Login
 Forum
 
by institution by research field by name by date by doctoral school  
Search for PhD defense according to doctoral school
name of institution
doctoral school
identification number of the doctoral school
defenses sorted by date




 
Doctoral defenses of Doctoral School of Education

name of doctoral candidate

thesis supervisor

co-supervisor

date of defense

title of thesis

date of decision of DS
Jasmina SazdovskaKrisztina Károly2009-06-17 14:30:00„The Intentionality Model of Presentations: Towards a Speech Act and Genre Analysis of Business Presentations”2009-08-27
Andrea SzőkeGábor Halász2009-06-17 15:00:00„Az idegen nyelvi szaknyelvi íráskészség fejlesztésének lehetőségei a felsőoktatásban (A gazdasági szaknyelvhasználat és az íráskészség)”2009-08-27
László KovácsSándor Balázs2009-02-03 11:00:00„Az egri püspökség területén működő ciszterci rend gimnáziumi nevelő-oktató munkájának történeti kérdései a XIX-XX. században2009-03-12
Ármin KövérGergely Dávid2020-10-07 10:00:00„All eyes and ears”: Investigating foreign language users’ Performance in listening comprehension and audio-visual comprehension2021-03-19
Márta NagyIván Falus2009-06-23 10:00:00„A Kodály koncepció gyakorlati alkalmazásának pedagógiai hatásvizsgálata”2009-08-27
József HadnagyKlára Szilágyi2009-06-23 11:00:00„A csoportmunka oktatásának sajátosságai a hazai szociálpedagógus képzésben”2009-08-27
Liora FishmanIván Falus2008-10-31 08:00:00’To Teach Gifted Students’ Teaching the Gifted and Its Significance for Teachers Who Teach in Gifted Classes in Regular Schools2009-01-29
Emese SófalviBéla Pukánszky2017-06-06 12:00:00Zeneoktatás a kolozsvári Muzsikai Conservatoriumban 1819-1869 között2017-10-12
Ágnes VargaKlára MartonZoltán Jakab2023-05-24 16:00:00Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra2023-07-17
Henriett KissÉva SzabolcsGábor Bodnár2020-11-26 11:00:00Zenehallgatás az általános iskolai ének-zene órákon az 1960-as években2021-03-19
Mazal Shira AssedouIstván Bábosik2012-01-13 14:00:00Women as educational leaders in comprehensive and technological-vocational high schools and their impact on school life2012-02-16
Ida Pajorné KugelbauerGyörgyné Hunyady2014-03-10 12:00:00Vizuális nevelés a Waldorf Iskolában – A rajzi képességek fejlődése és fejlesztése, egy longitudinális vizsgálat tükrében2014-06-12
József StrohnerAndrea Kárpáti2008-02-04 13:00:00Vizuális aktivitás kompetencia2008-04-03
Ágnes Magyarné FazekasErzsébet Cs.CzacheszEndre Barkó2014-05-08 14:00:00Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól2014-06-12
Éva VerderberJudit Szivák2019-12-19 11:00:00Vezető profilú mesterpedagógusok reflektivitása2020-02-13
Nóra Tartsayné NémethAndrea Kárpáti2012-06-26 14:00:00Using Information and Communication Technologies in Hungarian Teacher Training Courses2012-12-13
Andrea Klára KoltaiKrisztina Károly2018-06-26 11:30:00Understanding Learner Needs: A Qualitative Study of ESP Learner Needs in EU English Courses in Hungarian Tertiary Education2018-09-27
Gyula DanyiSándor Forgó2013-12-05 10:00:00Újmédia a tanulás-tanításban2014-03-20
Domokos Zoltán CsomortániZsolt DemetrovicsZsuzsa Mesterházi2015-04-30 13:00:00Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei2015-10-01
Hajnal FeketePál Heltai2008-06-20 14:00:00Towards the validation of translation as an intermediate language proficiency exam task2008-09-04
Kornélia PongráczFerencné Gereben2018-05-15 13:00:00Többségi tanulók fogyatékossággal élő társakkal szembeni attitűdjének vizsgálata2018-09-27
József Gergely TamásiKrisztina Károly2013-03-05 14:00:00The world universities debating championship format: A movebased analysis2013-05-15
Ilona HusztiCharles Alderson2008-06-30 14:00:00The Use of Learner Reading Aloud in the English Lesson: A Look at the Micro and Macro Levels of Oral Reading2008-09-04
Anna PereszlényiDorottya Holló2023-06-13 16:00:00The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Majos University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices2023-07-17
Marianna JoóEndre Barkó2007-06-26 15:00:00The Role of Motivation in Adult Language acousition2007-11-15
Sztefka Barócsiné KirilovaMarianne Nikolov2008-10-29 09:30:00The Role of Cooperation in Pre-service Teacher Education2009-01-29
Kinga Káplár-KodácsyHelga Dorner2021-01-06 14:00:00The Role of Adult Learning Processes in the Practice of Mentoring Novice Teachers2021-03-19
Kinga Káplár-KodácsyHelga Dorner2021-01-06 14:00:00The Role of Adult Learning Processes in the Practice of Mentoring Novice Teachers2021-03-19
Ildikó LázárDorottya HollóPéter Medgyes2007-06-04 10:00:00The Role and Status of Intercultural Communication Training in English Language Teacher Education in Hungary2007-07-12
Hait ShahamPál Völgyesy2007-10-12 09:00:00The Riddle as a Learning and Educational Tool2007-11-15
Gabriella MezeiKata Csizér2012-05-29 15:00:00The relationship between the motivational practices of teachers and the self-regulatory systems of students in the English language classroom in Hungarian secondary schools2012-07-17
Sara SherIván Falus2009-06-22 10:30:00The Relationship between Empathic Ability and Modes of Existence and the Development of Positive Selfesteem and Sense of Empowerment among the Participants in a Training Program for Group Instructors2009-08-27
Sarit ShainVilmos Vass2016-01-08 10:00:00The Relations Between Self Efficacy, Self Control, Timing of Testing and Type of School Transitions Among 1st Graders, 7th Graders and High School Students in Israel.2016-03-03
Gábor KovácsMihály Racsmány2010-03-08 14:00:00The processing of spoken second second language input in human memory system: Sublexical factors affecting the short-team retention of L2 speeech and the learning of novel word forms2010-04-28
Ádám LajtaiBrigitta Dóczi2022-12-07 14:00:00The Potentials of Video Games in the Process of English Language Learning and the Practice of Language Teaching in the Hungarian Context2023-02-23
Réka AsztalosÉva MajorKata Csizér2016-04-28 15:00:00The Pedagogical Purposes of the Use of Virtual Learning Environments and Web 2.0 Tools in Tertiary Language Teaching in a Blended Learning Environment2016-07-14
Dávid VeljanovszkiKrisztina Károly2012-06-19 10:00:00The oral academic presentation in a hungarian EFL setting2012-07-17
Bar-Shalom TzviaPál Völgyesy2008-10-31 14:00:00The Long-Term Effects of the Journeys to Poland on the Journey Participants2009-01-29
Péter Ákos SzabóMarianne Nikolov2007-12-17 11:00:00The Internal Dynamics of Cooperative Learning in Secondary School EFL Instruction in Hungary: Three perspectives2008-04-03
Feifei WangSzilvia Boros2021-11-05 14:00:00The interaction between physical activity and sleep quality, stress and life satisfaction among adult - Aerobic walking intervention2022-01-27
Valéria ÁrvaDorottya Holló2007-06-21 12:00:00The instruction of English language writing skills at secondary schools in Hungary2007-07-12
Richard Akrofi Kwabena BaafiKata Csizér2021-12-14 10:00:00The Impact of School Learning Environment on Students’ Academic Performance in Senior High Schools in the Greater Accra Region, Ghana2022-01-27
H. Al-Bassam YousifFranz Schaffhauser2010-09-20 08:30:00The impact of implementing the Qatari National Professional Standards and providing other on-site expert support on Building the competencies of School Leaders2011-03-17
Csilla PestiJános GyőriErika Kopp2019-03-21 14:00:00The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences2019-06-18
Rita Terézia SzaszkóKata Csizér2011-02-10 10:30:00The effects of intercultural contact on adult Hungarians' motivation for learning English as a foreign language2011-03-17
Yusuf Fakhraddin HusseinLászló BernáthCsaba Csíkos2023-06-27 16:00:00The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq2023-10-02
Yusuf Fakhraddin HusseinLászló BernáthCsaba Csíkos2023-06-27 16:00:00The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq2023-10-02
Boglárka VeketyZsófia Garai-TakácsHerman Nico Alexander Logemann2023-03-01 16:00:00The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation2023-05-26
Benny FisherPál Völgyesy2008-02-29 12:00:00The educational therapeutic community model for treating adolescent drug addicts in malkishua as a lever for change and growth among drug addicted youth2008-06-12
Katalin Brózik-PinielJudit Kormos2009-12-15 10:00:00The Development of foreign language classroom anxiety in secondary school2010-02-18
Andrea JuhászKata Csizér2015-09-24 16:00:00The Conceptualization of Communicative Competence in Secondary EFL Classrooms in Hungary2015-12-03
Zsuzsanna Dávidné SoproniPéter Medgyes2014-02-28 14:00:00The competencies and professional development of teachers of English in Hungary2014-06-12
Rahamim YosefLajos Varga2009-06-23 13:00:00The Characterization of Management in the Educational System: Interrelationships among Leadership, Organizational Culture, Organizational Learning2009-08-27
Zsófia SzéllÉva Szabó2024-01-30 13:00:00The Case Of Creativity In English Teacher Education: The Teacher Educators’ Perspective At A Hungarian University2024-02-26
Anett Dringóné ÁrvayEnikő Németh T.2008-11-19 10:30:00The analysis of manipulation in Hungarian and American written advertising discourse2009-01-29
Zoltán KissMiklós Vass2016-06-16 10:00:00Testnevelés tantárgy iránti attitűdök és a tanításban megjelenő interakciók sajátossága tanító szakos hallgatók körében2016-07-14
Laura FurcsaEdit Kontra2013-01-07 15:00:00Teaching Foreign Languages to Socially Disadvantaged Children2013-03-21
Bakhyt AubakirovaBalázs Benkei-Kovács2023-11-09 10:00:00Teachers’ Informal and Non-formal Learning in Multilingual Education: The Case of Kazakhstani Higher Education2024-02-26
Rachel HolsblatEndre Barkó2009-06-23 15:00:00Teacher Organization Citizenship Behavior: The Impact of Variables on the Level of the Organization and on the Level of the Individual on the Teacher Organizational Citizenship Behavior2009-08-27
Helena KovacsGábor Halász2019-02-14 13:30:00Teacher learning in innovative learning enviroments, in the context of educational reforms and developmental interventions2019-06-18
Dobson GordonMargit Szesztay2011-05-10 14:00:00Teacher development: a case study2011-09-15
Klára BereczkyDorottya Holló2013-03-18 11:00:00Teacher Development for Business English Instruction2013-05-15
Anna TrébitsJudit Kormos2011-06-20 10:30:00Task complexity and second language narrative production: effects of individual differences in attitude, working, memory and anxiety2011-09-15
Gabriella PatakyEdit BodonyiEmil Gaul2011-06-15 15:30:00Tárgykészítés-tárgytervezés a 6-12 éves gyerekek vizuális nevelésében, egy diagnosztikus mérés tükrében2011-09-15
Aletta Ágnes Forrás-BiróKatalin N Kollár2020-01-10 14:00:00Tanulásmódszertan és tanulástámogatás a közoktatásban2020-02-13
Krisztina GaskóIván Falus2015-12-16 10:00:00Tanulási profil mint a tanulásfejlesztés alapja2016-03-03
Orsolya Némethné TóthEdit Bíróné Nagy2006-12-11 14:00:00Tanulási képességek összehasonlító vizsgálata óvodáskorú gyermekeknél az iskolaérettség függvényében2007-03-22
János OlléIván Falus2008-02-18 14:00:00Tanítási-tanulási stratégiák az oktatási folyamatban2008-06-12
Csilla StégerGábor Halász2012-06-04 15:00:00Tanárképzési helyzetkép a bolognai reformok után2012-07-17
Andrea Margit FischerIván Falus2011-04-14 14:30:00Tanárjelöltek felkészítése az önálló tanulási képesség fejlesztésére2011-06-15
Zsuzsanna BaraÉva Szabolcs2010-05-25 09:00:00Tanári sorsok, tanári karrierek. A VI. ker reáliskola tanárainak prozopográfiai vizsgálata2010-06-08
Krisztina Majzikné LichtenbergerZoltán Bábosik2008-11-17 14:30:00Szocializáció a posztmodern társadalomban és ennek hatása a fiatalok családképére2009-01-29
Júlia Patakiné BőszeJános Gombocz2014-06-16 10:00:00Sportiskolai és nem sportiskolai mintatanterv szerint tanulók életmódja és egyes családi jellemzői, azok összefüggései2014-09-18
Ádám LakiAttila SzabóFerenc Ihász2022-07-05 10:00:00Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából2022-11-02
Katalin KolláthPál Heltai2007-06-15 13:00:00Speech acts as ralisation of formulaic language use: a Study of EFL business negotiations2007-07-12
Zoltán LénártLajos Kullmann2019-10-01 15:00:00Spasztikus cerebrális paretikus tanulók felső végtagi mozgásainak fejlődése egy tanév alatt: Vizsgálati lehetőségek pedagógiai színtéren és egyes mérhető változások2020-02-13
Csilla Marianna Mátóné SzabóMária M. Nádasi2011-05-06 10:00:00Serdülőkori egészségmagatartás-problémák és ezek pedagógiai kezelése a középiskolában2011-09-15
Gábor GomboczPéterné Bíró2008-11-27 14:00:00Serdülõ és ifjúsági korú sportolók sportegyesületi nevelésének néhány kérdése - kézi- és kosárlabda-utánpótlás edzõk empirikus vizsgálatának tükrében2009-01-29
Khin Khin Thant SinGábor Halász2023-03-06 10:00:00School-university Partnership in Teacher Education in Myanmar2023-05-26
Zsuzsanna HorváthAnikó Illés2020-01-09 10:00:00Sajátos nevelési igényű fiatalokból álló csoportok komplex vizsgálata mozgás- és táncterápiás folyamatok tükrében2020-02-13
Tünde Bodorné NémethEndréné Réthy2009-05-07 14:00:00Sajátos nevelési igény, hátrányos helyzet és különtámogatás - Adatgyűjtés Nógrád megyében2009-06-11
Róbert ErdeiIván Falus2016-04-01 10:00:00Reziliencia és iskolakezdés2016-05-19
Natália BorzaKrisztina Károly2016-11-23 14:00:00Register analysis of English for specific purposes discourse2017-03-09
Gabriella JeneiKrisztina Károly2015-03-27 10:00:00Referential Cohesion in Academic Writing2015-05-14
Ágota SzűcsGyula Tankó2021-03-05 10:00:00Reading English for Academic Purposes: A case study on the reading processes of first year EFL learner BA students2022-01-27
Welgreen RonitMária Gósy2008-10-31 12:00:00Rapid Naming Ability of Children on the Autistic Spectrum2009-01-29
Tamar Adir-NizirKornélia Helembai2007-10-12 11:00:00Promotion of the Competitive Women's Sport in Israel2007-11-15
Togtokhmaa ZagirHelga Dorner2021-10-20 12:00:00Professional identity and competences of adult learning facilitators: Perspectives from Mongolian non-formal adult education2022-01-27
Dung Thi ĐoAnikó Zsolnai2023-06-14 15:00:00Primary teachers’ perspectives and understanding of social and emotional learning in Vietnam2023-07-17
Dávid SmidKata Csizér2022-02-21 14:00:00Pre-Service English Teachers’ Motivation in Hungary: An Exploratory Mixed-Methods Study2022-04-12
Ei Phyu ChawErika Kopp2023-10-04 10:00:00Practicum in Preservice Teacher Education in Myanmar2023-11-06
Renáta FöldesiÁgnes Boreczky2020-01-16 13:00:00Pető András életpályája: A konduktív pedagógiához vezető út 1911-1967.2020-08-06
Zarka HuseinEndre Barkó2009-06-23 17:00:00Perceptions and Attitudes of Druse Students Regarding Values of a Modern Multicultural Society2009-08-27
Ágnes BaracsiErzsébet Golnhofer2011-05-23 15:00:00Pedagógusok személyes és társas kompetenciái2011-09-15
Mária Magdolna FlamichErzsébet GolnhoferGyörgy Könczei2018-02-20 10:00:00Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben2018-06-01
Krisztina MolnárFranz Schaffhauser2008-06-06 13:00:00Pedagógia és szabadkőművesség2008-09-04
Katalin Veronika HeiszerKlára Marton2018-06-13 14:00:00Participatív kutatás értelmi sérült személyekkel: a Play Decide módszer adaptációja2018-09-27
Balázs KovácsLászló Pethő2012-03-21 11:00:00Paradigmaváltás a hazai felnőttképzés oktatás-stratégiájában: egy francia oktatási modell magyar adaptálásának lehetősége2012-05-03
Judit PodráczkyÉva Szabolcs2007-05-30 15:00:00Óvodaügy a 19. századi magyar társadalomban2007-07-12
Réka EszenyiDorottya HollóPéter Medgyes2007-03-12 10:00:00Online Chat in the Secondary School EFL Class2007-07-12


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )