Login
 Forum
 
by institution by research field by name by date by doctoral school  
Search for PhD defense according to doctoral school
name of institution
doctoral school
identification number of the doctoral school
defenses sorted by date




 
Doctoral defenses of Doctoral School of Education

name of doctoral candidate

thesis supervisor

co-supervisor

date of defense

title of thesis

date of decision of DS
Lilla Fodor-BónusLászlóné Nagy2024-05-03 14:30:00Kutatási készségek fejlesztése játékos kutatásalapú tanulással biológia tantárgyi tartalmon, 8. évfolyamon
Ildikó BiróAndrea Kárpáti2024-03-01 15:00:00A vizuális kommunikáció alkotói részképességeinek online mérése 5–8. évfolyamon
Zsóka SiposJános Steklács2023-11-21 14:30:00Negyedik évfolyamos tanulók olvasástechnikai sajátosságai és azok pedagógiai relevanciája2023-12-14
Gábor OroszErzsébet Korom2023-11-21 09:30:00Kutatási készségek fejlesztése a kémiaórán: egy 10. évfolyamon végzett kísérlet tapasztalatai2023-12-14
Viktória Milivojevic-BeszédesÉva Farkas2023-11-20 14:30:00A felnőttnevelés professzionalizációja Szerbiában – A felnőttek általános iskoláiban és az államilag elismert nem formális felnőttnevelési intézményekben dolgozó szakemberek munkaerő-piaci helyzete és professzionalizációja2023-12-14
Khalil Abdullah AburezeqLászló Kasik2023-11-09 14:30:00Relationship among Social Problem-Solving, Negative Problem Orientation, Major Negative Interpersonal Events, and Psychological Well-Being: A Comparative Study between Hungarian And Palestinian Adolescents2023-12-14
Gergő MucsiMárta Janurik2023-11-08 08:30:00A ritmikai készségek fejlődése és fejlesztése az ének-zene órákon 6–8 éves tanulók körében2023-12-14
Nang Kham ThiMarianne Nikolov2023-10-16 09:30:00The role of feedback in the processes and outcomes of academic writing in English as a foreign language at intermediate and advanced levels2023-12-14
Soeharto SoehartoBenő Csapó2023-08-30 15:00:00Assessing Students’ Science Misconceptions and Inductive Reasoning: Cross-Sectional Studies in Indonesian Context2023-10-12
Orsolya Volentér-KisJános Steklács2023-05-17 13:30:00A felnőttkori afáziához társuló szerzett olvasászavarok diagnosztikája, Felnőtt Olvasásteszt kidolgozása és alkalmazása a klinikumban2023-06-08
Dóra JuhászDezső Németh2023-03-14 10:00:00A tanulási és emlékezeti folyamatok életkori változásai2023-04-06
Girum Tareke ZewudeMária Hercz2023-03-06 10:00:00Psychological Capital and Teacher Well-Being: The Mediation Role of Coping with Stress and Work Task Motivation2023-04-06
Maja MajkićErzsébet Korom2022-11-30 10:00:00Történelemre vonatkozó episztemológiai nézetek kontextussal összefüggő jellemzőinek vizsgálata 11. és 12. évfolyamon2022-12-16
Saleh Ahmad AlrababahGyöngyvér Molnár2022-11-29 14:00:00Measuring Complex Problem Solving in Jordanian Higher Education: Feasibility, Construct Validity and Logfile-Based Behavioural Pattern Analyses2022-12-16
Rózsa GráfÁgnes Szokolszky2022-10-19 14:30:00A koraszülöttség mint az iskolai teljesítményzavarok rizikótényezője2022-12-16
Mária MihálkaBettina Pikó2022-09-20 15:30:00A kiégés és a munka-család interferencia jellemzőinek és összefüggéseinek vizsgálata pedagógusok körében2022-10-14
Stephen AmukuneKrisztián Józsa2022-08-29 14:00:00Mastery Motivation and Executive Functions as School Readiness Factors: Enhancement of School Readiness in Kenya2022-10-14
Son Van NguyenAnita Habók2022-06-24 09:00:00Learner Autonomy in English Language Learning and Factors Influencing Learner Autonomy in the Context of Vietnam: Non-English-Major Students’ Perceptions2022-10-14
Bianka DobosBettina Pikó2022-06-21 11:30:00A perfekcionizmus személyiségjellemzőkkel való összefüggéseinek vizsgálata fiatal felnőttek körében2022-10-14
Abdullah Saber AlshammariBettina Pikó2022-05-18 10:00:00Risk and protective factors approach to middle and high school students’ health behavior in Jordan2022-05-26
Aigul AkhmetovaBenő Csapó2022-05-16 14:00:00Assessing 6th and 8th Grades Students’ Reading Skills and Literacy in Kazakh, Russian, and English Languages in Kazakhstan2022-05-26
Ruth Nanjekho WafubwaCsaba Csíkos2022-05-16 11:00:00Formative Assessment as an Instructional Approach in the Teaching and Learning of Mathematics: A Case of Secondary School Teachers and Students in Kenya2022-05-26
Tun Zav OoAnita Habók2022-05-10 09:00:00Reflective Teaching Model for Reading Comprehension2022-05-26
De Van VoBenő Csapó2022-04-20 14:00:00Assessing Inductive Reasoning, Scientific Reasoning and Science Motivation: Cross-Sectional Studies in Vietnamese Context2022-05-26
Krisztina NagyÉva D. Molnár2022-04-07 14:00:00Az iskolai jóllét vizsgálata 5. és 8. osztályos tanulók és tanáraik körében2022-05-26
Norbert SzabóKrisztián Józsa2022-03-18 08:00:00Zenei fejlesztés első osztályosok körében digitális eszközök használatával az ének-zene órán2022-04-14
Erika Vígh-KissCsaba Csíkos2021-11-26 11:00:00A fejben szorzás stratégiáinak vizsgálata 10-12 éves tanulók körében2021-12-17
Szilvia Tánczikné VargaJános SteklácsAttila Pásztor2021-11-25 14:30:00Online assessment and development of morphological awareness and reading comprehension in grades 2-42021-12-17
Tünde Kornélia PintérCsaba Csíkos2021-11-24 10:00:00Az iskolai és iskolán kívüli zenei nevelés egyéni, családi és társadalmi megítélése általános iskolás és gimnáziumi tanulók, szülők és tanárok körében2021-12-17
Dóra Fanni SzabóBenő Csapó2021-11-15 14:30:00Az oktatási reziliencia többszempontú vizsgálata 4. és 6. évfolyamos tanulók körében2021-12-17
Fanni DudokTibor Vidákovich2021-11-11 10:00:00A kelet-közép európai térség néhány oktatási rendszerének összehasonlító vizsgálata - a matematikaoktatás területén2021-12-17
Katalin SzabóBettina Pikó2021-11-04 12:30:00Az étkezési magatartás vizsgálata serdülők körében az étkezési motivációk, a kockázatészlelés és különböző pszichológiai változók tükrében2021-12-17
Nikolett Flick-TakácsMária Hercz2021-10-28 11:00:00Az egész életen át tartó tanulás óvodás-, és kisiskoláskori megalapozásának vizsgálata2021-12-17
Noémi HuszkaLászló Kinyó2021-10-18 11:00:00A tanuló-tanító közötti kapcsolat a pedagógusok szemszögéből: a Student-Teacher Relationship Scale kérdőív alkalmazása és a tanítói vélemények összefüggése a diákok válaszaival2021-12-17
Konul KarimovaBenő Csapó2021-06-22 14:00:00The relationship between reading and listening skills with the self-concept in studying of Russian and English in Azerbaijan2021-10-15
Hedvig KissBettina Pikó2021-06-17 10:00:00A problémás internet-, okostelefon- és közösségimédia-használat jellegzetességei, protektív és rizikótényezői fiatalok körében2021-10-15
Anett Jolán KovácsÉva Farkas2021-05-12 10:00:00A nem formális környezetben megszerzett tanulási eredmények validálása a magyar felsőoktatásban2021-06-03
Zsófia Gabriella Gál-SzabóErzsébet Korom2020-11-26 10:00:00Felsoroló kombinatív feladatok megoldásának értékelése a feladatok megértése és a stratégiahasználat alapján általános iskolások körében2020-12-17
Noémi KisKrisztián Józsa2020-11-25 14:00:00Néhány családi változó összefüggése az elsajátítási motivációval és a tanulás sikerességével óvodás és iskolás korban2020-12-17
Mojahed MousaGyöngyvér Molnár2020-11-25 10:00:00Computer-Based Assessment and Enhancement of Inductive Reasoning Skills: A Case Study of the Education System Development in Palestine2020-12-17
Simson ShaakumeniBenő Csapó2020-07-15 10:30:00Development, Adaptation and Validation of Instruments for Assessing Namibian Students’ Beliefs about Nature of Science2020-09-14
Batdulam SukhbaatarKlára Tarkó2020-06-15 15:00:00Contexts of School and Pastoralist Family Communication in Rural Mongolia: an Ecological Model2020-06-29
Jargaltuya RagchaaBenő Csapó2020-06-15 10:00:00Teaching, Learning and Assessing Students’ English Language Receptive Skills in Mongolia2020-06-29
Alisa TóthGyöngyvér MolnárAndrea Kárpáti2020-05-26 14:00:00A színpercepció és színértelmezés online értékelési módszerei és vizsgálati eredményei 6-13 éves korban2020-06-29
Tamás László BerkiBettina Pikó2020-05-25 08:30:00A sport-elköteleződés modell összefüggéseinek vizsgálata serdülő sportolók körében2020-06-29
Szilvia HegedűsAnikó ZsolnaiAlice Dombi2019-11-26 14:00:00A proszociális viselkedések egyes altípusainak vizsgálata és fejlesztése intézményes környezetben kiscsoportosok körében2019-12-12
Thongsay PhongphanitÉva Farkas2019-11-26 11:00:00Instructional management and stress factors affecting teacher trainers as perceived by the educational leaders of Laos2019-12-12
Hao WuGyöngyvér Molnár2019-11-25 11:00:00Identifying the Influencing Factors of Problem Solving: A Cross-National Study2019-12-12
Gyula NagyGyöngyvér Molnár2019-10-10 11:00:00A Magyar Pedagógiai folyóirat tudománymetriai és tartalmi elemzése2019-12-12
Tamás AltorjayCsaba CsíkosKároly Osvay2019-05-31 10:00:00Klasszikus énekesi hangképzés empirikus kutatása, az orr és melléküregei bekapcsolhatóságának vizsgálatára2019-10-10
Katinka DancsTibor Vidákovich2018-11-28 14:00:00Általános iskolások nemzeti identitásának vizsgálata2018-12-13
Linus KambeyoBenő Csapó2018-11-27 14:00:00Assessing Namibian Students' Abilities in Scientific Reasoning, Scientific Inquiry and Inductive Reasoning Skills2018-12-13
Tünde SimonAndrea Kárpáti2018-11-27 13:30:00A vizuális kommunikáció képesség diagnosztikus mérés 4-6. évfolyamban2018-12-13
Renáta KissBenő Csapó2018-11-26 15:00:00A fonológiai tudatosság technológiai alapú mérése 5-8 éves gyermekek körében2018-12-13
Magdolna SzabadiAnikó Zsolnai2018-11-26 13:00:00A szociális kompetencia érzelmi elemeinek fejlesztése zeneterápiás eszközökkel tanító és tanár szakos hallgatók körében2018-12-13
Nóra FűzErzsébet Korom2018-11-23 14:00:00Az iskolán kívüli tanulás gyakorlatának, megítélésének és hatásának vizsgálata általános iskolás tanulók, pedagógusok és intézményvezetők körében2018-12-13
Gabriella ZentaiKrisztián Józsa2018-11-23 11:00:00A rendszerező képesség fejlődése és fejlesztése 4-10 éves korban2018-12-13
Anita Pásztor-KovácsGyöngyvér Molnár2018-11-22 11:00:00A kollaboratív problémamegoldó képesség vizsgálata2018-12-13
Ágota TongoriGyöngyvér Molnár2018-11-21 12:00:00Measuring ICT literacy among grade 5-11 students: Confidence in accessing information2018-12-13
Yunjun KongEdit Katalin Molnár2018-11-20 13:30:00TEFL Trainees' and Teachers' Knowledge of Writing: A Case of China2018-12-13
Attila RauschBenő Csapó2018-05-30 10:00:00Korai numerikus készségek online mérése2018-06-07
Enikő BúsErzsébet Korom2018-05-29 10:00:00Tanárjelöltek szakmai énképének fejlesztése aktív tanulásra épülő kurzuson keresztül2018-06-07
Edina DombiGábor Orosz2018-05-28 13:30:00Az időperspektíva hazai mérése, személyiségvonásokkal való összefüggéseinek vizsgálata és egy új jövőorientációs mérőeszköz kidolgozása2018-06-07
Ágnes HódiMarianne Nikolov2018-05-28 10:30:00Testing the model of reading literacy: Examining the cognitive and non - cognitive factors influencing students’ reading achievement in different text fo rmats in grade 22018-06-07
Dóra PrievaraBettina Pikó2018-05-23 14:00:00A problémás internethasználat pszichoszociális háttértényezői és prevenciós lehetőségei2018-06-07
Iván DevosaKatalin Barabás2018-05-17 11:00:00A kortárssegítés hatékonyságának vizsgálata a reproduktív egészségfejlesztő munkában, és az eredmények alapján kialakított Ariadné Többgenerációs Egészségfejlesztő program ismertetése2018-06-07
Adrienn RokszinGábor Csifcsák2017-11-23 11:00:00A vizuális kategorizáció idegrendszeri hátterének vizsgálata 7-15 éves tipikus fejlődésű gyermekek, felnőttek, illetve fejlődési diszlexiások körében2017-12-07
Lenke MajorKatalin Papp2017-11-21 11:00:00Egy környezeti nevelési program beillesztésének kísérlete a szerbiai alsó tagozatos oktatásba, tanítóképzős hallgatók bevonásával2017-12-07
Marietta Kékes-SzabóÁgnes Szokolszky2017-11-20 11:00:00Észlelési és tárgyhasználati sajátosságok autizmusban, a tipikus fejlődéssel összevetve2017-12-07
Virág BaloghDezső Németh2017-03-24 11:00:00Kognitív funkciók autizmusban2017-06-08
Attila SzabóKatalin Barabás2017-03-16 10:00:00Egészségfejlesztés és versenyzők felkészítése pozitív pszichológia alkalmazásával2017-06-08
Zsuzsanna BuzásFerenc Kerek2017-03-02 10:00:00Testing the music reading skills of 10- to 14-year-old students2017-04-06
István ThékesMarianne Nikolov2016-11-23 11:00:00Assessing Young Hungarian EFL Learners’ Vocabulary and Learning Strategies2016-12-08
Attila PásztorBenő Csapó2016-11-21 15:30:00Az induktív gondolkodás technológia alapú mérése és fejlesztése2016-12-08
Ingo BarkowBenő Csapó2016-11-21 10:00:00The challenges of metadata management in computer-based surveys and assessments2016-12-08
Kata AsztalosBenő Csapó2016-06-28 11:00:00A zenei észlelési képesség szerkezete és fejlődése 5-17 éves korban - online diagnosztikus mérések óvodai és iskolai környezetben2016-10-20
András KétyiAndrea Kárpáti2016-05-25 10:30:00IKT-val támogatott módszerek hatékonysága felnőttek nyelvoktatásában2016-06-02
Pál MolnárAndrea Kárpáti2016-05-23 10:00:00Hálózatos technológiával segített kutatásalapú tanulásban részt vett tanulóközösségek interakciós és kapcsolathálói, valamint a közös vizsgálódás hatásai felsőoktatási kurzuskörnyezetben2016-06-02
Katalin SziliGyöngyvér Molnár2016-05-19 10:00:00A fonológiai tudatosság és a mentális lexikon fejlettségének mérését lehetővé tévő online tesztrendszerek kidolgozása és működésének hatákonyságvizsgálata2016-06-02
László HülberGyöngyvér Molnár2016-05-13 10:00:00Áttérés a technológia alapú mérés-értékelésre: papír és számítógép alapú matematika tesztelés összehasonlító vizsgálata 1-6. évfolyamon2016-06-02
Zita GálDezső Németh2016-04-27 11:00:00A tudatelmélet életkori különbségei, kapcsolata a munkamemória kapacitással és a társas pozícióval2016-06-02
Tamás PinczésBettina Pikó2015-12-14 14:00:00Sportoló serdülők egészségmagatartás-vizsgálata pedagógiai és pszichológiai szempontok alapján2016-04-07
Krisztina TóthGyöngyvér Molnár2015-11-26 11:00:00Felső tagozatos diákok papír-ceruza és számítógép alapú teszteredményeinek összehasonlító vizsgálata szövegértés, induktív gondolkodás és probléma-megoldás terén2015-12-10
Péter HídvégiKatalin Barabás2015-11-23 13:00:00Munkahelyi egészségfejlesztés lehetősége a Vám- és Pénzügyőrség személyi állományának és a rendészeti szakközépiskolák oktatóinak empirikus vizsgálata alapján2015-12-10
Rita MikulánBettina Pikó2015-05-20 11:00:00Serdülőkorú versenysportolók egészségének és egészségmagatartásának vizsgálata2015-05-28
Andrea MagyarGyöngyvér Molnár2015-05-19 13:00:00Számítógép alapú adaptív és lineáris tesztek összehasonlító hatékonyságvizsgálata2015-05-28
Csaba HamvaiBettina Pikó2014-11-24 09:00:00Általános és középiskolai tanulók jóllétének pozitív pszichológiai aspektusai2014-12-11
Éva BacsaCsaba Csíkos2014-11-18 13:00:00Az egyéni különbségek szerepe a hallás utáni szövegértés fejlődésében a korai nyelvtanulás időszakában2014-12-11
Edit TóthBenő Csapó2014-11-18 10:00:00Pedagógusok véleménye a rendszerszintű mérésekről és azok tanítási folyamatra gyakorolt hatásáról2014-12-11
Krisztina BohácsKatalin Radványi2014-09-18 14:00:00A Feuerstein-i közvetített tanulási tapasztalat és az „Instrumental Enrichment“ klinikai alkalmazása2014-12-11
Tímea TánczosDezső Németh2014-05-27 15:00:00A verbális fluencia és a munkamemória életkori változásai és szerepük az iskolai teljesítményben2014-06-05
Margit BorkovitsKatalin Barabás2014-05-23 13:00:00Szociálisan hátrányos helyzetű tanulók mozgásprogramja táplálkozási szokásuk és a testnevelésben mutatott teljesítményük alapján2014-06-05
Anikó MolitoriszCsaba Csíkos2013-11-22 10:00:00Az olvasási stratégiákról alkotott tanulói meggyőződések vizsgálata 12–18 éves korban2013-12-12
Henriett PintérTibor Vidákovich2013-11-19 10:00:00A tudás szerveződésének vizsgálata fogalmazásban és grafikus ábrázolásban2013-12-12
Gabriella DohányCsaba Csíkos2013-11-11 12:30:00A zenei műveltség és az ének-zene tanulásával kapcsolatos háttérváltozók összefüggéseinek empirikus vizsgálata a középiskolás tanulók körében2013-12-12
Csilla HerzogCsaba Csíkos2013-04-18 11:30:00A médiaműveltség és a médiahasználat vizsgálata 14–18 éves tanulók körében2013-06-13
Krisztina Ágnes KovácsBéla Pukánszky2013-02-15 11:00:00Tanítókép a dualizmus kori magyar és német neveléstan könyvekben (1867-1914)2013-05-09
László KinyóBenő Csapó2012-11-22 11:00:00Az állampolgári kompetencia egyes összetevőinek és a közösségi tevékenységformák jellemzőinek vizsgálata 7. és 11. évfolyamos hallgatók körében2012-12-13
József Balázs FejesKrisztián Józsa2012-11-20 14:00:00A célorientációk és az osztálytermi környezet összefüggése matematika tantárgyhoz kötődően 5-8. évfolyamon2012-12-13
Beáta SzencziKrisztián Józsa2012-05-24 10:00:00Az olvasási motiváció vizsgálata 8-14 éves tanulók körében2012-06-07


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )