08 |
Ágota Antalka | Ágnes Vámos | Éva Szabolcs | 2015-12-11 14:00:00 | A tanári kiégés feltérképezése Kovászna megye középiskolai tanárainak körében | 2016-03-03 |
Gyöngyi Gál | Erzsébet Cs.Czachesz | Éva Sallai | 2014-02-25 14:00:00 | A Magyarországra áttelepedett erdélyi magyar pedagógusok szakmai és társadalmi integrációja | 2014-06-12 |
Gabriella Dóczi-Vámos | Iván Falus | Nóra Rapos | 2017-07-14 14:00:00 | Iskolai agresszió és az iskola belső világa | 2017-11-23 |
Carla Liege Rodrigues Pimenta | Zoltán Rónay | András Németh | 2023-03-24 10:00:00 | Attributes of Higher Education and Quality of Institutional Strategies in Times of Globalization in Hungary and Germany | 2023-05-26 |
Domokos Zoltán Csomortáni | Zsolt Demetrovics | Zsuzsa Mesterházi | 2015-04-30 13:00:00 | Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei | 2015-10-01 |
Ildikó Lázár | Dorottya Holló | Péter Medgyes | 2007-06-04 10:00:00 | The Role and Status of Intercultural Communication Training in English Language Teacher Education in Hungary | 2007-07-12 |
Réka Eszenyi | Dorottya Holló | Péter Medgyes | 2007-03-12 10:00:00 | Online Chat in the Secondary School EFL Class | 2007-07-12 |
Emese Berzsenyi | András Németh | András Máté-Tóth | 2017-07-04 11:00:00 | A fogyatékos személyek nevelésének története interkulturális megközelítésben, az ábrahámi vallások – a zsidóság, a kereszténység és az iszlám – szent könyveiben megfogalmazott tanítások tükrében | 2017-10-12 |
Boglárka Vekety | Zsófia Garai-Takács | Herman Nico Alexander Logemann | 2023-03-01 16:00:00 | The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation | 2023-05-26 |
Katalin Andrea Gátas-Aubelj | Ágota Szekeres | Mária Kraiciné Szokoly | 2020-06-19 14:00:00 | Diszlexiás hallgatók helyzete a magyar felsőoktatásban | 2020-08-06 |
Ivett Judit Kovács | Erzsébet Cs.Czachesz | Judit Kovács | 2020-11-16 10:00:00 | Nemzetközi óvodák szervezeti kultúrája és interkulturális pedagógusközössége | 2021-03-19 |
Csilla Pesti | János Győri | Erika Kopp | 2019-03-21 14:00:00 | The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences | 2019-06-18 |
Mária Rita Hoffmann | Erzsébet Golnhofer | György Könczei | 2018-03-23 10:00:00 | Felkészítés az inkluzív szemléletű tanárképzésre | 2018-06-01 |
Mária Magdolna Flamich | Erzsébet Golnhofer | György Könczei | 2018-02-20 10:00:00 | Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben | 2018-06-01 |
Ádám Tibor Gusztafik | György Bárdos | Miklós Koltai | 2023-11-23 09:00:00 | Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál | 2024-02-26 |
Szilvia Tóth-Mózer | János Ollé | Andrea Kárpáti | 2016-02-18 15:00:00 | Digitális nemzedék a tanulási folyamatban. Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. | 2016-05-19 |
Ágnes Varga | Klára Marton | Zoltán Jakab | 2023-05-24 16:00:00 | Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra | 2023-07-17 |
Bálint Feyér | Kata Csizér | Éva Illés | 2016-07-15 10:00:00 | Investigating Hungarian EFL Learners’ Comprehension and Attitudes Pertaining to English Speech Varieties | 2016-09-15 |
Ádám Laki | Attila Szabó | Ferenc Ihász | 2022-07-05 10:00:00 | Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából | 2022-11-02 |
Attila Károly Molnár | Mária Kraiciné Szokoly | Judit Hegedűs | 2022-09-07 13:00:00 | Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben | 2022-11-02 |
Luca Alexa Erdei | Erika Kopp | Gábor Halász | 2023-03-02 14:30:00 | A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban | 2023-05-26 |
Katalin Tünde Pap | Edit Bodonyi | Judit Györgyiné Koncz | 2013-02-05 13:00:00 | Az esztétikai nevelés történeti áttekintése, különös tekintettel a reformpedagógiai gyökerekre, és szerepe a mai középiskolai irodalom és művészeti tantárgyak oktatásában | 2013-03-21 |
Gabriella Pataky | Edit Bodonyi | Emil Gaul | 2011-06-15 15:30:00 | Tárgykészítés-tárgytervezés a 6-12 éves gyerekek vizuális nevelésében, egy diagnosztikus mérés tükrében | 2011-09-15 |
Ibolya Túri | Iván Falus | Éva Feketéné Szabó | 2018-06-13 16:00:00 | Konduktorjelöltek nézetrendszerének alakulása a konduktorképzés folyamán | 2018-09-27 |
Anikó Fekete | Gábor Bodnár | Anikó Fehérvári | 2024-01-29 11:00:00 | A kreatív zenélés oktatása | 2024-02-26 |
Andrea Asztalos | Gábor Bodnár | Anikó Fehérvári | 2020-05-21 10:00:00 | Az általános iskolai ének-zene tanárok, tanítók gondolkodása a gyerekek zenei képességeinek fejlesztésével, a tanítással és az értékeléssel kapcsolatban | 2020-08-06 |
Melinda Kardos | Éva Sallai | Iván Falus | 2019-01-24 11:00:00 | A tanári nézetrendszer, az osztálytermi interakciók és a tanulói motivációs rendszer összefüggései | 2019-04-04 |
Tibor Vámos | Lajos Kullmann | Zoltán Dénes | 2020-05-20 10:00:00 | A variábilis gyakorlás hatása izometriás szorítóerő tanulásakor | 2020-08-06 |
Réka Asztalos | Éva Major | Kata Csizér | 2016-04-28 15:00:00 | The Pedagogical Purposes of the Use of Virtual Learning Environments and Web 2.0 Tools in Tertiary Language Teaching in a Blended Learning Environment | 2016-07-14 |
Esther Gutierrez Eugenio | Éva Illés | Kata Csizér | 2018-02-23 10:00:00 | L3 teachers’ beliefs about multilingualism in Europe | 2018-06-01 |
Imre Fekete | Brigitta Dóczi | Kata Csizér | 2022-06-28 15:00:00 | Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers | 2022-10-27 |
Balázs Fajt | Éva Illés | Kata Csizér | 2022-11-29 15:00:00 | EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study | 2023-02-23 |
Kármen Kinga Svastics | Péter Zászkaliczky | Sára Csillag | 2024-01-30 13:00:00 | Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben | 2024-02-26 |
Yusuf Fakhraddin Hussein | László Bernáth | Csaba Csíkos | 2023-06-27 16:00:00 | The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq | 2023-10-02 |
Yusuf Fakhraddin Hussein | László Bernáth | Csaba Csíkos | 2023-06-27 16:00:00 | The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq | 2023-10-02 |
Nedda Ilona Kolosai | Mária M. Nádasi | Antal Bugán | 2013-02-12 13:00:00 | Kisiskoláskor és történeti idő - az 1950-es évek kisiskoláskorára vonatkozó narratívák tartalomelemzése | 2013-03-21 |
Erzsébet Sarlós | István Nahalka | Szilvia Boros | 2022-07-08 13:00:00 | Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire | 2022-11-02 |
Henriett Kiss | Éva Szabolcs | Gábor Bodnár | 2020-11-26 11:00:00 | Zenehallgatás az általános iskolai ének-zene órákon az 1960-as években | 2021-03-19 |
Janka Balogh | András Németh | László Bernáth | 2022-01-18 14:00:00 | Életreform – Mozdulatművészet – Empátia | 2022-04-12 |
Tamás Zsolt Frank | Ágnes Boreczky | Gabriella Baska | 2022-12-01 09:00:00 | Néptanítók sajtóreprezentációja a Horthy-korszakban (1921-1938) | 2023-02-23 |
Ágnes Magyarné Fazekas | Erzsébet Cs.Czachesz | Endre Barkó | 2014-05-08 14:00:00 | Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól | 2014-06-12 |
Antal Mór Szűcs | Éva Gyarmathy | Anna Adamikné Jászó | 2023-06-14 11:00:00 | A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre | 2023-07-17 |
Izabella Szöllősi | Klára Marton | | 2021-06-18 15:00:00 | A post-stroke afázia neurokognitív vizsgálata: Nyelvi és nem nyelvi kognitív kontroll funkciók összehasonlítása | 2021-10-22 |
Olga Simon | Edit Bodonyi | | 2007-12-14 16:00:00 | Az orosz nyelv oktatása Magyarországon oktatáspolitikai és módszertan-történeti aspektusból | 2008-04-03 |
András Boráros-Bakucz | Elsayed Hassan | | 2010-06-21 15:00:00 | Multimédia tananyagok nevelési kérdései | 2010-12-09 |
Emese Sófalvi | Béla Pukánszky | | 2017-06-06 12:00:00 | Zeneoktatás a kolozsvári Muzsikai Conservatoriumban 1819-1869 között | 2017-10-12 |
Gabriella Baska | Éva Szabolcs | | 2008-03-27 13:00:00 | Egy városi tanító életvilága a XIX. század második feléből | 2008-06-12 |
Márta Nagy | Iván Falus | | 2009-06-23 10:00:00 | „A Kodály koncepció gyakorlati alkalmazásának pedagógiai hatásvizsgálata” | 2009-08-27 |
Emese Szarka | György Mikonya | | 2012-03-12 14:00:00 | A hazai szubkultúrák és vallási mozgalmak hatása az oktatásra és a szocializációra | 2012-05-03 |
Éva Tóth | Ágnes Vámos | | 2007-06-27 16:00:00 | Az idegen nyelvi üzleti levélírás tanítása a felsőoktatásban | 2007-11-15 |
Emese Reinhardtné Barkóczy | Judit Szivák | | 2013-06-25 09:00:00 | Kistérségi társulások a közoktatásban | 2013-12-11 |
Andrea Juhász | Kata Csizér | | 2015-09-24 16:00:00 | The Conceptualization of Communicative Competence in Secondary EFL Classrooms in Hungary | 2015-12-03 |
Enikő Orsolya Bereczki | Andrea Kárpáti | | 2019-07-04 14:00:00 | Nurturing Students’ Creativity in Technology-Integrated Learning Environments | 2019-09-26 |
Gyula Danyi | Sándor Forgó | | 2013-12-05 10:00:00 | Újmédia a tanulás-tanításban | 2014-03-20 |
Lóránt Réz | Éva Szabolcs | | 2016-01-19 14:00:00 | Az intézményes orgonaoktatás Magyarországon 1832-től | 2016-03-03 |
Éva Verderber | Judit Szivák | | 2019-12-19 11:00:00 | Vezető profilú mesterpedagógusok reflektivitása | 2020-02-13 |
Katalin Kolláth | Pál Heltai | | 2007-06-15 13:00:00 | Speech acts as ralisation of formulaic language use: a Study of EFL business negotiations | 2007-07-12 |
Ida Fazakas | Pál Völgyesy | | 2010-11-29 11:00:00 | Az iskolai pályaorientációs tevékenység új módszertani lehetőségei | 2011-03-17 |
Péter Morva | László Trencsényi | | 2017-11-24 10:00:00 | Hagyományos és új utak keresése a fiataloknak szánt zenei ismeretterjesztésben – médiumok szerepe (Pedagógiai elemzés) | 2018-03-08 |
Hajnal Fekete | Pál Heltai | | 2008-06-20 14:00:00 | Towards the validation of translation as an intermediate language proficiency exam task | 2008-09-04 |
Ei Phyu Chaw | Erika Kopp | | 2023-10-04 10:00:00 | Practicum in Preservice Teacher Education in Myanmar | 2023-11-06 |
Emese Belényesi | György Mikonya | | 2009-09-28 09:00:00 | Közigazgatási továbbképzések a kompetenciafejlesztés tükrében | 2009-12-17 |
Dóra Dobák | Andrea Kárpáti | | 2012-06-12 15:00:00 | Az online vizsgáztatás pedagógiai jelentősége | 2012-07-17 |
Ida Pajorné Kugelbauer | Györgyné Hunyady | | 2014-03-10 12:00:00 | Vizuális nevelés a Waldorf Iskolában – A rajzi képességek fejlődése és fejlesztése, egy longitudinális vizsgálat tükrében | 2014-06-12 |
Dóra Lévai | János Ollé | | 2014-05-20 11:00:00 | A pedagógus kompetenciái az online tanulási környezetben zajló tanulási-tanítási folyamat során | 2014-06-12 |
Andrea Benyovszky | Franz Schaffhauser | | 2016-05-04 15:30:00 | A konduktív pedagógia permanens jelenléte az Amerikai Egyesült Államokban (Aquinas College, Grand Rapids, MI, USA) | 2016-07-14 |
Andrea Nagy | András Németh | | 2020-02-19 10:00:00 | Középfokú katonai nevelés Magyarországon a kiegyezéstől 1945-ig – a fegyelmező hatalom és a totális intézmény jellemzőinek vizsgálata | 2020-08-06 |
Andrea Gulyás | Erika Kopp | | 2022-09-20 10:00:00 | A Waldorf-pedagógusok munkájának értékelése | 2022-11-02 |
Orsolya Kereszty | Susan Zimmermann | | 2007-05-11 10:00:00 | Középfokú leánynevelés és nemzetépítés a dualizmus kori Magyarországon | 2007-07-12 |
Rita Terézia Szaszkó | Kata Csizér | | 2011-02-10 10:30:00 | The effects of intercultural contact on adult Hungarians' motivation for learning English as a foreign language | 2011-03-17 |
Judit Heitzmann | Marianne Nikolov | | 2008-10-29 11:30:00 | A motiváció változásának hosszú távú vizsgálata egy középiskolás angolos csoportban | 2009-01-29 |
Beatrix Fűzi | Iván Falus | | 2012-07-09 10:00:00 | A tanári munka sikeressége a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében | 2012-12-13 |
Krisztina Majzikné Lichtenberger | Zoltán Bábosik | | 2008-11-17 14:30:00 | Szocializáció a posztmodern társadalomban és ennek hatása a fiatalok családképére | 2009-01-29 |
Zsuzsanna Bukta | Sándor Striker | | 2015-01-06 14:00:00 | Civil társadalom, közösségépítés, helyi cselekvés a sportban A sportegyesületek szervezeti jellemzői és a helyi önkormányzatokkal való kapcsolata | 2015-03-19 |
Helena Kovacs | Gábor Halász | | 2019-02-14 13:30:00 | Teacher learning in innovative learning enviroments, in the context of educational reforms and developmental interventions | 2019-06-18 |
Ildikó Katalin Hegyi | | | 2010-10-29 11:00:00 | A magyarországi romani dialektusok szerepe a nyelvi norma kialakításában. A lovári és a vizsgált helyi dialektusok analízise, adaptációi és pedagógiai szerepe a nyelvi mérésben | 2011-03-17 |
Rita Mészárosné Kóris | Krisztina Károly | | 2016-06-14 12:00:00 | Business English Teacher Competencies:A Mixed-method Study of the Required Competencies of Business English Teachers for Running In-company Business English Courses at Multinat. Comp. in Hungary | 2016-07-14 |
Ármin Kövér | Gergely Dávid | | 2020-10-07 10:00:00 | „All eyes and ears”: Investigating foreign language users’ Performance in listening comprehension and audio-visual comprehension | 2021-03-19 |
Carlos Lenin Alvarez Llerena | Éva Major | | 2024-01-26 15:00:00 | Applying the Backward Design Model in Teaching English as a Foreign Language: A Comparison of Teachers’ and Students’ Perceptions in Ecuador | 2024-02-26 |
Zoltán Ács | Ágnes Vizelyi | | 2008-02-19 14:00:00 | A zoopedagógia elméleti és gyakorlati kérdései | 2008-06-12 |
Ádám Lajtai | Brigitta Dóczi | | 2022-12-07 14:00:00 | The Potentials of Video Games in the Process of English Language Learning and the Practice of Language Teaching in the Hungarian Context | 2023-02-23 |
Piroska Csatári | Anna Zsigmond | | 2007-12-06 11:00:00 | Hagyományőrzés és új értékek teremtése az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar hallgatóinak nem-szakos idegennyelvi képzésében | 2008-02-07 |
Zsolt Mogyorósi | István Nahalka | | 2011-05-24 11:00:00 | Hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességét célzó pedagógiai gyakorlatok és pedagógusi gondolkodás vizsgálata | 2011-09-15 |
Katalin Veronika Heiszer | Klára Marton | | 2018-06-13 14:00:00 | Participatív kutatás értelmi sérült személyekkel: a Play Decide módszer adaptációja | 2018-09-27 |
Krisztina Nagy | Nóra Rapos | | 2021-02-19 10:00:00 | A mentorok tanulását és folyamatos szakmai fejlődését meghatározó tényezők | 2021-03-19 |
Rita Ősz | László Kadocsa | | 2008-03-04 14:00:00 | Hipertanulást befolyásoló tényezők vizsgálata, a képernyőről való tanulás | 2008-06-12 |
Khin Khin Thant Sin | Gábor Halász | | 2023-03-06 10:00:00 | School-university Partnership in Teacher Education in Myanmar | 2023-05-26 |
Jasmina Sazdovska | Krisztina Károly | | 2009-06-17 14:30:00 | „The Intentionality Model of Presentations: Towards a Speech Act and Genre Analysis of Business Presentations” | 2009-08-27 |
Zsuzsanna Duró | József Nagy | | 2010-01-26 12:00:00 | A sakk és az iskolai nevelés. A sakkoktatás pedagógiai-pszichológiai hatásainak vizsgálata | 2010-02-18 |
Tamás János Csányi | Ágnes Vizelyi | | 2011-06-21 16:00:00 | Az iskolák fizikai aktivitást támogató pedagógiai hatásrendszere | 2011-09-15 |
Krisztina Czető | Sándor Lénárd | | 2018-12-18 11:00:00 | Fiatalok iskolaképének, iskolával kapcsolatos nézeteinek, jövőképének vizsgálata | 2019-04-04 |
Marianna Joó | Endre Barkó | | 2007-06-26 15:00:00 | The Role of Motivation in Adult Language acousition | 2007-11-15 |
Klára Bereczky | Dorottya Holló | | 2013-03-18 11:00:00 | Teacher Development for Business English Instruction | 2013-05-15 |
Vanda Katona | György Könczei | | 2015-06-19 09:00:00 | Mozgássérült emberek felnőtté válása a társadalom által teremtett keretek között – A reziliencia lehetősége az életutakban | 2015-10-01 |
Kinley Seden | Erika Kopp | | 2019-03-25 11:00:00 | Constructing Teacher Subjective Theory of Assessment | 2019-06-18 |
Andrea Gróz | Éva Szabolcs | | 2007-11-07 09:00:00 | A pedagógus-gyermek kapcsolat alakulása a dualizmus korában, tanítóképzős pedagógiai szakkönyvek tükrében | 2008-02-07 |
Mónika Schmidtné Putz | | | 2010-05-25 10:00:00 | A magyar mint idegen nyelv – különös tekintettel az orvosi szaknyelvre – tanítása és taníthatósága egy hibaelemzés és szükségletelemzés alapján írt tananyag tükrében | 2010-06-08 |
János István Németh | Sándor Striker | | 2017-03-21 14:00:00 | Az egész életen át tartó tanulás a kultúra, a kultúrafogalom és a kultúraközvetítés rendszerében | 2017-05-25 |