Login
 Forum
 
by institution by research field by name by date by doctoral school  
Search for PhD defense according to doctoral school
name of institution
doctoral school
identification number of the doctoral school
defenses sorted by date




 
Doctoral defenses of Doctoral School in Linguistics

name of doctoral candidate

thesis supervisor

co-supervisor

date of defense

title of thesis

date of decision of DS
Petra SzávaiZsolt Szijártó2024-05-10 12:00:00Buborékok és visszhangkamrák a magyar nyilvánosságban. Egy hírmédia-repertoár megközelítés
Ilona KissJózsef Horváth2024-05-09 12:30:00A GRAND TOUR: Investigations into the Self-compiled Tourism English Corpus and its Potentials in Teaching the Vocabulary and Discourse of Tourism
Éva FehérVeronika SzabóJúlia Eck2024-05-06 14:00:00A hallás utáni (meg)értés fejlesztése az 5–7 éves óvodások körében dramatikus narratív konvenció használatával
Hedvig Adrienn SpechtZsolt Szijártó2024-04-29 12:00:00A Pécsi Tudományegyetem nemzetközi hallgatóinak kommunikációs hálózatai
Réka WernerGábor Szabó2024-03-26 10:00:00A méltányosság nyomában: A nemek szempontjából eltérő itemműködés (DIF) vizsgálata német nyelvi ECL beszéd- és szövegértés feladatokban
Renáta KovácsTibor SzűcsMónika Dóla2024-03-20 09:00:00Metaforikus nyelvhasználat a magyart mint idegen nyelvet tanuló, B1 szintű japán anyanyelvű egyetemi hallgatók köztes nyelvében – írott produktumaik alapján. Az eredmények felhasználási lehetőségei a magyar mint idegen nyelv oktatásában
Ágnes TubolyEndre Lendvai2024-03-12 11:30:00Kultúraközvetítés a Bűn és bűnhődés magyar fordításaiban
Nóra Huszár-SamuJános SteklácsAnita Piroska Viszket2024-03-06 10:00:00A Reciprok Tanítási Módszer jelentősége a szövegértő olvasás elsajátításában
Zsuzsanna DadvandipourEszter Kárpáti2024-03-05 10:00:00Alkalmazási előírások, betegtájékoztatók, síkírásos és pontírásos címkeszövegek nyelvészeti vizsgálata
Regina Frida BertalanJudit Kleiber2023-12-18 13:00:00A főnévi accusativus kötőhangtartalmának meghatározói és következményei tipikus nyelvfejlődésben és nyelvi késés gyanúja esetén2024-02-20
Eszter Bernadett BakóErika GútiMarianne Nikolov2023-12-14 10:00:00Felnőtt bevándorlók nyelvi integrációja egy német mint idegen nyelv alfabetizációs kurzuson Németországban2024-02-20
Marianna MachataMarianne Nikolov2023-11-17 09:00:00A case study of a Hungarian-English bilingual girl’s language development in English from birth to the age of eleven2024-02-20
Boglárka VermekiKatalin Pelcz2023-10-20 10:00:00Korpuszépítéstől a tananyagfejlesztésig - Korpusznyelvészeti vizsgálatok és az eredmények felhasználása egy gyermekeknek szóló tananyagban2023-11-28
Zsolt MolnárMargit Feischmidt2023-06-23 12:30:00A nemzetközi önkéntesség szerepei, hatásai és társadalmi diskurzusai Magyarországon2023-10-10
Tímea Berényi-NagyAnna Reder2023-06-14 10:00:00Zur Rolle und Modellierung der metonymischen Kompetenz in der rezeptiven Mehrsprachigkeit - Eine explorative Studie2023-07-11
Zsuzsanna AdrigánZsuzsanna Gerner2023-05-09 15:00:00Zur sprachlichen Verfasstheit von Identität. Sprachgebrauch als Abdruck ethnischer Identität der deutschen Minderheit in den lokalen Presseorganen von Sankt Iwan bei Ofen von 1990 bis 20192023-06-06
Viola KremzerMagdolna Lehmann2023-04-13 10:30:00"That was the Start of an Academic Career” - a Mixed-methodology Corpus-based Study of TEFL Theses and Portfolios2023-06-06
Gyöngyi NemesErika GútiJános Steklács2023-02-15 11:00:00Az olvasási motívumok vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók esetében – egy szisztematikus áttekintés eredményei2023-04-25
Zsófia DemusGyula Maksa2023-02-09 12:30:00A fénykép szerepe a képregényben – a fotóképregény változatai2023-04-25
Sándor Zoltán HetesiMarianne Nikolov2023-01-26 13:00:00A Longitudinal Study on the Interaction between Secondary-school Students’ Language Aptitude, Musical Aptitude and English Language Development2023-02-21
Hannah Daisy FosterÉva Kovács2022-12-08 12:30:00Posztantropocentrikus múzeumok? Elmélkedés az európai etnológiai múzeomok lehetséges jövőiről2023-02-21
Nóra Wünsch-NagyRéka LugossyMónika Fodor2022-06-30 10:00:00Multimodal Literacy Development in English Studies Contexts - linguistic and pedagogical perspectives on multimodal meaning-making and knowledge-building in classrooms and museum exhibitions2022-10-11
Annamária TorbóRita Glózer2022-06-13 12:30:00Kulturális és részvételi politikák egy magyar Harry Potter-rajongói közösségben2022-07-12
Zoltán KrommerMónika Fodor2022-02-24 17:00:00Exploring the Language Socialization of Study Abroad Medical Students in Hungary2022-04-05
Richárd RajnaiZsolt Szijártó2022-01-25 17:00:00Terek, szerepek, határok – Tizenévesek médiahasználata és a médiaműveltség fejlesztése a késő modernitásban2022-04-05
Mohammad SadeghiJózsef Horváth2021-10-22 10:00:00A Corpus Sociolinguistic Approach Towards Stylization of 115th US Congress Gendered Political Discourse2021-10-22
eredménytelen
Mária Renáta Huszárné PriklerMagdolna Lehmann2021-01-25 17:30:00Motivation, Autonomy and Assessment in Translation Studies BA Classes2021-04-06
Eszter Pálfy-MadarászJózsef Andor2020-10-09 14:00:00Lesz egy kóla! Magyar nyelvű kéréstípusok és -stratégiák mozibüfés diskurzusok korpuszában2020-12-01
Kornél FarkasRéka Lugossy2020-05-28 12:00:00Exploring L2 teachers’ knowledge of their impact: Working towards a theoretical model based on pre-service and in-service L2 teachers’ reflective-narrative accounts2020-06-09
Julia TanabeJudit Dombi2019-05-19 11:00:00"It's my gem in my life": A Multiple Case Study of Japanese Students' Study Abroad Experiences in Hungary2019-06-25
Ildikó SchmidtTibor SzűcsErika Gúti2019-02-28 12:00:00Migráns gyermekek nyelvi integrációja a magyar közoktatásban (Esettanulmány: egy afgán testvérpár egy budapesti iskolában)2019-04-09
Adrienn FeketeMarianne Nikolov2019-02-22 14:00:00Exploring Advanced English Learners' Multilingual Identity Construction from Multiple Perspectives2019-04-09
Róbert MärczGábor Szabó2018-11-30 14:00:00The Washback of Language Exams on Classroom Practice in Hungary in a Complex Dynamic System Framework2019-01-22
Tímea Anita BockovacErnő Barics2018-06-12 11:00:00A magyarországi horvátok jelenkori nyelvi állapota és anyanyelvük megőrzésének kilátásai a nyelvi jogok tükrében2018-10-09
Tünde Tiborcz-TóthAnne Tamm2018-04-26 10:00:00Magyarul tanulók köztes nyelvére vonatkozó megfigyelések észt forrásnyelvi környezetben – különös tekintettel a határozottság kifejezésére a magyarban2018-06-05
Ádám PorkolábJózsef Horváth2018-03-29 12:00:00Webnapló és blogbiznisz. A magyar blogoszféra netnyelvészeti vizsgálata tartalomtípusok és nemek alapján2018-04-24
Akasha GhaboosiJózsef Horváth2018-03-01 11:00:00Iranian and Hungarian EFL Students’ Essays: A Corpus-Based Study2018-04-24
Tamás FeketeIrén Hegedűs2018-02-23 13:00:00Historical Code-Mixing and Hybrid Place-Names in England2018-03-13
Gáborné DemeterJános Steklács2018-02-01 12:00:00„Ablak a világra” - Egy moduláris, komplex szemléletű prevenciós olvasási képességfejlesztő program elméleti háttere és modellje2018-03-13
Eszter CsányiIstvánné Borgulya2017-06-16 12:00:00Frazeologizmusok a német gazdasági sajtóban, helyük a gazdasági szaknyelv elsajátításában2017-10-03
Szilvia SzotákOrsolya Nádor2017-05-18 12:00:00Magyar nyelv és magyar népcsoport Burgenlandban: Nyelvi tájképek vizsgálata a többnyelvűség kontextusában2017-10-03
Krisztián SimonJózsef Horváth2017-04-13 09:30:00BLENDING IS TRENDING: APPLYING BLENDED LEARNING TO MEET EFL STUDENTS’ LANGUAGE NEEDS IN LISTENING AND SPEAKING SKILLS DEVELOPMENT2017-06-06
Zsófia TurányiMarianne Nikolov2017-03-16 11:30:00A LONGITUDINAL STUDY ON EFL STUDENTS’ SPEAKING DEVELOPMENT IN THREE LOWER PRIMARY GROUPS2017-05-02
Péter GaálÁgota Fóris2017-03-13 11:00:00Online szótárak és használóik: Onlineszótár-használati kutatások, online szótárak értékelési és minősítési szempontjai2017-05-02
Krisztina SzőcsRéka Lugossy2017-03-06 11:30:00TEACHERS' AND STUDENTS' PERCEPTIONS OF LANGUAGE LEARNING AUTONOMY AND ITS IMPLICATIONS IN THE CLASSROOM: A CASE STUDY OF ENGLISH AND GERMAN TEACHERS AND THEIR 9TH GRADE STUDENTS2017-05-02
Thomas WilliamsMarianne Nikolov2016-12-13 11:00:00English language learners’ socially constructed motives and interactional moves: An exploratory study2017-01-24
Krisztina BabosKatalin Ortutay2016-11-10 12:00:00Portugál nyelvpolitikai kérdés(ek): "Rend és Haladás"?2017-01-24
Bernadette GebhardtZsuzsanna Gerner2016-10-17 12:00:00Cuius regio, eius nomen? Personennamenpolitik im mehrsprachigen Ungarn am Beispiel des Matrikelgesetzes 18942016-11-28
Mónika DólaJózsef Andor2016-05-12 11:00:00Tettek, szavak, szabályok. Formulaszerűség és interakciós rutinok küszöbszintű magyar mint idegen nyelv tanulók beszélt nyelvi szövegeiben2016-06-07
Zsófia MenyheiMarianne Nikolov2016-05-11 11:00:00Developing English Majors’ Intercultural Communicative Competence in the Classroom2016-06-07
Edit RózsavölgyiTibor Szűcs2015-10-01 12:00:00A téri viszonyok kódolása a magyarban és az olaszban. Kontrasztív tipológiai elemzés2015-12-01
Bernadett SzókaOrsolya Nádor2015-06-15 12:00:00Nyelv- és nyelvoktatás-politika a többnyelvű Svájcban - különös tekintettel az olasz nyelv helyére és szerepére2015-10-06
Mária MolnárÁgnes Huszár2015-05-19 12:00:00Normakövető és/vagy normaalkotó tanulók nevelése? A nyelvi norma szemlélete és közvetítése magyar nyelvi tankönyveinkben.2015-10-06
Gabriella HildRéka LugossyMarianne Nikolov2015-03-20 09:30:00ASSESSMENT OF YOUNG EFL LEARNERS IN THE HUNGARIAN EDUCATIONAL CONTEXT2015-04-28
Krisztina CsatlósÁgnes Huszár2015-02-26 12:00:00DIALEKTUS FORDÍTÁSBAN. FORDÍTÁS DIALEKTUSBAN2015-04-28
Gyöngyi KántorJózsef JanszkyJudit Bóna2015-02-05 12:00:00Felnőtt dadogók beszédprodukcióinak műszeres elemzése és olvasásuk vizsgálata fMRI-vel2015-03-24
Veronika SzabóAnna Medve2014-12-12 12:00:00A semleges mondat: Egy felső tagozatosoknak szóló mondattani tananyag koncepciója2015-02-03
Andrea BajnokPetra Aczél2014-11-21 11:00:00Helyi nyilvánosság(ok) kommunikatív-diszkurzív leírása és értelmezése:Kommunikáció, közösség és kormányzás egy település önállósodásának tükrében2015-02-03
Marianna TörökÉva Kuti2014-07-15 11:00:00In nonprofits we trust The perception of trustworthiness in not-for-profit organizations2014-10-14
Enikő ÖvegesMarianne NikolovRéka Lugossy2014-06-13 10:00:00INNOVATION IN A COMPLEX SYSTEM FRAMEWORK: SCHOOL PRINCIPALS’ PERSPECTIVES ON THE YEAR OF INTENSIVE LANGUAGE LEARNING2014-10-14
Erzsébet Mária FülöpJudit Szépe2014-06-06 14:30:00Az időskorúak nyelvhasználatát és idegennyelv-tanulását befolyásoló tényezők2014-10-14
Szilvia FlöglZsuzsanna Gerner2014-06-06 11:30:00"Strukturelle Entwicklungen im regionalen Varietätenspektrum – am Beispiel von Gernsheim und Gimbsheim. Eine empirische Studie zur modernen Sprachdynamikforschung des Deutschen"2014-09-16
Attila DoboviczkiLászló Beke2014-06-02 11:30:00Lokalitás-olvasatok, médiahasználat a Pécsi Műhely munkásságában2014-10-14
Ildikó BabosJózsef Andor2014-05-30 11:30:00Oláh cigány (vlax gypsy) folklór – és irodalmi metaforák kognitív szemantikai elemzése2014-10-14
Orsolya MarótiKatalin Szili2014-05-15 11:30:00Ajánlatok elutasításának pragmatikai vizsgálata természetes adatgyűjtési módszerrel2014-10-14
Margit SzalacsekJános Nagy2013-12-13 11:00:00A BRITISH MEDICAL JOURNAL SZÖVEGFAJTÁIRÓL EGY ORVOSI FOLYÓIRAT CIKKEINEK MŰFAJ ALAPÚ VIZSGÁLATA2014-02-11
Éva SzöllősyÁgnes Huszár2013-12-09 12:00:00A FÉRFIAK ÉS A NŐK KÉPE MODERN ÉRTELMEZŐ SZÓTÁRAINKBAN2014-02-11
Tibor MesterÖzséb Horányi2013-11-29 15:15:00Hálózati közösségek etnográfiája: megközelítések és elemzési példák2014-02-11
Viktória FerencIstván Csernicskó2013-11-28 14:00:00MAGYAR NYELVŰ KISEBBSÉGI FELSŐOKTATÁS A KÁRPÁT-MEDENCÉBEN: NYELVI, NYELVPOLITIKAI KIHÍVÁSOK (A SZLOVÁKIAI ÉS UKRAJNAI PÉLDA)2014-02-11
Zsuzsanna SzilvásiOrsolya Nádor2013-10-18 12:00:00Nyelvpolitika és a kisebbségi nyelvek Norvégiában – különös tekintettel a számi kisebbségre2013-12-03
Károly Zsolt NagyBalázs Borsos2013-06-25 16:45:00„Hová lett a református öntudat?” A magyar református felekezeti identitás megújításának néhány diskurzusáról2013-10-08
Judit TörökPetra Aczél2013-06-21 17:00:00KULTÚRÁK A SZERVEZETI TÖRTÉNETEK TÜKRÉBEN. KULTÚRAÖSSZEHASONLÍTÓ KUTATÁS2013-10-08
Zsolt GyengeGábor Gelencsér2013-06-11 17:00:00Kép, mozgókép, megértés. A filmelemzés fenomenológiai elmélete2013-10-08
Éva Virág SuhajdaAndrás Victor2013-06-11 14:15:00A TANULÁS RENDSZERELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSE2013-10-08
Eszter PappÁgota Fóris2013-05-17 10:00:00A magyar színnevek terminológiai elemzése2013-06-04
Judit DombiMarianne Nikolov2013-05-10 16:00:00A Mixed-Method Study on English Majors’ Intercultural Communicative Competence2013-06-04
Zoltán LukácsiGábor Szabó2013-05-09 11:00:00Cohesion and Writing Quality: Exploring the Construct of Cohesion in Euro Examinations2013-06-04
Margit Nagyné PaksiEndre Lendvai2013-05-03 10:00:00A humor működésmechanizmusai korunk magyar reklámszemiotikájában2013-06-04
Gábor MuraiGábor Gelencsér2013-04-23 16:15:00Az interpenetráció fenomenológiája (Niklas Luhmann rendszerelmélete és a strukturalista film)2013-06-04
Edina KriskóGéza Finszter2013-04-10 16:15:00A RENDŐRSÉG TÁRSADALMI RENDELTETÉSE ÉS A RENDŐRSÉGI KOMMUNIKÁCIÓ2013-06-04
Dóra P. SzilczlAttila Károly Molnár2013-03-19 17:45:00VALLÁS-TAPASZTALAT-KOMMUNIKÁCIÓ. A szakrális mint felkészültség2013-06-04
Angéla FerenczÖzséb Horányi2013-01-11 11:45:00Helyi kulturális események prezentációs gyakorlata a Csíki medencében2013-06-04
Katalin TimárErnő Kulcsár Szabó2012-12-20 14:15:00Az October művészetelméleti folyóirat és a szemiotika2013-06-04
Andrea KoltaiÁgnes Jenei2012-12-19 14:00:00A HOMO LUDENS TELEVISIENSIS. Az interaktivitás manifesztációja az ezredforduló magyar televíziózásának történetében2013-02-02
Zsuzsa SándorGábor Kopek2012-12-19 10:00:00A Vizuális alkotástípusok a kommunikációban. A vizuális kommunikáció változatainak összehasonlító elemzése2013-02-05
Eszter BabarczyÖzséb Horányi2012-12-14 11:45:00Community Based Trust on the Internet2013-02-05
Péter TóthTamás Bereczkei2012-12-13 16:30:00A médiaerőszak-kommunikáció hatásának újraértelmezése az evolúciós viselkedéstudományok perspektívájából2013-02-05
Enikő HoppaGyörgy Szépe2012-11-30 14:00:00A nyelvsziget jelensége a moldvai csángóknál és az olaszországi mokeneknél2013-06-04
Sándor SzilágyiÖzséb Horányi2012-11-26 17:00:00Anti-fotográfia: A fotográfia mint a művészeti kommunikáció médiuma Moholy-Nagy László optico-pedagógiai rendszerében2013-02-05
Bernadette NagyháziTibor Szűcs2012-11-23 10:00:00Az egyszerű mondat szórendjének egy lehetséges tanítási modellje a magyar mint idegen nyelv oktatásban2013-06-04
Gyöngyi Sajtosné CsendesAnna Medve2012-11-16 10:00:00A funkcionális illiteráció mérési lehetőségei, egy lehetséges di- agnosztikus mérőeszköz létrehozása és kipróbálása, a mérések értékelése2013-02-05
Tamás BokorAndrás Karácsony2012-10-31 16:00:00A Humán online társadalmi kommunikáció. Internetes szociális rendszerek rekonstrukciója a nyilvánosság és a közösségképződés kontextusában2012-12-04
Natália KissIstvánné Borgulya2012-10-16 10:00:00Intercultural Communication in an Educational Context: A model for practitioners addressing negative relationships between teachers and Roma families2012-12-04
Andrea Csapóné HorváthLívia Ablonczyné MihálykaAnna Garai2012-10-09 10:00:00Turisztikai reklámok főcímeinek nyelvészeti vizsgálata (Elemzés német nyelvű korpuszon)2012-12-04
Levente SzabóÖzséb Horányi2012-09-26 14:00:00Terek színterei: A fizika egyes nyelveinek kommunikációelméleti rekonstrukciói2012-12-04
Katalin VinczeErzsébet Komlósiné Knipf2012-06-11 10:00:00A német „Kurzwort” és magyar megfelelői: A rövidítés mint szóalkotási mód a német és a magyar nyelvben2012-10-09
Katalin WéberTibor Szűcs2012-06-04 10:00:00„Rejtelmes kétféleség”. A kétféle igeragozás elkülönülése a magyar nyelvben2012-10-09
Gábor WilhelmLászló Ropolyi2012-05-25 10:00:00Antropológiai Tárgyelmélet2012-10-09
Katalin Eklicsné LepenyeÁgnes Huszár2012-05-24 12:00:00Interjúvezetési stratégiák nők által irányított, elsősorban férfi partnerekkel folytatott politikai beszélgetésekben2013-10-08
Ágnes Sebestyénné KereszthidiMarianne Nikolov2012-05-24 10:00:00Német két tanítási nyelvű alsó tagozatos oktatás elemzése és értékelése2012-06-05


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )