name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date of defense | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
Norbert Makk | Erzsébet Rózsa | | 2008-09-19 13:00:00 | A jel rendszere Hegelnél | 2008-09-24 |
Izolda Takács | Ibolya Czibere | | 2019-12-04 11:00:00 | Nők az akadémiai elitben | 2020-01-29 |
Balázs István Czékmán | András Buda | | 2022-06-24 11:00:00 | Tablettel támogatott tanulási környezet általános iskolában - Intézményi szintű implementáció és integráció, pedagógiai-módszertani háttér és tanulókra gyakorolt hatá | 2022-06-29 |
Zsuzsanna Kovács | Csaba Szabó | | 2014-12-18 11:00:00 | Malignus emlődaganatos betegek életminőséghez kapcsolódó korrelátumai és a multidiszciplináris pszichoszociális intervenciók hatása a gyógyulási folyamatban | 2015-02-02 |
Erika Szabó | Ákos Münnich | | 2010-04-21 12:00:00 | A munkahelyi egészségpszichológia és egészségfejlesztés rendszere a Magyar Köztársaság Rendőrségén, valamint a szubjektíve észlelt munkahelyi stresszterheltség jellegzetességei | 2010-05-05 |
János Zoltán Szabó | László Tamás Szabó | | 2012-06-13 14:00:00 | Kulturális fesztiválok mint a művelődés új formái | 2012-06-27 |
Gábor Dragony | Judit Váradi | | 2023-01-12 13:00:00 | A népzeneoktatás dimenziói a művészeti nevelés kurrikuláris és extrakurrikuláris színterein – A népzeneoktatás és népzenészképzés empirikus vizsgálata | 2023-02-01 |
Ágnes Nótin | Judit Páskuné Kiss | | 2015-09-24 11:00:00 | Iskolai szorongásformák megjelenése középiskolás tanulóknál | 2015-11-11 |
Erzsébet Rákó | Katalin Mojzesné Székely | | 2010-10-13 12:00:00 | Gyermekvédelmi intézményekben elhelyezett gyerekek életkörülményeinek vizsgálata | 2010-10-27 |
Balázs Berkovics | Gergely Angyalosi | | 2013-02-01 14:00:00 | Kritika és módszer Foucault-nál | 2013-03-19 |
Irén Sipeki | Ibolya Czibere | | 2018-06-25 11:00:00 | Társadalmi egyenlőtlenségek és pályaválasztás | 2018-09-26 |
Zsuzsanna Kovácsné Török | Győző Pék | | 2009-04-15 13:00:00 | Szüléshez társuló pszichiátriai zavarok, különös tekintettel a gyermekágyi lehangoltság kérdéskörére | 2009-04-29 |
László Dorner | Győző Pék | | 2020-10-29 11:00:00 | Az önkéntesség lélektani aspektusainak empirikus vizsgálatai | 2020-11-04 |
Mária Riesz | László Balogh | | 2008-07-01 13:00:00 | Tanulásban akadályozott 7-8. osztályos tanulók érzelmi képesség struktúrájának vizsgálata normál képességű tanulókéval való összehasonlítás alapján | 2008-09-24 |
Ildikó Fekete Deák | Ibolya Czibere | | 2021-04-13 10:00:00 | Infokommunikációs eszközök használatának hatása a szülő-gyermek kapcsolatra szülői percepciók alapján | 2021-05-20 |
Sándor Kőmüves | Gergely Angyalosi | | 2011-06-14 12:00:00 | A művészet intézményi elmélete | 2011-06-29 |
Gabriella Nemes-Zámbó | Ibolya Czibere | | 2023-06-12 12:30:00 | Nevelőszülős családok a gyermekvédelemben - A családi élet dimenziói nevelőszülők és utógondozói ellátásban élő fiatalok körében | 2023-06-28 |
Bence Balassa | József Pólik | | 2016-10-20 11:00:00 | A tudat komfortzónáján kívül – Nietzsche perspektivizmusa | 2016-11-09 |
Judit Herczegh | András Buda | | 2013-10-02 12:00:00 | Internethasználat és elektronikus kommunikáció a Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói körében | 2013-11-13 |
Szabina Péter | Gergely Angyalosi | | 2019-01-11 13:00:00 | A sokaság képei – Művészet és filozófia komplementaritása | 2019-01-30 |
Attila Zoltán Kenyeres | Erika Juhász | | 2019-05-02 12:00:00 | Televízió és tanulás. A televízió és a posztklasszikus dokumentumfilmek szerepe a kulturális közfoglalkoztatottak informális tanulásában | 2019-05-13 |
Edit Szélesné Ferencz | Antal Bugán | | 2007-10-16 12:00:00 | A pszichológiai immunrendszer vizsgálata, a koragyermekkori emlékek individuálpszichológiai értelmezésén keresztül | 2008-04-16 |
Ildikó Bihari | Judit Csoba | | 2021-07-27 13:00:00 | A hátrányos helyzetű tanulók nem-kognitív készségeinek fejlődése a tanodában | 2021-09-15 |
József Zoltán Málik | Tamás Mihálydeák | | 2011-09-29 13:00:00 | A matematika informális háttere | 2011-10-26 |
Judit Jakab | Mihály Fónai | | 2024-02-14 11:00:00 | Roma gyermekek oktatása – pedagógusi attitűdök vizsgálata a Csíki-medencében (Hargita megye, Románia) | 2024-03-27 |
Erzsébet Edit Portik | Imre Fenyő | | 2017-06-07 14:00:00 | "Jó" gyermekek - felnőtt szemmel | 2017-06-28 |
Katinka Bacskai | Gabriella Pusztai | | 2014-04-09 12:00:00 | Mit ér (el) a tanár, ha közép-európai? Alacsony státusú diákokat tanító eredményes tanárok két közép-európai régióban | 2014-05-14 |
Zečevič Svetlana | Tamás Mihálydeák | | 2008-06-19 13:00:00 | Meaning and modality by Carnap and Kripke | 2008-06-25 |
Imre Tódor | Gabriella Pusztai | | 2019-09-11 12:00:00 | Az iskolaválasztás döntésmechanizmusai. Székelyföldi középiskolások szektorközi metszetben | 2019-09-25 |
Magda Robu | Győző Pék | | 2014-10-20 11:00:00 | Az istenreprezentáció kognitív szempontú vizsgálata | 2014-11-12 |
Tibor Pongrácz | Mihály Vajda | | 2011-12-05 13:30:00 | Daimonoisz toposz | 2012-01-25 |
Adriána Csinády | István Czigler | | 2010-07-14 11:00:00 | Emóciók és evolúciósan megalapozott menekülési válasz 5-8 évesekkel végzett téves vélekedés tesztekben | 2010-09-29 |
Erzsébet Petrika | Pál Szabó | | 2012-09-26 12:00:00 | Rendszeres testedzés hatása a mentális egészségre és az életminőségre fiatal felnőtteknél: depresszív tünetek, stressz és stresszkezelés empirikus vizsgálata | 2012-10-24 |
Anita Horkai | Mihály Fónai | | 2008-12-10 12:00:00 | Ifjúsági kultúrák Észak-kelet Magyarországon | 2008-12-17 |
Nóra Kós | László Tóth | | 2020-09-10 11:00:00 | A személyiségjellemzők alakulása differenciált oktatásban részesülő felső tagozatos tanulóknál | 2020-09-25 |
Viktória Paczári | Ibolya Czibere | | 2022-10-19 14:00:00 | A civil kezdeményezésű társadalmi innovációk működési mechanizmusai és társadalmi beágyazottsága Magyarországon | 2022-11-09 |
Zsanett Ágnes Bicsák | László Brezsnyánszky | | 2015-05-27 12:00:00 | Vált(ak)ozó olvasatok Johann Friedrich Herbart pedagógiájának hazai recepciójában | 2015-09-16 |
Csilla Imola Székely | Gabriella Pusztai | | 2023-03-24 10:00:00 | Vallásosság és gyermekkép Kokas Klára pedagógiai munkáiban | 2023-03-29 |
Dolli Mester | Ede Frecska | | 2013-06-18 11:00:00 | A jövő-orientáció háttértényezőinek vizsgálata főiskolai hallgatók körében | 2013-06-27 |
Judit Fináncz | Tamás Kozma | | 2009-04-22 12:00:00 | Tudományos utánpótlásképzés Európában és Magyarországon: A doktori képzésben résztvevők helyzete | 2009-04-29 |
Mária Magdolna Benke | Tamás Kozma | | 2020-12-17 15:00:00 | A tanulórégió – kihívás és lehetőség. Hátrányos helyzetű régiók és kistérségek fejlesztésének tapasztalatai Magyarországon az európai uniós csatlakozás időszakában | 2021-01-28 |
Bernadett Kovács | Beáta Erika Nagy | | 2011-01-17 10:00:00 | A vallásosság/spiritualitás protektív szerepének vizsgálata a kiégéssel kapcsolatban | 2011-01-19 |
Éva Hogyinszki | Éva Biróné Kaszás | | 2008-01-18 12:00:00 | A közösség-elvű társadalomkritika lehetőségei „Az erény nyomában” tervezet | 2008-04-16 |
Tünde Bulyáki | Péter Molnár | | 2021-06-03 11:00:00 | Utazás a mentális zavarból a felépülés irányába | 2021-07-01 |
Tímea Krizbai | Pál Szabó | | 2011-06-14 13:00:00 | Az evészavarok egyes epidemiológiai és pszichológiai vonatkozásai, különös tekintettel az önéletrajzi emlékezetre | 2011-06-29 |
Zsófia Kocsis | Gabriella Pusztai | | 2023-11-03 10:00:00 | A hallgatói munkavállalás sajátosságai és egyetemi pályafutásra gyakorolt hatása a Debreceni Egyetemen | 2023-11-08 |
Emese Hajnalka Belényi | Ildikó Pető | | 2017-02-01 12:00:00 | Többszörös kisebbségben: identitás és oktatási inklúzió egy romániai magyar siket közösségben | 2017-02-08 |
Éva Szolár | Tamás Kozma | | 2014-01-15 12:00:00 | A Bologna-folyamat Magyarországon. Felsőoktatási reformviták (1999-2009) | 2014-02-12 |
Anikó Fülekiné Joó | Erzsébet Bujdosóné Dani | | 2019-02-07 12:00:00 | Olvasás és közösségi interakció: a perszuazív kommunikáció hatása általános és középiskolás fiútanulók olvasási attitűdjére | 2019-03-27 |
Edit Schranz | Ibolya Czibere | | 2019-06-03 11:00:00 | Külföldön munkát vállaló fiatal diplomás nők életkezdési esélyei | 2019-06-26 |
Tünde-Julianna Barabási | László Balogh | | 2006-09-06 12:00:00 | Az elmélet és gyakorlat integrációja a magyarországi és a romániai magyar tanítóképzési rendszerben | 2006-11-25 |
Dániel Krivánik | Tamás Valastyán | | 2021-09-27 14:00:00 | A láthatatlan labirintus – Gondolatok művészetről, vallásról, tudatról a hegeli fenomenológia tükrében | 2021-11-11 |
Zoltán Sebestyén Novák | Erzsébet Rózsa | | 2011-11-11 13:00:00 | Oswald Spengler filozófiája és a dinamikus jogszemlélet | 2011-11-30 |
Zsuzsa Nagy | Anetta Müller | | 2024-05-03 10:00:00 | A hasznosság és a motiváció szerepe az iskolai testnevelés fittségmérésében az első COVID-19 utáni mérési időszakban (Az országos fittségmérés végrehajtását befolyásoló háttértényezők funkciója) | |
Irén Barkaszi | László Balázs | | 2017-07-07 13:00:00 | Effects of extreme environments on cognitive processes using the method of event-related potentials | 2017-10-04 |
Laura Morvai | Gabriella Pusztai | | 2018-01-24 12:00:00 | Ora et labora? Egyházi középiskolások eredményessége a 2010 utáni szektorbővülést követően | 2018-01-31 |
Anikó Benyák | László Balogh | | 2008-09-17 11:00:00 | A hiperaktivitás háttértényezőinek vizsgálata alsó tagozatos tanulóknál | 2008-09-24 |
Valéria Markos | Hajnalka Fényes | | 2019-11-06 12:00:00 | Úton az aktív állampolgári lét felé - A középiskolás diákok iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálata | 2019-11-13 |
Krisztina Sebestyén | Magdolna Chrappán | | 2022-06-15 14:00:00 | Nyelvválasztás és nyelvtanulási motiváció Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye érettségit adó képzéseiben | 2022-06-29 |
Andrea Homoki | Ibolya Gönczi | | 2014-12-17 12:00:00 | A gyermekvédelmi gondozottak reziliencia vizsgálata a Dél-alföldi és az Észak-alföldi régióban | 2015-02-02 |
Márta Takács-Miklósi | Erika Juhász | | 2010-04-21 12:00:00 | Minőségirányítás és akkreditáció a felnőttképzésben - Az Észak-Alföldi intézmények esete | 2010-05-05 |
Tibor Pávay | Ferenc Nyizsnyánszky | | 2012-01-12 14:00:00 | Mythos Contra Factum, a posztmodern mítoszszövés hermeneutikája | 2012-01-25 |
Tamás Szalai-Preisz | Judit Váradi | | 2022-12-07 15:00:00 | Az Orff koncepció módszertani elemeinek zenei képességfejlődésre gyakorolt hatása az általános iskolai ének-zene órák tükrében | 2022-12-16 |
Zoltán Prancz | Gergely Angyalosi | | 2010-09-10 12:30:00 | A valószínűség és a Szentírás mint a keresztény hit racionális megalapozásának két sarokpontja Blaise Pascal Gondolataiban | 2010-09-29 |
Dóra Medvés | Judit Molnárné Kovács | | 2012-12-19 14:00:00 | A környezettudatosság pszichológiai meghatározói. A társas értékorientáció, a környezeti attitűdök, az észlelt jelentőség és a szokások szerepe. | 2013-02-14 |
Anita Galán | Judit Csoba | | 2018-06-26 11:00:00 | Digitális egyenlőtlenségek a debreceni fiatalok körében | 2018-09-26 |
Veronika Bocsi | Ildikó Szabó | | 2009-02-25 12:00:00 | Az idő a campusokon. Felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók időszociológiai vizsgálata | 2009-03-18 |
Ágota Silló | Hajnalka Fényes | | 2020-10-12 11:00:00 | Önkéntesség a Csíki-medence fiataljai körében | 2020-11-04 |
Annamária Máténé Pusztai | Antal Bugán | | 2009-06-26 13:00:00 | Befejezett öngyilkosságot elkövetett személyek búcsúleveleinek elemzése | 2009-09-30 |
András György Balázs | Balázs Krémer | | 2021-02-08 13:00:00 | Család és szomszédság a Magdolna negyedben. Gettó-e a szegregátum? | 2021-03-09 |
Kornélia Gömöry | László Balogh | | 2011-04-27 12:00:00 | Az iskolai tehetségfejlesztés pszichológiai háttértényezőinek vizsgálata felső tagozatos korban | 2011-04-27 |
Attila Szabó | István Kelemen | | 2016-09-23 14:00:00 | Phenomemology and psychosomatics: a Jungian and post-Jungian approach | 2016-11-09 |
Sándor József Márton | János Kiss | | 2013-09-18 12:00:00 | Egy tehetséggondozó program hallgatóinak rekrutációja és professzióképe a program első szakaszában | 2013-09-25 |
Karolina Eszter Kovács | Beáta Erika Nagy | | 2019-04-16 12:00:00 | Mens Sana In Corpore Sano? A magyar sportiskolai rendszer tanulóinak egészségtudatossági és tanulmányi eredményességének összefüggései | 2019-05-13 |
László Sipos | Tamás Kozma | | 2008-02-20 12:00:00 | Alapítványok az iskolákban Harmincnégy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskolai alapítvány vizsgálata | 2008-04-16 |
Andor Szőcs | Hajnalka Fényes | | 2021-07-02 15:00:00 | Hallgatói munkavállalás a felsőoktatási expanziót követő években - Tanulás melletti munka jellemzői a Debreceni Egyetemen | 2021-09-15 |
Attila Körmendi | Győző Pék | | 2011-06-27 11:00:00 | Kognitív torzítások és személyiségvonások vizsgálata szerencsejátékosoknál | 2011-06-29 |
György Bilibok | Gergely Angyalosi | | 2024-02-07 13:00:00 | A ciorani Jézus-kép töredékessége | 2024-03-27 |
Viktória Tamusné Molnár | Magdolna Rébay | | 2017-04-26 12:00:00 | Művészeti nevelés az Egyetem falai között és azon túl, A debreceni tudományegyetem bölcsészettudományi kara oktatóinak művészeti, művészetelméleti és művészetpártolói tevékenysége 1914-1949 | 2017-05-03 |
Sándor Rácz | István Bujalos | | 2014-04-09 15:00:00 | Lehetséges-e a politikai közösség igazságos újraalkotása? Erkölcsi érvelés a demokratikus politikában | 2014-05-14 |
Szilvia Péter-Szarka | László Balogh | | 2008-06-13 11:00:00 | Az idegennyelv-tanulási motiváció jellemzői és változásai a felső tagozatos életkorban | 2008-06-25 |
Rita Diána Kósa | Judit Csoba | | 2019-07-30 11:00:00 | „Autonómia és szabálykövetés” az általános iskolai szocializáció főbb irányai és esélyei | 2019-09-25 |
József Pántya | Judit Molnárné Kovács | | 2014-09-29 11:00:00 | Helyzetbe hozni vagy helyzetbe kerülni? A fölérendelt szerep, a machiavellizmus és a társas értékorientáció hatalmi viselkedést befolyásoló hatásainak kísérletes vizsgálata | 2014-11-12 |
Zsuzsa Orsika Pauwlik | Antal Bugán | | 2009-12-03 10:30:00 | Szubjektív értékkategóriák és vallásosság/spiritualitás mint a mentális egészség meghatározó faktorai főiskolai hallgatknál | 2009-12-16 |
Balázs Molnár | Magdolna Chrappán | | 2011-12-14 12:00:00 | Pedagógushallgatók internethasználata és internetalapú tanulási tevékenységei a debreceni egyetem gyermeknevelési és felnőttképzési karán | 2012-01-25 |
Péter Tánczos | Gergely Angyalosi | | 2017-12-01 13:30:00 | Szubverzió a modern filozófiában: Felforgató gondolatalakzatok Friedrich Schlegel, Soren Kierkegaard és Friedrich Nietzsche munkáiban | 2018-01-31 |
Ferenc Pénzes | Ottó Hévizi | | 2012-09-06 15:00:00 | Friedrich Wilhelm Nietzsche politikai gondolkodása | 2012-09-26 |
Erzsébet Ceglédi | László Balogh | | 2018-05-03 11:00:00 | Oktatáspszichológiai háttértényezők szerepe a biológiatanítás hatékonyságában | 2018-05-16 |
Krisztina Nagy | Gabriella Pusztai | | 2008-10-29 12:00:00 | Segítő hivatásokat választó hallgatók pályaorientációja a "Partiumban" | 2008-10-29 |
Ildikó Orosz | László Tamás Szabó | | 2001-10-10 12:00:00 | A magyar nyelvű oktatás helyzete Kárpátalján az ukrán államiság kialakulásának első évtizedében (1989-1999) | 2001-10-29 |
Fanni Maszlag | Judit Csoba | | 2022-09-09 11:00:00 | A cigányok önazonosságának változása – Identitásmintázatok oláh cigány nők három generációjában | 2022-10-05 |
Gergely Sándor Szabó | Csaba Szabó | | 2015-04-28 13:30:00 | Az elvárások és a hanginger szerepe a binaurális ütemek fenomenológiai hatásaiban | 2015-05-13 |
Ágnes Vargáné Engler | Gabriella Pusztai | | 2010-06-30 12:00:00 | Kisgyermeket nevelő hallgatók felsőfokú tanulmányi beruházásainak és hozamainak nevelésszociológiai vizsgálata | 2010-09-29 |
Gabriella Józsa | Ágnes Engler | | 2023-03-10 10:00:00 | Az érettségit adó szakképzésből a felsőoktatásba: a továbbtanulási szándék és a lemorzsolódási rizikófaktorok vizsgálata | 2023-03-29 |
Péter Soltész | Ottó Hévizi | | 2016-02-05 13:30:00 | A világnézet fogalmának szerepe Friedrich Wilhelm Nietzsche II. világháború előtti magyar recepciójában. | 2016-03-16 |
Sándor Suplicz | László Tóth | | 2013-04-03 12:00:00 | Tanárok pszichológiai jellemzői diákszemmel | 2013-05-08 |
Dóra Rózsa Lászlóné Szabó | László Balogh | | 2009-03-18 15:00:00 | A zenei tehetség fejlődését és kibontakozását befolyásoló tényezők vizsgálata | 2009-04-29 |
Rita Sápiné Bényei | Ibolya Revákné Markóczi | | 2020-11-26 14:00:00 | A Témacentrikus Interakció (TCI) módszer használata a tanításban – tanulási stílusjellemzők és szociális kompetenciaelemek változása a tanulókban | 2021-01-28 |
Tünde Csiha | Melinda Szekeres | | 2011-02-02 12:00:00 | Az önkormányzatok és civil ifjúsági szervezetek együttműködése az önkormányzati feladatellátásban | 2011-02-23 |
Endre Flaisz | Erzsébet Rózsa | | 2008-03-07 12:00:00 | Nusz-metafizika a középplatonizmus és az apologéták koráig | 2008-04-16 |